peedee
door peedee Oct 24, 2012 om 22:45
Huishouden & energie

Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) heeft weer wat bedacht om u te neppen.

De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) heeft weer wat bedacht om u te neppen. Ditmaal in samenwerking met winkelketen Boekenvoordeel.

Hoe werkt de truc?

In de winkels van Boekenvoordeel krijgt u bij aanschaf van producten een kraslootje. De opengekraste code vult u in op een website. Ook uw e-mailadres moet u invullen. U gaat akkoord met bepaalde actievoorwaarden. Als u die even inkijkt, ontdekt u dat de door u ingevulde gegevens commercieel gebruikt mogen worden door de NEM. U verwacht dus te zijner tijd een mailtje van de NEM. Vast met een aanbieding om naar hen over te stappen.

U klikt door.

Dan moet u een paar multiplechoicevragen beantwoorden. Let op! Bepaalde vragen kunt u nooit juist beantwoorden. Bijvoorbeeld de gemiddelde temperatuur in Oktober. De mogelijk antwoorden wijken allemaal af van hetgeen gemiddeld in De Bilt is gemeten.

Nu komt het ergste: voordat u te weten komt of u een prijsje gewonnen heeft moet u eerst al uw persoonlijke gegevens invullen. Besluit u nu dat het wel mooi is geweest met al dat gehengel naar uw gegevens en gaat u niet verder, dan hangt u toch! Uw e-mail had u namelijk al eerder ingevuld en toen doorgeklikt. Die hebben ze dus al en u heeft toestemming gegevens dat zij het mailadres commercieel mogen gebruiken. En -ja hoor- korte tijd later ontvang u een schitterende aanbieding van de NEM...

Trap er niet in.

765 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2012 om 23:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het alleen maar om die aanbieding gaat, die is toch niet verplicht om die te aanvaarden, maar er zal wel meer achter zitten.Ik zie geen reclame meer op TV.Dus doen ze het op die manier.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2012 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niks nieuws, doen ze echt niet alleen bij de NEM. Van veel bedrijven krijg je bij winkels zo'n lot (ook o.a. van de vriendenloterij enz. enz.). Daar kan je ook alleen wat winnen als je alle gegevens in vult / je aan meldt.

nleservice
door nleservice - Oct 26, 2012 om 14:33
26 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peedee,

Wij gebruiken verschillende manieren en kanalen om mensen te interesseren voor energie, bijvoorbeeld door te participeren in acties van andere partijen, zoals Boekenvoordeel.

Bij de ‘Hallo Hollandse Herfst’ actie van Boekenvoordeel kunnen deelnemers zelf aangeven of NLE eenmalig per e-mail en telefoon contact met hen mag opnemen. Uitsluitend wanneer de deelnemer hiermee uitdrukkelijk instemt, nemen wij contact met de deelnemer op. Boekenvoordeel is hier ook volledig transparant in: het verzoek om benaderd te worden moet door de deelnemer zelf worden aangevinkt.

De actievoorwaarden zien alleen op het promotionele kansspel; het verzoek om benaderd te worden maakt daar geen onderdeel van uit.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice