rk
door rkleinha Jan 7, 2022 om 11:28
Huishouden & energie

Klacht over spoed-loodgieter.nl

Ik heb een klacht over de diensten die worden aangeboden op spoed-loodgieter.nl. Dit is mijn verhaal:

Voor het verhelpen van een lekkage (waterleiding bij het boren geraakt), totaal arbeid: minder dan 1,5 uur, materiaal dat elke DHZ-er voor €30 koopt bij elke willekeurige DHZ-zaak, werd €1477 berekend, direct te betalen, met belofte dat de factuur direct na de overboeking gestuurd zou worden - wat niet gebeurd is.
Bovendien was de wijze van optreden intimiderend, schreeuwend om ons eraan tee herinneren hoe blij we mochten zijn, dat we überhaupt een loodgieter gevonden hadden.

Gisteren het kantoor gebeld, waar men heel ontwijkend reageerde en dezelfde argumenten hanteerde – loodgieters hebben het zo druk, u mag blij zijn dat ….. Het was niet mogelijk om met de verantwoordelijke voor facturering verbonden te worden. Een mail gestuurd om op die manier de boodschap ter bestemde plaatse te deponeren.

Vandaag nog geen reactie, dus maar weer eens geprobeerd te bellen met het bedrijf om op z'n minst een factuur toegestuurd te krijgen. Kantoor zet me in een eindeloze wachtrij, waarin het keuzemenu voortdurend herhaald wordt, welke keuze je ook maakt.

De "vakman" die de klus verrichtte (Rooijackers uit Oss) gebeld, maar die drukt me gelijk naar de voicemail.

De mail wordt gewoon niet beantwoord.

In elk geval maken ze één belofte niet waar: flexibel en snel communiceren. En die andere - uitsluitend tevreden klanten ook zeker niet.

Wat kan ik doen om dit geschil op te lossen?

13182 10 Rapporteer

sira
door sira - Jan 7, 2022 om 11:39
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Tja, wat moet ik zeggen. Het is een heel verhaal waar in de media al een aantal jaren voor wordt gewaarschuwd, u kunt de waarschuwingen ook op dit forum vinden. Hetzelfde geldt voor ontstoppers, elektriciëns, etc.

Maak op uw gemak een lijstje met telefoonnummers van bedrijven die in uw woonplaats of omliggende woonplaatsen zitten en hang dat in uw meterkast.
Neem niet de eerste bedrijven op Google en ook niet de bedrijven waar Adv voor staat.

Aanvulling: zoek ook de uitzendingen met verborgen camera op bij Radar.

marita5
door marita5 - Jan 7, 2022 om 11:42
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo R.Kleinha ,

Deze site is geregistreerd op 30 - 11 - 2021 .
Geen adres  /  Geen Kvk nr / 085 tel.nr !!!

Wat kan ik doen om dit geschil op te lossen? klik op de rode regels .

Naar de rechter gaan .

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/gedupeerd-door-malafide-rioolontstoppers-een-stap-naar-de-rechter-kan-helpen/

Mosterd na de maaltijd ,

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/loodgieter-of-slotenmaker-nodig-vertrouw-niet-blind-op-de-eerste-google-zoekresultaten-wegens-klikfraude/

pe
door pebk - Jan 7, 2022 om 12:59
581 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas gebeurt dit erg vaak. Het is altijd oppassen geblazen met dit soort spoed klussen. U staat al onder hoge druk door de lekkage en zij kunnen uw probleem oplossen. Als er van te voren geen afspraken worden gemaakt is het lastig voor u om aan te tonen dat men u echt oplicht. Er staat vast ergens in hun voorwaarden (als die er al zijn) dat u vanalles verplicht bent. Gelukkig is het lek in de leiding wel gedicht. Nu het lek in de portemonee nog.

Zelf heb ik iets dergelijks (maar voor een lager bedrag) gehad met een lekkagedetectiebedrijf. Lek aan de buitenkant bij het dak en er komt een kerel langs met slechts een tablet (niet eens een ladder) om een foto te maken voor een rapport waar niets in staat, behave dat er meer onderzoek nodig is (wat ze aanbieden voor veel geld). Er werd bij het maken van de afspraak niets gezegd over cash moeten betalen (overmaken kost 75E!), dat het bedrag op de site ex. BTW was (dat mag helemaal niet naar consumenten). Totale som was iets van 500 Euro, voor een PDF zonder zinnige inhoud.

In ons geval heeft de rechtsbijstandverzekering de zaak overgenomen en verzamelen zij deze en eventueel andere klachten om het bedrijf aan te pakken. Ze hebben ons een tegemoetkoming in de kosten gedaan, waarmee de pijn wel wat verzacht werd. We beschouwen het maar als leergeld. Als we wilden konden we ook proberen juridisch gelijk te krijgen en daarmee ons gehele bedrag terug proberen te krijgen, maar veel brood zagen ze daar niet in.

Dit zou een optie kunnen zijn, mits u een rechtsbijstandverzekering heeft. Anders kan het juridisch loket u misschien verder helpen of adviseren wat u kunt ondernemen.

mi
door miennaamishaaz - Jan 7, 2022 om 13:18
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als eerste NIET BETALEN

Naar de rechter gaan is ook een goede optie.
De kans dat dit bedrijf een rechtzaak gaat winnen is vrijwel minimaal:

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/gedupeerd-door-malafide-rioolontstoppers-een-stap-naar-de-rechter-kan-helpen/

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 7, 2022 om 16:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Er is betaald! En dan is het toch lastiger. (Als er al iets te halen valt).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 7, 2022 om 16:36
16883 Antwoorden / 202 Vragen

U bent de zoveelste (het spijt mij dat ik dat zo stel) die kennelijk op een melding die u op het internet vondt een dienstverlening laat verrichten. De afgeloopen maanden werden daarover ook al op deze site vragen gesteld/opmerkingen gemaakt en hoe dan ook is het zo dat u een dienstvelening heeft laten doen en toen heeft betaald.

U kreeg al diverse verwijzingen en ook naar info over uitzendingen van opgelicht van AVRO/TROSmet ook aanwijzingen wat u kunt doen.

Indien u weer een dergelijke dienst nodig heeft, ga dan na of degene die u inhuurt betrouwbaar is, aangesloten is bij een branchevereniging

Er zijn meerdere brancheorganisaties actief die certificaties uitgeven voor loodgieters door het hele land. Eén van de bekendste instanties is de KvINL (Stichting Kwaliteit voor Installaties Nederland).

Loodgieter keurmerken en brancheorganisaties en kijk dan ook naar deze: Bekende malafide handelspartijen | politie.nl en doe ook melding bij de politie ingeval men deze 'spoedloodgieter site nog niet kent. Omdat u  zelf heeft ingehuurd en ook heeft betaald is dit een civiele kwestie waarbij ik zelf van mening ben dat er ook een strafrechtelijk aspect aanwezig is (bedrog) Misleiding strafrechtelijk gezien. Wat je ook kunt doen, indien de misleiding bij het sluiten van de overeenkomst je dusdanig dwars zit, is overwegen om aangifte bij de politie te doen. Uiteraard moet er dan wel sprake zijn van bijvoorbeeld bedrog, valsheid in geschrifte of een ander delict.

Misleiding bij sluiten van overeenkomst | Wet & Recht Blog  Zie ook het volgende omdat het mij zeer zinvol lijkt om daar advies te vragen hoe dit dan eventueel civiel te benaderen Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

panter22
door panter22 - Jan 7, 2022 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt betaald en dat is het dan,
Ik begrijp niet dat je in een keer zo'n fors bedrag kunt betalen.
Verlaag je daglimiet bij de bank,

Ma
door Maplesyrup - Feb 28, 2022 om 20:18
1 Antwoorden / Vragen

Vervelend om te lezen. Zelfde verhaal hier!

Factuur van 1644 euro voor half uur werk. Beloftes niet nagekomen, bedrijf onbereikbaar nadat ze het probleem “opgelost” hadden. Behalve ons hardverdiende spaargeld is er helemaal niks opgelost, het probleem is nl niet eens verholpen. Grote oplichter genaamd Mimoun Boussakhane die onder het bedrijf Nederlandse Loodgietersplatform BV opereert met KVK nummer 84074000. Geen zaken mee doen!!!

Opgelicht door loodgieter
door Opgelicht door loodgieter - Jul 19, 2022 om 11:49
3 Antwoorden / Vragen

Publiceren op veel verschillende websites zoals trustpilot en deze.

Meeste loodgieters van internet met 085-nummer zijn oplichters.

Meeste loodgieters van internet met 085 nummers doen aan pure oplichting.

Kijk ook even naar programma van Kassa over oplichter Mimoun Boussakhane en onthoud zijn gezicht (hierboven).

Hij is ook "Sales Performer" (MIBO Direct Sales) maar dit bedrijfje is inmiddels weer opgedoekt na tv-programma van BOOS:

https://www.npo3.nl/boos/hoe-sales-performers-personeel-uitknijpt-en-wat-te-doen-als-het-jou-overkomt

(KVK: 84074000)
Geregistreerd als:
Nederlandse Loodgietersplatform
Geertruida van Lierstraat 8, Amsterdam

Oplichters die vaak van nummer wisselen kiezen altijd een 085-nummer.
Hier een opsomming van de grootste loodgietersites die geld verdienen met oplichting.
‐-------------------------
loodgietersloket.nl (met ster de smerigste oplichters!)
loodgieters.nl
lekkagestop.nl
riool-bescherming.nl
rioolbescherming.nl
uwregioloodgieter.nl
ontstoppingsvrij.nl
ontstoppingsmeester.nl

De oplichters vragen bedragen tot 2500 euro om even een riool of afvoer te ontstoppen.
Ze doen poeslief en aardig maar ondertussen...
Ook wisselen ze van telefoonnummers maar die beginnen allemaal met 0031 85...... oftewel 085....... , een regio-onafhankelijk nummer.

Als ze een mooi bedrag geïncasseerd hebben wisselen ze weer van nummer en het oude nummer komt achter een oneindig keuzemenu. (...dit telefoongesprek wordt opgenomen voor trainings- en service doeleinden...)

Ze rekenen 60 euro voorrijkosten en geven 5 jaar garantie. Nou, het is garantie dat je teveel betaald en je geld kwijt bent!
Bankrekening staat op naam van "Nederlandse Loodgieter Almere" maar ze opereren door heel Nederland.
Deze telefoonnummers zijn al eerder gebruikt of zijn nog in gebruik:
...en zo kan het nog wel even doorgaan...
Kijk dus extra uit bij 085-nummers (of 003185-nummers!

van der Heide
door van der Heide - Dec 8, 2022 om 16:10
1 Antwoorden / Vragen

Ik had een lekkage in het weekend aan een slang naar een radiator vanaf een verdeelpunt. De enige loodgieter die langs kon komen was Vermeer Loodgieter (aangesloten bij Nederlandse Loodgietersplatform BV, Mandelaplein 1, 1314 CG Almere). De loodgieter deelde vooraf mede dat het weekendtarief van toepassing was en dat direct na afronding van de werkzaamheden afgerekend moest worden. Vervolgens ging de loodgieter aan de slag (ik heb overigens alles gefilmd en gefotografeerd). Hij sloot het water af en ging aan de slag met een 2 componentenlijm. Na een uur maakte hij de factuur op ad. €930,35 !!!. Wij werden kwaad en melden dat dit oplichting was. Onder grote druk en bedreiging heb ik vervolgens de elektronische factuur op de tablet, met de opmerking 'onder protest' ,getekend en heb ik betaald met de mededeling dat ik hiervan aangifte bij de politie ga doen. Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij Vermeer Loodgieter: bij nabellen kreeg ik de mededeling dat zij 3 weken de tijd hadden om te reageren volgens hun algemene voorwaarden.

Op 6-12-2022 begon echter de lekkage weer op de dezelfde (gelijmde) plek hetgeen ik weer telefonisch gemeld heb bij Vermeer Loodgieter (0851100928). Ik was genoodzaakt een echte loodgieter in te schakelen voordat mijn woning geheel geruïneerd werd. Ik heb toen Feenstra gebeld en die heeft de lekkage professioneel gerepareerd binnen 1 uur. Ik heb vandaag (8-12-2022) bij Vermeer geëist het gehele bedrag  €930,35  terug te storten en heb ze daar tot eind deze week de tijd voor gegeven.

panter22
door panter22 Dec 8, 2022 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

En als ze niet betalen wat ben je dan van plan te gaan doen?
Nu ben je niet bang meer voor bedreiging?

gerbera
door gerbera Dec 8, 2022 om 21:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Punt 1, het is niet netjes een topic van een ander te gebruiken voor uw probleem.
Punt 2. dit topic is van januari dus totaal geen belangstelling meer.

pe
door peentjes - Dec 9, 2022 om 10:01
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees niks. En uit de manier waarop u de lekkage beschrijft (met dhz materialen) had u die reparatie ook zelf kunnen doen.
Door de waterleiding af te sluiten en een aanpak te bedenken. Het is erg belangrijk om juist bij een plotseling probleem eerst rustig te bedenken hoe u het zelf kunt oplossen. Dat geeft u ook tijd om een vakman met een normaal tarief in te schakelen - of juist niet.