Onze stroommeter voor laag tarief is vorig jaar net na de meteropname kapot gegaan,zodat alle stroom op het hoogtarief is gerekend en we daardoor een zeer hoge rekening hebben,kan ik daar niks aan doen of kan ik het verhalen bij nuon aangezien het hun meter is en ik daarvoor huur betaal?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik neem aan dat Nuon inmiddels op de hoogte is van de defecte meter? Gebruikelijk is om op basis van het verbruik in het verleden een 'verdeling' te maken tussen 'hoog' en 'laag' tarief. Ze mogen je dus niet alles tegen het hoge tarief in rekening brengen. Informeer bij Nuon hoe ze hiermee omgaan en dan zal er ongetwijfeld een oplossing komen. Laat het in ieder geval niet op z'n beloop gaan, want dan kan een oplossing lang op zich laten wachten. Zit er ook achteraan dat de meter vervangen wordt. (of is dat inmiddels al gebeurd?)
Dan zou ik daar zeker bezwaar tegen aantekenen bij de firma Nuon. De meter valt onder de verantwoording van Nuon en ze kunnen je dus niet op laten draaien voor de extra onkosten door een defecte meter. (tenzij vast is komen te staan dat het defect is ontstaan door de klant, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk)
Bij ons is meterstand voor vervanging opgenomen,op onze nieuwe afrekening hebben we dus bijna geen verbruik op laagtarief,maar dus op hoogtarief het dubbele van normaal
www.hetjl.nl leg uw vraag eens voor aan een advocaat.
Volgens mij is het gewoon zo dat de meter direct dient te vervangen worden daar het om een hoog technische aparaat gaat en niet om een goedkoop metertje van de markt.
Zelf heb ik OXXIO genomen die wel electronische meters instaleerden (iederedag uit gemeten zodat fouten uitgesloten zijn)
goldensky, Hoog en laag verbruik het z.g.n. nacht tarief,maakt amper wat uit. Daar zou ik niet wakker van liggen .!! Maar men is wel verplicht de meter te vervangen tenzij het een koopwoning betreft,alles na de Gemeemte zekering is dan voor de koper.(helaas) Succes, A.F.
Dank jullie voor alle berichten,heb ondertussen een bezwaarbrief naar nuon gestuurt,beste aflierman heb het uitgerekent,wat bij hoogtarief te veel is naar laagtarief en het verschil komt uit op iets meer dan euro800
Heel verstandig goldensky en laat nog eens horen hoe het afloopt.
@aflierman: Al was het verschil maar €50 dan nog heeft Nuon niet het recht om alles maar tegen het hoge tarief af te rekenen. (ik vraag me dan wel af hoe Nuon het had berekend wanneer de hoge tariefmeter defect was geweest en niet de lage tariefmeter, maar dat zullen we wel nooit te weten komen)
Ik heb ook een aantal keren meegemaakt, dat de meter niet wisselde tussen dag- en nachttarief. Eneco heeft dit opgelost. Het probleem lag buiten mijn woning. Begin dit jaar (kort na opname van de meterstand) bleek de meter alleen nachttarief te registreren. Hoe kom je daar achter? Ik registreer elke eerste van de maand mijn meterstanden (gas en electra), zet dat in Excel en maak er een grafiek van. Zo kun je op eenvoudige wijze zien hoe hoog het verbruik is en of er iets 'mis' is; ik doe dat al enkele jaren. Best leuk om te doen: een aanrader!
Je hebt gelijk! Flierman slaat hier de plank (on)behoorlijk mis. De meter(huur) heeft niets met een koop- of huurhuis te maken!
Bij de kosten voor dubbeltarief, moet wel de extra meterhuur voor een dubbeltariefmeter meegerekend worden. Bij mij is dat, zo uit m'n hoofd €25,-/maand. Als er maar 1 telwerk, dat van dagtarief, werkt is dàt in ieder geval teveel betaald. En vergeet de BTW over dat bedrag niet.
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan naar aanleiding van een tariefstoring.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Je schrijft: Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Zo werkt dat niet beste medewerker. Een ieder kan dan met dat contractnummer de gekste dingen uithalen (denk aan de malafide swithboeren). Je zal hier op zijn minst een e-mail adres of een faxnummer moeten neerzetten. Binnen deze kontext wordt dat wel toegestaan door de kassaredactie.
ondanks wat hierboven staat, kun je rustig je contractrekeningnummer hier plaatsen. Op het Radar-forum is de Medewerker een graag geziene gast, die Nuon-klanten met klachten al meermaals goed heeft geholpen. Paranoide waarschuwingen voor colporteurs zijn niet zo relevant; de medewerker is echt van Nuon.
En desnoods wis je je nummer weer nadat de Nuon contact heeft opgenomen. Niemand kan trouwens wat met dat nummer, behalve de Nuon, het is namelijk geen klantnummer. Zoek anders eens op het Radarforum naar de ervaringen daar. Ik bedoel dit niets als reclame voor de medewerker of radar, maar in deze medewerker kunt u een oplossing voor uw probleem vinden. Contact met een echte medewerker die goed naar uw verhaal gaat kijken. De bovenstaande waarschuwingen zijn goedbedoeld, maar slaan de plank mis, waardoor u de kans op een oplossing misschien aan uw neus voorbij laat gaan. Dat zou zonde izjn!
Ik sluit me graag aan bij de kritiek op laten vermelden klantnr op dit openbare forum. Een klantnummer valt onder privé gegevens waar met de grootste zorgvuldigheid dient te worden omgegaan. U had een contact e-mail adres moeten plaatsen waar deze fraude gevoelige info naar toe gestuurd had kunnen worden. Dit naast het feit dat de lezers graag zien dat een probleem alsnog opgelost wordt.
Hallo, de nuon medewerker heeft ondertussen al gebeld,het klonk allemaal in ieder geval zeer positief,en heb het idee dat er nu ook wat aan gedaan wordt,nader berichten volgen nog,het is geen klantnr dat je geeft maar een contractnr daar heeft volgens de medewerker niemand wat aan behalve de nuon zelf.
Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken dat je contractnummer hier is vermeld. Niemand, behalve een medewerker van Nuon, kan iets met dat nummer. Dit contractnummer kan door niemand aan een naam of adres gekoppeld worden, dus ook de door read genoemde 'malafide switchboeren' niet. Hopelijk komt het nu allemaal in orde.
Ik hoop ook dat deze 'medewerker' zich in de toekomst dan wat vaker zal laten zien in deze rubriek en dat het niet bij deze ene keer blijft.
Na ons contact met de nuonmedewerker is alles naar volle tevredenheid nu opgelost,de nuon medewerker heeft ons steeds gebeld over de stand van zaken en onderhand is alles op papier ook binnen.Ik moet zeggen dat het contact prima is verlopen en als er iets was of nog is kunnen we deze medewerker ook terugbelllen
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid. De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons. maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer