th
door thessa May 24, 2005 om 13:12
Huishouden & energie

Laminaat

Ik heb op mijn vloer Novylon liggen. Dat ligt er nu vijf jaar, maar wordt erg slecht, scheurtjes en hobbels enzo.

Nu wil ik graag laminaat laten legeen, alleen is er in de loop van de jaren het één en ander verbouwd waardoor de oude vloer er niet uit kan.

Nu is mijn vraag of laminaat er óver heen gelegd kan worden.

1729 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

In theorie kan het natuurlijk, echter u zegt dat er bobbels zijn ontstaan, mij klinkt dat als "het laminaat werkt, is te strak gelegd en Uu geeft ook aan dat het er niet meer uit kan, dan ligt het zo vast dat het door temperatuur verschillen en vocht bol kan gaan staan, dit proces gaat dan ook door onder het nieuwe laminaat en zal dit dan ook 'omhoog' drukken.

Ik raad dus aan om het oude er hoe dan ook uit te halen.

groet, Xandor

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thessa,

In principe kan dit, maar leg dan wel een ondervloer onder het laminaat, zodat de nieuwe vloer strak en recht komt te liggen.

Laat de laminaat ook eerst 48 uur ademen (in de gang, kamer of ergens waar je je nek er niet over breekt) voordat je het gaat leggen, zodat het kan acclimatiseren in je huis. Dit voorkomt ook later weer kromme vloeren.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk het beste om inderdaad de laminaatvloer te laten leggen! Wij beschikken over een goed - gediplomeerd vakman, die u niet alleen vooraf laat weten wat u kwijt bent, maar beoordeeld ook de ondervloer (vooraf) en adviseert u 100% over de te nemen maatregelen om lang plezier van uw nieuwe vloer te hebben. Uiteraard is er een ruime keuze in laminaatkwaliteiten en prijzen! Bezoek onze website:www.rdrdecorators.nl of mail ons: rdrdecorators@wanadoo.nl

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet de plaats om reclame te maken voor uw bedrijf........

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u hier reclame maakt, maakt u uw eigen naam zwart. iedereen snapt toch dat een (vraag en beantwoord) forum niet de juiste plek is om reclame te maken?

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf in mijn huis(gang, kamer en keuken) ook het laminaat over de Novilon gelegd, echter wel met daar tussen een ondervloer (te koop in rollen van 15x1 meter)

Het ligt nu een jaar perfect met een (door de extra novilon) goede isolatie.

Wel de bobbels wegwerken en gewoon doen

Bassie (zo dom ook weer niet)

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

brynnar ,dat zijn nu die knuppels die jij de eerste keer gemist hebt met de reclame. De circel rond?? fred

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bassie dat was een goeie!. vraagsteller/ster indien u in een huurwoning woont neem verhuisbaar kliklaminaat!!. Als u ooit? gaat verhuizen en de nieuwe huurder (zegt ! ik wil geen laminaat) haalt u de zooi er mooi uit . En de nieuwe huurder bekijkt het maar , Adriaan