Sj
door Sjoerd1981 Nov 12, 2021 om 09:48
Huishouden & energie

Magneet of ander type waterontharder

Ik ben al tijdje in het bezit van een magneet waterontharder, echter zonder een resultaat waar ik nu echt blij van wordt. Toch wil ik wel graag mijn kalk verminderen in de woning. Heeft iemand ervaringen met een wel werkende magneet ontharder? [Edit redactie: link] En werkt dit dan beter t.o.v. een magneet ontharder? Wie helpt mij verder in mijn zoektocht:)

21830 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Nov 12, 2021 om 09:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nederland is het land met het schoonste kraanwater met het minste kalk. Dat hele kleine minuscule beetje wat er in zit is zelfs juist goed voor je gezondheid.
Al die redelijk goedkope zogenaamde ontkalkers die je om een buis moet doen is geld klopperij want kalk is niet magnetisch.
Wil je echt dat laatste beetje kalk uit je leidingen hebben dan zal je een waterontharder tussen je leiding moeten plaatsen maar dan ben je niet klaar met een paar honderd euro. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van amysoft wat echte waterontharders zijn.

Mocht je toch van plan zijn om zo'n ding van rond de duizend euro aan te schaffen hou er dan wel rekening mee dat je voor je gezondheid kalk tabletten moet gaan slikken.

ju
door juliomariner - Nov 12, 2021 om 09:58
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas voor u maar een werkende magneet waterontharder bestaat gewoon niet. Het is altijd weggegooid geld.
Het enige systeem dat wel werkt is door een machine die water onthard door toevoeging van onthardingszout. Echter zo'n apparaat is voor huishoudelijk gebruik gewoon te duur.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 12, 2021 om 10:10
428 Antwoorden / 2 Vragen

Leg die klacht eens neer bij de rijdende rechter, mogelijk dat die eens aandacht kan besteden aan die reclames
over deze nep magneet dingen iedere keer weer.  Mogelijk dat de rijdende rechter het wel voor elkaar krijgt om
een eind te maken aan de verkoop van deze dure placebo's.  Waarom wilt U eigenlijk een waterontharder?
Waarschijnlijk omdat U waarde hecht aan het verzonnen kalkprobleem wat verteld wordt door die verkopers
van de dure magneet placebo's.

Donuts
door Donuts - Nov 12, 2021 om 10:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn hier toch altijd weer mensen die in fake vragen trappen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2021 om 10:18
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Zie om te beginnen dit: https://www.water-ontharder.nl/klachtenregeling maar dan ook onmiddelijk mijn reactie die ook inhoudt dat dit soort appareaten in feite onzinnig zijn omdat er bij gebruik uitsluitend ijzerelementen uit het water worden gehaald. Als ook al hiervoor gezegd reageren magneten niet op andere zaken en zeker niet op kalk.

(In Nederland kan het wel voorkomen dat op sommige plaatsen het drinkwater meer ijzerelementen kan bevatten dan in aandere plaatsen hoewel de drinkwaterbedrijven daar bij de reiniging ook rekening mee houden en ijzerelementen verwijderen.)

C.
door C.P.M. Linders - Nov 12, 2021 om 19:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: reclame]

mi
door miennaamishaaz - Nov 12, 2021 om 23:03
725 Antwoorden / 1 Vragen

een waterontharder/cleaner is onzin. hier in nederland hebben we algemeen zeer schoon/kalk vrij kraanwater.

Magneet ontharders zijn niets meer dan een scam/psuedo-wetenschap. heeft u deze aangeschaft tijdens een "infomercial op RTL" waarbij ze dingen verkopen onder de noemer, dat het een documentaire is over ondernemers in NL?

bruijnbob
door bruijnbob - Nov 13, 2021 om 00:27
1 Antwoorden / Vragen

Beste Sjoerd1981, trap er niet, in dat met een magneet werkt een beetje of eigenlijk helemaal niet, en dan alleen alleen bij stromend water. Staat het water regelmatig stil, zoals gewoonlijk in een (klein) huishuishouden, heeft dat ding geen enkel nut. Kijk maar eens op de site van een waterleverancier en stel die vraag op hun site, zoals bij Vitens bijvoorbeeld. En dan staat er bij jou ook nog "goedkopewaterontharders"? Weggegooid geld. Succes beste man. Maar je kunt jouw vraag ook gewoon even intypen op een zoekmachine. Dan kom je ook de professionele waterontharders tegen, maar daar is de prijs ook naar.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 14, 2021 om 12:56
428 Antwoorden / 2 Vragen

Enige tientallen jaren geleden was er een vrouw in Nederland die zeer bekend stond om haar
"instralend vermogen"  Mogelijk werkt die magneet wel als U deze een paar dagen op een foto van haar legt. ????????

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 14, 2021 om 13:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

In buitenland en enkele gebieden met hard water kan dit enige besparing opleveren.

Maar de magneten, vroeger  kwam er wel eens kalk door los maar nu?

Het vrijwel overal zachter geworden water  valt  niets te verwachten.

Verder vele huizen van na 1996 die geen koperen maar kunststof leidingen hebben dus een magneet  is  daar nutteloos.

Ook zal er geen kalk op plastic neerslaan...  kijk maar eens in de waterkoker!

95% op  element voor 't koken en maar 5% op plastic deel.

dejong240
door dejong240 - Dec 15, 2021 om 21:17
1 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: commerciële links zijn niet toegestaan]