go
door goldensky Aug 7, 2008 om 16:41
Huishouden & energie

Meter Defect

Onze stroommeter voor laag tarief is vorig jaar net na de meteropname kapot gegaan,zodat alle stroom op het hoogtarief is gerekend en we daardoor een zeer hoge rekening hebben,kan ik daar niks aan doen of kan ik het verhalen bij nuon aangezien het hun meter is en ik daarvoor huur betaal?

1844 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo goldensky,

Ik neem aan dat Nuon inmiddels op de hoogte is van de defecte meter? Gebruikelijk is om op basis van het verbruik in het verleden een 'verdeling' te maken tussen 'hoog' en 'laag' tarief. Ze mogen je dus niet alles tegen het hoge tarief in rekening brengen.
Informeer bij Nuon hoe ze hiermee omgaan en dan zal er ongetwijfeld een oplossing komen. Laat het in ieder geval niet op z'n beloop gaan, want dan kan een oplossing lang op zich laten wachten. Zit er ook achteraan dat de meter vervangen wordt. (of is dat inmiddels al gebeurd?)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat er al contact is geweest met Nuon over de storing aan de meter, maar hieronder voor de zekerheid nog even het telefoonnummer:

Voor doorgeven van storingen aan de meter:
0800-9009 (24 uur per dag bereikbaar en is gratis)

Freya

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meter is ondertussen vervangen,maar op de jaarafrekening zijn we aangeslagen,voor alleen het hoogtarief

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,ik heb het zelfde bij eneco. ze hebben nu de meterstanden weer op wezen nemen,en krijg ik een nieuwe rekening. Ik ben wel benieuwd mvrgr hzuij

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zou ik daar zeker bezwaar tegen aantekenen bij de firma Nuon. De meter valt onder de verantwoording van Nuon en ze kunnen je dus niet op laten draaien voor de extra onkosten door een defecte meter.
(tenzij vast is komen te staan dat het defect is ontstaan door de klant, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk)

Freya

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons is meterstand voor vervanging opgenomen,op onze nieuwe afrekening hebben we dus bijna geen verbruik op laagtarief,maar dus op hoogtarief het dubbele van normaal

ve
door verwijderd - Aug 8, 2008 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.hetjl.nl  leg uw vraag eens voor aan een advocaat.

Volgens mij is het gewoon zo dat de meter direct dient te vervangen worden daar het om een hoog technische aparaat gaat en niet om een goedkoop metertje van de markt.

Zelf heb ik OXXIO genomen die wel electronische meters instaleerden (iederedag uit gemeten zodat fouten uitgesloten zijn)

ve
door verwijderd - Aug 8, 2008 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 8, 2008 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

goldensky,
Hoog en laag verbruik het z.g.n. nacht tarief,maakt amper wat uit.
Daar zou ik niet wakker van liggen .!!
Maar men is wel verplicht de meter te vervangen tenzij het een koopwoning betreft,alles na de Gemeemte zekering is dan voor de koper.(helaas)
Succes,
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie voor alle berichten,heb ondertussen een bezwaarbrief naar nuon gestuurt,beste aflierman heb het uitgerekent,wat bij hoogtarief te veel is naar laagtarief en het verschil komt uit op iets meer dan euro800

ve
door verwijderd - Aug 8, 2008 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel verstandig goldensky en laat nog eens horen hoe het afloopt.

@aflierman: Al was het verschil maar €50 dan nog heeft Nuon niet het recht om alles maar tegen het hoge tarief af te rekenen. (ik vraag me dan wel af hoe Nuon het had berekend wanneer de hoge tariefmeter defect was geweest en niet de lage tariefmeter, maar dat zullen we wel nooit te weten komen)

Freya

ve
door verwijderd - Aug 9, 2008 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een aantal keren meegemaakt, dat de meter niet wisselde tussen dag- en nachttarief. Eneco heeft dit opgelost. Het probleem lag buiten mijn woning. Begin dit jaar (kort na opname van de meterstand) bleek de meter alleen nachttarief te registreren. Hoe kom je daar achter? Ik registreer elke eerste van de maand mijn meterstanden (gas en electra), zet dat in Excel en maak er een grafiek van. Zo kun je op eenvoudige wijze zien hoe hoog het verbruik is en of er iets 'mis' is; ik doe dat al enkele jaren. Best leuk om te doen: een aanrader!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2008 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heb je in de bezwaar brief gevraagd????

Ik zou een gemiddelde van de af gelopen 2 jaar van het nacht tarief willen betalen zitten jullie beide reeel toch???

P.s. Er schrijft iemand dat bij een koop huis de meter van je zelf is??? Waarom betaal ik dan Meterhuur???

Nee lijkt me niet relevant koop of huur huis?

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Aug 9, 2008 om 01:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ keessie:

Je hebt gelijk! Flierman slaat hier de plank (on)behoorlijk mis.
De meter(huur) heeft niets met een koop- of huurhuis te maken!

Bij de kosten voor dubbeltarief, moet wel de extra meterhuur voor een dubbeltariefmeter meegerekend worden. Bij mij is dat, zo uit m'n hoofd €25,-/maand. Als er maar 1 telwerk, dat van dagtarief, werkt is dàt in ieder geval teveel betaald. En vergeet de BTW over dat bedrag niet.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste goldensky,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan naar aanleiding van een tariefstoring.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag NUON medewerker,

Je schrijft: Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Zo werkt dat niet beste medewerker. Een ieder kan dan met dat contractnummer de gekste dingen uithalen (denk aan de malafide swithboeren). Je zal hier op zijn minst een e-mail adres of een faxnummer moeten neerzetten. Binnen deze kontext wordt dat wel toegestaan door de kassaredactie.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling @Read3/Ton:

En dan in ieder geval een e-mailaddress met @nuon.nl erin.

Met een fax
zou ik eerst een antwoord van NUON willen, alvorens het contractnummer
over te zenden. Er wordt anders TE gemakkelijk opgelicht.
H.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goldensky,

ondanks wat hierboven staat, kun je rustig je contractrekeningnummer hier plaatsen. Op het Radar-forum is de Medewerker een graag geziene gast, die Nuon-klanten met klachten al meermaals goed heeft geholpen. Paranoide waarschuwingen voor colporteurs zijn niet zo relevant; de medewerker is echt van Nuon.

En desnoods wis je je nummer weer nadat de Nuon contact heeft opgenomen. Niemand kan trouwens wat met dat nummer, behalve de Nuon, het is namelijk geen klantnummer. Zoek anders eens op het Radarforum naar de ervaringen daar. Ik bedoel dit niets als reclame voor de medewerker of radar, maar in deze medewerker kunt u een oplossing voor uw probleem vinden. Contact met een echte medewerker die goed naar uw verhaal gaat kijken. De bovenstaande waarschuwingen zijn goedbedoeld, maar slaan de plank mis, waardoor u de kans op een oplossing misschien aan uw neus voorbij laat gaan. Dat zou zonde izjn!

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Nuonmedewerker,mijn contractrekening is 3002267225

mt vr gr goldensky

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@goldensky:

Ben benieuwd of het nu goed opgelost gaat worden. Laat in ieder geval nog even horen hoe het afloopt.

Freya

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Goldensky,

Zou u zo vriendelijk willen zijn het opgegeven contractrekeningnummer op juistheid te controleren?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me graag aan bij de kritiek op laten vermelden klantnr op dit openbare forum.
Een klantnummer valt onder privé gegevens waar met de grootste zorgvuldigheid dient te worden omgegaan.
U had een contact e-mail adres moeten plaatsen waar deze fraude gevoelige info naar toe gestuurd had kunnen worden.
Dit naast het feit dat de lezers graag zien dat een probleem alsnog opgelost wordt.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, de nuon medewerker heeft ondertussen al gebeld,het klonk allemaal in ieder geval zeer positief,en heb het idee dat er nu ook wat aan gedaan wordt,nader berichten volgen nog,het is geen klantnr dat je geeft maar een contractnr daar heeft volgens de medewerker niemand wat aan behalve de nuon zelf.

mt vr gr goldensky

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@goldensky:

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken dat je contractnummer hier is vermeld. Niemand, behalve een medewerker van Nuon, kan iets met dat nummer. Dit contractnummer kan door niemand aan een naam of adres gekoppeld worden, dus ook de door read genoemde 'malafide switchboeren' niet.
Hopelijk komt het nu allemaal in orde.

Ik hoop ook dat deze 'medewerker' zich in de toekomst dan wat vaker zal laten zien in deze rubriek en dat het niet bij deze ene keer blijft.

Freya

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry ik had inderdaad het verkeerde nr het goede nummer is

[edit- nummer verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Aug 30, 2008 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na ons contact met de nuonmedewerker is alles naar volle tevredenheid nu opgelost,de nuon medewerker heeft ons steeds gebeld over de stand van zaken en onderhand is alles op papier ook binnen.Ik moet zeggen dat het contact prima is verlopen en als er iets was of nog is kunnen we deze medewerker ook terugbelllen

mt vr gr Goldensky

ve
door verwijderd - Aug 30, 2008 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat het allemal is opgelost. Zo zie je maar dat het niet allemaal 'boeven' zijn, zo kan het ook.

Freya