kr
door kroonw Mar 9, 2013 om 13:41
Huishouden & energie

Meer licht uit de lamp en plafonaire

Waarom hebben lampen en plafonnières van die wit gekleurde slecht licht doorlatend glas. Altijd zie je dat plafonnières een groot deel van het licht niet doorlaten. Juist die kleine lampen kan je dan niet gebruiken en moet je zwaardere en meer stroomvretende lampen gebruiken met ontzettend veel lumen.

512 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat het sfeerverlichting is.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel plafonnières die het licht goed doorgeven, met 2 x 7 watt PL-S 2P Master, Zijn hele klein TL buisjesDe plafonnières zijn 20 cm in het vierkant, Energielabel B. De afdek onderkant is kunjstof licht grijs. Gebruik ze al 17 jaar in diverse ruimte waar ik niet in woon.keuken, badkamer,toilet hal werk kamer en hobby kamer.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een plafoniere is met name geschikt voor kleine ruimtes, het is een wat sjieke vervanging van de ouderwetse bollamp. Het melkwitte glas zorgt voor een lichtverspreiding over het gehele plafond, een beetje geholpen het witte van het plafond. Met één plafoniere is de ruimte volledig te verlichten dus zeker niet energie onzuinig.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als de plafonnière doorzichtig was, zou je rechtstreeks in de gloeilamp kunnen kijken. Lijkt me niet een echt prettige verlichting dan.....

En je kunt natuurlijk LED-lampen gebruiken. Die gebruiken erg weinig energie.

Freya

ve
door verwijderd - Mar 10, 2013 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mis gewoon te veel licht van de lamp. Een led lamp met veel lumen die is dan niet eens geschikt als lamp voor in een plafonnière. Een vervanging door een soort van TL licht is juist niet wat ik graag zie.omdat ik al mijn lampen wil vervangen door LED licht. Een led lamp van tot 500 lumen is dan niet geschikt. Het glas moet gewoon echt transparant zijn en niet voorzien van dat licht remmende melkwitte glas.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2013 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroonw schreef op zondag 10 mrt 2013, 18:30: Ik mis gewoon te veel licht van de lamp. Een led lamp met veel lumen die is dan niet eens geschikt als lamp voor in een plafonnière. Een vervanging door een soort van TL licht is juist niet wat ik graag zie.omdat ik al mijn lampen wil vervangen door LED licht. Een led lamp van tot 500 lumen is dan niet geschikt. Het glas moet gewoon echt transparant zijn en niet voorzien van dat licht remmende melkwitte glas.

Beste???? kroonw,

Als u er zo over denkt dan moet u hier die vraag niet stellen, en ook niet zeuren over de oplossingen, maar nieuwe doorzichtige plafonniéres kopen.
Bij de bouwmrkten voor€5 heeft u al een nieuwe doorzichtige.

Succes, poltol.