An
door Anton aus Alverna Mar 11, 2017 om 14:06
Huishouden & energie

Oplichting door NUON

@NUON OPLICHTER ACTIEF. PAS OP PAS OP. Op 7 maart verscheen [edit-redactie] van NUON Sales Force bij een bewoner van de Kraaijenberg te Wijchen aan de deur. [edit-redactie] Hij is werkzaam voor de NUON. Hij kon en speciale aanbieding doen namens NUON omdat het contract van betrokkene binnenkort af liep. Voor 95 euro per maand kon er gas en elektriciteit geleverd worden op basis van de gebruikersgegevens die hij opgevraagd had bij LIander (zonder toestemming bewoner). De gegevens werden op zijn tablet ingevuld en de bewoner hoefde alleen zijn handtekening te plaatsen. Na een telefoontje met Nuon werden deze gegevens gewist. Op 9 maart 2017 werd het contract toegezonden per mail. Zonder de korting van (150 euro) kwam het jaarbedrag uit op 1806,88, ruim 150 euro per maand. Dit is pure oplichting. 55 euro meer per maand !!!! Vandaag contract geannuleerd en NUON geconfronteerd met deze werkwijze.[edit-red.] NUON Klantenservice?. Hoeveel mensen zijn op deze manier al door de NUON opgelicht. Wat een smerig zooitje. Het gaat blijkbaar slecht met het moederbedrijf in Zweden. Dit is iets voor @Kassa en @Tros Radar. @NUON is op de hoogte van deze oplichting!!!!
Heb dit op facebook geplaatst, te triest voor woorden.

14472 18 Rapporteer

simon55
door simon55 - Mar 11, 2017 om 14:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En heeft die bewuste bewoner WEL gevraagd of deze meneer zich kon legimiteren , want ja iedereen kan wel zeggen dat ie van NUON is

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 11, 2017 om 14:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Mar 11, 2017 om 14:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klinklare onzin dit. Als je de deur open doet voor een colporteur moet je inderdaad, zoals hierboven opgemerkt, om legitimatie vragen áls je met die persoon wenst te spreken, nog beter is om simpelweg aan te geven dat je geen interesse hebt en dat aan de deur niet wordt gekocht. Maar goed, je gaat toch met zo iemand in gesprek, gebruik dan je gezonde verstand. De maandtermijn zegt helemaal niets. Het gaat om de eindafrekening op basis van de tarieven. Wellicht is de aanbieding van Nuon goedkoper of duurder, héél veel verschil kan er simpelweg niet zijn. Het verschil is met name of je na een jaar moet bijbetalen (laag voorschot) of geld terugkrijgt (hoog voorschot).

Verder is het niet toegestaan namen en telefoonnummers van mensen op deze manier te vermelden hier.

hutch
door hutch Mar 11, 2017 om 15:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En als je om een legitimatiebewijs vraagt, vraag dan wel om een echt legitimatiebewijs en niet zo'n geplastificeerd, zelf gefabriceerd vodje papier. Gewoon vragen naar zijn/haar rijbewijs, paspoort, identiteitskaart enz. Wil zo'n figuur dat niet laten zien (zogenaamd niet bij zich hebben is hetzelfde), dan die persoon zeggen dat u even met de politie gaat bellen. Wedden dat hij/zij zenuwachtig wordt.... In dat geval is dat figuur namelijk gewoon verplicht om een (echt) legitimatiebewijs bij zich te hebben als de politie komt. Laat u dus niets wijs maken, dat figuur wil toch ook al uw gegevens hebben??

me
door mein33 - Mar 11, 2017 om 14:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het door u genoemde maandbedrag van € 95,00 is slecht een voorschot op de jaarafrekening.
U wist toch zeker wel hoeveel uw maandtermijn en de jaarafrekening(en) bij uw oude energieleverancier waren en daarmee had u heel eenvoudig tot de conclusie kunnen komen dat dit, aan u voorgeschotelde maandbedrag, helemaal niet zou kunnen kloppen.
Maar, zoals zo vaak, is slechts half luisteren naar een verkooppraatje en daarbij ook nog eens Eurotekens zien schitteren, een slechte adviseur om met een dergelijke overeenkomst in te stemmen.
U bent, met open ogen maar weloverwogen (naar ik hoop) in deze voor u opgezette val getrapt.
En nu maar hopen dat het alsnog annuleren van deze overeenkomst probleemloos voor u zal verlopen.

Haal gegevens (zoals o.a. mob.nr. en namen)  weg.
U kunt dit doen door in uw vraag op de knop "bewerken" te klikken om deze gegevens te wissen.

ne
door neodutchio - Mar 11, 2017 om 14:28
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is hier oplichting? Er wordt altijd geroepen mbt het maandvoorschot, maar alles heeft te maken met verbruik. En verbruik opvragen bij Liander? Het verbruik gaan nog altijd via de aanbieder.

Bovenstaand voorbeeld geldt voor alle energie bedrijven. En het is ook al jaren bekend dat het zo gaat. Niemand aan de deur kan je geloven op hun blauwe ogen. Een verkoop komt je echt geen voordeel leveren, deze staat echt voor zijn eigen gewin daar. Dat deze persoon in Wijchen dit pas voor het eerst mee maakt is een meevaller.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2017 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u volwassen bent en kunt lezen. In de voorwaarden van deze site staat vermeld dat het niet toegestaan is namen van personen te vermelden.

En als u zo stom bent om aan de deur bij een colporteur iets af te sluiten, is het uw eigen schuld, als het niet naar wens is.

Dit is dus helemaal niets voor een tv programma, want daar word je al doodgegooid met waarschuwingen voor van alles en nog wat, maar de mensen, zoals u ook, blijven hardleers.

En dan zet u ook nog lekker slim uw telefoonnummer op het openbare internet. Fijn, kunt u platgebeld worden door andere aanbieders en daar dan weer over gaan klagen hoe dat toch kan.

Ge
door Genee - Mar 11, 2017 om 14:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U geeft die bewuste 'Nuon medewerker' wel de schuld, maar om je zo'n contract te laten aansmeren moet je toch wel erg goedgelovig zijn.
Zoals u zegt te triest voor woorden, maar dan wel, dat mensen daar nog intrappen.

me
door mein33 - Mar 11, 2017 om 14:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Redactie verzocht om namen, rugnummers en tel.nr. te verwijderen.

me
door mein33 Mar 13, 2017 om 10:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Naam en rugnummers zijn wel weggehaald door de redactie, helaas is dit met het telefoonnummer niet gelukt.

me
door mein33 Mar 13, 2017 om 14:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook het tel.nr. is nu weggehaald.
Redactie, vriendelijk dank.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 11, 2017 om 15:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind uw melding alhier onzin. 7 heeft het van horen zeggen u bent er zelf niet bijgeweest.

fa
door familyman - Mar 11, 2017 om 15:18
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als die slimmerik zwart op wit heeft beloofd, met handtekening en wel dat de maandlasten, (ongeacht het verbruik), € 95,00 Max zijn, oké. Maar dàt zal wel niet het geval zijn .........

ne
door neodutchio Mar 11, 2017 om 15:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En ook al waren de maandlasten €95, dan hadden we volgend jaar het bericht van oplichting gehad dat ts een hoop moest bijbetalen.

wi
door wilhelmina59 - Mar 11, 2017 om 16:15
519 Antwoorden / 0 Vragen

TS u zet persoonsgegevens op een openbaar forum en schrijft vermoedelijk laster.
Verwacht dat u daar op gepaste wijze op wordt aangesproken door instanties die zich bezighouden met dit soort zaken.

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2017 om 17:07
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@NUON OPLICHTER ACTIEF. PAS OP PAS OP.
U durft nogal wat te roepen. U heeft het van horen zeggen, bent zelf niet bij het gesprek geweest.
Wij noemen dat Dorpsroddel
Geloof van het hele verhaal maar 1 ding, nml dat iemand van Nuon aan de deur is geweest.
Verbruiksgegevens opvragen bij LInander is onzin die moet die info ook van de huidige leverancier krijgen.
En Nuon kan dit zelf in het algemeen register opvragen dus klopt er niets van.
Denk dat betreffende persoon €urotekens in de ogen had en dacht voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
En er vervolgens achter is gekomen dat deze alleen maar het lage bedrag heeft gehoord of gezien.
€ 95, voor alleen  gas en electriciteit kan kloppen maar is alleen vergeten wat er nog bij komt aan vastrecht, energiebelasting enz.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Mar 14, 2017 om 12:31
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag Anton,

Ondanks dat we al in gesprek zijn via Facebook zal ik ook hier hetzelfde antwoord geven. Het desbetreffende aanbod dat je is aangeboden voor € 95,- per maand is op basis van het verbruik wat in het gesprek is aangegeven. Mijn collega heeft de fout gemaakt om het aanbod te verwerken met een standaard verbruik (dat niet overeenkomt met jouw verbruik) en dit is inderdaad een fout van onze kant, waarvoor we onze excuses hebben gemaakt. Ook hebben wij de desbetreffende medewerker hier een sanctie gegeven.

In ons gesprek heb ik aangegeven dat het aanbod van € 95,- op basis van het juiste verbruik dus nog steeds geldig is. Hierin zijn de tarieven en voorwaarden hetzelfde maar maken we gebruik van het verbruik dat jij hebt opgegeven. We begrijpen het dat je hier niet meer op in wilt gaan en daarom hebben wij het contract voor je geannuleerd.

Omdat ik uit je berichten kan merken dat je niet tevreden bent met onze uitleg en de acties die plaats hebben gevonden, heb ik je aangeboden dat mijn leidinggevende telefonisch contact met je zoekt. Hierop ben je niet ingegaan, maar dit aanbod staat natuurlijk nog steeds. Ik vind het jammer dat we hier niet samen uit zijn gekomen en hoop op een betere afloop.

Vriendelijke groeten,

Nancy, Nuon Webcare

To
door Tom- Nijmegen - Feb 10, 2018 om 20:59
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook de pineut. Ik zal eerst eens kijken wat er met NUON te regelen valt voordat ik mijn verhaal hier opschrijf!

ne
door neodutchio Feb 10, 2018 om 22:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoezo de pineut? Iedereen weet dat een maandvoorschot niets voorstelt. Ik kan u ook wel een aanbieding doen van 10 euro per maand, maar dan moet u op de eind van de rit mega bijbetalen. Dat is algemeen bekend.
Om over te stappen moet je altijd naar je verbruik kijken en naar de kosten. En mocht er ongevraagd een verkoper voor de deur staan onthou dan: die staat daar voor zijn eigen centen en niet voor die van u.

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2018 om 00:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tom

Met Nuon te regelen valt? Waarom verandert u aan de deur van energieleverancier? Nooit gehoordvan “aan de deur wordt niet gekocht”?

panter22
door panter22 Feb 11, 2018 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Lees de info van Consuwijzer:

https://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving/bedenktijd-bij-energiecontracten

Als je nu voor 1 jaar vast zit aan een contract met NUON, NUON is een betrouwbare energieleverancier.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2018 om 22:39
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Voor 95 euro per maand kon er gas en elektriciteit geleverd worden
Dit kan ook wel kloppen, echter is er niet over de bijkomende kosten gesproken zoals vastrecht, energieheffing opslag e.d.
Er is dus onjuiste informatie verstrekt wat totaal niets met oplichting te maken heeft. Op basis hiervan kan het contract ontbonden worden.
P.s zie nu dat het bericht al bijna een jaar oud is.

To
door Tom- Nijmegen - Mar 3, 2018 om 17:29
2 Antwoorden / Vragen

Een collega van mij vertelde onlangs dat hij even voor NUON Sales Force heeft gewerkt. Hij was net afgestudeerd en dit was zijn eerste baantje.
Hij vertelde dat Nuon een apart sales bedrijfje inhuurt dat dan door gaat als Nuon Sales Force, hij werkte dus niet direct via Nuon. Hij kreeg verder wel alles van de Nuon. Een Nuon-jas, een Nuon-badge voor ligitimatie, Nuon-tablet, mobieltje.....alles wat maar NUON uit kon stralen.

Na een paar weken had hij het wel gezien daar omdat hij er een slecht gevoel bij kreeg. Hoe dat Komt?? Hij kreeg duidelijke instructies om mensen te misleiden, mooie aanbiedingen voorspiegelen die achteraf, als je er aan vast zit, een stuk minder gunstig zijn. Voor elke klant die hij binnen sleepte kreeg hij provisie.
Tsja dat is een manier van werken dat moet je maar liggen.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2018 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, nog een beetje laster verspreiden.

me
door mein33 - Mar 3, 2018 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op 9 maart 2017 werd het contract toegezonden per mail

Dit topic is reeds een jaar oud !!

Cookies
door Cookies Mar 3, 2018 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Topic is bijna 1 jaar oud. Edit @mein33: oh, je bent er inmiddels achter, beter laat dan nooit.

me
door mein33 Mar 3, 2018 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Daar kwam ik 10 sec. te laat achter, u was nog sneller. :-))