bi
door biosbart Dec 2, 2007 om 14:34
Huishouden & energie

Is het oude gasfornuis van mijn moeder nog te redden?

Mijn moeder heeft een 40 jaar oud gasfornuis.

Het gas stroomt er zo langzaam doorheen dat het gewoon dubbel zo lang duurt voordat iets kookt.

Da's nog niet zo erg, maar de pitten zijn zo versleten dat het vuur vaak uit gaat als je niet oplet en er gas vrijkomt.

Mijn moeder is nog wel alert, maar ik kan haar maar niet overtuigen om een nieuw te kopen of cadeau te geven.

Ze is gehecht aan dat fornuis.

Is er nog iemand die weet waar je eventueel reserve pitten kunt kopen voor zo'n oud ding?

3043 3 Rapporteer

door 4711 - Dec 2, 2007 om 22:33
885 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is er maar een oplossing;

Sabotage...  en een prop in de gasleiding of slang en niets doet het meer, en dan moet ze wel een nieuwe, zorg er wel voor dat je van niets weet, dus dat je niet de schuld krijgt!

Haar leven redden mag dus wel eens via illegale sabbotage aktie's.  Als het niet normaal kan, als het fout gaat is nog erger, en ik heb ook de banden van buren die gescheurde zijkanten had lek geprikt!  Hij zag genoeg profiel, was er ook maar ik wilde geen klapper en toen nam hij wel nieuwe!

Soms is iets doen wat niet mag beter om iemand te overtuigen, en hopelijk lukt het dit keer ook, als ze het nieuwe te duur vind, een gebruikte kan wel, maar kontroleer of alles goed is, want vaak gaan ze weg wegens problemen en proberen ze toch nog iets te vangen...

ap
door apparado - Dec 3, 2007 om 11:08
27 Antwoorden / 2 Vragen

allereerst is het zeker niet verstandig om met een fornuis te werken dat niet meer 100% functioneert. Vraag me ook gelijk af of de gasslang wel regelmatig word vervangen ivm gaslekken...

Daarnaast is het natuurlijk niet meer van deze tijd en is dus niet energiezuinig, je moeder kan dan dus ook nog eens besparen op haar kosten.

Als je goed om je heen kijkt heb je voor niet al te veel geld een goed en nieuw fornuis.

Maar wat nu gebeurd is zeker niet verantwoord ik zou dan ook al zou je moeder het niet willen het fornuis per direct vervangen.

kl
door klus - Dec 25, 2007 om 23:55
9 Antwoorden / 24 Vragen

Neem geen enkel risico,

Begin met de gaskraan dicht te draaien, desnoods in de meterkast. Neem geen enkel risico!!

Zoek op een verkoop site naar een betrouwbaar gebruikt gastoestel, deze zijn er al vanaf 30 euro.

Geheel vrijblijvend succes!