wi
door wickenroth Nov 12, 2015 om 19:50
Huishouden & energie

Niet repareren lekkend kozijn

In april 2006 heeft de firma Belisol (vestiging Kerkrade) ons complete eigen huis voorzien van kunststof kozijnen. December 2014 heb ik een klacht bij Belisol (Maasmechelen) doorgegeven m.b.t. een lekkend kozijn aan de achterzijde van het huis: bij harde wind en slagregen begint na enige tijd het kozijn midden boven aan de binnenzijde water door te lekken.
April 2015 is de heer [edit redactie] namens Belisol komen kijken wat er mis is. Zijn mondelinge conclusie was dat bij het plaatsen van dit kozijn ook een loodslab boven het kozijn geplaatst had moeten worden. dat was niet gebeurd en hij zou dit opnemen met de Belisol Holding in Hasselt omdat het bedrijf in Kerkrade al geruime tijd failliet is en deze reparatie onder garantiestelling dus door de holding aan een ander Belisol bedrijf zou moeten worden uitgegeven. Ondanks herhaaldelijk bellen en mailen met de holding en de vestiging in Maasmechelen is tot heden geen enkele reactie van Belisol bij ons ontvangen.
Wat nu te doen? Aangetekende brief sturen, dreigen met Kassa, civiele zaak bij de rechtbank starten?

3945 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Nov 12, 2015 om 19:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste wickenroth,

in uw vraag geeft u aan dat de mondelinge conclusie was dat een loodslab boven het kozijn geplaatst had moeten worden. Heeft u dit ook zwart op wit, heeft u hier bewijs van ?
Van kozijnen heb ik geen verstand maar het plaatsen van een loodslab zou weleens heel gebruikelijk kunnen zijn (en dan is het niet aanwezig zijn van de loodslab al bewijs op zich dat de plaatsing niet goed gebeurd is).

Aangezien u nu bij Belisol in België aan moet kloppen raad ik u aan om contact op te nemen met het Europees Consumenten Centrum, de contact gegevens vind u hier.
Wellicht kunnen zij u van goede adviezen voorzien.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als er geen loodslab boven het kozijn zit, gaat na verloop van tijd de regen die tegen de stenen komt doortrekken naar binnen. Maar het is wel wonderlijk dat dat pas na acht jaar gebeurd.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 13, 2015 om 10:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Afhankelijk ligging en wind en regen kan het pas na 8 jaren voorkomen.
Wel is dit voor garantie te claimen en U had toch 10 jaren garantie?

belisol
door belisol - Nov 13, 2015 om 10:45
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Wickenroth

Dankuwel voor uw melding.

We nemen uw dossier graag op met onze collega's van Belisol Maasmechelen en bezorgen u spoedig feedback.

Met vriendelijke groeten
Wim - team marketing Belisol

19
door 1953 - Nov 13, 2015 om 11:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 22:27]Als er geen loodslab boven het kozijn zit, gaat na verloop van tijd de regen die tegen de stenen komt doortrekken naar binnen. Maar het is wel wonderlijk dat dat pas na acht jaar gebeurd.

Gevolgschades!

wi
door wickenroth - Nov 16, 2015 om 13:47
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste Wim,

We zijn dan heel benieuwd of u ons dossier bij de 'holding' van Belisol in België weer vlot kunt trekken!

Onder onze laatste reactie op het weer uitblijven van enige reactie vanuit de holding naar ons toe:

2 weken geleden heb ik gebeld met uw Belisol dealer in Maasmechelen en een vriendelijke mevrouw aldaar belde mij na het weekend keurig terug dat ons lekkend kozijn een probleem voor de ‘holding’ is en daar ook bekend en dat u met ons daarover contact opneemt. Helaas wederom geen enkel bericht m.b.t. stand van zaken of wanneer een Belisol dealer actie onderneemt.

We hebben bij de holding steeds contact gehad met mevrouw Barbara de Vries.

Alvast hartelijk dank en met vriendelijke groet,

Wim

=belisol schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:45: Beste Wickenroth

Dankuwel voor uw melding.

We nemen uw dossier graag op met onze collega's van Belisol Maasmechelen en bezorgen u spoedig feedback.

Met vriendelijke groeten
Wim - team marketing Belisol

ed
door eddyenmarja - Nov 18, 2015 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,

Herkenbaar probleem.
Bij ons het hele huis nieuwe kunstof kozijnen 1 juni begonnen en 1 november zijn ze klaar volgens hun. Het is acceptabel volgens Belisol Den Bosch maar dat vinden wij van niet.
Daarom klacht ingestuurd naar het hoofdkantoor, maar wat denk je die zijn niet thuis.'
Laten niks van zich horen.
De kozijnen zijn goed maar het montage dat is een heel ander verhaal.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 18, 2015 om 18:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

1953,
de gevolgschade van uw vage stukkies is nog veel erger !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:02: .


Gevolgschades!

wi
door wickenroth - Nov 23, 2015 om 17:02
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Geachte Wim van Belisol,

Helaas tot heden 23 november buiten uw reactie om het op te nemen met de collega's van Belisol Maasmechelen geen reacties meer ontvangen van Belisol.

Krijgen we nog een reactie of toch een aangetekende brief sturen?

wi
door wickenroth - Dec 7, 2015 om 17:54
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Afgelopen vrijdag is het lekkende kozijn door Belisol Eindhoven onder garantie gerepareerd. De 'loodslab' was erg smal en op de lekplaats deels naar beneden gezakt waardoor bij harde wind water over de loodslab werd geblazen en in het kozijn terecht kwam. De monteurs hebben een bredere slab geplaatst die hoger in de spauwmuur is geduwd, vastgezet met lijm én een brede plank eronder.

Nu wachten op een stortbui met harde wind op het kozijn of er nog lekkage plaatsvindt.

De monteurs waren vroeg en hebben 4 uren vakkundig, schoon en voorzichtig gewerkt! 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer