Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooien
Al een geruim aantal jaren ben ik geen klant meer van Nuon omdat daar dingen niet goed gingen en ik daar de dupe van werd. Ik heb me bij het "bel me niet register" in laten schrijven, maar toch belt Nuon mij regelmatig, of ik weer klant wil worden bij hun. Ik zeg altijd gelijk dat ik dat niet van plan ben en dat ik geen telefoontjes van hun meer wens te ontvangen. De dame die ik vandaag aan de telefoon kreeg zei me dood leuk dat ik dan mijn telefoon maar moest weggooien, kortom ze trekken zich er helemaal niets van aan wat je tegen hun zegt. Kan dit zomaar?
Ze mogen nog 5 jaar bellen na je contract.
Je bent nu nl nog een warm contact.
succes ermee.
Debohrah ziet het goed. Het klinkt wat cru- de telefoon weggooien- maar de dame zal ermee tot uitdrukking willen brengen dat zij geen halt aan deze zaak kan geven. Beetje onhandig gezegd dat wel.
Dan moet ik mijn telefoon maar niet meer opnemen dus als het een onbekend nummer is, want dat zijn vaak die lastige zaken zoals Nuon etc.
Hallo azyzam,
Het ligt niet zozeer aan nuon, maar aan die vervelende callcentra die een 'nee, ik wil niet meer gebeld worden' gewoon naast zich neerleggen. De volgende keer als ze bellen zeg je gewoon 'momentje..' en leg je de hoorn naast de telefoon. Na vijf of tien minuten even luisteren of ze al opgehangen hebben en zoniet, gewoon laten wachten en na een kwartier ophangen.
m.vr.gr. Freya
[quote=freya schreef op maandag 16 mei 2011, 17:21]
Hallo azyzam,
Het ligt niet zozeer aan nuon, maar aan die vervelende callcentra die een 'nee, ik wil niet meer gebeld worden' gewoon naast zich neerleggen. De volgende keer als ze bellen zeg je gewoon 'momentje..' en leg je de hoorn naast de telefoon. Na vijf of tien minuten even luisteren of ze al opgehangen hebben en zoniet, gewoon laten wachten en na een kwartier ophangen.
m.vr.gr. Freya
haha Freya dat is een goeie , zal hem onthouden :)
Ze zijn wel een beetje verkeerd bezig als je zegt niet meer gebeld te willen worden:
--U moet in elk telefonisch gesprek actief het recht van verzet aanbieden
aan de consument. Let op: deze verplichting geldt nu al! Dit betekent dat
u hem altijd moet vragen, of u hem in de toekomst nog mag bellen voor
telefonische verkoop. De consument hoeft u geen uitleg te geven als hij dat
niet wil. Wanneer hij gebruik maakt van het recht van verzet, moet u zijn
contactgegevens direct en zonder kosten uit uw belbestand verwijderen.
Het callcenter mag deze consument nog wel benaderen, zolang hij niet staat
ingeschreven in het register, maar niet meer uit naam van deze adverteerder.
Zolang de consument zijn recht van verzet niet uitdrukkelijk en ondubbelzinnig
intrekt, mag u hem niet bellen.--www.rijksoverheid.nl/...bel-me-niet.../090623-opta-bel-me-niet-folder.
En ze nog maar eens hieraan herinneren ?
---OPTA heeft in april 2011 Nuon een boete van 70.000 euro opgelegd voor het overtreden van de telemarketingregels. OPTA was een onderzoek gestart naar aanleiding van klachten van consumenten bij ConsuWijzer. Nuon heeft consumenten die ingeschreven waren in het Bel-me-niet-register ongevraagd gebeld met een commercieel doel.--Info
Misschien zullen de energieleveranciers dan ook gelijk een nieuwe telefoon kado doen als je overstapt. Kijk eens hier op Nuon ervaringen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer