me
door melaniel Mar 21, 2013 om 16:44
Huishouden & energie

Naden bank laten los

Op 8 juni 2010 is ons leren bankstel geleverd door woonsquare.
Nu na ruim 2 jaar beginnen de naden los te laten.

We hebben een formulier ingevuld en fotos opgestuurd en vandaag kregen we bericht terug.
Wij moeten zelf twee derde van de kosten betalen.

De bank word normaal gebruikt.
Ik mag toch aannemen dat een bank langer mee gaat dan ruim twee jaar bij normaal gebruik.

Het is een twee en een drie zits bank en heeft 1740 euro gekost.

Wat zijn onze rechten verder, welke stappen kunnen wij verder ondernemen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

4444 10 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Mar 21, 2013 om 17:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Woonsquare is een CBW aangesloten bedrijf.
Wat de zij schrijven in geval van reparaties:

CBW-Erkende winkels bieden een extra goede productgarantie

Tot één jaar na factuurdatum ontvang je een garantie op alle reparaties danwel vervangingen (inclusief vracht- en voorrijkosten), tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product.

Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal de CBW-erkende winkel 2/3 van alle reparaties / vervanging (inclusief vracht- en voorrijkosten) vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product.

Tussen de 2 en 3 jaar na factuurdatum zal de CBW-erkende winkel 1/3 van alle reparaties dan wel vervanging (inclusief vracht- en voorrijkosten) vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product.
Bron: CBW

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2013 om 17:16
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, ik wil absoluut niet naar doen maar voor een goed lederen bankstel , zoals je schrijft een twee én een driezitter betaal je al gauw behoorlijk meer. Er is kennelijk dun leder gebruikt en ja, na bijna 3 jaar gebruik kan dat gebeuren. Ik zou het aanbod maar aannemen; verder zullen ze je niet tegemoet komen. Het probleem met opnieuw de naden stikken is dat het op dezelfde plek gebeurt tenzij er al ruimte is gekomen met zitten, wat ik bedoel: een ietwat uitgerekter vel. Indien mogelijk vraag ze dan niet in dezelfde naden te gaan stikken.

ra
door raster - Mar 22, 2013 om 12:57
50 Antwoorden / 8 Vragen

Melanie,
De garantievoorwaarden zijn duidelijk maar toch vraag ik me af of je waar voor je geld hebt gekregen.
Wij hebben ook een leren bankstel van dezelfde prijsklasse en is nu 4 jaar oud en wordt dagelijks gebruikt.
Onze kleinkinderen kruipen er gewoon overheen maar het ziet nog uit als nieuw.
Dus u zou bij Woonsquare nog eens kunnen aangeven dat dit bankstel niet de kwaliteit heeft die u er van verwacht had.

st
door stoethaspel - Mar 22, 2013 om 17:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Melaniel, ik kan wel zeggen dat ik weet waar ik over praat. Ik ben momenteel al ruim 45 jaar in deze bedrijfstak werkzaam, en ik kan je maar 1 ding zeggen, ongeacht of de winkel CBW keurmerk heeft, als ( en dat is hier ongetwijfeld het geval) het een product is uit de oostblok of nog erger china, zul je dit soort dingen blijven tegenkomen. Het is nl. zo dat het CBW ook wel weet na hoeveel jaar iets dergelijks gebeurt, en dekken zich met de garantiebepaling al van te voren in. Goedkoop is duurkoop, en de Oostblok/ China meubelen zijn wat dat betreft kwalitatief ZEER minderwaardig. Een goed advies, spaar even door en vraag in de GOEIE meubelwinkel of het bankstel/fauteuil van Nederlandse of Duitse makelij is. Als je dan ongeveer € 4000,= uittrekt voor een bankstel heb je GEGARANDEERD een goed meubel.Bovenstaande geldt niet alleen voor bankstellen maar geldt ook voor alle andere meubilair.
Een voorbeeld, ik heb zelf een lederen 2 zits bankje,( van Duitse makelij) staat nu al 17 jaar in de woonkamer,wordt veel gebruikt, maar leder en binnenwerk is nog perfect in orde. Ik bedoel maar.De hedendaagse mentaliteit is "als ik maar even wat nieuws heb,over een paar jaar zien we wel verder"maar over een paar jaar zitten we door de crisis met nog minder besteedbaar inkomen, waardoor er dan nog minderwaardigere meubels moeten kopen, met als gevolg dat dit soort problemen hand over hand toeneemt.Ik wens je veel succes met het oplossen van de klacht, maar ik kan je nu al garanderen dat als ze deze klacht opgelost hebben over een half jaar( door de zeer matige kwaliteit van het leder) het leder naast de nieuwe stiknaden weer afscheurt.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2013 om 17:46
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@stoethaspel, ben blij dat u het wel iets duidelijker durfde uit te leggen (ik niet zo uitgesproken), kom zelf uit de meubelbranche en ben er van overtuigd dat het inferieur leder moet zijn. Heb zelf nog een palissander lederen voetenbank uit 1960, dagelijks gebruikt en hoewel het er natuurlijk niet gloednieuw uitziet, kan niemand geloven dat dit al meer dan 50 jaar dienst doet. Maar ja, het geld vandaag de dag is "duur", helaas.

gompy2
door gompy2 - Mar 22, 2013 om 17:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,
Van dat leer klopt, dat is split-leer, onderste laag van een huid, inferieure kwaliteit, maar daar reageer ik eigenlijk niet voor.
OT
Hebben jullie vroeger, toen je man nog leefde, ooit een boot gehad?

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2013 om 18:38
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 22 mrt 2013, 17:56]@tenormin,
Van dat leer klopt, dat is split-leer, onderste laag van een huid, inferieure kwaliteit, maar daar reageer ik eigenlijk niet voor.
OT
Hebben jullie vroeger, toen je man nog leefde, ooit een boot gehad?

OT
Ja

gompy2
door gompy2 - Mar 22, 2013 om 18:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 22 mrt 2013, 18:38]
OT
Ja
OT
Hebben jullie ooit een meubelzaak in Den Haag gehad, gestopt, en later toch maar weer 1 in het noorden van het land begonnen?
Nieuwsgierig?
Ikke?
Welneee....,
maar reuze benieuwd naar het antwoord

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2013 om 19:27
16840 Antwoorden / 108 Vragen

O.T.Mag niet van redactie, adres op profiel

gompy2
door gompy2 - Mar 22, 2013 om 19:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

OT
Ging me niet om adressen, maar gewoon ja of nee, heb nl het idee dat ik jou/jullie ooit ontmoet heb toen jullie je boot nog hadden, vandaar.
Ooit de boot gerepareerd in Hasselt (Ov)?
Ik weet het, vreselijk off-topic en ik wil je niet in verlegenheid brengen.. ;-)