Ro
door Romysondaar Feb 24, 2024 om 15:49
Huishouden & energie
Lederen bankstel

Lederen bankstel

Wij hebben een lederen bankstel geleverd op 2-10-23 door lederland Amsterdam 
al sinds week 1 al klachten ( doorzakken leer uitgerekt en stiksel Schots en scheef en niet op maat) 
week 2 iemand geweest van lederland en die constateerde dat deze niet doet aan onze verwachtingen 
we zijn nu 5 maanden verder en willen ze ons nieuwe vullingen gaan geven maar er wordt nu steeds gezegd (het is er nog niet )
wil graag weten wat ik hier nu mee aan moet 
bank zit vreselijk voor ruim 4000 euro
RADELOOS ZIJN WE 
romy

7092 10 Rapporteer
sira
door sira - Feb 24, 2024 om 16:08
2454 Antwoorden / 24 Vragen
4

Leer èn suede zullen altijd wat oprekken, dat geldt ook voor schoenen. Gewicht van een persoon speelt ook mee.
Bij mijn 2 leren banken kun je precies zien waar een wat zwaarder iemand heeft gezeten, maar het stoort mij niet, er mag op geleefd zijn.
Ik heb zelf 1 zitting wat opgevuld via de onderzijde.

Uw bank vind ik er ook niet verkeerd of storend uitzien.

Maar als u het niet eens bent met de winkel zult u ze schriftelijk ingebreke moeten stellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 24, 2024 om 17:31
7281 Antwoorden / 3 Vragen
2
sira
door sira Feb 24, 2024 om 18:15
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Naar de reviews heb ik niet eens gekeken. Het ging mij meer om het leer.

Ik heb mijn twee- + driezitsbank ooit bij Ikea gekocht, ze zitten fantastisch (je zit er in i.p.v. er op) en ik was heel wat goedkoper uit dan de vraagstelster.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 24, 2024 om 18:26
7281 Antwoorden / 3 Vragen

Na het vergroten van de foto vond ik ook het stiksel er niet zo goed uitzien en kan ik mij de  frustratie goed voorstellen en ja Ikea heeft een goede naam daar hoor je meer over.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 24, 2024 om 18:46
2177 Antwoorden / Vragen
1

Schriftelijke klacht indienen en met het antwoord kunt u naar de geschillencommissie, mits ze aangesloten zijn. Anders moet u naar de kantonrechter als u er een zaak van wil maken.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2024 om 20:46
16895 Antwoorden / 108 Vragen
2

Ziet er inderdaad niet zo fraai uit na 4 maanden. Alleen de prangende vraag: welk soort leer zit erop. Wat iets meer duidelijkheid zou verschaffen. Rund en buffelleer zijn de beste leersoorten, alleen, ze vragen ook onderhoud.

1paul
door 1paul - Feb 25, 2024 om 09:00
3260 Antwoorden / 0 Vragen
0

schrijf ze een brief en laat hen daarin weten dat ze nog 15 dagen de tijd hebben om de problemen op te lossen, voldoen ze hier niet aan dan ontbind je de koop, laat ze dit ook weten in deze zelfde brief...

dat laatste zul je dan eventuieel af moeten gaan dwingen bij de rechter!!

marita5
door marita5 - Feb 25, 2024 om 09:20
11592 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Romysondaar , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Zie ook ) . 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten 

Lederland Amsterdam is CBW erkend , 

https://www.cbw-erkend.nl/de-woonwinkel-bestaat-nog

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2024 om 14:32
16908 Antwoorden / 202 Vragen
0

Hetgeen ik zie bij 'Truspilot'stemt mij niet tot optimisme Echter@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de rechten die u heeft en ook naar het gegeven dat deze verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie. Ik neem aan dat dat deze is:
 https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/

Ik geeft u evenqwel ook een verwijzing naar een voorbeeldbrief die u zelf ook kunt benutten om naleving van de wetgeving te vorderen middels een ingebreke stelling en ik geef u een verwijzing naar de wetgeving als hier aan de orde is.  https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25  

 

Pe
door Peleeg - Feb 26, 2024 om 12:00
1 Antwoorden / Vragen
1

Het is moeilijk om een probleem via een foto te beoordelen.  Ik zie een chaiselong in leder bekleed. Op de zitplaatsen een zitspiegel is te zien. Bij een lerenzitmeubel is dit een normaal verschijnsel en valt dit onder normaal gebruik. Een samen gaan van een schuimvulling en leer geeft dit optiek. 

over de kwaliteit, verwerking en stoffering van het  meubel kan ik op afstand geen beoordeling geven. De trend in deze tijd is een wat zachtere schuimvulling, dit geeft veel comfort, heeft het nadeel van plooivorming. 

ka
door kaartendraak - Feb 26, 2024 om 12:02
191 Antwoorden / 2 Vragen
0

'We zij nu 5..!!??? maanden verder...'
Ik zou toch wel na 1 maand actie ondernomen hebben met alles wat je kan doen (klachten indienen enz). Heb je alles al betaald? Zo niet, dan een nette brief met de melding dat je pas betaald als het opgelost is, dan komen ze wel wat sneller. Als je al betaald hebt hefet zo'n bedrijf ook zoiets van 'laat maar lekker gaan, wij hebben onze poen'.
Wij hadden zoiets ook met een stoffen bank ooit, kwam ook iemand naar kijken. Die zei dat vroeger, in de goede oude tijd dat men er nog verstand van had, werden er altijd op bepaalde punten knopen in de stof genaaid zodat het altijd al strak genoeg bleef staan en je daardoor die kreukels niet krijg. Maar ja, niemand wilde die knopen meer in zijn zit- en rugkussens hebben dus...........Zou dus misschien heel simpel opgelost kunnen worden, ipv nieuwe vulling, kunnen ze knopen op enkele punten erin zetten.

tenormin
door tenormin Feb 26, 2024 om 13:44
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Met knopen? Kan men beter een Chesterfield kopen. Een echte, niet de imitatie Chesterfields.

sira
door sira Feb 26, 2024 om 18:10
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Bij een Chesterfield heb je meer knopen dan Chesterfield.

vo
door vossenjong - Feb 28, 2024 om 22:31
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bekend verhaal, identieke situatie bij dit bedrijf meegemaakt. De showrooms in Amsterdam en Utrecht bezocht en daar in perfecte 'strakke' staat de droombank bekeken en op die basis aangeschaft. Deceptie bij levering. Overrompeld door 'komt goed'. Expert via rechtsbijstand ingeschakeld, zonder gewenst eindresultaat. Conclusie: utopie dat kwaliteit van het showroommodel kan worden verwacht. Het was een dure LEER, eens maar nooit meer!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer