ce
door cecilia1984 Jan 15, 2014 om 10:56
Huishouden & energie

Na plaatsing slimme meter gas veel te hoge verbruik 1500 kuub

ik heb 10-10-12 een gas lek gehad hier oor kwam enexis en zei dat ik een slimme meter moest nemen dat was zuiniger en handiger ik als leek dacht dan doet dat maar .
allen kreeg ik dit jaar de eind afschrift en had even 1500 cub gas meer verbruikt dan andere jaren en moest effe 1200 euro betalen .na contact met essent te hebben gehad heb ik eerst mn cv laten cotroleren die was goed mn gas aansluiting voor het gas fornuis was ook goed . dat waren de stappen die ik moest doen .
toen zei essent dan moet u enexis bellen en vragen voor een meting van de slimme meter nu komt het ik bellen moet ik op voor hand 375euro betalen anders komen ze niet .ik vertellen dat ik dat geld niet heb en ook niet kan lenen werd schofterig behandeld en afgewimpeld . toen heb ik zelf een test gedaan om 1 uur alles uit cv gas kraan gasfornuis dicht meter stond toen op 3190.305 (heb nu dus al 3000 cub verbruikt in 1 jaar ) om 5 uur ben ik weer gaan kijken en ja hoor nog een verbruik van 3190,858 das due een verbruik van 0,558 dat in 4 uur dus x6 (das 24 uur ) kom ik op 3,348 x7 (week) =23,436 dat x 5 (maand) =117,8 dat x 12 (jaar) = 1406,16 cub wat zo weg is en wat mij dus ook et veel aangeschreven is . hiermee weer enexis bellen maar nee hoor voor een waarschijnlijk gas lek of duidelijk defect aan meter moet ik eerst nog 375 euro betalen ik weet me nu geen raad meer en mn maand voorschot is aan de hand van berekening tussen de 200 a 300 euro pm gebracht en kan zonder bewijzen niet terug gedraaid worden.... kunt u mij helpen ik weet get echt niet meer groet cecilia

7048 23 Rapporteer

sl
door slobberbone - Jan 15, 2014 om 11:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom ook altijd wekelijks/maandelijks de standen noteren zo kun je tijdig actie ondernemen, en ik heb nog nooit gehoord dat een slimme meter zuiniger is mijn oude meter gebruikt geen druppel gas.

En die meting van u is dat echt met de hoofdkraan dicht ?

zw
door zwaardvis - Jan 15, 2014 om 11:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lijkt mij een goed uitgevoerde test. Ik neem aan dat er geen andere gasapparaten zijn?
Dan toch maar die ijking van 375 euro laten uitvoeren. Dat geld krijg je toch terug als de meter inderdaad defect is. Alternatief is om maandelijks 75 euro ten onrechte te veel te betalen.
Misschien kun je ook voor die 375 een betalingsregeling treffen als je het niet in 1x kunt betalen.

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik nu gedaan hoelang moet dit???

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

ik kon geen regeling trefen op de kosten van meting ze willen het eerst op hun rekening hebben alleen niet weten waar ik het vandaan moet halen het is veel geld

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:18]Het lijkt wel of die 'slimme"meter uit zichzelf blijft lopen.
U zegt dat u alle gaskranen dicht heeft gedraaid.
Probeer nu is met de hoofdkraan dicht te draaien, welke voor de gasmeter zit, of de meter nog steeds verder loopt.
ik heb het nu gedaan zal het een uurtje doen ben benieuwd bedankt

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:33
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:12]Lijkt mij een goed uitgevoerde test. Ik neem aan dat er geen andere gasapparaten zijn?
Dan toch maar die ijking van 375 euro laten uitvoeren. Dat geld krijg je toch terug als de meter inderdaad defect is. Alternatief is om maandelijks 75 euro ten onrechte te veel te betalen.
Misschien kun je ook voor die 375 een betalingsregeling treffen als je het niet in 1x kunt betalen.ik heb alles geprobeerd maar regeling zit er niet in gewoon 375 voor uit betalen en dat heb ik niet en lenen is geenoptie het is veel geld

ph
door philip36 - Jan 15, 2014 om 11:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt wel of die 'slimme"meter uit zichzelf blijft lopen.
U zegt dat u alle gaskranen dicht heeft gedraaid.
Probeer nu is met de hoofdkraan dicht te draaien, welke voor de gasmeter zit, of de meter nog steeds verder loopt.

sl
door slobberbone - Jan 15, 2014 om 11:40
508 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het zeker een aantal keren doen een x aantal uren en dan kijken of die meter loopt.

Welke meter heeft u want er zijn genoeg voorbeelden van een slimme meter die gas verbruikt.

Verbruikt hij wel gas gelijk een geschil aanspannen bij geschillencommissie.

ph
door philip36 - Jan 15, 2014 om 11:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u het over een langere tijd wilt proberen kunt u ook de hoofdkraan dicht draaien als u naar bed gaat.
Met 1500 kuubper jaar teveel aanwijzen zou de meter de volgende ochtend dan ongeveer 1 kuub verder moeten zijn.

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:50
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:46]Als u het over een langere tijd wilt proberen kunt u ook de hoofdkraan dicht draaien als u naar bed gaat.
Met 1500 kuubper jaar teveel aanwijzen zou de meter de volgende ochtend dan ongik wereveer 1 kuub veer moeten zijn.ik werd van morgen wakker zonder kachel aan en gas kraan fornuis dicht met al weer 6 kuub weg en nog willen ze niet helpen ja als ik eerst maar betaal

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 11:51
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:46]Als u het over een langere tijd wilt proberen kunt u ook de hoofdkraan dicht draaien als u naar bed gaat.
Met 1500 kuubper jaar teveel aanwijzen zou de meter de volgende ochtend dan ongeveer 1 kuub verder moeten zijn.ik 3werd van morgen wakker met cv uit gas kraan fornuis dicht (das alles op gas in dit huis) en weer 6 kuub weg en helpen willen ze nog niet ja eerst 375 betalen

ph
door philip36 - Jan 15, 2014 om 12:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het is belangrijk dat u het eens probeert met de hoofdkraan dicht, dan kan er ook geen gas door de meter stromen.

Maar 6 kuub in een nacht is wel erg veel, bij uw test van 2 uur kwam u op ongev. 0,6 kuub.

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 12:35
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 15 jan 2014, 12:12]Met 6 kuub per nacht zou ik de brandweer gaan bellen, want dan heb je wel een serieus gaslek... Wat overigens verbazend is, want bij het plaatsen van een nieuwe meter moeten ze een druktest doen is mij door een monteur verteld. Afgelopen zomer kwamen ze bij ons in de straat de toevoerleidingen vervangen, en alle huizen werden meteen getest, anders mogen ze niet meer aansluiten.ja dat melde ikk ook maar werd eigenlijk geen gehoor aan gegeven ja dan had ik het geruikt maar ik dat rook ik de vorige x ook niet en daar bij komt bhoven lucht ik dag en acht en in de gang en keukenook

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 12:36
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:40]Ik zou het zeker een aantal keren doen een x aantal uren en dan kijken of die meter loopt.

Welke meter heeft u want er zijn genoeg voorbeelden van een slimme meter die gas verbruikt.

Verbruikt hij wel gas gelijk een geschil aanspannen bij geschillencommissie. ik heb een slimme meter meer weet ik niet sorry

pb
door pbarendse - Jan 15, 2014 om 12:37
406 Antwoorden / 1 Vragen

Met 6 kuub per nacht zou ik de brandweer gaan bellen, want dan heb je wel een serieus gaslek... Wat overigens verbazend is, want bij het plaatsen van een nieuwe meter moeten ze een druktest doen is mij door een monteur verteld. Afgelopen zomer kwamen ze bij ons in de straat de toevoerleidingen vervangen, en alle huizen werden meteen getest, anders mogen ze niet meer aansluiten.

sl
door slobberbone - Jan 15, 2014 om 12:48
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=cecilia1984 schreef op woensdag 15 jan 2014, 12:36][quote=slobberbone schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:40]Ik zou het zeker een aantal keren doen een x aantal uren en dan kijken of die meter loopt.

Welke meter heeft u want er zijn genoeg voorbeelden van een slimme meter die gas verbruikt.

Verbruikt hij wel gas gelijk een geschil aanspannen bij geschillencommissie. ik heb een slimme meter meer weet ik niet sorry

Doe eerst eens het eerste bericht, dus echt meten met de hoofdkraan dicht.

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 12:50
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 15 jan 2014, 12:48][quote=cecilia1984 schreef op woensdag 15 jan 2014, 12:36][quote=slobberbone schreef op woensdag 15 jan 2014, 11:40]Ik zou het zeker een aantal keren doen een x aantal uren en dan kijken of die meter loopt.

Welke meter heeft u want er zijn genoeg voorbeelden van een slimme meter die gas verbruikt.

Verbruikt hij wel gas gelijk een geschil aanspannen bij geschillencommissie. ik heb een slimme meter meer weet ik niet sorry nu een uur gedaan geen verschil zal het vanavond als ik op bed ga weer proberen mn dochtertje kreeg het koud bedankt

Doe eerst eens het eerste bericht, dus echt meten met de hoofdkraan dicht.

zoekster
door zoekster - Jan 15, 2014 om 13:01
10968 Antwoorden / 34 Vragen

En als het nu echt zo is dat de meter blijft lopen als de gaskraan dicht is, dan zul je toch een ergens dat geld vandaan moeten halen. Ik vrees nl dat je zonder officiele meting bij de Geschillencommissie ook niets voor elkaar zult krijgen.

Toch te gek voor woorden dat dat mensen die de onderzoekskosten niet kunnen betalen, hun recht ook niet kunnen halen?

ph
door philip36 - Jan 15, 2014 om 13:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de hoofdkraan dichtdraait moet u eerst de CV helemaal laag zetten of de gaskraan daarvan dichtdraaien zodat hij niet aan kan slaan.
Het zou belangrijk kunnen zijn dat de gasmeter onder druk blijft.

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 13:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 15 jan 2014, 13:01]En als het nu echt zo is dat de meter blijft lopen als de gaskraan dicht is, dan zul je toch een ergens dat geld vandaan moeten halen. Ik vrees nl dat je zonder officiele meting bij de Geschillencommissie ook niets voor elkaar zult krijgen.

Toch te gek voor woorden dat dat mensen die de onderzoekskosten niet kunnen betalen, hun recht ook niet kunnen halen?
na dat ik het bij radar kasse en facebook geplaatst heb hebben ze mij gebeld maar helaas zonder kosten gaathet hem niet worden moet nu eerst mn verhuursbedrijf alles na laten gaan cv en gasfornuis zijn al gedaan nu de rest als dat goed is zzullen de kosten als nog betaald moeten worden

ce
door cecilia1984 - Jan 15, 2014 om 13:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 15 jan 2014, 13:11]Als u de hoofdkraan dichtdraait moet u eerst de CV helemaal laag zetten of de gaskraan daarvan dichtdraaien zodat hij niet aan kan slaan.
Het zou belangrijk kunnen zijn dat de gasmeter onder druk blijft.
bedankt voor de tips ga het zeker doen zal hier melden hoe en wat het vervolg word

ce
door cecilia1984 - Jan 16, 2014 om 09:12
12 Antwoorden / 1 Vragen

gisteren om gas lek uit te laten sluiten sikma laten komen die heeft al mn gas leiding gecontroleerd en nee hoor geen lek het laat nog geen 0,1 bar door dus tip top. nu kan het allleen nog maar aan de meter liggen moest van sikma de gas kraan na de meter dicht draaien en stekker uit cv als ik gind slapen en kijken wat de meter doet hiuj was ,060 versprongen dus hij staat niet goed af gesteld en nog wil enexis er niks van weten volgens sikma moet hij echt gemeten worden heb nu allle mogeijk heden nuit gesloten cv gasfornuis gas leidingen waarom sta je dan als burger nog machteloos

co
door consument001 - Jan 17, 2014 om 11:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cecilia,

Wat nou gaskraan dichtdraaien 's nachts en al die andere technische goedbedoelde adviezen ten spijt,... er is m.i. maar een verklaring waarom je verbruik ineens zo hoog is en dat wederom de slimme meter.
Het internet wemelt van de klachten van mensen die een slimme meter hebben laten plaatsen en ineens een veel hoger verbruik constateren.
Ik vind het trouwens godsgeklaagt dat iemand met een dergelijk probleem als de jouwe met een platte portemoinee haar/zijn recht niet kan halen.
Bij o.a. het juridisch loket kun je volgens mij gratis advies en hulp krijgen, en is opgericht om mensen zoals jou te helpen.
Trouwens redactie van Kassa?
Zouden julie deze mevrouw niet kunnen helpen ipv. te testen welk touwtje van welk theezakje het sterkst is?
Ook bij dit schrijnende geval blijkt wederom dat die slimme meter een domme uitvinding is waar de consument weer de dupe van is, en de netbeheerder doet alsof zijn neus bloedt.

Heel veel succes Cecilia en hou vol!