kl
door kleibrink Oct 30, 2007 om 19:29
Huishouden & energie

Nuon termijn opeens per 2 maanden

jaarafrekening binnen en mijn nieuwe termijn bedrag was opeens meer dan verdubbeld, terwijl ik maar 9 euro hoef bij te betalen.
Na nog eens goed lezen is dat het termijnbedrag per TWEE maanden.

Niks is hier mij over verteld; niets op de website; via de telefoon vertellen ze dat het niet anders kan ; op e-mail nog geen antwoord.

Ik heb een krappe beurs en dan is betalen per twee maanden zeer onhandig mede omdat alles wat aan het einde van de maand over is afvloeit naar mijn schuldeisers.

Kan nuon de betaalwijze zomaar wijzigen zonder ook maar iets erover te vertellen? Zijn er meer mensen die opeens van maandelijks naar twee maandelijks gaan?

2202 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

---mijn nieuwe termijn bedrag was opeens meer dan verdubbeld--

Dat zou dan wel kunnen kloppen als je nu 1x in de maanden zou moeten gaan betalen...... (termijn per maand blijft dan gelijk)

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar staat dat te lezen overigens, dat je nu 1xper 2 maanden zou moeten gaan betalen ? Ik zit ook bij Nuon en heb er nergens iets over terug kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het nagevraagd en het schijnt dat ze dat doen bij mensen die minder dan 50 euro per maand betalen vanwege de administratiekosten. De mevrouw zei dat als je wilt je het terug kan draaien dus gewoon weer per maand kan betalen. Ik was benieuwd of ik ook per twee maanden moest gaan betalen.

Groetjes ingrid

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kleibrink,

In een ander draadje op RADAR heb ik dit verschijnsel ook gelezen. Daar stond bij dat het volgens de helpdesk een misverstand was en dat de klant dit telefonisch kon recht zetten. Dus....................bellen zou ik zeggen!

Nuon Customer Care Center:

(maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur)
Tel. 0900 - 0808 (€ 0,10 p/min)

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had vanmiddag een heer aan de telefoon die mij niets vertelde over de mogelijkheid terug per maand te gaan betalen, het volgens hem niet mogelijk. De 50 euro is trouwens wel grappig, ik moet per 2 maanden 99,70 gaan betalen. Morgen nog maar eens bellen, Ingrid bedankt voor het antwoord. Oh ja, dat het termijnbedrag per twee maanden is staat heel klein onder het nieuwe termijn bedrag.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

-Oh ja, dat het termijnbedrag per twee maanden is staat heel klein onder het nieuwe termijn bedrag.--

Dat zal dan wel alleen voor klanten met laag bedrag zijn zoals Ingrid meldt, ik zit er ruim overheen ;-(

dus vandaar dat het bij mij niet vermeld/niet aan de orde is verwacht ik, bij mij staat er althans niets over.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2007 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het Customer Care center niet goed helpt dan:

Nuon Klantenman
Postbus 40021
6803 HA  ARNHEM
 en dat kost u niet eens een postzegel.

'Sorry Gerrit, de redactie heeft het juiste adres ingeplakt'

Maar waarom heeft u een probleem met een 2 maandelijkse betaling waar NUON ook de gewoonte heeft om voor iedere betaling, tenzij automatisch een administratie bedrag aan te rekeken. Overigens hanteert NUON de werkwijze m.b.t. een tweemaandelijkse "facturering"bij kleine bedragen al een jaar of twee.