bo
door boewonder Jun 22, 2009 om 21:14
Huishouden & energie

Katten overlast in de tuin

Heb veel overlast van katten in m'n tuin die ook naar dinnen willen springen door het raam als ik deze open heb staan.Wat kan ik hier aan doen met het komende warme weer,want ik kan geen ram openzetten.

4701 63 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hele grote hond misschien?

groetje

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt met een plantenspuit de katten uit uw huis verjagen. De meeste katten haten water en zullen dus voortaan bij uw buren naar binnen gaan.

Voor in de tuin zijn er diverse oplossingen, deze zijn ook op dit forum terug te vinden. De grappigste (en tevens enige...) die ik ken is om bij het circus tijgerpoep te halen en in uw tuin te leggen. Katten ruiken dat en denken dat daar wel een hele grote kat moet zitten, en blijven dus verstandig uit de buurt!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, en een hor voor het raam houdt natuurlijk ook katten tegen!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zowel huis als tuin is een katvriendelijke en effectieve oplossing een simpele plantenspuit. Die van mij moeten er niets van hebben!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey en ik waren op 1 lijn.....     ;-)

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is al vaker voorbijgekomen. Tik bovenaan in het zoekvakje kattenoverlast en kies voor V&B, dan vind je legio suggesties. Hier alvast eentje: citroenlucht (planten) houden ze niet van.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik adviseer je om een hele tijger in je tuin aan een paaltje vast te maken.
.
mocht dat wat lastig zijn dan adviseer ik je kokos doppen tussen je planten te strooien *(geeft ook nog voeding af)

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

zet op strategische punten(daar waar ze binnen komen), oreganoplanten, daar houden ze absoluut niet van en ik spreek uit ervaring

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van die tijgerpoep klopt. Maar je moet het dan wel geregeld blijven verversen. Vroeger kon je het bij Artis in A'dam speciaal voor dit doel kopen. Geen idee of dat nog zo is.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan natuurlijk ook horren in de ramen zetten, dan kunnen de ramen met dit weet wel open, maar ja, ik zou geen "probleem" hebben als ik katten in mijn tuin heb, ik geef ze zelfs te eten, t'is maar net wat je zelf overlast vind.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Mijn antwoord is al doorgegeven, nl. horren voor de ramen.
Maar er is ook nog een andere oplossing en dat is:
Vraag eens bij de dierenarts of hij hier iets voor heeft.
Of bij de dierenwinkel.
Er zijn namelijk producten op de markt om honden of katten
te weren.

Groetjes

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de eigenaar van de kat(ten)zeggen dat je last van hun bees(ten )hebt en ze vragen hun dieren bij zich te houden middels een ren,afgesloten balkon of goed overdekte tuin.

Waarom zou jij weer allerlei dingen moeten doen om andermans beest buiten te houden?Laat de eigenaar dat maar doen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

plantenspuit lijkt mij ook de beste oplossing... gebruik ik ook.. en helpt goed.. lijkt mij dat als je tijgerpoep neer gooit dat je ramen niet meer open kan hebben wegens stank overlast?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt daar speciaal spul voor kopen bij een drogist  of dierenwinkel

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

  Hebben wij ook last van gehad en  strooide alle koffiedrab van ongeveer  1 week in de tuin en het werkte ook goed voor de tuin zelf maar of dit op het raamkozijn werkt weet ik niet toch al vast proost op de koffie en goedkoop ,groetjes

Bob

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

koffiedrats in de tuin strooien.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een schutting in de tuin heeft staan dan kan u daar kippengaas boven op zetten en dan wel zo schuin dat de katten er iet overheen kunnen klimmen.

Ook ballonen op hangen op plaatsen waar ze naar binnen kunnen komen helpt.

Door dat hun nagels in de balon komt en daar door een knal veroorzaakt rennen ze wel weg en citroenella houd katten & nuggen uit huis en ruikt heelijk dit in een bekertje ofzo doen en voor het raam neer zetten en evt ook op het kozijn smeeren maar het blijft vreemd dat ze bij u binnen willen komen.

Evt kan u ook bloembakken met water + citroenella voor het raam zetten, de meeste katten zijn hier zeker niet dol op.

Citroenella is verkrijgbaar bij o.a. D vd. B en iseen schoonmaakmiddel

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat vind ik juist nou ook zoiets honden mogen bijna niks en de katten schijten en pissen alles onder,WORMEN krijg je van kattepoep het duurt ook heel lang voor dat het weg teerd hondenpeop zit geen wormen en verteerd met 3 dagen,en de pis guur van de kat krijg je er niet uit je was of kussens van je tuinstel en wat dachten van je houten dure tuinstel waar je plekken door de katte sijk krijgt,in de wet staat dat ieder huisdierbezitter verantwoordelijk is voor zijn huis dier maar de katte eigenaar lakt dat aan haar laas,zij moetten de verantwoordelijkheden op zich nemen,en de regering moet daar ook eens wat aan doen katte belasting geen overlast van je kat anders ook een boete een hond moet ook aan de lijn,heb het ook met mn konijn gehad,moest ik ook in een hok doen hij at aan de plantjes van de buren,maar de kat van de buren dan,tja daar  kunnen wij niks mee,alleen u zelf vangen naar de heulkamp brengen of laten verdwijnen zij de achent,daar doen wij niks mee zij de achent,koffie dik gooi ik in de tuin en steeds weer wech jagen ook mn kinderren doen er aan mee en met een emmer fol met water klets nat gooien een sproeier help maar voor een hele korete tijd

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste, een hor in het ram (raam)

Ten tweede, zodra u een kat in de smiezen krijgt meteen er naar toe en met een beker water gooien, hoeft niet raak te zijn. Wanneer u dat een paar keer doet bij de steeds terugkerende kat gaat hij u vreselijk haten en komt niet weer.

Wanneer u in de tuin zit en er komt weer een kat, houdt dan de tuinslang gereed en weg is hij.

Succes

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

r zijn spuitbussen (milieuvriendelijke hoor) te koop, die heten geloof ik Änti-kat". Je hebt ze bij de dieren winkel en bij de tuincentra.
Sprayen rond het raam en als het goed is blijven ze dan weg. Maar inderdaad, een sprayfles water doet ook vaak goede zaken en is niet duur.
Joanna.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat helpt wel ik heb het ook gedaan je kan het halen bij een dierentuin maar je moet wel even bellen want je bent niet de enige leeuwenpoep het5 is ook even stinken maar het helpt geweldig een paar maanden kan u makkelijk doen volgens min bij artis

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag, van onze Hovenier heb ik begrepen dat tijger urine  helpt. Tijger urine is af t halen bij Artis (of een andere dierentuin).

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat goed helpt is het stooien van knoflookpoeder op de plaats waar de katten zitten, gegarandeerd geen last meer.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt geluk want Bart ruimt z'n speelgoed op! Serieus,koop bij een speelgoedzaak zo'n waterpistooltje wat je op kan pompen. Er kan enkele meters ver mee gespoten worden,veel verder dan een plantenspuit en een stevige straal. Iets onvriendelijker is  een beetje azijn door het water mengen. Echt het helpt.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lachen iedereen in de rij in de dierentuin!

Weet je wat echt helpt..... dat kattenliefhebbers hun kat bij zich houden, en vooral niet 's nacht de deur uittrappen(sorry) om rustig te kunnen slapen, want dat wil ik in maart vooral ook i.p.v. wakker te worden van blerende katten. En zeg nu niet mijn kat wil.... als je kind op straat wil slapen vind je dat dan ook goed. Echte liefhebbers trainen hun kat daarin van jongs af aan en het kan!

Je wilt toch ook niet de hondepoep van een ander in de tuin!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is apejoepie een beetje balorig misschien? Mensen willen graag serieus genomen worden.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerst voor het open raam: zet het op de tochtsluiting of doe er een hor voor.

V.w.b. de tuin: wij gebruiken al jaren koffiedik. Dat is

A) goede biologise, dus afbreekbare) mest en

B) gaat het tussen de voetkussentjes van de kat of poes zitten dat ze niet echt leuk vinden en als vanzelf verdwijnen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

v kragt waarom is apejoepie niet serieus? Kan helpen al hoeft deze niet groot te zijn, mijn dochter heeft een klein hondje van ca. 4,5kg en die jaagt ze wel weg! Zeker weten! Dus wat niet serieus. Ken je de uitdrinking niet als kat en hond>>>

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Strooi wat Cayennepeper in uw tuin, de katten komen gegarandeerd niet meer terug.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat help ook niets katten belasting mensen met een hond betalen honden belasting en zijn daar door nog onbeschofte door geworden kijken nu helemaal nergens meer na laten de hond gewoon tegen je voordeur plassen  en als je dan wat zegt zegen ze ik betaal toch honden belasting we leven gewoon in een onbeschofte land maar daar is de regering schuldig aan

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een honkbalknuppel kopen?!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK WIL GEEN KATTEN IN MIJN TUIN!

Hoort u dit van de buren? Of vindt u het zelf ook erg vervelend dat uw kat gaat poepen en graven in uw tuin die u zojuist helemaal aan kant heeft gemaakt?
Hier zijn een aantal tips om katten uit de tuin te weren…of juist naar bepaalde plaatsen te lokken!

"Zorg voor stekelige struiken die voor katten ondoordringbaar zijn. Wat kippengaas, zigzaggend tussen de struiken door, belemmert het gesluip van katten". (http://www.geaflecht.nl/tips/vogels/inhoud.html)

"Om de katten uit uw tuin te houden kunt u het tegenovergestelde doen. Zorg dat de grond onder die struik in de zon niet lekker ligt. Breng voor de kat vervelende geuren aan. een kat heeft ook respect voor de geur van zijn natuurlijke meerdere, de tijger. Wanneer u aan
tijgermest kunt komen dan kunt u dit aanbrengen daar waar u de kat niet wilt zien. Verkrijgbaarheid is echter een probleem, de dierentuin in Emmen wil het niet afstaan, maar diergaarde Blijdorp in Rotterdam verkoopt het wel.

Kattenschrik van ECOstyle bestaat uit kleikorrels met een lucht waar katten vies van zijn. Als u Kattenschrik strooit gaan de katten liever een straatje om!

Bron: www.natuurlijkrauwevoeding.nl

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Andere mogelijkheden zijn:
·Uw tuinsproeier aansluiten met een waterslot en vervolgens dit waterslot met een bewegingsmelder aansluiten op het elektriciteitsnet.
·Gaas op de grond spannen tussen de planten.
·Ruta graveolens (wijnruit) heeft voor katten een vervelende geur.
·Koffiedik tussen de planten aanbrengen, het schijnt vervelend te voelen in de vacht.
·Hertshoornolie* stinkt voor de kat verschrikkelijk (voor de mens ook). (http://www.braamtuinen.nl/nieuws)
·Meer planten in je tuin zetten zodat de bodem volledig dicht groeit en er geen plaats meer is om de grond om te woelen. Bodembedekkers maken de tuin voor katten dus een stuk onaantrekkelijker.
·Bescherm de planten door enkele door katten zeer geliefde planten te plaatsen in een hoek van de tuin. De poezen zullen dan enkel in de hoek van hun lievelingsplanten verblijven en laten de rest van de tuin met rust.

Wil je je katten in een bepaald stuk tuin wèl toelaten, dan kun je de volgende planten gebruiken:
· Nepeta cataria (wild kattenkruid)
· Teucrium marum (gamander)
· (sier)haver of een ander laag zacht gras
· pollen Alyssum (schildzaad)
· Dianthus deltoides (steenanjer)
· Sagina (vetmuur)
· het zogenaamde kattengras

Men kan ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben waardoor ze weg blijven uit uw tuin. Zet deze planten op strategische plaatsen in uw tuin om de toevallige
voorbijganger te laten weten dat hij niet welkom is.

Planten die citroengeur verspreiden:
· Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek)
· Dictamnus (vuurwerkplant)
· Aloysia triphylla (citroenverbena)

Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat niet zitten.
Een hoop stekelige takken van deze heesters op plaatsen waar de kat uw tuin binnenkomt kan ook helpen. Dit kan de katten aanmoedigen een andere kant op te gaan. Zorg wel dat de kat er niet zomaar over kan springen.

*Hertshoornolie
De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken. Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt.

Bron: www.natuurlijkrauwevoeding.nl

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cacao-dopjes
Deze helpen goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacaodoppen zullen de katten echter niet verjagen. Ze vinden het wel minder aangenaam om erop te lopen, maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra of bij de doe-het-zelf-winkel.

Na een regenbui kleven de cacaodoppen een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen: het graaft niet meer lekker voor katten;
het houdt vocht vast; het onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen; het geeft voedingsstoffen af aan de bodem en planten; het ziet er best wel aardig uit.

Er zijn uiteraard ook allerlei commerciële middeltjes op de markt om katten te weren maar die werken niet altijd afdoende en na een regenbui al helemaal niet meer.

Ik hoop dat een van bovenvermelde vrij diervriendelijke methodes ervoor zorgen dat u bij het werken in de grond geen onaangename verrassingen tegen komt.
Ik wens u allen alvast een zorgeloos tuinseizoen toe".

Kurt Vossaert,
redacteur
http://www.tuinadvies.be

Bron: www.natuurlijkrauwevoeding.nl

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit uw kat ook steeds in de gordijnen? Of graaft de kat van de buren de bollen uit uw tuin? Er zijn middelen op de markt waarmee u katten kunt weren van plekken waar u ze liever niet ziet. Radar onderzoekt of ze ook werken.

We kiezen voor vier algemeen verkrijgbare producten
"Mispoes", een spuitbus van 150 ml voor 3 euro 95
"Keepoff", ook een spray, 100 ml voor 5,95
"Getoff", gelkristallen in een fles van 375 voor 6,95
En het ecologische "Kattenschrik" 175 gram korrels voor 6,50
Natuurlijk nemen we ook het oude vertrouwde huismiddeltje koffiedik mee in de test.

De uitslag
1. Get off en Keep off
3. Kattenschrik van Ecostyle
4. Mispoes

Koffiedik bleek in de praktijk even goed te werken als de andere middelen.

Uiteraard hebben we de producenten van de verschillende producten gevraagd om een reactie.
De producent van Get Off was begrijpelijk enthousiast:

'We are delighted to hear that Get Off has come top in this independent test.'

Ook de producent van Keep off reageert opgetogen:

'Natuurlijk zijn wij blij dat Keep Off uit uw consumententest als beste afweer product uit de test is gekomen. Dit is opnieuw een bevestiging van de kwaliteit. Keep Off wordt al vele jaren met succes verkocht in dierenspeciaalzaken en tuincentra. '

De producent van Mispoes, Denko, laat het volgende weten:

'Denka is in 2005 gestopt met de productie van mispoes, niet omdat het middel niet goed zou zijn maar denka is gestopt met een deel van het assortiment voor in en om het huis. Het is natuurlijk goed mogelijk dat zo hier en daar Mispoes verkrijgbaar is, maar er zal geen nieuwe aanvoer van het product richting detailhandel plaatsvinden, waardoor de verkrijgbaarheid van het product op termijn tot nul zal reduceren.'

Tot slot laat Ecostyle weten dat ze blij zijn dat mensen toch nog ecologisch verantwoorde producten kopen. Een uitgebreidere reactie volgt.

Bekijk video:
http://www2.trosradar.nl/PHP/news/9/2019#

Bron: Tros Radar /
http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/9/2019

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Breng op de rand van de tuinafscheiding rollen aan, een bezemsteel vastgezet in een houdertje, de katten blijven vanzelf uit uw tuin, want ze kunnen niet meer over de schutting, omdat als ze er op springen, de rollen gaan draaien.

Zelf heb ik ooit bij een tuincentrum poep in blik gekocht, maar dat was geen succes want toen ik het blik openmaakte zat ik zelf onder de poep, omdat het was gaan gisten in het blik. Toen ik de week erop bij het tuincentrum kwam waren alle blikken verwijderd, tenminste degene die nog dicht waren, er had een soort explosie plaatsgevonden door die blikken, en de hele ruimte moest worden schoongemaakt.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is duur en helpt ook niet, een bakje water klaarzetten en als je hem ziet: gooien, na een paar keer blijft hij weg. Succes

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer goed idee:waterpistool!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben echt alles geprobeerd Wijnruit helpt erg goed, maar de goedkoopste manier is voor ons de beste manier gebleken.

Sateprikkers kort naast elkaar met de punt omhoog in de grond naast elkaar gezet,nadat we ingezaaid hebben.

de zaadjes zijn nu planten en bloemen, en wij zijn blij.

De prikkers staan er nog , maar de buurkatten hebben bij ons niks meer te zoeken.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het al is gezegd, maar koffiedik schijnt te helpen. Katten krijgen dit dan op hun poten en de smaak staat ze niet aan (als ze zich later wassen), dus zullen ze voortaan een blokje om lopen. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry sasch2 met kleine kinderen zou ik dit niet doen, zij kunnen nog weleens in de tuin vallen en dan word je niet vrolijk.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

de katten van de buiren zaten steeds voor het keukenraam te mauwen omdat ze iets lekkers wilde hebben.

dat was de schuld van mijn schoondochter die ze wel eens iets gaf.

Ik heb een toeter met drukfles genomen en een paar keer flink getoeterd toen ze voor het raam zaten.

Ze zijn zich lam geschrokken en de volgende keer dat ze kwamen liepen ze al weg toen ze de toeter op de vensterbank zagen staan.

Nu ben ik er vanaf en komen ze niet meer.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even dit , ik werkte jaren geleden bij een bedrijf waar veel koffie werd gedronken.

Als de bak van de koffieprut vol was , nam ik de inhoud mee en deed dat in een emmer.

Als de emmer vol was , strooide ik de prut in de tuin en spaarde ik opnieuw.

Ik heb in die jaren nooit katten in mijn tuin gehad.

katten hebben een hekel aan de smaak koffie maar de korrels irriteren tussen de kussentjes van hun tenen.

Ze weten heel vlug dat ze niet in jouw tuin moeten lopen want als ze hun poten schoonlikken , proeven ze de koffie en dat vinden ze dus vies

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een groot water-pistool kopen, elke keer als de kat(ten) in je tuin komen dan spuiten met het water pistool. Wat ook helpt is een plant die heet wijnruit daar komen gele bloemen aan, katten vinden die lucht niet lekker.Die moet je nooit snoeien met warm weer, daar krijg je blaren van, het afgesnoeide blad kan je dan weer op plekken leggen waar die katten komen.Wat heel erg fijn is, is dat deze plant lekker zelf vermeerderd. Succes verzekerd.

groet grijsbaard

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Flops

Sorry, ik ben van mijn eigen situatie uitgegaan.

Het gaat om een rand langs het huis, daar kun je al niks mee,behalve dat de katten van de buren er graag hun behoefte zitten te doen ,en daar hou ik niet van.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

waar de katten de tuin inkomen veel koffiedras gooien, dat vinden ze echt niet leuk, de dras komt nl tussen de pootjes te zitten.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook veel last gehad van één speciale kat in de tuin, een biezonder brutale donder [wel leuk eigenlijk]. Van alles geprobeerd, maar op en gegeven moment lijkt je tuin wel een vesting. En waarom? Je krijgt de stront en last van de katten van anderen! Dat is niet echt redelijk. Wat te doe"?

A Vergiftigen mag niet en terecht. De kat is niet schuldig maar je biuren!

B afsachieten dus ook niet. Logisch.

C Maak of koop een speciale kattenvangkooi. Als je de kat gevangen hebt dan kan je:

1 Die kat 60 km verderop weer loslaten. Zie je m 'waarschijnlijk nooit meer terug; spookverhalen, hoor. Hoewel....

2 Naar het asiel brengen. Tsja.... en wat dan?

3 In dat kooitje laten zitten en met een tuinslang een paar keer op verschillend plekken neerzetten en telkens fink nat spuiten. Na twee dagen loslaten. Dat vindt ie natuurlijk niet echt leuk. Wij ook niet, da's jammer,  maar we hebben 'm nooit meer terug gezien. Jawel, bij de buren, die ook liepen te schelden. Maar onze tuin meed ie als de builenpest.

succes met de ellende van een ander.

Eppo Bootjens

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik zeg koop SPIJKERMATTEN!!

dat houden die beesten wel weg leg ze neer onder een struik en

MIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUWWWWWW

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als ik kijk naar alle reacties die u nu gehad heeft zijn 98% TIJDELIJK, je blijft koffiedik strooien, met spuitbussen spuiten en water gooien. Zelf hadden we ook last van katten, zo'n vieze kater, elke keer zeikte hij tegen de heg aan waarna er een gat in kwam. Hierop hebben wij schrikdraad gezet, de kater kwam weer zeikte weer en is hard miauwend weggerend, en nooit weer teruggekomen. Schrikdraad kun je kopen en zelf maken. Met kleine kinderen is dit geen probleem, ze raken 1 maal de draad aan en daarna weten ze dat daar stroom op staat. wat mij betreft is dat de oplossing.

mvg

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat schrikdraad voor huisdieren een permanente oplossing tegen kattenoverlast is. Dit kan zowel gebruikt worden om uw huisdieren op uw terrein te houden als het buiten houden van andermans huisdieren.

Het is een diervriendelijke methode. Katten raken er niet door gewond en blijven na één elektrische schok voor altijd weg. Voor kinderen is het totaal ongevaarlijk.

Het kost wel wat, maar u bent dan ook gegarandeerd van de ellende af.

Voorbeeld voor huisdieren:

Gallagher HobbyMaster M50

http://gallaghershop.nl

http://gallaghershop.nl/product_info.php?cPath=1&products_id=4

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

koffie-dras en oploskoffie strooien helpt ook dat komt tussen hun tenen en als ze zich dan schoonlikken proeven ze dat en dat vinden ze heeeeeeeeel smerig.
sucses,saskia

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja een ware plaag ze schijten overal. Ik heb bij de planten die ik zeker niet met kattenstront besmeurd wil hebben lange prikkers (satestokjes) -MET DE SCHERPE PUNT NAAR BOVEN- geplaatst, daar komen ze niet bij, en ..... komen ze naar binnen bespuiten met de plantenspuit zoals hier al genoemd is.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kv

Schrikdraad hoeft niet duur te zijn, indien je een kleine electronica kennis hebt kun je hem zelf maken van een oude bobine van de sloop af. kosten bedragen dan een kleine 20 euro. Verder zou ik dan op marktplaats rondkijken, daar worden ze soms voor 50 euro aangeboden.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De foto hiernaast gaat zeker iets te ver?

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, wat een probleem he die katten, ik ben zelf eigenaar van 4 poezels en wil andere mensen geen overlast bezorgen dus heb ik mijn hele tuin afgeschermd zodat mijn katten er niet uit kunnen, jawel er zijn nog mensen die hun verantwoording nemen over hun dieren. de buurtkatten die toch nog in mijn tuin willen komen kunnen er wel in maar niet meer uit dus krijgen eerst de waterspuit op zich en dan word er een deur opengezet en zie ik ze niet meer terug, dus water spuiten en flink lawaai maken wil wel helpen.

natuurlijk is het belachelijk dat u stappen moet ondernemen maar gaas helpt uitstekend als je maar een flap naar binnen of naar buiten vouwt en je schutting hoog genoeg is. ook een leeg plastic flesje met steentjes erin wil helpen als je het van afstand naar de kat toe smijt, niet raken hoor, maar het beestje schrikt zich rot en verdwijnt hopelijk voor altijd. hopelijk word u niet al te boos op de katten, besef aub dat de eigenaar de verantwoordelijke is.

misschien heeft u de mogelijkheid de eigenaars aan te spreken , als dit niet lukt heeft u misschien de mogelijkheid buurtbemiddeling in te schakelen en sommige woningbouwvverenigingen hebben ook mensen die evt kunnen bemiddelen.

hopelijk word uw probleem snel opgelost veel sterkte

het

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee de eigenaren aanspreken heeft geen enkele zin. Er ontstaat dan een discussie waarbij de eigenaar zijn gelijk 'probeert' te halen, vaak escaleert zoiets. De kat van de eigenaar is nu eenmaal 'heilig', en daar mag je niet aankomen. Jij bent fout en moet maar verhuizen als het je irriteerd, daar komt het op neer.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

door die stinkende tijgerpoep in de tuin moet je dan nog je raam dicht houden dus wat schiet je ermee op?

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen maak er maar een grapje van maar ik heb een moestuin en daar geen katteps over dus heb ik schrikdraad geplaats geen kat meer gezien, te koop bij de betere tuincentra.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@apiejoepie, ja, en die hele grote hondsturen we dan achter jou aan...

Schrikdraad is de enige echte oplossing, en voorlopig (het is al zo vaak gezegd) Gewoon een plantenspuit gebruiken..

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jun 29, 2009 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

windbuks kopen

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat dacht je van een hor ?!

Kan raam open, kat er niet in en ben je gelijk mug en vlieg vrij ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan helaas geen hor plaatsen dus dit was geen optie,maar de platenspuit werkt inderdaad perfect

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die produkten die je in de dierenspeciaalzaak kunt kopen helpen geen zier. De enige die daar bij gebaat is is de winkelier. Ik heb er de afgelopen jaren heel wat uitgeprobeerd maar het helpt niks. Weggegooid geld voor een andermans dier.

De tuinslang neerleggen en goed natspuiten die kat, maar meestal ben je te laat. Het enige dat helpt is de kattenbaasjes opvoeden maar dat lukt je nooit. Want die zal het een rotzorg zijn dat zijn peos op de bank bij de bure'n pist, of in zijn tuin schijt. Ik heb ook al eens een hele pan nassie weggegooid omdat de katten van de buren op mijn gasfornhuis feest hadden met een heerlijke pan nassie. Je schrikt je dood, je verwacht geen beesten in je huis, kom je niksvermoedend de kamer binnen glippen er zo een stuk of twee katten langs je benen naar buiten.

Ik ben geen kattenhaater ik vind katten heel leuk, maar ze zouden ze gewoon verplicht in huis moeten houden, net als honden.

Ik laat mijn hond ook niet bij de buren in de tuin kakken!

De meeste kattenliefhebbers hebben er letterlijk schijt aan.