di
door diemenees Oct 22, 2010 om 14:23
Huishouden & energie

Is er een tijdslimiet voor overstappen leverancier?

OP 1/9 heb ik via website consumentenbond een nieuwe gas+licht leverancier gekozen. Modelcontract hiervoor de dag erna al in huis. Zij (ESSENT) zouden opzeggen bij huidige leverantie (NUON) regelen. Ik veronderstel (ben nooit eerder geswitcht) dat dan weldra naar meterstanden gevraagd zou worden en de zaak afgehandeld.
Na 3 weken nog verder niets vernomen-gebeld-advies: afwachten, het kan wel eens duren.
Nu is het 22/10 en nog steeds niets vernomen.
Is een leverancier nog gehouden aan een termijn waarbinnen hij de zaak moet afhandelen of kan hij eindeloos rekken? Hoe lang is de gekozen nieuwe leverancier gehouden aan het contractvoorstel?

406 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 22, 2010 om 15:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diemenees

Vorige leverancier moet binnen 2 maanden een eindafrekening sturen.
Voor switsch/meterstanden doorgeven, klik link.
Klik hier

Nieuwe leverancier/contractvoorstel: dienst gaat in zodra u het afsluit.

fo
door forumessent - Oct 25, 2010 om 10:16
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste diemenees,

In uw bericht van 22 oktober op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheid ia over uw aanmelding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens (eventueel uw klantnummer) en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

di
door diemenees - Oct 26, 2010 om 14:05
196 Antwoorden / 15 Vragen

dat is aardig-en nogal onverwacht, dat Essent zelfs een reactie geeft.
Bedankt Kiran voor die link-die dus aangeeft dan NUON nogal in gebreke is gebleven. Daar zit juist het problem: zij vragen niks. (meterstanden dus). Maar de net-beheerder is Liander, en die is van NUON-en daar had ik al problems mee bij opname standen regulier dit jaar. Schijnt dat Liander OF alles verzaakt, of geen zin heeft-of personeelstekort, of zijn zakies niet op orde heeft. En lekker makkelijk voor NUON-dan kan die alles op de ander, die van hun is, afschuiven.
Ik postte mijn vraag hier, omdat de tijd dringt: ga snel voor langere tijd op vakantie. En vrees, dat nu alles tussen wal en schip gaat vallen.