marionnoiram
door marionnoiram Jan 22, 2008 om 22:33
Huishouden & energie

Kwaliteir vloerbedekking

Hallo,

Bij ons is vorige week vloerbedekking gelegd. Deze komt van de kwantum vandaan en is door een extern bedrijf gelegd. Nou valt de kwaliteiet heel erg tegen. Het is een zwarte vloerbedekking maar je kijkt er zo doorheen en ziet de onderlaag van het tapijt zo zitten.. dit zie je voornamelijk bij de ramen (dus met natuurlijk licht).

Ik ben al bij de kwantum terug geweest met deze klacht en had er foto's van laten zien. De verkopers vonden het er ook niet echt uit zien en zij zouden de volgende dag met mij contact opnemen. Dit hebben zij gedaan maar zij laten de mensen die de vloer hebben gelegd contact met mij opnemen zodat zij langs kunnen komen..dit is nog niet gebeurd.

Ten eerste snap ik ook niet echt waarom zij langs moeten komen..het ligt niet aan hun, maar aan de kwalitiet vloerbedekking..

Maar goed..wat zijn mijn rechten hierin..de verkoper had het over dat ik dan wel weer de legkosten moest betalen .. wat ik zelf wel vreemd vind. En ik heb de vloerbedekking besteld op een dag dat er korting was op de gehele vloeren afdeling..als ik een nieuwe vloer mag kiezen, mag ik dan ook die korting weer eisen?

Alvast bedankt!! Marion

10187 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb je helemaal geen rechten. Je hebt zelf de vloerbedekking uitgezocht, betaald enz. Van te voren had je je moeten informeren over de kwaliteit en dichtheid van het tapijt. Nu weet ik uit ervaring dat Kwantum-tapijt nu niet de beste kwaliteit is, wat had je er zelf van verwacht? En wat heb je betaald? Tapijt van 5 Euro per m2 kun je niks verwachten.

Het heeft ook geen zin de tapijtleggers op te laten draven, zij hebben niets met de kwaliteit van het tapijt te maken. Kortom, accepteer de slechte kwaliteit, erger je...of koop nieuw bij een echte tapijtzaak.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marion

Dat is echt balen he? Heeft u dat niet in de winkel kunnen zien?

U vraagt: wat zijn mijn rechten. Gekocht is gekocht! En wat die mensen die het gelegd hebben, erbij moeten? Is mij ook onduidelijk. Het lijkt alsof Kwantum dit door wil schuiven.

U zegt vervolgens: 'de verkoper had het over dat ik dan wel weer de legkosten moest betalen'. Ik maak daar niet uit op, dat u andere vloerbedekking kunt verwachten.

Misschien een andere oplossing is om bij het raam waar u de ondergrond het ergste ziet, proberen daar de vloerbedekking los te maken en er een stuk ondertapijt onder te leggen. (of overnieuw leggen, gehele kamer met ondertapijt) Of dat weer laten doen door de mensen die 't gelegd hebben. Misschien valt hier nog over te onderhandelen met de Kwantum, dat u dat evt. gratis krijgt.

Ik heb hier niet echt een goed gevoel bij .....Maar nooit geschoten is altijd mis. Ik zou nog maar eens een praatje gaan houden daar.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou nou gaat ie een beetje..

ik heb er 30 p.m  voor betaald dus das wel iets meer dan €5! En das excl leg kosten. De vloerbedekking ziet er bij tl/winkel verlichting goed uit..maar thuis bij echt daglicht dus niet. En de verkopers vonden het er ook erg slecht uitzien...

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkoper vroeg wat ik het liefst zou willen..toen zei ik dat ik het liefste het eruit zou halen en eventueel een duurder tapijt uit zoeken.. dus toen begonnen ze over de legkosten.

Een donkere ondervloer aanbrengen heeft geen zin wat je ziet de laag waar de textiel op gelijmd zit..die is dus wit..

In de winkel ziet het er echt wel heel anders uit dan bij mij thuis..

Maar het idd erg balen..zit hier ook niet op te wachten..

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nogmaals

Een witte ondergrond voor zwart? Kan me er nu iets meer bij voorstellen. Maar uit uw 2e bericht haal ik er nog niet uit dat u andere vloerbedekking 'zomaar' krijgt. Maar voor 30,- euro de meter en dan nog op een kortings-dag? Ja, mag je iets meer van verwachten. Ik hoop echt voor u, dat er iets te regelen valt. Al was 't alleen maar om: kamer leeghalen, leggen, weer eruit .....) Ben ook een vrouw he, ook nog eens ergernis om 't gesleep.

Maar in principe is het: gekocht is gekocht. Verder hangt het een en ander af van de goede wil van de Kwantum. Ik hoop echt dat u iets bereikt ..... dit is echt uien, als ik het zo mag zeggen. Succes!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2008 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook geen toezeeging gehad dat ik nieuwe vloerbedekking mocht uitzoeken ofzo.. Maar de verkoper waswel vriendelijk en die vroeg wat mijn wensen waren.. Dus die heb ik daar uitgesproken.

Ik bel morgen de winkel wel op met de vraag waarom de vloerenlegger langs moet komen, hij heeft niks te maken met de kwalitiet..

Maar gekocht is gekocht..ik vind dat toch wel beetje raar..ik snap wel dat het geen kast is die je terug brengt..maar het kan natuurlijk ook een slechte rol geweest zijn.. en je hebt toch wel iets van garantie?!

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het dit zelf ook gehad bij kwamtum..maar dan met vinyl!

Had de hele woning[toen ik dit huis kreeg]ermee laten beleggen...toen de meubels stonden...begon het te schuiven ..nu heb ik nog een kachel in het midden van mijn kamer en daar begon het te golven

had kwantum meerdere keren gebeld en er zou contact op worden genomen..niet dus!

Na  een van mijn laatste pogingen ..kreeg ik degene aan de telefoon die het mij verkocht had ..en beloofde om te komen kijken...hij schrok en zei...dat kan niet ..het werd uiteindelijk op nieuw gelegt door het hele huis

Toen zij het opnieuw legde ,kamer en een slaapkamer ..begon het opnieuw..en zei ik ,stop maar want dit heeft geen nut!

Kreeg na veel over en weer gebel [met hoofdkantoor]mijn geld terug van een afsnauwende bedrijfsleider

Toen hij de bon [die ik mee moest nemen aan hem gaf..werd hij opeens verbaast en wat vriendelijker..omdat daar mijn bankstel en verschillende ander spulletjes ook op stonden

Mijn advies is ..laat het er niet bij zitten en blijf bellen en klagen in de winkel..liefs op een drukke dag

p.s mijn vloerbedekking was een van de duurste die ze toen hadden..dus prijs zegt niets!..en als je een hele woning in moet richten ..ja dan kan je ook niet naar een speciaal zaak ..dit voor het bij de handje

gr mylo1

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe licht het tapijt?
Als er een klein stukje is in de winkel en niet op rol zou je dit voor het raam kunnen draaien de vleug is verschillend en bij verkeerd om leggen zou je de basis zien!
Komt bij bepaalde soorten meer voor, dus probeer eens met flitsfoto van 4 verschillende kanten of het iets uitmaakt of niet!
zou kunnen....

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S 610sqn

Wel eens bij nagedacht dat er mensen in onze maatschappij leven die net hun hoofd boven water kunnen houden..en er toch nog een klein beetje gezellig/netjes bij willen zitten?

Vind jou opmerking dan ook nergens op slaan!

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige beantwoorders helpen een ander. Sommige beantwoorders hebben zich een andere taak gesteld.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft 610 sqn wel gelijk, Het had wat vriendelijker kunnen worden gedaan :)

U heeft het zelf uitgezocht, u geeft niet aan dat het een slechtere kwaliteit is dan u in de winkel heeft gezien en dus niet is waar u voor betaald heeft, daarmee heeft de leverancier geen wanprestatie geleverd en u geen reden tot ontbinding van koop. Helaas kan iets er in de winkel er weleens anders uitzien als bij  thuis, lichtinval is van belang.

U heeft niet een m2 meegenomen naar huis om eens te kijken.

Heeft u er al eens aan gedacht om de vloerbedekking te shamporellen met zwarte textiel verf?

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 07:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkoper van de kwantum vond de kwaliteit wel slechter dan wat hij zelf in de winkel heeft hangen.. en nogmaals in de winkel bij tl licht ziet het er echt veel beter uit dan bij mij thuis..ik zou graag hier een foto willen toevoegen maar denk niet dat dat kan.

en..:Heeft u er al eens aan gedacht om de vloerbedekking te shamporellen met zwarte textiel verf?  Wat bedoeld u hiermee? Ik ga toch niet een gloednieuwe vloerbedekking die er net een week ligt verfen???!!

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kiran en anderen,

"Gekocht is gekocht!" en dus geen rechten meer, gaat alleen op als de vloerbedekking direct uit de Praxis is meegenomen. Dan geldt inderdaad Koop=koop. De consument heeft dan in de winkel direct de kwaliteit kunnen beoordelen. Als Marion echter bij Praxis goede kwaliteit heeft gezien in de winkel, dit vervolgens heeft besteld en de kwaliteit komt bij levering niet overeen met wat er in de winkel ligt, dan kun je gewoon eisen dat de kwaliteit die in de winkel ligt, straks ook bij je thuis komt te liggen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Brynar..

De vloerenlegger is vanuit de winkel geregeld zij hebben de vloerbedekking vanuit een magazijn meegenomen en dit is dus bij mij gelegd. Dus het komt niet van dezelfde rol dan die ik in de winkel heb gezien. En ik heb de vloerenman dus betaald bij de kassa van de Kwantum (niet de praxis..)

Maar iedereen bedankt voor zo ver! Ik neem vandaag weer contact op met de kwantum..ik ga niet wachten op de vloerenman..die heeft de vloer wel netjes gelegd..het gaat om de kwaliteit die erg tegen valt!

Gr Marion

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marion,

Als de verkoper al toegeeft dat de vloerbedekking van slechte kwaliteit was, dan is de kous hiermee af denk ik. Cruciaal is echter wel: heb je de vloerbedekking direct bij de Praxis meegenomen of is het voor je besteld en later afgeleverd? In het eerste geval had je de kwaliteit ter plekke kunnen zien. In het tweede geval heb je klaarblijkelijk niet dezelfde kwaliteit gekregen als die je in de winkel hebt zien liggen. In dat geval kun je volledig eisen dat Praxis de fout hersteld en nieuw levert. Je bent destijds een koopovereenkomst aagegaan voor een bepaalde prijs en heb je dus afgesproken dat Praxis dat levert. Of er sprake was van korting doet niet terzake: er is namelijk een prijsafspraak en ook bij vervanging moet Praxis dit respecteren en de korting blijven handhaven. Zie ook de volgende wetsartikelen uit BW7: Artikel 20, Artikel 21.

Tweede punt: het leggen. Wie heeft dit gedaan? Is dit via Praxis geregeld? Of heb je zelf iemand bereid gevonden om dit te doen? Wie heeft de opdracht gegeven aan degene die gelegd heeft? Maakte het deel uit van de koopovereenkomst?

Als dit via Praxis gedaan is, dan is dit een deel van de koopovereenkomst die je met Praxis hebt en kun je dit gooien onder de bovengenoemde wetsartikelen. Als je zelf iemand hebt ingeschakeld, dan is Praxis niet direct aansprakelijk, maar kun je wel eevntueel schadevergoeding eisen en de kosten van het extra leggen op hen verhalen. (Zie BW6, Artikel 74) Mogelijkerwijs zul je echter niet de gehele legkosten vergoed krijgen. Praxis kan dan echter stellen dat je het gebrek al kon constateren bij het leggen van de eerste meters en dat het verder stofferen op eigen risico was.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry.... Praxis = Kwantum inderdaad.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een update..

De vloerenlegger is vorige week geweest, deze heeft geconstateerd dat mijn klacht gegrond was. Dit heeft hij doorgegeven aan de Kwantum. Ik heb toen de winkel opgebeld van hoe verder. Zij kwamen met de oplossing om hetzelfde tapijt weer te gaan leggen ze hadden namelijk een nieuwe rol hangen. Ik wilde dit niet omdat mijn vertrouwen was geschaad. Na paar keer heen en weer gebel met klantenservice en de winkel vond de filiaalmanager toch dat ik maar in de winkel moest komen kijken naar de nieuwe rol..Dus dat hadden we afgesproken.. Toen nog geen 10 minuten later belde hij weer op, hij had blijkbaar zelf eens goed gekeken naar het tapijt en gezien dat de kwaliteit toch slecht was en ik kreeg mijn geld terug!

Ze hebben van de week de vloer opgehaald en ik heb me geld teruggekregen. Ik heb nu me tapijt bij Hage vandaan..3 keer zo duur..maar ze konden het binnen 3 werkdagen leggen en ziet er erg mooi uit!

Dit even voor de mensen met ooit hetzelfde probleem! Gr Marion