di
door diemenees Oct 22, 2010 om 14:23
Huishouden & energie

Is er een tijdslimiet voor overstappen leverancier?

OP 1/9 heb ik via website consumentenbond een nieuwe gas+licht leverancier gekozen. Modelcontract hiervoor de dag erna al in huis. Zij (ESSENT) zouden opzeggen bij huidige leverantie (NUON) regelen. Ik veronderstel (ben nooit eerder geswitcht) dat dan weldra naar meterstanden gevraagd zou worden en de zaak afgehandeld.
Na 3 weken nog verder niets vernomen-gebeld-advies: afwachten, het kan wel eens duren.
Nu is het 22/10 en nog steeds niets vernomen.
Is een leverancier nog gehouden aan een termijn waarbinnen hij de zaak moet afhandelen of kan hij eindeloos rekken? Hoe lang is de gekozen nieuwe leverancier gehouden aan het contractvoorstel?

406 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Oct 22, 2010 om 15:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@diemenees

Vorige leverancier moet binnen 2 maanden een eindafrekening sturen.
Voor switsch/meterstanden doorgeven, klik link.
Klik hier

Nieuwe leverancier/contractvoorstel: dienst gaat in zodra u het afsluit.

fo
door forumessent - Oct 25, 2010 om 10:16
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste diemenees,

In uw bericht van 22 oktober op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheid ia over uw aanmelding.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens (eventueel uw klantnummer) en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

di
door diemenees - Oct 26, 2010 om 14:05
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

dat is aardig-en nogal onverwacht, dat Essent zelfs een reactie geeft.
Bedankt Kiran voor die link-die dus aangeeft dan NUON nogal in gebreke is gebleven. Daar zit juist het problem: zij vragen niks. (meterstanden dus). Maar de net-beheerder is Liander, en die is van NUON-en daar had ik al problems mee bij opname standen regulier dit jaar. Schijnt dat Liander OF alles verzaakt, of geen zin heeft-of personeelstekort, of zijn zakies niet op orde heeft. En lekker makkelijk voor NUON-dan kan die alles op de ander, die van hun is, afschuiven.
Ik postte mijn vraag hier, omdat de tijd dringt: ga snel voor langere tijd op vakantie. En vrees, dat nu alles tussen wal en schip gaat vallen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jd
jdbeste1 - May 4, 2024 om 21:07
Vrije tijd & tuin
TrackR app voor android

TrackR app voor android

Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Fr
Fred Kuperus - Apr 29, 2024 om 18:18
Huishouden & energie

Instelling WTW unit

De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer