fe
door ferdy Jan 10, 2009 om 16:41
Huishouden & energie

Novilon Nova

Dacht slim te zijn. door Novilon Nova aan te schaffen. Het is snob zeil, je betaald voor een Rolex en ontvangt een Timex. Er wordt 15 jaar garantie op gegeven, had hiervoor vinyl voor 20 gulden de strekkende meter, dit was niet kapot te krijgen, betaal 4200 euro en heb nu een product, wat vol zit met v's (vinyl moest gevouwen worden paste niet in de lift), dit schijnt volgens Hage normaal te zijn, dit verdwijnt na een jaar, er valt een plank op met als resultaat een winkelhaak, op het vinyl van 20 gulden (de strekkende meter) begaf mijn crosstrainer het, deze brak onder het trainen in twee stukken, ik weeg 90 kilo de crosstrainer 40 kilo, resultaat de bovenkant werd er afgeschraapt, kortom vele malen sterker. En tot mijn stomme verbazing laat de bovenlaag nu ook los, dacht eerst dat is vuil, toen zag ik dat de bovenlaag los liet. Meneer van Genderen van Hage wooncomfort vertelde me, dat de prijs van vinyl niets heeft te maken met de kwaliteit of sterkte. Dus u bent gewaarschuwd vergeet de kreten diamond seal, of 15 jaar garantie, het is rotzooi

5339 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is lekker dan

Je denkt dus dat je iets goeds heb aangeschaft maar achteraf blijkt het dus rotzooi.

Heb je nu nog wel garantie >? of hebben sommige kleine letters de garantie verpest ?

greets lapto

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen zijn precies tegenovergesteld. Novilon hier is reuzesterk en na 10 jaar nog als nieuw; geen V's in. Het goedkope merk lubbert aan alle kanten (staat daardoor bol); ook v's in die na een tijd inderdaad wegtrekken. Iets gewicht erop en het gaat dwars door de toplaag. Er zitten hier dus ook al veel deuken en scheuren in. Ik zal dus nooit meer een goedkoop merk kopen, maar altijd novilon

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt nu zes weken, en er zit vijftien jaar garantie op, mits er wordt gelopen op pantoffels!!!!

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk was het top, ik heb een TV van Philips deze is 32 jaar oud, werkt nog steeds, maar ik denk dat de volgende TV van ongeacht welk merk nooit zolang meer werkt. De gootsteen is nu 6 weken oud en er zitten krassen (Roest Vrij Blik) in, de vorige gootsteen was 23 jaar (RVS) ingebruik, zag er uit als nieuw. U bent gewaarschuwd, Novilon was top nu is het weggegooid geld.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onthoudt Novilon snob zeil

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fedy; dit lijkt niet meer op discussie; maar puur op spammen van uw ongenoegens. Vrijwel alle reacties zijn van uw zijde en u reageert niet op een andere mening. Ik begrijp dat u boos of teleurgesteld bent; maar van enige vorm van discussie waarvoor forum bedoeld is, is geen sprake meer. Misschien kunt u beter een berichtje plaatsen in vraag en beantwoord om te zien of mensen gelijke ervaringen en tips voor u hebben. Tip voor u: hier is veel geklust in huis; bovenop het Novilon en we leggen altijd een plaid onder de planken bij in elkaar zetten van kasten e.d. Verder wordt hier geregeld op hakken gelopen op het Novilon; totaal geen schade van, ook na 10 jaar niet.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilde alleen toekomstige kopers informeren, wil indien noodzakelijk het rapport faxen wat ik ontving van Hage. Dacht dat kassa er was voor de consument, maar ik begrijp geld is macht, de band hier tussen is te vergelijken met een Siamese tweeling. Ja ik ben boos, en begrijp dat Forbo in Krommenie hier niet op staat te wachten. U bent waarschijnlijk bang voor een rechtzaak. Wat betreft Hage, iedereen die ik tegen komt, (had ik dit maar eerder geweten)verteld mij Hage is niet zo klantvriendelijk. Ik had een vinkje gezet bij "Ik wil op de hoogte ... etc.) maar geen bericht ontvangen. Trouwens de redactie vertelde me, dat ik mijn e-mail op het forum moest plaatsen, maar u komt op uw advies terug, dus haal mijn schrijven er maar af. Realiseer me ineens dat de berichten die het tegendeel zeggen wat ik heb geconstateerd, waarschijnlijk de retail is!!!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De rode en onderstreepte tekst kwam door babylon dit terzijde.Bij het na lezen van de berichten viel het me trouwens op, dat ik elke reactie heb beantwoord. Maar wat natuurlijk ook mogelijk is, ik heb te maken met een type mens ala mevrouw Bucket. Nu de jongens met geld halen het A8 icoon van hun audi. Staan de letters "novilon" er nog steeds op?

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fedy, deze gast en gewoon teverden klant (en dus niet een stiekeme verkoper van Novilon of stofferingszaak) staakt de duscussie. Hij vindt u verbitterd, aanvallend, zelfs beledigend klinken, niet ter zake doende dingen erbij slepen en ziet geen verdere opening voor gesprek. Dat u baalt begrijp ik, en ik hoop dat u een oplossing vindt. Ik vertrek!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Novilon Nova is altijd een begrip geweest, het stond voor kwaliteit, vandaar mijn teleurstelling, maar niet alleen u maar ook ik staak de response.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2009 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ook even wat tegengas geven op de kritiek.

Bij ons ligt Novilon Nova reeds 19 jaar tot volle tevredenheid.

Wij zijn nu aan vervanging toe maar er komt zeker te weten weer Novilon Nova in.

Als je het door een vakman laat plaatsen (novilon friends, of zo) mogen er geenproblemen optreden.

Dus voor ons de komende 19 jaar wederom Novilon op de vloer. EN NIKS ANDERS.

Ik durf echt geen goedkope rommel te kopen want dan ben ik bang dat ik na 3 jaar spijt krijg.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft er ervaring met een Forbo touch vloer?

We overwegen een Forbo touch duet vloer aan te schaffen en willen graag weten hoe het bevalt en of het eenvoudig in onderhoud is?

We willen de vloer in combinatie met vloerverwarming.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2009 om 06:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al 20 jaar Novilon Nova op de WC en op de badkamer liggen. Goedkoop en perfect. Slijt voor geen meter. Kan nog 50 jaar mee.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2011 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in onze woning op de verdieping 50 m2 Novilon laten leggen op een ge-egaliseerde vloer in december 2010.
Wij hebben Novilon in de winkel uitvoerig vergeleken met laminaat.

Onze ervaring is nu dat de toplaag van Novilon veel kwetsbaarder is dan een laminaat vloer.
Novilon is niet geschikt voor stoelen op wieltjes.
Er ontstaan gemakkelijk scheurtjes.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2011 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben sinds 6 weken een novilon vloer. We hebben er spijt van. Verschillende keren iets laten vallen en gelijk een scheur/V erin. Het ziet er prachtig uit, maar is zeer kwetsbaar. Als het zou kunnen stappen we vandaag nog over op laminaat..

ve
door verwijderd - Jul 2, 2011 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

kbenjert schreef op woensdag 29 jun 2011, 21:32: Wij hebben sinds 6 weken een novilon vloer. We hebben er spijt van. Verschillende keren iets laten vallen en gelijk een scheur/V erin. Het ziet er prachtig uit, maar is zeer kwetsbaar. Als het zou kunnen stappen we vandaag nog over op laminaat..

Als je laminaat hebt moet je ook kijken met dingen laten vallen hoor. Daar heb je ook zo deuken in. Het voordeel van Novilon is dat in ieder geval het object dat valt een grote kans heeft om heel te blijven.

Als je echt geen zichtbare beschadigingen wilt hebben moet je tapijt nemen of een rustieke massief houten vloer waarbij een butsje hier en daar het uiterlijk alleen maar mooier maakt.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op maandag 7 februari 2011 heb ik geschreven m.b.t. Novilon:

"Wij hebben in onze woning op de verdieping 50 m2 Novilon laten leggen op een ge-egaliseerde vloer in december 2010.
Er ontstaan gemakkelijk scheurtjes."

We zijn nu twee jaar verder.
Bij schuiven van meubels ontstaan bovendien scheuren.
Op diverse plekken hebben we nu kleedjes liggen.
Wij zijn nog steeds van mening dat laminaat beter is dan Novilon.