az
door azyzam May 16, 2011 om 16:47
Huishouden & energie

Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooien

Al een geruim aantal jaren ben ik geen klant meer van Nuon omdat daar dingen niet goed gingen en ik daar de dupe van werd. Ik heb me bij het "bel me niet register" in laten schrijven, maar toch belt Nuon mij regelmatig, of ik weer klant wil worden bij hun. Ik zeg altijd gelijk dat ik dat niet van plan ben en dat ik geen telefoontjes van hun meer wens te ontvangen. De dame die ik vandaag aan de telefoon kreeg zei me dood leuk dat ik dan mijn telefoon maar moest weggooien, kortom ze trekken zich er helemaal niets van aan wat je tegen hun zegt. Kan dit zomaar?

1598 11 Rapporteer

de
door deborahlars - May 16, 2011 om 16:53
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ze mogen nog 5 jaar bellen na je contract.
Je bent nu nl nog een warm contact.

succes ermee.

druifje01
door druifje01 - May 16, 2011 om 16:57
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Debohrah ziet het goed. Het klinkt wat cru- de telefoon weggooien- maar de dame zal ermee tot uitdrukking willen brengen dat zij geen halt aan deze zaak kan geven. Beetje onhandig gezegd dat wel.

az
door azyzam - May 16, 2011 om 17:00
9 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet ik mijn telefoon maar niet meer opnemen dus als het een onbekend nummer is, want dat zijn vaak die lastige zaken zoals Nuon etc.

az
door azyzam - May 16, 2011 om 17:21
9 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt Spooky hier heb ik wat aan !!!!

freya
door freya - May 16, 2011 om 17:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo azyzam,

Het ligt niet zozeer aan nuon, maar aan die vervelende callcentra die een 'nee, ik wil niet meer gebeld worden' gewoon naast zich neerleggen. De volgende keer als ze bellen zeg je gewoon 'momentje..' en leg je de hoorn naast de telefoon. Na vijf of tien minuten even luisteren of ze al opgehangen hebben en zoniet, gewoon laten wachten en na een kwartier ophangen.

m.vr.gr. Freya

az
door azyzam - May 16, 2011 om 17:23
9 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 16 mei 2011, 17:21]
Hallo azyzam,

Het ligt niet zozeer aan nuon, maar aan die vervelende callcentra die een 'nee, ik wil niet meer gebeld worden' gewoon naast zich neerleggen. De volgende keer als ze bellen zeg je gewoon 'momentje..' en leg je de hoorn naast de telefoon. Na vijf of tien minuten even luisteren of ze al opgehangen hebben en zoniet, gewoon laten wachten en na een kwartier ophangen.

m.vr.gr. Freya

haha Freya dat is een goeie , zal hem onthouden :)

spooky01
door spooky01 - May 16, 2011 om 17:43
418 Antwoorden / 56 Vragen
stacey
door stacey - May 16, 2011 om 17:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ze zijn wel een beetje verkeerd bezig als je zegt niet meer gebeld te willen worden:

--U moet in elk telefonisch gesprek actief het recht van verzet aanbieden
aan de consument. Let op: deze verplichting geldt nu al! Dit betekent dat
u hem altijd moet vragen, of u hem in de toekomst nog mag bellen voor
telefonische verkoop
. De consument hoeft u geen uitleg te geven als hij dat
niet wil. Wanneer hij gebruik maakt van het recht van verzet, moet u zijn
contactgegevens direct en zonder kosten uit uw belbestand verwijderen
.
Het callcenter mag deze consument nog wel benaderen, zolang hij niet staat
ingeschreven in het register, maar niet meer uit naam van deze adverteerder.
Zolang de consument zijn recht van verzet niet uitdrukkelijk en ondubbelzinnig
intrekt, mag u hem niet bellen.--www.rijksoverheid.nl/...bel-me-niet.../090623-opta-bel-me-niet-folder.

En ze nog maar eens hieraan herinneren ?

---OPTA heeft in april 2011 Nuon een boete van 70.000 euro opgelegd voor het overtreden van de telemarketingregels. OPTA was een onderzoek gestart naar aanleiding van klachten van consumenten bij ConsuWijzer. Nuon heeft consumenten die ingeschreven waren in het Bel-me-niet-register ongevraagd gebeld met een commercieel doel.--Info

spooky01
door spooky01 - May 16, 2011 om 19:46
418 Antwoorden / 56 Vragen

@azyzam graag gedaan

ko
door koffiedrinken - Aug 22, 2011 om 18:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zullen de energieleveranciers dan ook gelijk een nieuwe telefoon kado doen als je overstapt. Kijk eens hier op Nuon ervaringen

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 18:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik maak schriftelijk gebruik van mijn recht van verzet waarin ik verbied mij nog eens te benaderen met een aanbod.

Dit weekend heb ik voor het gemak het ook namens mijn hoog bejaarde moeder gedaan. Dat ging in een moeite door.