st
door steenrozen Oct 17, 2011 om 13:10
Huishouden & energie

Kattenpoep

hallo
ik heb 3 katten
en poepen de laaste tijd in de tuin van de buren
ik weet niet wat ik er tegen kan doen
wie heeft er een oplossing voor dit probleem
laat het mij ff weten

9252 25 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 17, 2011 om 13:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

1. Zorgen dat ze niet in de tuin v.d. buren kunnen komen.

2. Pas naar buiten laten als zij op de bak hun behoefte hebben gedaan.

au
door autumn - Oct 19, 2011 om 00:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

De beste manier is je tuin afzetten, voor voorbeelden is het outdoor gedeelte van het forum van kattenplaza.nl aan te raden.
Zo lopen jouw katten buiten geen gevaar en hebben jouw buren geen last van de kattenpoep.

de eelco
door de eelco - Oct 19, 2011 om 08:59
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste steenrozen...als u niet wil dat u katten bij de buren hun behoeften doen moet u er voor zorgen dat het bij u aangenamer is om hun behoeften tegaan doen door bijvoorbeeld een zandbak teplaatsen of een gedeelte van de tuin opteofferen door een paar tegels er uit tehalen en er tuinaarden in te storten..enige probleem is wel dat u tuin dan ook voor andere katten aantrekkelijk word om hun behoefte tegaan doen en dat u ook gelijk er een hoop werk er bij krijgt maar de buren zullen waarschijnelijk geen last meer hebben van u katten,,succes

tdehond
door tdehond - Oct 19, 2011 om 10:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dusdanig hoog gaas zetten tussen uw tuin en de tuin van de buren dat uw katten er niet overheen kunnen springen.

ka
door katja54 - Oct 19, 2011 om 12:15
54 Antwoorden / 8 Vragen

Gebruik je gewone koffie of werk je in een bedrijf waar ze gemalen koffie gebruiken??
Strooi dan de koffieprut op de plek waar ze naar de buren gaan , katten hebben een hekel aan de smaak van koffie en als het tussen hun tenen komt dan moeten ze het schoonlikken en dat vinden ze niet fijn.
Ik strooi al jaren koffieprut uit het bedrijf waar ik werk in mijntuin en ik heb nooit katten van een ander in mijn tuin.

havenzanger
door havenzanger - Oct 19, 2011 om 12:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Birdies heeft denk ik de juiste oplossing.
De meeste katten hebben ook met hoog gaas geen enkel probleem.

graaiers
door graaiers - Oct 19, 2011 om 12:47
14 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon je katten binnen houden.
heeft er iemand anders teminsten gee last van.

ki
door kinnie - Oct 19, 2011 om 13:14
36 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb met mijn buren overlegd de poep zelf op te ruimen. En dat werkt in ons geval goed.

spouky
door spouky - Oct 19, 2011 om 13:26
22 Antwoorden / 0 Vragen

Toen wij benedenhuis kregen waren onze 2 katten zeker wel 6 jaar oud, wij hebben ze afgeleerd niet over de schutting te komen heeft poosje geduurd, heb ze wel hardhandig aan moeten pakken,woon aan de wijkring dus druk verkeer,maar bleven mooi in onze tuin,niemand die last had van mijn katten,en zo hoort het.
Groetjes Spouky

youri
door youri - Oct 19, 2011 om 13:37
28 Antwoorden / 4 Vragen

Als je een kleine tuin hebt van max 4x4 dan zou je er een kersennet overheen kunnen spannen, te koop bij tuin centra. Is je tuin groter en heb je een schutting eromheen, span dan een schrikdraadje op 20 cm erboven. Of 30 cm gaas schuin naar jouw kant aanbrengen.
En dan is ook een optie om bij cattery's (kattenfokkers) te gaan kijken hoe die hun tuin hebben ingericht. Gewoon "cattery" Googlen. Sukses.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 19, 2011 om 14:40
73 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=autumn schreef op woensdag 19 okt 2011, 00:56]De beste manier is je tuin afzetten, voor voorbeelden is het outdoor gedeelte van het forum van kattenplaza.nl aan te raden.
Zo lopen jouw katten buiten geen gevaar en hebben jouw buren geen last van de kattenpoep.Absoluut!!
Bij Zooplus kan je een net bestellen om je tuin mee af te zetten, maar tuindersnet werkt ook goed.

tdehond
door tdehond - Oct 19, 2011 om 14:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=havenzanger schreef op woensdag 19 okt 2011, 12:19]Birdies heeft denk ik de juiste oplossing.
De meeste katten hebben ook met hoog gaas geen enkel probleem.

Schrikdraadje eraan bevestigen lijkt mij zeer effectief om katten tot inkeer te brengen.

co
door copas - Oct 19, 2011 om 16:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Had veel last van katten uit de buurt, die in onze tuin hun behoefte kwamen doen, maar ook op vogeltjes kwamen jagen en dat laatste met erg veel "succes", jammer genoeg. De eigenaren van deze katten hierop aangesproken, maar geen enkel effect. Tot ik op het idee kwam om op onze schutting verticaal stalen strippen te bevestigen, daarin op 10 cm afstand gaatjes te boren en daardoorheen "vislijn" te spannen. Geen kat meer gezien.....

iv
door ivar - Oct 19, 2011 om 16:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon Uw katten binnen/bij U houden. Het zijn Uw huisdieren en niet die van de buren. Ze horen helemaal niet in de tuin van de buren te komen!
1 kattenbak per kat in huis of in de afgezette tuin en niemand heeft meer last van uw huisdieren.

co
door coper - Oct 19, 2011 om 16:49
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hier hebben we 6 katten en hebben de tuin afgezet en schuin omhoog een kattennet gespannen werkt uitstekend .Misschien iets voor u?

vl
door vlinder30 - Oct 19, 2011 om 17:20
52 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben ook een kat (+hond trouwens) en onze kat komt simpelweg niet buiten, heeft niemand er last van, het is tenslotten ook ons huisdier. Onze hond komt tenslotte ook alleenmaar aangelijnd buiten, die doe ik ook niet een hele nacht/dag alleen naar buiten toch? Lijkt me heel normaal dan dat dit ook voor de katten geldt. Onze kat komt alleen met mooi weer buiten in onze tuin (alleen als we dus zelf ook in de tuin zitten en onze tuin is geheel afgezet met hoge schutting+conifeer met kippengaas, zodat ze de tuin evt. ook absoluut niet uit kan. Onze ervaring is dat als je katten buiten laat lopen ze juist altijd bij de buren in de tuin gaan zitten,hadden mijn ouders vroeger ook altijd last van, totdat ze de bewuste kat brokjes+melk etc. gaven, toen ging de kat nog een buur verder, hun 'probleem' hiermee dus toen opgelost/verplaatst, deze eigenaar deed er nl. zelf niets aan. Helaas kwam de kat toen 1 buur verder, en deze heeft er op een iets wat andere manier korte metten mee gemaakt, zeg maar.... Succes.

lo
door loosting7 - Oct 19, 2011 om 19:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zet èèn of twee gesloten plastic flessen water in de tuin.Mijn tante in Engeland had het ook. Ik heb geen katten meer in mijn tuin.

aa
door aabhomer - Oct 19, 2011 om 21:12
3 Antwoorden / 3 Vragen

gewoon binnenhouden, heeft een ander er ook geen last van.

ci
door cieta - Oct 19, 2011 om 21:22
14 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Ivar,ik zou willen dat iedereen er zo over dacht,dat uw katten niet de katten van de buren zijn.Ik heb er in mijn achtertuin nu geen last meer van,maar mijn voortuin is net een openbare kattenbak.Verschillende gezinnen bij mij in de straat hebben katten en wij zijn zowat de enige die de voortuin (om die reden) nog niet hebben verhard.Wij gaan nu in het komende voorjaar de tuin ook maar verharden,maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat ik mijn mooie bloementuin moet gaan veranderen voor de katten(poep).Die katten komen s'nachts ,elke morgen zie je dat ze op 5-6 plaatsen hun behoefte hebben gedaan.In de zomer staat daar bijna de hele dag de zon op te schijnen en de stank is dan zo erg dat ik aan de voorkant van mijn huis de ramen eigenlijk niet meer open kan zetten. Ik ben heel gek met dieren maar dit gaat me te ver.

po
door posthuma - Oct 20, 2011 om 00:46
15 Antwoorden / 9 Vragen

Inderdaad gewoon binnen houden, uw kat loopt meer risico op vroegtijdig overlijden als deze bij anderen zijn behoefte doet.
Bekijk het ook eens van een andere kant, uw buurkinderen hebben lekker radijsjes en tuinkers gezaaid, katten zijn daar ook gek op, zeiken er graag in....
hoe kweek je kattenhaters??????????

ja
door jannet1977 - Oct 20, 2011 om 07:16
64 Antwoorden / 0 Vragen

Cieta, heb jij deze tips al eens geprobeerd om katten uit je tuin te houden? Misschien zit de oplossing voor jouw probleem er bij.

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 09:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kinnie schreef op woensdag 19 okt 2011, 13:14]Ik heb met mijn buren overlegd de poep zelf op te ruimen. En dat werkt in ons geval goed.

Het vervelende is dat katten naast hun faeces in een andere tuin te deponeren daar ook urineren wat een akelige stank geeft.

ci
door cieta - Oct 20, 2011 om 11:03
14 Antwoorden / 0 Vragen

Jannet1977,ik heb vele van die tips uitgeprobeerd,koffie-dik en peper regelmatig gestrooid,maar als het regent(en dat is nogal eens) is de werking er van weer weg.Ik kreeg ook eens de tip om sate-prikkers in de tuin te zetten maar daar slingeren ze ook tussendoor.Azijn heb ik niet geprobeerd,want dan gaan je bloemen en planten dood.Afschermen dat gaat niet bij een voortuin,daar kan je geen schutting omheen zetten.De eigenaars aanspreken heb ik ook gedaan en dan krijg ik te horen:dat kan mijn kat niet zijn,want die komt bijna nooit buiten.Ja en los zand,dat is dus het probleem,doordat wij bloemen en planten hebben staan hebben wij dus zand in de tuin,bijna nog als enige in de straat.Er zal niks anders opzitten om onze tuin ook te verharden zodat we van de poep en stank verlost zijn.
Het is toch eigenlijk te gek dat bijna een hele straat hun tuin heeft moeten veranderen(met de nodige kosten) voor mensen die hun katten maar laten lopen.

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 11:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=cieta schreef op donderdag 20 okt 2011, 11:03]Jannet1977hun tuin heeft moeten veranderen(met de nodige kosten) voor mensen die hun katten maar laten lopen.

Mee eens, daarom mag mijn grootste hond katten uit mijn voor- en achtertuin jagen. Zij blaft daar flink bij wat katten aanzet om het hazenpad te kiezen.

Op straat mag niet gejaagd worden op katten.

ja
door jannet1977 - Oct 20, 2011 om 11:18
64 Antwoorden / 0 Vragen

Cieta, heb je de schelpen-tip ook al geprobeerd? Die staat onder het artikel bij de reacties. En met schelpen aan de rand kan de tuin er ook nog leuk uit zien.