De
door DerZwaan Apr 17, 2020 om 13:23
Huishouden & energie
Krassen op de vloer na schuren en lakken

Goedemiddag,

Onlangs heb ik onze massief kastanjehouten parketvloer laten schuren door een professioneel bedrijf. Na afloop zaten er allemaal ronde krassen op de vloer, zoals te zien op de foto's. Ik woon pas sinds kort in dit huis en heb nog nooit een houten vloer gehad en ging er vanuit dat dit normaal was. De factuur heb ik dus ook gewoon betaald. Even later begon ik toch te twijfelen en heb ik dit aangekaart bij de uitvoerder. Volgens hem zijn de krassen onvermijdelijk en niks aan te doen, daar de lak donker is en kastanjehout relatief zacht. Na verloop van tijd zouden de krassen minder moeten worden.

Mijn vraag is, klopt het wat hij zegt of is het werk niet goed uitgevoerd? Kan ik uberhaupt nog wel iets omdat de factuur reeds betaald is?

Ik hoor graag jullie mening. Alvast bedankt.

Foto 1
Foto 2

3344 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2020 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een prutswerk op foto 2. Dit is zeker niet goed uitgevoerd. Is dat bedrijf nog ergens bij aangesloten? Hebt u een rechtsbijstandsverzekering?

De
door DerZwaan Apr 17, 2020 om 13:44
Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf is CBW-erkend, ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 17, 2020 om 13:35
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DerZwaan ,

OMG , als dit een professioneel bedrijf is, dan eet ik een borstel op , wat èèn amateur .

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

N.a.v. uw reactie , volg de stappen in mijn link , bied dit geen oplossing dien dan een klacht in bij CBW .
U heeft geen rechtsbijstandsverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

De
door DerZwaan Apr 17, 2020 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Top, bedankt voor het advies!

marita5
door marita5 Apr 17, 2020 om 14:07
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

tenormin
door tenormin Apr 17, 2020 om 14:19
16871 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, wens je smakelijk eten met de borstel. ;-))

marita5
door marita5 Apr 17, 2020 om 14:47
11557 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , resultaat diep triest . Mijn schoenen vallen uit , en broek zakt af , 3 vliegen in een klap ;-)) Dit noemt zich dan een professioneel bedrijf , dacht het niet .

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2020 om 14:22
16871 Antwoorden / 108 Vragen

@derzwaan, wat een vakwerk is dit, geweldig. Ik zou bijna zeggen schandalig. De eerste foto is, neem ik aan, de vloer in goede staat en de tweede het "specialistische" gedeelte. Krijg er tranen in mijn ogen van.

1paul
door 1paul - Apr 17, 2020 om 14:47
3201 Antwoorden / 0 Vragen

zo te zien is er geschuurd met een roterend schuurapparaat, dit is op zich al een no go, dit moet met een bandschuurmachine en dan eerst grof, daarna middel en als laatste fijn om de vloer weer mooi egaal te krijgen, je zult altijd wel iets zien maar dit is echt prutswerk...

Schrijf ze aan dat u binnen 14 dagen een oplossing wilt, geef ook aan welke oplossing, in dit geval herbehandeling van de vloer, reageert men niet of afwijzend stap dan gelijk naar het cbw, documenteer uw zaak goed, neem voldoende foto's als bewijs, stuur de afspraken die gemaakt zijn mee en laat hen beoordelen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 17, 2020 om 15:39
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een andere mogelijkheid dan @MARITA55 al aangeeft: ga na of degene die bij u de vloer heeft mishandelt is aangesloten bij een brancheverening zoals bijv. deze: https://www.vlok.nl/  zo ja, dan is er sprake van een geschillencommissie waar u met uw klacht terecht kunt.

Zie ook deze: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief deze: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2020 om 15:57
7386 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is die met een staalborstel aan het schuren geweest. Dit is zeker niet normaal en wat die uitvoerder betreft die moet dan toch maar eens leren hoe je een vloer moet schuren. Het kan best met een roterende schuurschijf maar dan wel met de juiste korrel. Hier is duidelijk een oude zeer groffe en beschadigde schijf gebruikt. Die krassen zullen pas minder worden als de laklaag totaal is versleten en u een paar jaar op de "blote" vloer heeft gelopen. En gelet op de kwaliteit van het schuren geef ik de laklaag ook maar een zeer korte levensduur.  Volg het advies van @marita5 en bewaar de foto's goed.