ri
door rilinden Jan 6, 2009 om 18:46
Huishouden & energie

Niet warm worden van de radiatoren

Wie kan mij helpen?

De vraag heb ik in het verleden gesteld. Ik heb in de woonkamer 3 design-radiatoren hangen en 1 gewonen radiator. De gewone wordt normaal zeer heet en de de andere 3 blijven lauw tot koud.Ze zijn  allemaal ontlucht. Wat kan de reden zijn. De vailliantketel is 2 jaar oud en staat op zijn heetst.Mogelijke oplossingen?

Met vriendelijke groet.

5511 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 19:01
16870 Antwoorden / 202 Vragen

ergens een verstopte leiding! Het kan ook zijn dat de afsluiters van de design radiatoren niet goed zijn afgesteld en dus gesloten blijven. Doe navraag bij de installateur.

poltol
door poltol - Jan 6, 2009 om 19:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Zijn uw design radiatoren soms aangesloten met een kunststof leiding? Als dat zo is kan er een knik inzitten of de leiding hangt erg door in de kruipruimte. In die hangbocht bevindt zich heel vaak lucht en die belemmert dan de doorstroming. Maar misschien heben de designs ook een uitlaatafsluiter. eentje die met een speciale sleutel verder open gedraaid moet worden. Dus u zult het hele systeem even goed na moeten lopen/voelen. Waar wel warm en waar niet? Ook in de kruipruimte en achter het zolderbeschot. Zoeken is vinden. O ja, en weet u zeker dat de dopjes van de aansluitingen van de designs eruit zijn gehaald bij de montage?

Succes, poltol

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 6, 2009 om 19:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag rilinden,

Wat is er tot nu toe gebeurd of ontdekt na alle antwoorden welke u kreeg  bij het vorige over hetzelfde onderwerp door u gestarte topic?

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=794&qid=354150

Of is met de antwoorden niets anders gedaan dan afwachten en theedrinken?

Hardware ERror MAN. (heeft het nu 21,5 ° C. in de woonkamer.)

mi
door middelzand - Jan 6, 2009 om 19:48
14 Antwoorden / 0 Vragen

draai die radiator die het wel doet eens dicht .. kijk wat er dan gebeurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 20:17
16870 Antwoorden / 202 Vragen

dat is een scherpe van mijn collega h@:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=794&qid=354150 met andere woorden wat is hiervan de zin als u kennelijk met al een jaar eerder gekregen antwoorden niets doet resp. heeft gedaan?????

ro
door ronny530 - Jan 6, 2009 om 20:18
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb de eerdere vraag even terug gelezen. De grote hoofd radiator is de echte warmte verstrekker. Die design radiatoren zijn bijzaak, zijn ook niet echt gemaakt om de boel te verwarmen. De capaciteit van de ketel is daar ook niet op berekent. De hoofd radiator brengt de kamer in no time op temperatuur, zijn hulpjes ( design ) doen niets meer. Dus sluit de kraan van de hoofd radiator en de hulpjes zullen dan wel in actie moeten komen. Let wel op het gas verbruik want de tijd om op te warmen kan wel eens veel langer worden.

Ronny.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 20:24
16870 Antwoorden / 202 Vragen

of wel, mag ik begrijpen dat het probleem dan toch bij de installateur gelegd had moeten worden? De kamer wordt niet warm.

ro
door ronny530 - Jan 6, 2009 om 20:49
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Ik ga even uit van mijn woonkamer situatie. 7 bij 3.5 meter. 24,5 vierkante meter oppervakte de hoogte 2,3 meter. I radiator dubbelplaats met warmte lamellen, genoeg om de kamer te verwarmen. Extra radiatoren plaatsen is pure onzin. Wil ik dat toch zou ik die hoofdradiator er uit moeten gooien. Of de ketel daar blij mee is dat is een tweede. De grootste radiator krijgt toch voorrang.

Ronny.

grindweg
door grindweg - Jan 6, 2009 om 21:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

pomp snelheid op hoge snelheid zetten. of als het altijd al een probleem gaf een fout in de transmissie berekening. of een thermostaat kraan defect

jftm
door jftm - Jan 6, 2009 om 22:31
182 Antwoorden / 5 Vragen

Waar staan, hangen of liggen die design radiatoren? Misschien heeft de ontwerper er de bedoeling mee gehad er mee bij te verwarmen, net zoals een vloerverwarming in combinatie met een bestaande radiator. De vloerverwarming dient dan alleen om de vloer aangenaam te laten voelen.
Per saldo telt er maar een ding; wordt het aangenaam in uw huiskamer?
Indien u een thermostaat heeft loopt de temperatuur in de kamer dan netjes naar de temp. die gevraagd wordt? Gebeurd dat redelijk vlot?
Als dat allemaal "ja" is zou ik het zo laten en niets aan doen.

ij
door ijsvogeltje_1 - Jan 7, 2009 om 19:21
13 Antwoorden / 3 Vragen

Zitten de aansluitingen (toe en afvoerpijp) aan de onderkant of aan de bovenkant? Als de aansluitingen aan de bovenzijde zitten, is het noodzakelijk om een interne smalle buis in de radiator aan te brengen die tot bijna onderaan reikt. Warmte gaat n.l. altijd omhoog, dus bij aansluitingen bovenaan zonder buis gaat het niet werken. Dus op letten bij aankoop dat de aansluitingen onderaan zitte, of de radiator omkeren, zo mogelijk.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 8, 2009 om 01:49
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ rilinden,

Jammer dat je niet reageert op alle suggesties om verbetering in je situatie te brengen. Wij zijn minstens zo benieuwd als jij, want daar leren we ook van.

Het kan nog zijn, zoals Ronny opmerkt, dat de hoofdradiator zo weinig weerstand aan het water biedt bij volledig open radiatorkraan, dat het praktisch als een kortsluiting te zien is in het circuit.

Draai de hoofdradiator eens zover dicht dat de radiator nog net goed warm wordt bij de retourleiding onderaan. Dat veroorzaakt zoveel weerstand voor het water dat dit mede en makkelijker andere wegen gaat kiezen. Kijken of de design radiatoren dan wel goed warm worden.

Verder worden design radiatoren en niet alleen die, aangesloten middels een radiatorkraan en een z.g.n. voetventiel. Daar zit een dichte dop op welke je er af kunt schroeven. Eronder zit een kraan die met een schroevendraaier te bedienen is. (spleet) Daarmee kun je het voetventiel open en en dicht draaien. Kijk of ze open is. Zo niet, draai dit voetventiel dan zover open dat de radiator bij het voetventiel
nog net goed warm wordt. Niet verder!

H.

jo
door jovanlijssel - Jan 30, 2009 om 20:39
8 Antwoorden / 4 Vragen

Wat je vaak ziet, is dat men designradiatoren niet juist boven de grond heeft hangen, maar hoog of halfhoog in het vertrek. De echte radiator verwarmt het vertek, warmte stijgt op en de thermostaatkraan van de designradiator sluit zichzelf.Radiatoren die niet op de normale hoogte hangen hebben slecht een beperkte functie ( design en of : handdoekdrogen)

gr. jo.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2009 om 13:44
16870 Antwoorden / 202 Vragen

ik ben wel heel erg benieuwd of rilinden dit nog leest, zie ook de opmerking over de al eerdere vraag. Met name de voorlaatste tip inzake "kortsluiting"en voetventiel lijkt mij ook uitermate adequaat (zonder andere collegae te kort te willen doen)