br
door brambo47 Mar 23, 2015 om 16:00
Huishouden & energie

LG wasmachine filter lekt na schoonmaken volgens voorscrift

Ik heb een LG Direct drive wasmachine DD147MWWM
Gewoonlijk moet je om de c.a. drie maanden het water spoelfilter schoonmaken.
Dat heb ik een keer gedaan, en na dat ik schoongemaakt had, bleef de machine langs het filter lekken. Het was niet dat ik hem er scheef opgedraaid heb. Gelukkig zat er nog garantie op en van de winkel kreeg ik een filter uit een machine van hun waarna hij niet meer lekte.
Ik vroeg wat zo een filter/rubberring kost voor als het nog eens voorkomt. Bleek iets van €90 te zijn voor het hele plastic filter plus rubberring, terwijl er alleen maar een rubberring nodig was die niet los verkocht word. Ik durf het filter nu niet meer schoon te maken. Mogelijk dat er alleen wat vaseline tussen de ring gedaan moet worden, maar dat kan ik nergens terugvinden. Deze ervaring rijker zal ik niet snel meer een LG machine kopen, tenzij iemand met een goede tip komt.

6185 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brambo47,

Zou gewoon het filter schoonmaken als dat nodig is.
Die lekkage kan wel 'toeval' geweest zijn.
Heb dat niet eerder meegemaakt.
Als je het filter normaal los- en vastdraait kan er weinig gebeuren.

Met vr.gr.

jo
door joentje1978 - Mar 23, 2015 om 17:34
367 Antwoorden / 6 Vragen

Een pompfilter zou je gewoon schoon moeten kunnen maken zonder dat deze begint te lekken en het lijkt mij sterk dat zo'n rubberen ring na het losdraaien van het pompfilter meteen niet meer goed afsluit.

Wat wel eens voorkomt is dat er vuil tussen de rubberen ring of de pomp zit waardoor de pomp gaat lekken, dus goed opletten of er geen vuil tussen de rubberen ring en de pomp zit.

alfatrion
door alfatrion - Mar 23, 2015 om 17:38
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als je hier onzeker over voel, dan zou ik het filter juist vaker gaan schoonmaken. Als het filter iedere keer kapot gaat dan heb je er later een argument bij. Ik raad je wel aan om dit documenteren.

costnix
door costnix - Mar 23, 2015 om 18:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n O-ring zijn gewoon bij een onderdelenhuis te koop.

br
door brambo47 - Mar 23, 2015 om 18:29
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 23 mrt 2015, 18:21]Zo'n O-ring zijn gewoon bij een onderdelenhuis te koop.
De Handyman zeker?, nou die levert ze alleen maar compleet a €90. Het is trouwens geen O ring maar een platte wel ronde ring