meelaansyl
door meelaansyl Mar 5, 2012 om 17:06
Huishouden & energie

Kapotte tafel geleverd

In december werd onze tafel geleverd door Goossens (is ook BeterMeubel), maar helaas was er een flinke splinter van het blad los en zaten er krassen op 1 van de poten.
Hoe vaak mag het bedrijf proberen de tafel te maken en moet ik genoegen nemen als de reparaties niet geheel onzichtbaar zijn? De tafel kost 1300euro.

3161 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2012 om 17:45
16845 Antwoorden / 108 Vragen

goossens mag 3 maal een poging wagen om de tafel weer in goede orde af te leveren. Lukt dat niet dan kunt u pas daarna de koop schriftelijk (aangetekend) annuleren.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2012 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meelaansyl,

Goossens moet zorgen voor een goed produkt!

Lees hier wat Consuwijzer er over schrijft. Daar staan ook voorbeeldbrieven.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2012 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@meelaansyl,

Lees ook hier ter info.

Persoonlijk zou ik een nieuwe tafel willen hebben en geen genoegen nemen met een gerepareerde (als hier nog iets van te zien is).
Is dit niet mogelijk: een fikse korting of ontbinding van de koopovereenkomst.

Met vr. gr.

user123
door user123 - Mar 6, 2012 om 23:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer een tafel netjes is hersteld moet je deze accepteren.

ge
door gert949 - Mar 7, 2012 om 12:39
10 Antwoorden / 0 Vragen

als er een levering word gedaan word u geacht de zaken eerst op breuk en/of beschadigingen te controleren,in dat geval zending weigeren en terug sturen,bespaard een hoop ellende

no
door nora - Mar 7, 2012 om 13:12
66 Antwoorden / 52 Vragen

3 keer mag Goossens de kans krijgen de tafel te repareren. Moet dan wel zo gebeuren dat je er niets meer van ziet. Gebeurd dit niet, dan kun je de koop annuleren.
Wij hebben zelf een antal jaren geleden een bankstel terug laten halen bij Goossens.
En die koop gennuleerd.

meelaansyl
door meelaansyl - Mar 7, 2012 om 17:03
29 Antwoorden / 26 Vragen

Goede adviezen allemaal, maar hoe vaak mogen zij volgens de wet proberen het op te lossen voordat ik een nieuwe tafel mag eisen en hoe lang is een redelijke tijd dat dit alles mag duren?

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2012 om 17:13
16845 Antwoorden / 108 Vragen

3 maal. 't Is alleen jammer dat u bij aflevering de tafel niet geweigerd heeft. Maar dat is achteraf praten.

meelaansyl
door meelaansyl - Mar 7, 2012 om 17:24
29 Antwoorden / 26 Vragen

Ik heb bij levering gevraagd om een nieuwe ipv reparatie, maar dat kon niet werd gezegd.
En op dat moment was het allemaal geen probleem, alles kwam goed, niets was een probleem, ze hadden daar ervaring mee en het was allemaal geen probleem.
Goossens is de 'geen probleem, dat lossen we op' winkel.

Tja achteraf...........

Dit gebeurd mij echt nooit meer.
Maar eerst moet je dat leren.....

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2012 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nora, @tenormin,

In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen.

Lees hier ter info

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2012 om 17:44
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Weet alleen dat in de meubelbranche het "normaal" is; bij de derde keer moet het goed zijn; daarna kan men annuleren.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2012 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leuk en aardig wat in de meubelbranche "normaal" is, maar bij een tafel van € 1.300,00 hoef je dit natuurlijk niet te accepteren. Het 3x repareren verhaal, het zal wel.... een belangrijk deel van de functionaliteit van de tafel is het uiterlijk, dat hoort gewoon perfect te zijn. Ik zou dit echt niet accepteren.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2012 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Als je een nieuwe tafel koopt (voor zoveel geld) dan verwacht je ook een NIEUWE tafel en géén gerepareerde.
Maar ja, de tafel had dus niet geaccepteerd moeten worden en Goossens had gewoon een nieuwe tafel moeten leveren.
Nogmaals: bekijk de gerepareerde tafel dus héél goed en anders de koop eventueel ontbinden als het niet naar tevredenheid is.
(Óf dus een nieuwe tafel, óf een korting.)

Met vr.gr.