He
door HermanB61 Jan 11, 2024 om 17:56
Huishouden & energie

Is United Consumers oplichterij ?

Ik zit al een paar jaar bij United Consumers. Ook met energie en tot mijn verbazing ontdek ik vandaag dat dat collectief helemaal niet zo goedkoop is.
UC werkt samen met Engie maar ik vergeleek vandaag een aanbod van UC en Engie voor 1 jaar vast en Engie is 400 euro goedkoper . Ik had UC gebeld voor uitleg en ik kreeg kort antwoord. Ja dat kan en nee wij gaan daar niks aan doen .
Moet hier geen ruchtbaarheid aan gegeven worden? Hoeveel mensen met weinig geld denken dat ze bij UC goedkoper zijn. Ik was er één van maar ben net over gestapt.

1593 11 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2024 om 18:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De bedragen zijn voorschotbedrag als lokkertje, als je het jaartarief is verbruik rekent kan dat grote verschillen. Dan wordt het vaak veel bijbetalen.

He
door HermanB61 Jan 11, 2024 om 18:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bekijk de tarieven en alle kosten.
Ik heb nog nooit naar een voorschotbedrag gekeken , dat zegt namelijk niks.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jan 11, 2024 om 18:12
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Beweren ze dan dat ze de allergoedkoopste zijn?
In dat geval zou het dwaling zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat beweren.

He
door HermanB61 Jan 11, 2024 om 18:27
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ze dat beweren zeg ik niet in mijn vraag.
Maar ik heb UC wel leren kennen als een bedrijf die er voor de consument zou zijn. Want met zn allen maken we het goedkoper werd er gesteld.
Wat ik gewoon raar vind is dat ze samenwerken met Engie en als Engie dan zoveel goedkoper is vraag ik me af of UC meer aan winst denkt dan aan de consument .
Misschien had de vraagstelling van mij iets anders moeten zijn maar ik kreeg het gevoel aan de telefoon bij UC voor U een nieuwe klant bedankt en tot ziens.

ju
door juliomariner Jan 11, 2024 om 18:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat u toch wat meer gezond wantrouwen moet hebben. De meeste mensen/bedrijven/instellingen hebben alleen het beste met hunzelf voor.
Gebruik gewoon een paar verschillende vergelijkingssites dan vind u de goedkoopste met de beste voorwaarden.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 11, 2024 om 18:26
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Uit veelgestelde vragen van de link:

Voor de inkoop van energie heeft UnitedConsumers Energie een duurzame relatie met ENGIE Nederland Retail. ENGIE vindt de energie van de toekomst uit en maakt deze vandaag al beschikbaar voor u. Energie die mooi is voor de wereld en voor u. ENGIE is een belangrijke speler op de internationale energiemarkt en een betrouwbare partner van UnitedConsumers. Tot 1 januari 2016 was ENGIE in Nederland actief onder de naam Electrabel.

Als energieleverancier is UnitedConsumers Energie uw eerste aanspreekpunt. Voor vragen over energieprijzen, de meterstand of uw energierekening kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zorgen voor betrouwbare en goedkope energie.

https://www.unitedconsumers.com/energie/#collapse-q6

https://nl.trustpilot.com/review/www.unitedconsumers.com

Iv
door Ivo W - Jan 11, 2024 om 18:40
729 Antwoorden / Vragen

En op welk punt heeft United Consumers het aanbod anders voorgesteld dan wat nu in werkelijkheid aan u geboden wordt?
Rekenen ze andere tarieven dan uit uw aanbod voor verlenging?
Of komen ze andere afspraken niet na?

Zo nee, dan is er geen sprake van oplichting maar gewoon van gangbare handelspraktijken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 11, 2024 om 21:48
2057 Antwoorden / Vragen

Dit soort clubs zijn er voor de mensen die niet in staat zijn zelf  tarieven te vergelijken, ze nemen dat uit handen maar dat moet natuurlijk wel ergens van betaald worden. Als ze iets beloofd hebben (zwart op wit) kunt u ze daar aan houden maar als het gaat om "ik dacht dat ik dan het  laagste tarief had" houdt het vrij snel op.

pino123
door pino123 - Jan 12, 2024 om 07:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien had u dat wat eerder kunnen ontdekken door zich te verdiepen in de energieprijzen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 12, 2024 om 11:10
2057 Antwoorden / Vragen

Niet iedereen heeft daar zin in of het vermogen.

rj
door rjw - Jan 12, 2024 om 17:50
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo moet hier ruchtbaarheid aan worden gegeven? Iedereen kan dit toch zelf opzoeken? Of moet AH straks ook gaan aangeven dat iets bij de concurrent in de aanbieding is? En dat UC via Engie levert heeft helemaal geen waarde. Je hebt een contract met UC en waar zij het vandaag halen is niet relevant.

1paul
door 1paul - Jan 13, 2024 om 08:08
3148 Antwoorden / 0 Vragen

is toch een beetje appels met peren vergelijken, als u een los kontrakt heeft waar de prijzen dus niet vast staan kan het zijn dat je nu meer betaald dan voor een vast kontrakt.

heb je een bestaand kontrakt en je vergelijkt die met een kontrakt die je, zeg eind december in laat gaan kan het zijn dat je "oude" bestaande kontrakt duurder uitvalt....

drevil
door drevil - Jan 13, 2024 om 09:51
223 Antwoorden / 14 Vragen

'UnitedConsumers is een consumentencollectief voor iedereen. We kopen groot in en de korting die we krijgen, geven we aan u.'

Ondertussen is het gewoon een BV die zelf geld verdiend aan de consumenten in haar collectief. Ik snap uw punt, ze zetten hun klanten op een dwaalspoor met dit soort teksten. Snel weg daar.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 13, 2024 om 09:55
538 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is UC niet altijd de goedkoopste.
Een half jaar geleden ben ik naar UC overgestapt omdat ze op dat moment het laagste actietarief met de hoogste bonus op een jaarcontract hadden.
Over een half jaar ben ik zeker weten weer ergens anders. Bonussen krijg je alleen voor overstappen.
Zittenblijvers zijn de beste betalers.
Overstappers zijn de goedkoopste afnemers.
Vergelijk via bijvoorbeeld gaslicht.com dan zit je altijd goed zonder bij louche bedrijven te belanden.

Co
door Cor0789 - Jan 13, 2024 om 14:13
27 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik vandaag via een vergelijkingsite op energiecontracten zoek dan komt United Consumers er als een van de goedkoopste uit. Tarieven liggen onder of gelijk aan veel andere aanbieders.

Dus valt wel mee met die 'oplichting' van consumenten.

Wat voor tarieven betaal jij? Vast contract? Variabel contract?