pa
door paulrd Mar 17, 2021 om 12:08
Huishouden & energie

Magneet kalk ontkalker

Er wordt regelmatig op tv gepromoot met een MAGNEET voor geen kalk in ons leidingwater.
Ik heb deze zelf 3 maande getest zonder enig resultaat, en wel volgens afspraak volledig geld terug.
Zijn er mensen  die hier ook wel of geen ervaring mee hebben ??

3359 10 Rapporteer

mi
door miennaamishaaz - Mar 17, 2021 om 12:27
725 Antwoorden / 1 Vragen

U bedoeld die Amfa4000 waterontharder van  waterontharder.nl

Het is al jaren bekend dat dit oplichting is en Psuedo-wetenschap.
Daarnaast is dat programma waar u het op zag niets meer dan een TELLSELL programma vermomt als Documentaire over "nederlandse" ondernemers.

Gelukkig heeft u uw geld terug gekregen, er zijn veel mensen die dit niet terug hebben gekregen.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2021 om 12:40
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Paurd ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://kosten-waterontharder.nl/radar/

gerbera
door gerbera - Mar 17, 2021 om 13:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is toch niet zo belangrijk of anderen er ervaring mee hebben, u heeft de ervaring opgedaan dat het voor geen meter werkt en heeft uw geld tenminste terug gehad. Velen trappen er in en denken dat het werkt, helaas zit dat tussen hun oren, terwijl de hardheid van ons drinkwater het gebruik van dergelijke dingen onnodig maakt en nog slecht voor de gezondheid zijn.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 17, 2021 om 15:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

In mijn oude huis liet de oude kalk van jaren terug los....
Alle kranen  verstopt en de wasmachine kreeg te kort water!

Het werkte dus wel,  maakte kalk  los van de leidingen.

Nu een nieuwe woning met kunststof leidingen en dan kan het niets doen.

En deze magneet heeft beperkte levensduur,  er moet een metalen plaat of contra magneet onder  omdat anders deze langzaam
maar zeker minder sterk zal worden.

gerbera
door gerbera Mar 17, 2021 om 22:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry hoor maar u geloofd in uw eigen sprookje, kalkaanslag in leidingen en kranen die verstopt raken hoe verzin je zo iets. Daar zijn de zeefjes voor die eenvoudig los te halen en te reinigen zijn hetgeen misschien 1x in de 5 tot 10 jaar nodig zal zijn. De meeste kalkaanslag in apparaten ontstaat door het verwarmen van het water Die nutteloze dingen maken echt geen kalk los in een leiding, zoek maar eens op wat de zgn werking van het apparaat is maar er in de praktijk niets van terecht komt.

aurora1
door aurora1 Mar 17, 2021 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gerbera: +10

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 18, 2021 om 11:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je in iets op leeftijd zijnde woning loslatende  kalk vind na veel moeite van losdraaien zeefje  dan  mag je  $omsss gelijk een nieuwe passende zoeken als leverbaar is.

Naast koude water  zal ook de warm water leiding  vooral los komen en zeefjes verstoppen.
Met  5 van de  7 kranen die scheef tappen  en 1 te kort water melding van  wasmachine.....
Als een huis genote  op de markt een koopje vind...  dan  monteerde ze deze onzin.

Vergeet niet dat een 40+ woning  meer  vervuiling   en aangroei kan hebben die niemand ziet in de leidingen wegens ooit harde water.
Nu  een Nieuwe  woning  met Kunststof leidignen   waar ik erg  blij mee ben....
Een magneet zal daar niet op werken,  de  kalk kan niet meer op metaal neerslaan!

pino123
door pino123 Mar 18, 2021 om 13:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien moet je even op deze site kijken $0mss..
3 bewijzen waarom een waterontharder magneet niet werkt. (happydrops.nl)

ro
door ronny530 - Mar 17, 2021 om 17:50
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Als je de reclame en productplaatsing in programma's mag geloven betreft het geniale uitvinding van de laatste jaren. Grappig is wel dat een toeleverancier van witgoedartikelen zo'n ontkalker al voor de eeuwwisseling in het assortiment had voor nog geen 20 gulden inkoopsprijs. Hetzelfde systeem, een magneet met een tywrap op de waterleiding vastklemmen maar toen durfde geen enkele witgoed winkel het aan omdat de werking niet bewezen kon worden en zo raakte de magneet ontkalker in de vergeethoek. Ook anno nu kan de werking niet bewezen worden maar mensen zijn nu éénmaal gevoelig voor het gevaar van kalk in ons drinkwater en de schade die kalk aan machines toe kan brengen en dan ook nog een stellen dat het water er zachter van wordt kan al helemaal niet kloppend zijn. Als het al zou werken wordt de kalk met het leidingwater meegevoerd waardoor het water met de kalk die al in het leidingwater aanwezig is uit de kraan komt. Ik moet wel zeggen dat de ondernemer die dit product opnieuw in de markt zet dat bijzonder goed aanpakt door actief reclame te maken en bij de commerciële zenders bij populaire 'geloofwaardige' programma's voor veel geld productplaatsing dus zendtijd in te kopen. Angst en een goede productplaatsing verkoopt en veel kopers gaan na een tijd gebruik ook verschil in het leidingwater merken, niet omdat dat zo is maar omdat men overtuigd is dat het zo is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 18, 2021 om 11:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Partner  kocht voor f12,50 op de markt deze zooi ooit.
Euro wat is dat,  toen  hadden we er nog nooit van gehoord.

diumenge
door diumenge - Mar 17, 2021 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, ik heb daar ook geen ervaring mee.

hutch
door hutch - Mar 17, 2021 om 19:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wel ervaring hier... .al zeer vele jaren. Magneten werken niet. Het water blijft hard / kalk afzetten. Het is en blijft een mythe.

Mocht u het toch willen proberen (mensen blijven toch -gezond- nieuwsgierig), koop gewoon een paar magneten en bind die om de waterleiding.
Gewone magneten zijn véél (!!) goedkoper dan die Amfa4000 van € 169,-- per stuk !!!!
Die laatsten zijn gewoon een paar magneten in een 'leuk jasje'.

rj
door rjw - Mar 17, 2021 om 19:59
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Jaren geleden werkte ik bij een bedrijfje waar in het verzamelgebouw ook een handelaar in dit soort spullen zat. We kregen allemaal zo'n magneetontharder mee om thuis te proberen. De werking was ca. 0%. Niets dus. I.t.t. de leveranciers en verkopers van die rommel hebben wij het resultaat wel technisch onderzocht en konden dus onomstotelijk aantonen dat die dingen niet werken. De handelaar was achteraf niet blij dat hij het aan een paar ingenieurs had gegeven....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2021 om 10:01
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Natuurkundig feit: kalk reageert niet op magneten. Magneten trekken uitsluiten ijzer (ijzeroxide) bestanddelen aan.

Alleen al op basis daarvan is hier een (on- voor de kopers) aardig verdienmodel (voor de verkopers) aan de orde

pino123
door pino123 - Mar 18, 2021 om 13:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 19, 2021 om 15:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het kalk bleef  inderdaad in de waterkoker en  Expresso machine.

Echter,  ik kreeg kalk uit de koperen leiding los en  zeefje verstopt...
Daar werkte het  waar het totaal niet nodig was.

Het zeefje lijkt bewijs te zijn maar,  op vele meters  verder in  waterkoker en wasmachine doet deze niets meer!
Alleen vlak voor een apparaat  zou enige werking niet uitgesloten worden maar om er nu vele in je huis te doen?

De aanwezige kalk kan nergens heen  en  ik denk dat bij  het zo losgemaakte juist extra kalk  op plekken kan brengen waar
je het juist niet wilde hebben....
Ik heb  dus negative  ervaring van  een dergelijk rot ding dat vele zeefjes verstopt waren!
Die vervangen was duurder dan de aanschaf... eens maar  bij mijn nooit meer!