di
door diemenees Jun 18, 2012 om 13:19
Huishouden & energie

Mogen energieleveranciers je weigeren als klant?

Stel deze vraag omdat ik een erg laag verbruik heb-ben alleen , heb een klein goed geisoleerd flatje en weinig apparaten en ben in de winter meest elders, zodat het verbruik laag is- afgelopen jaar bvb minder als 200 Kb. gas. Maandbedrag is nu rond de 20€.
ben 1x overgestapt en kreeg toen een welkomstpremie van ruim 250€-dus evenveel als 1 jaar kosten. Advies van de consumentenbond is om elk jaar over te stappen en zo steeds premies te vangen, maar ben bang dat die bedrijven niet op dit soort kleine klanten zitten te wachten.
nadeel is dat je het 1e jaar dan veel te hoog betaalt-maar dat krijg je achteraf terug. de prijzen maken bij zulk verbruik weinig uit-wel het vastrecht.

2946 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo diemenees,

Enne....heb je dat al bij de hand gehad dan? Ben je al eens geweigerd dan?

Freya

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja.
Ik neem aan dat de reden van weigering dan is dat toekomstige klant bekend is met betalingsachterstanden.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Diemenees,

Dit zou geen probleem op moeten leveren. Wat ik u wel als tip mee wil geven, is om altijd goed de meterstanden te controleren. Wanneer u regelmatig van leverancier wisselt is het extra belangrijk om dit goed in de gaten te houden om vervelende situaties te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

+ schriftelijk aangetekend door geven aan zowel oude als nieuwe leverancier. Dit om te kunnen aantonen dat u deze standen heeft doorgegeven. Dit om misverstanden rond het al dan niet aankomen van de doorgegeven meterstanden te voorkomen.
Copie brief + verzendbewijzen bewaren.

nuonmedew schreef op dinsdag 19 jun 2012, 09:14: Beste Diemenees,

Dit zou geen probleem op moeten leveren. Wat ik u wel als tip mee wil geven, is om altijd goed de meterstanden te controleren. Wanneer u regelmatig van leverancier wisselt is het extra belangrijk om dit goed in de gaten te houden om vervelende situaties te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 18 jun 2012, 13:24:
Hallo diemenees,

Enne....heb je dat al bij de hand gehad dan? Ben je al eens geweigerd dan?

Freya

Lijkt mij vrij duidelijk. Ze wil ieder jaar overstappen om op die manier "gratis" van energie gebruik te maken en vraagt zich af of energiebedrijven deze truc niet doorhebben en haar daarom mogen gaan weigeren.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2012 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste winterman-ik ben ook man, en het is inderdaad zoals je beschrijft-gratis hoeft niet-maar als het voor minder kan, dan wel graag.
En Freya: nee ik ben niet geweigerd, maar vraag me af of ik er bang voor zou moeten zijn geheel zonder heb ik ook liever niet!
ben overigens juist bij de NUON weggegaan ook omdat die-via hun dochter Liander- standen met de flat onder mij hebben verwisseld, en die door de jaren heen (als opvolger van wat ooit GEB-Amsterdam was) en steeds maar het vastrecht verhoogden-wat in mijn situatie een flink deel van de rekening uitmaakt.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2012 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

diemenees schreef op donderdag 19 jul 2012, 15:29: gratis hoeft niet-maar als het voor minder kan, dan wel graag.

20 euro per maand?
Voor hoeveel minder wil je het hebben dan?
Ik woon zelf ook in een goed geisoleerd appartement, werk meestal 's avonds en gebruik ook weinig gas en elektra..
Ik betaal 40 euro per maand,mag overstappen en wordt niet geweigerd, maar ik doe het niet.
Jij mag dus ook overstappen.