karolos
door karolos Nov 30, 2022 om 14:23
Huishouden & energie

Krijg sinds kort e-mails van mijnkansen.nl. Wat is dit voor site?

Krijg sinds kort e-mails van bijv. Eneco i.s.m. "mijnkansen.nl" en Edel Collecties i.s.m. "mijnkansen.nl". Ik heb me nooit aangemeld en vraag me af wat dit voor site / bedrijf is? Het bedrijf schijnt in Valencia gevestigd te zijn, maar vertrouw het voor geen cent. Uitschrijven kan ik me natuurlijk, maar dan weet men dat ik hun mails ontvang. Wat is wijsheid?

6856 11 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Nov 30, 2022 om 14:27
843 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is een site die ergens een hele database met e-mailadressen gekocht heeft.

Klik rechts op het ongeopende mailtje en kies daar voor ongewenste e-mail dan wordt dat geblokkeerd. Dit is zoals je het in outlook doet. Afmelden kun je rustig doen met de opt out optie die onderaan de mail staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2022 om 14:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Afzendadres meteen in de spanbox zetten of als het kan via uw e-mail provider het afzendadres blokkeren.

Doe een melding bij www.consuwijzer.nl dat er mogelijk vanuit de ACM kan worden opgetreden indien er meer klachten komen.

Niet op reageren anders dan >>> spam (als spam / ongwenstre e-nmail wegzetten) omdat u met reageren de ontvangst van deze spam en uw adres bevestigd!

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2022 om 14:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon niets mee doen. Wat @tecla58 al schrijft: als ongewenste mail aanklikken. Ik zou me ook niet "afmelden". U heeft zich immers, zoals u schrijft, niet aangemeld?

re
door red1 - Nov 30, 2022 om 14:40
329 Antwoorden / 1 Vragen

SPAM!!!

marita5
door marita5 - Nov 30, 2022 om 16:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Karolos ,

Deze site is geregistreerd op 2 - 8 - 2022 , gevestigd in Spanje en Italie .

Zoals eerder aangeven de e-mails blokkeren / of meteen verwijderen .
Nergens op reageren , dan bent u de klos .

Lees hier wat er met uw persoonsgegevens gebeurd .

4,3 Mededeling van gegevens aan departners van de gegevensbeheerder

De persoonlijke gegevens van de Gebruiker (d.w.z. naam, achternaam, e-mail) worden door de Verwerkingsverantwoordelijke meegedeeld aan de volgende categorieën van externe bedrijven: (i) Huishoudelijke producten; ii) Telecommunicatie; (iii) energieleveranciers; (iv) Entertainment; v) investeringen; vi) financiering; (vii) Vastgoeddiensten; viii) e-commerce; ix) gezondheid en schoonheid; x) Mode; xi) Technologie; xii) verzekeringsmaatschappijen; (xiii) Eten en drinken; (xiv) Automotive (hierna gezamenlijk de "Partnervan de Verwerkingsverantwoordelijke").

va
door vanlotjegetikt - Nov 30, 2022 om 16:40
809 Antwoorden / Vragen

Het beste is dit soort emails ongeopend de vuilnisemmer in.
Ook aanklikken wordt geregistreerd

mi
door miennaamishaaz - Dec 1, 2022 om 11:22
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn oplichters die uw email hebben gevonden via een databreach, hopend dat u dom genoeg bent om op die fake emails in te gaan en zo nog meer geld kwijt bent.

gewoon negeren, en rapporteren als spam/phishing

mo
door mof - Dec 2, 2022 om 11:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uitschrijven zou ik zeggen. Nu weten ze ook wel dat u hun mails ontvangt, want ze krijgen geen foutmeldingen terug.

He
door Helen 66 - Dec 2, 2022 om 15:28
119 Antwoorden / Vragen

Deleten en blokkeren

Ke
door Keesje39 - Dec 2, 2022 om 23:48
24 Antwoorden / Vragen

Ook aanmelden bij Fraude-helpdesk: valse-email[at]fraudehelpdesk.nl.