c.kluver
door c.kluver Jan 12, 2011 om 16:37
Huishouden & energie

Kattegrit

Goedemiddag,

Mijn vraag is kattegrit waar op de zakken de canadese vlag staat, wel echt kattegrit uit canada.
Elke dierenwinkel verkoopt het met babypoederlucht wat heerlijk is, maar elk heeft een andere naam, ik krijg de indruk dat het bij een ieder het zelfde is, soms varieeert de babypoederlucht dat wel, maar elke dierenhandel geeft het zijn eigen handelsnaam. Maar is het wel echt kattegrit klompvormend met babypoederlucht uit Canada??

Met vriendelijke groet,

Christel Kluver

4601 41 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 12, 2011 om 16:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is het van belang dan dat het uit Canada komt? Plast de kat er dan lekkerder op of wat?

c.kluver
door c.kluver - Jan 12, 2011 om 16:47
21 Antwoorden / 3 Vragen

Ja want dit is nl het duurste kattegrit wat er is, en dan wil je ook wel dat het daar vandaan komt, als wat er op de zak staat.En plassen kunnen ze overal tuurlijk daar gaat het het dan ook niet om. Het gaat puur over het product.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 16:49
787 Antwoorden / 5 Vragen

Gezien de transport kosten erg duur of wil je lekker luchtje?

Katten denken vaak anders over dit soort geuren en willen liever goedkoop huismerk wat niet stuift en zo.
Katten houd je weg als je parfum gebruikte dus liever zonder deze vreemde vlag en waarom import of is het nep om een bepaalde prijs te halen?

rj
door rjw - Jan 12, 2011 om 16:52
3274 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt me sowieso onzin om kattegrit helemaal uit Canada te halen. Net zo idioot als bronwater uit Hongkong die ik onlangs in een winkel zag staan.

c.kluver
door c.kluver - Jan 12, 2011 om 17:01
21 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ben ik met je eens daarom ook deze vraag, waar het mij omgaat is niet dat ik het zelf persé uit Canada wil hebben en of halen maar er staat iets op een verpakking, en dan vraag je je af wat vaak gebeurt wordt je belazerd of komt het echt uit dit land, want ik neem aan dat je toch maar niet alles op een verpakking mag neerzetten.

c.kluver
door c.kluver - Jan 12, 2011 om 17:07
21 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik het grit al maanden Invalide en het feit dat katten niet van parfum en of luchtjes houden is niet waar, en ik kan dat weten heb nl 15 Katten waarvan Maine Coons en dus op het grit met het luchtje gaan ze wel degelijk. Het is babypoeder en geen parfum.
OOk mijn vriendenkring Fokkers gebruiken het.
Maar het enige wat ik wil weten is.................. of het gene wat op de verpakking staat, ook datgene is wat er in zit en of het daar vandaan komt, dat is alles wat ik wil weten misschien dat er nog een fokker eigenaar dierenzaak en of anders hier een beter antwoord op heeft.

grindweg
door grindweg - Jan 12, 2011 om 18:04
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het komt niet uit canada.
het is een prodoct naam.
het belangrijkste bij katten grit is dat het niet stuift voor de longen.
neem daarom nooit garage korrels.
ik zal even de producent voor u opscharrelen.
u leest nog

c.kluver
door c.kluver - Jan 12, 2011 om 22:22
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Grindweg, heel hartelijk bedankt voor uw reactie daar heb ik iets aan. Alleen rijst me nog 1 vraagje waarom staat dan de canadese vlag op der zak? Zo te zien aan het plaatje heeft u zelf ook katten en als ik het goed zie een Britskorthaar?

En idd het moet niet stuiven dat klopt, maar wat is garage korrels dat heb ik nog niet eerder gehoord.
En ik hoor graag van u.

abarth
door abarth - Jan 12, 2011 om 23:01
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik weet uit eigen ervaring dat er vanuit Canada kattengrit wordt geimporteerd

Dit is ook in NL te koop.

Bedoel je deze: Canada Litter

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 13:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nee uit Turkije

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 13:50
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ter aanvulling op mijn bewering over Turkije:Kattenbakkorrels bestaan van nature uit een natte kleisteen. Deze kleisteen worden in een gebergte in Turkije afgegraven. Omdat dit soort kleisteen alleen in Turkije kan worden afgegraven zijn de kleikorrels redelijk uniek. Het gebergte bevindt zich bij de Zwarte Zee en bestaat uit het zeldzame wit bentoniet.
Het ruwe materiaal heeft een hoge absorptiecapaciteit als eigenschap. Veertig procent van het ruwe materiaal is water. Als het gedroogd wordt en je er daarna weer water overheen giet, heeft het zelfs een absorptiecapaciteit van 320 procent! Het zijn daardoor dus superabsorberende kleikorrels geworden. Deze kleikorrels bevatten alleen natuurlijke elementen zoals silicium, magnesium en aluminium en calcium.
.

co
door colour1939 - Jan 13, 2011 om 13:52
21 Antwoorden / 4 Vragen

Goedemiddag Ckluver,

Tik in GOOGLE Canada Litter en alle informatie die je wenst
komt op je af. Inderdaad een produkt uit Canada.

.......dan hoef je dat geneuzel niet allemaal te lezen.
De een weet het nog beter dan de ander. Een enkeling heeft
het aan het goede adres.

Het beste met de kattenfamilie !
Groeten, Colour1939

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 14:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=colour1939 schreef op donderdag 13 jan 2011, 13:52]Goedemiddag Ckluver,

Tik in GOOGLE Canada Litter en alle informatie die je wenst
komt op je af. Inderdaad een produkt uit Canada.

.......dan hoef je dat geneuzel niet allemaal te lezen.
De een weet het nog beter dan de ander. Een enkeling heeft
het aan het goede adres.

Het beste met de kattenfamilie !
Groeten, Colour1939Ik had al even op die website gekeken,maar er staat niets vermeld over de afkomst van de door deze fabrikant gebruikte grondstoffen.Wel over de eigenschappen van het product en die vermeldingen sluiten naadlloos aan op mijn Turkije verhaal.Dus hoezo geneuzel?

fr
door fred_t - Jan 13, 2011 om 15:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

De server van Canada Litter staat in Canada, dus ik ga ervan uit dat het een Canadees product is

pino123
door pino123 - Jan 13, 2011 om 15:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=fred_t schreef op donderdag 13 jan 2011, 15:30]De server van Canada Litter staat in Canada, dus ik ga ervan uit dat het een Canadees product is

En de helpdesk van .... zit in India, dan is het bedrijf dus ook Indiaas? Zegt niets.

fr
door fred_t - Jan 13, 2011 om 16:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 13 jan 2011, 15:34][quote=fred_t schreef op donderdag 13 jan 2011, 15:30]De server van Canada Litter staat in Canada, dus ik ga ervan uit dat het een Canadees product is

En de helpdesk van .... zit in India, dan is het bedrijf dus ook Indiaas? Zegt niets.

Klopt

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 16:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.kattenbakvulling.org/

Plak bovenstaand adres in je browser , als je alles wil weten over kattengrit

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 19:13
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi fred_t bedankt voor je réactie, maar ja idd dan toch nog wel dubieus, maar dank je wel toch wel iets waar ik nog kan kijken bedankt.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 19:14
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo vr1944 bedankt voor deze link ik ga zeker daaar kijken echt heel hartelijk bedankt.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 19:18
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo abarth, bedankt voor je link, heir heb je ook iets aan en fijn dat jij dus wel weet dat het daar vandaan komt, hoe weet je dit eigenlijk zo zeker?
Maar je neemt aan wat er opstaat dat dit het ook is, maar je weet maar nooit.
Ik heb extreem classic, en flamingo, en er is Felino en allemaal komen ze uit canada????
Bedankt voor je réactie.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 19:22
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Colour1939, geweldig je bericht, en idd sommige zeggen wel hele rare dingen op het lelijke af ja, wat ben ik ook hier blij mee en hier kan ik ook iets mee.

Mag ik je heel heel hartelijk danken.
En kopjes terug van de miauw familie :-)

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 19:26
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi vr1944 dat wat je me verteld heb ik gezien op tv, maar of dat alle kattenbakkorrels daar vandaan komt dat geloof ik niet, er zal heus nog wel een diversiteit aan producten en afkomst zijn, maar wel heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide uitleg heel handig, en dus een zeer zinnig antwoord bedankt.

bb
door bbbzzzrrr - Jan 13, 2011 om 20:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet te gek voor woorden dat iemand zich druk maakt over een duur product waar 9 (!!~!~!!!) katten hun behoefte in doen terwijl veel mensen beroep doen op bijstandf en voedselbank ?

czar
door czar - Jan 13, 2011 om 20:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=c.kluver schreef op woensdag 12 jan 2011, 16:37]Mijn vraag is kattegrit waar op de zakken de canadese vlag staat, wel echt kattegrit uit canada.

Stel het is een canadees merk, dan nog wil dat niet zeggen dat alle grondstoffen die ze gebruiken ook uit Canada komen.
Een beetje dezelfde vraag of een Philips TV uit Nederland komt.

grindweg
door grindweg - Jan 13, 2011 om 21:04
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=c.kluver schreef op woensdag 12 jan 2011, 22:22]Hallo Grindweg, heel hartelijk bedankt voor uw reactie daar heb ik iets aan. Alleen rijst me nog 1 vraagje waarom staat dan de canadese vlag op der zak? Zo te zien aan het plaatje heeft u zelf ook katten en als ik het goed zie een Britskorthaar?

En idd het moet niet stuiven dat klopt, maar wat is garage korrels dat heb ik nog niet eerder gehoord.
En ik hoor graag van u.
het is een embleem die erg veel op de vlag lijkt.
inderdaad hebben wij die heerlijke eterbak want ondeugen en toch erg lief is hij wel.
garage korrels zijn korrels om als er bv olie gemorst is om dat te absorberen en dan af tevoeren.
u houd nog even de leverancier tegoed want ik was vandaag erg druk

grindweg
door grindweg - Jan 13, 2011 om 21:37
2308 Antwoorden / 28 Vragen

alleen tigerino is van echte canadadese afkomst.
stof vorming minder dan 1%.
geen chemische toevoegingen.

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 21:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=c.kluver schreef op donderdag 13 jan 2011, 19:26]Hoi vr1944 dat wat je me verteld heb ik gezien op tv, maar of dat alle kattenbakkorrels daar vandaan komt dat geloof ik niet, er zal heus nog wel een diversiteit aan producten en afkomst zijn, maar wel heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide uitleg heel handig, en dus een zeer zinnig antwoord bedankt.

Kleikorrels van de firma Canadalitter komen uit Turkije ,vanwege de unieke samenstelling en eigenschappen is het wel bijna zeker dat alle kleikorrels daar vandaan komen. Lees op :

http://www.kattenbakvulling.org/kattenbakvulling-zonder-asbest-wat-is-waar-en-wat-is-onwaar/#more-44.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 22:27
21 Antwoorden / 3 Vragen

Beste bbbzzzrrr,

Dit mag jij zo vinden, als je dit dan zo ergelijk vindt waarom réageer je dan uberhaupt. Ieder zo het zijne. Ik vroeg om raad en niet om veroordeeld te woorden om iets wat ik ook niet kan helpen. Je voelt je wel heel erg aangesproken lijkt me.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 22:28
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi czar, tja zit idd wat in ;-) bedankt voor je réactie.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 22:33
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Grindweg, dank je wel voor je uitleg daar heb ik wat aan, in iedergeval bedankt voor de moeite. Hoeveel van die lieve etterbakken heeft u ;-) ooit een kartuizer gehad, ook blauw maar ook heel lief.

Nogmaals heel hartelijk bedankt.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 22:37
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo vr1944

Dank je wel voor je nogmaals heldere uitleg ik heb je link opgeschreven en ga daar nu naar zoeken bedankt ;-)

vr1944
door vr1944 - Jan 13, 2011 om 22:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

kopieeren en in je webbrowser plakken suc

=c.kluver schreef op donderdag 13 jan 2011, 22:37: Hallo vr1944

Dank je wel voor je nogmaals heldere uitleg ik heb je link opgeschreven en ga daar nu naar zoeken bedankt ;-)

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 23:00
21 Antwoorden / 3 Vragen

vr1944, het is gelukt en idd helemaal waar :-) bedankt ;-)

abarth
door abarth - Jan 13, 2011 om 23:21
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=c.kluver schreef op donderdag 13 jan 2011, 19:18]Hallo abarth, bedankt voor je link, heir heb je ook iets aan en fijn dat jij dus wel weet dat het daar vandaan komt, hoe weet je dit eigenlijk zo zeker?
Maar je neemt aan wat er opstaat dat dit het ook is, maar je weet maar nooit.
Ik heb extreem classic, en flamingo, en er is Felino en allemaal komen ze uit canada????
Bedankt voor je réactie.

Ik heb zelf de douaneaangifte voor canada liter gedaan. Dit is wel een jaar of twee geleden. Of er inmiddels vanuit Turkije wordt geimporteerd weet ik niet.
Gelet op de logistieke kosten zou dit wel mogelijk zijn.

c.kluver
door c.kluver - Jan 13, 2011 om 23:25
21 Antwoorden / 3 Vragen

Oke abarth duidelijk, ja er wordt ook uit Turkije geimporteerd maar ook uit Canada blijkt uit een link die iemand me hier gaf en Tigerino dus schijnt echt uit Canada te komen.
Bedankt voor je antwoord.

vr1944
door vr1944 - Jan 14, 2011 om 00:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Canadalitter is een eindproduct van kleikorrels,De grondstof voor dit produkt komt uit Turkije.Het gebeurt wel meer ,dat de gronstof voor eindprodukt uit ander land komt.b.v, chocolade sigaretten etc

=abarth schreef op donderdag 13 jan 2011, 23:21:
=c.kluver schreef op donderdag 13 jan 2011, 19:18: Hallo abarth, bedankt voor je link, heir heb je ook iets aan en fijn dat jij dus wel weet dat het daar vandaan komt, hoe weet je dit eigenlijk zo zeker?
Maar je neemt aan wat er opstaat dat dit het ook is, maar je weet maar nooit.
Ik heb extreem classic, en flamingo, en er is Felino en allemaal komen ze uit canada????
Bedankt voor je réactie.

Ik heb zelf de douaneaangifte voor canada liter gedaan. Dit is wel een jaar of twee geleden. Of er inmiddels vanuit Turkije wordt geimporteerd weet ik niet.
Gelet op de logistieke kosten zou dit wel mogelijk zijn.

grindweg
door grindweg - Jan 14, 2011 om 12:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=c.kluver schreef op donderdag 13 jan 2011, 22:33]Hallo Grindweg, dank je wel voor je uitleg daar heb ik wat aan, in iedergeval bedankt voor de moeite. Hoeveel van die lieve etterbakken heeft u ;-) ooit een kartuizer gehad, ook blauw maar ook heel lief.

Nogmaals heel hartelijk bedankt..
hallo katten liefhebber wij hebben een ex kater..
hij is door ons vreselijk verwend maar wel lief en aanhankelijk.

bupozaanstad
door bupozaanstad - Jan 14, 2011 om 17:48
9 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry maar waar gaat dit over, of het nou uit land A of B komt als de kat er zijn behoefte op doet en het is stuifvrij wat maakt dan in vredesnaam de herkomst van die kattenkorrels uit? En dan nog wel 3 pagina's over zo iets onzinnigs.

vr1944
door vr1944 - Jan 14, 2011 om 18:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bupozaanstad schreef op vrijdag 14 jan 2011, 17:48]Sorry maar waar gaat dit over, of het nou uit land A of B komt als de kat er zijn behoefte op doet en het is stuifvrij wat maakt dan in vredesnaam de herkomst van die kattenkorrels uit? En dan nog wel 3 pagina's over zo iets onzinnigs.Ben je al klaar met het graven van de gracht op de Gedempte Gracht of wordt daar nog steeds over vergaderd?

c.kluver
door c.kluver - Jan 14, 2011 om 19:00
21 Antwoorden / 3 Vragen

Burpozaanstad,

No comment.

c.kluver
door c.kluver - Jan 14, 2011 om 19:02
21 Antwoorden / 3 Vragen

Lieve leuke mensen,

Bedankt over het réageren op mijn vraag, bij deze sluit ik hem af, voordat er van sommige mensen nog meer onzinnige antwoorden verteld worden.
Voor de leuke mensen hartstikke bedankt.