mousy32
door mousy32 Feb 26, 2012 om 19:58
Huishouden & energie

Overlas van kater die aanvalt

Waar kan ik terrecht met een klacht over een kater die onze hondjes aanvalt.
Heb al met de eigenaren gesproken maar die doen weinig tot niets. Geven een andere buurvrouw de schuld omdat die , de kater ook voert.
Hij is doof en komt uit t niets op onze hondjes afrennen en valt aan. Mn mini jack russell heeft nu een dikke krabbel boven dr ooglid. Straks is t wel een keer raak in dr oogjes en wat dan???
Dierenbescherming al paar keer gebeld die doen niks. Gemeente gebeld die doen ook niets, woningbouw gebeld die doen ook niks.
Weet iemand wat we kunnen doen hieraan? Want de buren houden m dus niet binnen.

6335 46 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 26, 2012 om 20:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Koop een soaker, zo'n waterkanon voor kinderen, in de speelgoedwinkel en spuit 'm nat.

Houd bij mij ook alle vreemde katten uit de tuin.

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 20:13
11568 Antwoorden / 51 Vragen

U moet klagen bij de verantwoordelijke eigenaar. Die is er niet, dus valt er daar niet te klagen. De enige weg die ik zie is het dierenasiel, misschien dat zij raad weten.

mousy32
door mousy32 - Feb 26, 2012 om 20:15
179 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor je antwoord Vladja. Maar hoe moet mn man dat dan vasthouden als hij met 2 honden aan de riem wandeld? Want onze honden mogen in deze gemeente niet los, de katten lopen wel los. Het gaat dus niet om onze tuin maar als mn man gaat wandelen. Ik ga soms mee maar niet 4 tot 5x per dag.

mousy32
door mousy32 - Feb 26, 2012 om 20:17
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 20:13]U moet klagen bij de verantwoordelijke eigenaar. Die is er niet, dus valt er daar niet te klagen. De enige weg die ik zie is het dierenasiel, misschien dat zij raad weten.

De kat is van onze buren en daar ben ik dus net weer heen geweest. Zegt dat het de schuld is van een andere buurvrouw omdat die haar kater voert.
Ze zegt dat ze een gesprek met die vrouw heeft en met de wijkagent.
Zelf heb ik de politie ook al eens gebeld en die doen niets.
Asiel is geen optie hij heeft een eigenaar.

mousy32
door mousy32 - Feb 26, 2012 om 20:19
179 Antwoorden / 8 Vragen

Dit alles speelt dus al jaren en ik ben het echt zat, mn hondjes hebben steeds dikke krabbels en mn kleine jack dus nu echt een milimeter boven dr oog. Mn vader is zn kat verloren omdat die in zn oog was gekrabt door een ander kat dus ja ik vrees voor dr oogjes.

Cookies
door Cookies - Feb 26, 2012 om 20:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mousy32 schreef op zondag 26 feb 2012, 20:15]Bedankt voor je antwoord Vladja. Maar hoe moet mn man dat dan vasthouden als hij met 2 honden aan de riem wandeld? Want onze honden mogen in deze gemeente niet los, de katten lopen wel los. Het gaat dus niet om onze tuin maar als mn man gaat wandelen. Ik ga soms mee maar niet 4 tot 5x per dag.

Gewoon een klein waterpistooltje in zijn jaszak. 90% van de katten houdt niet van water en een beetje water is al voldoende om een kat weg te jagen.

mousy32
door mousy32 - Feb 26, 2012 om 20:37
179 Antwoorden / 8 Vragen

Zo gemakkelijk gezegt maar in praktijk niet uit te voeren.
Ik wil weten waar ik terrecht kan met zoiets ik wil dat de eigenaren er iets aan doen. Mn hondje heeft al genoeg lidtekens op dr koppie. Ook denk ik niet dat hij ook maar iets op t water zal reageren, die kat heeft een kronkel komt van echt tientallen meters aanrennen en duikt bovenop de hondjes. Hij laat niet eens los al grijp je m in zn nekvel. Werd zelf ook gekrabt toen.

vladja
door vladja - Feb 26, 2012 om 21:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er is geen aanlijngebod voor katten. Dus kan je nergens terecht.

Je kan proberen de kat op andere gedachten te brengen door er water op of naast te spuiten, want ik niet de indruk dat de eigenaar er iets aan gaat doen, of je kan naar de rechter stappen.

Vladja

mousy32
door mousy32 - Feb 26, 2012 om 21:06
179 Antwoorden / 8 Vragen

Vind het maar aso dat al die katten los mogen lopen, o.a. mn hele voortuin ligt vol met drollen van de katten van buren....
Maar die kater is een groot probleem beest is groot , zwaar en nergens bang voor.
K zal eens kijken of water helpt...maar vrees van niet.

empyria
door empyria - Feb 27, 2012 om 06:38
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mousy32 schreef op zondag 26 feb 2012, 21:06]
Maar die kater is een groot probleem beest is groot , zwaar en nergens bang voor.
K zal eens kijken of water helpt...maar vrees van niet.

Ik zou zeggen, probéér het in ieder geval eens een paar keer...

Ook katten kunnen enigszins worden geconditioneerd.

Als die kater elke keer een nat pak oploopt, houdt ie echt wel een keer op.

Tenzij het beest het leuk gaat vinden, tja, naja in ieder geval geprobeerd.

mousy32
door mousy32 - Feb 27, 2012 om 09:51
179 Antwoorden / 8 Vragen

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

We gaan het proberen. Dat ik er zo'n hard hoofd in heb is omdat die kater dus uitzichzelf aanvalt en dik op zn donder krijgt want mn hondjes grijpen hem natuurlijk ook, maar dat maakt m dus helemaal niks uit.
Alle katten uit de buurt gaan opzij of lopen weg als de hondjes eraan komen, maar deze niet die komt echt op ze af rennen en springt boven op mn hondjes.
Ik vind het een heel raar beest.
En ff voor de duidelijkheid k ben geen katten hater ofzo heb zelf vroeger ook katten gehad maar erger me wel dat mn hele voortuin vol ligt met hun uitwerpselen en dat ik al 2 coniferen heb moeten rooien omdat ze onderaan kapot gesproeid werden door die kater, en dat het beest dus aanvalt.

vladja
door vladja - Feb 27, 2012 om 09:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Met een klein water pistooltje kan je niet ver genoeg spuiten.

Soaker oppompen voordat je de buitendeur uitgaat, zodat die goed onder druk staat en je een aantal meters kan overbruggen. Dus ook de kat op de vlucht nog kan raken.

In 1 hand de hondjes, in de andere hand de soaker spuit klaar. om de trekker over te halen.

Vladja

tdehond
door tdehond - Feb 27, 2012 om 10:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb een zelfde probleem gehad met een kat in een andere straat. Ik heb toen een andere route genomen. Dit is bij u waarschijnlijk niet mogelijk omdat het een kat die dichtbij woont is.

Misschien is een vangkooi te regelen. Kat er in vangen en naar het asiel brengen.

at
door ati_1 - Feb 27, 2012 om 13:02
17 Antwoorden / 7 Vragen

heeft wel eens in een ander forum gestaan, katten uit de tuin houden kan bijv. door het spuiten van azijn in je tuin, daar houden ze niet van. Ik heb het na die tip geprobeerd, wat azijn in een plantenspuit en gespoten waar de kat kwam (hij kwam steeds zelf 'sproeien' natuurlijk gedrag ivm domeinafbakening) en heb het idee dat de kat van de buur nu minder vaak langs komt in mijn tuin.
Oplossing voor je tuin, niet de oplossing voor het probleem van de vraagsteller, want je moet absoluut geen azijn spuiten op een kat, water kan natuurlijk wel. Een andere oplossing is (schudden met een) sleutelbos, daar hebben ze ook een hekel aan, weet alleen niet of de hondjes er ook last van zullen hebben, ik heb nooit honden gehad alleen katten:-)

bo
door bornsol - Feb 27, 2012 om 13:03
133 Antwoorden / 35 Vragen

als ik het zo lees is het een kleine panter,ik begrijp niet waarom de politie die panter niet in beslag neemt,als een hond dat flikt wordt dat wel gedaan

la
door layza - Feb 27, 2012 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je geen andere route nemen dan telkens langs deze kat ? Als die honden al keffend in de buurt van die kat komen is het logisch dat hij aan valt.
Hij voelt zich dan bedreigd omdat hij niets ziet.
Ik loop dagelijks met m`n mechelse herder en heb dan last van keffende J.R., ik erger me daar weer aan.........
Succes !

ze
door zeemannetje - Feb 27, 2012 om 13:32
121 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet de eigenaar confronteren met de kosten die je gemaakt hebt voor je honden, eventueel via de politie.
Zij is verantwoordelijk voor de schade die haar kat aanricht en ze kan de schuld niet op een andere buurvrouw afschuiven dus dat antwoord van haar moet je meteen van tafel vegen.

Als mensen met kosten te maken krijgen nemen ze opeens wel hun verantwoordelijkheid.

Gr

tdehond
door tdehond - Feb 27, 2012 om 13:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bornsol schreef op maandag 27 feb 2012, 13:03]als ik het zo lees is het een kleine panter,ik begrijp niet waarom de politie die panter niet in beslag neemt,als een hond dat flikt wordt dat wel gedaan

Als een hond een hond aan valt doet de politie ook niets. Er moet een mens aangevallen worden, dan mag je hopen dat de politie iets doet.

hi
door hipppo - Feb 27, 2012 om 13:46
303 Antwoorden / 2 Vragen

De suggestie van Vladja om het met een soaker te proberen is prima. Wij hebben zelf altijd katten gehad, maar zo nu en dan verschijnt er in de buurt een kat die de anderen terroriseert en ook gewoon je huis binnengaat. Een soaker bewees prima diensten. Ook hebben we een keer zo'n ongenode gast gevangen in een gewoon kattenmandje en dat toen heel even met kat en al ondergedompeld in een speciekuip vol water en daarna weer losgelaten. Nooit meer teruggezien. Dat mousy 32 er moeite mee heeft om tijdens het uitlaten van de hondjes ook nog een soaker te bedienen is toch geen probleem? Roep de hulp in van iemand die of de hondjes even vasthoudt, of de soaker bedient en klaar is kees.
Voor één keer een hele grote hond lenen is geen optie?
Als laatste suggestie: schakel een animal communicator in, d.w.z. vraag de eigenaren van de kat of ze dat willen doen. Op die manier kan wellicht achterhaald worden waarom die kater je hondjes altijd aanvalt.
Succes!

youri
door youri - Feb 27, 2012 om 13:46
28 Antwoorden / 4 Vragen

Beste TS, je schrijft dat de buurvrouw een andere buurvrouw de schuld geeft omdat zij de kat voert. Maar wat heeft het voeren te maken met het aggressieve gedrag ? Graag zou ik willen weten of de kater ongecastreerd is, zo ja dan zou het kunnen zijn dat de kater je hondjes ziet als een bedreiging. Hij zou kunnen denken dat je hondjes er met zijn vriendin(nen) vandoor willen gaan.Doordat de kat doof is hoort hij niet dat ze blaffen. Praat nogmaals met de eigenaresse om de kater te laten castreren. Dat is voor haar ook beter omdat ze wel de rekening van de dierenarts krijgt als er iets ernstigs gebeurt.
sukses.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 27, 2012 om 14:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als u op een of andere manier uw adres kunt doorgeven aan de redactie wil ik wel langskomen.
Ik ben een succesvol poezenfluisteraar.
Ik heb met mijn gefluister al heel wat poezen mijn wil opgelegd.
Ze werden rustig en gewillig, en spinden tevreden.

killroy
door killroy - Feb 27, 2012 om 14:19
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Mousi 32, allemaal goede tips die u hier krijgt, bij deze wil ik niet beweren dat ze niet bruikbaar zijn, ik kan u misschien wel een bruikbare tip geven, ik bedoel een tip die gegarandeerd werkt, als u het tenminste geen dieren mishandeling vind. U kunt NL: het volgende doen, neem voortaan een goed opgeladen electra vliegenvanger mee, zodra de kater uw hondjes weer wil aanvallen houd u dit apparaatje voor zijn neus, hij zal een kleine electro schokje hiervan krijgen maar hij is gegarandeerd weg. Misschien moet u dit nog eens herhalen en voor de toekomst het apparaatje gewoon mee nemen, als hij dan nog eens op uw hondjes afkomt hoeft u hem dit maar te laten zien, hij zal het heus herkennen en er als de weerga er vandoor gaan.Ik vind dit in uw geval een aceptabele oplossing, hier hoeft niemand aanstoot aan te nemen, zo ernstig is zo een electro schokje niet voor een kat, wel vervelend. Ook in uw tuin kunt u hem dit enkele malen laten zien, hij zal zich hoeden om nog terug te komen, hier doet u uzelf en uw hondjes een groot plijzier mee. Het kan voor het dier geen kwaad, hij schrikt zich alleen te pletter, maar dat zal toch ook de bedoeling wel zijn? Mocht u het met uw geweten niet kunnen vereenzelviggen dan bel een dieren-arts en vraag hem hoe hij er over denkt. Hij zal uw standpunt in dezer zeker beamen en goedkeuren, dit is de enigste humane manier om de kater bij uw hondjes weg te houden, er zijn wel andere manieren maar die zijn niet zo diervriendelijk, en dat willen wij toch niet? Ik hoop dat u hier wat aan hebt, Mvgr: Killroy

ja
door jannet1977 - Feb 27, 2012 om 14:26
64 Antwoorden / 0 Vragen

@mousy32 het lijkt mij verstandig om eens met de buurvrouw om tafel te gaan. Op internet staan veel tips over hoe je de kat in je eigen tuin kunt houden (of voor de buren om katten uit je tuin te houden). Het lijkt me dat de buurvrouw het ook niet prettig vindt dat haar kat anderen lastig valt. Hier staan veel tips voor het op afstand houden van katten en katten in de eigen tuin houden. Hopelijk staat er iets tussen waar u iets aan heeft. Onderaan het artikel staan nog veel reacties met tips.

mousy32
door mousy32 - Feb 27, 2012 om 14:45
179 Antwoorden / 8 Vragen

Ten eerste andere route heeft geen zin, de kater is van de buren en loopt hier door de hele buurt als hij aan de andere kant van de straat is komt hij keihard aanrennen en duikt op mn hondjes. Hij is groter dan mn mini jack russell.
Hij is doof en niet blind.
Het erge is nu dat mn hondje dus nu helemaal agressief tegen katten is geworden en wandelen in deze buurt waar het stikt van de katten is niet prettig meer.

Ten 2e het gaat niet om mn tuin het gaat erom wanneer we willen gaan lopen of al aan het wandelen zijn hij op ons af komt vliegen.
Praten met de buren heeft geen zin zei schuift t af op de buurvrouw die hem voert en dat als er een rekening komt die daar maar heen moet.
Ik heb geen zin in ruzie dus ben maar weer naar huis gegaan nadat ik dr gemeld had dat dr kater onze hondjes weer had aangevallen. Ik zei hij kan gewond zijn want de honden hebben hem gebeten toen ze aangevallen werden, oh zei ze dat zien we dan wel weer al hij terug komt, komt ie niet terug ook goed. Ik was behoorlijk verbouwereerd daardoor en dacht ook verder praten heeft geen zin.

Ten 3e asiel is geen optie, dan moet ik nl kosten maken en ik ben de eigenaar niet. Dus dan halen de buren m zo weer op... Heb ik nl al gehoort van de dierenbescherming dat het in de praktijk zo gaat.

Mn man heeft contact opgenomen met de wijkagent en die zal ons morgen terug bellen.

Die electrische vliegenmepper weet je wat het is het gaat zo snel soms komt die kater vanuit t niets (zit hij onder een heg en hebben wij m niet gezien) en dan gaat het allemaal zo snel dat voorkomen van de aanval haast onmogelijk is.
Dan heb je dus 1 bal, kater en 2 honden , ik heb al een paar keer wonden opgelopen om ze uitelkaar te halen Die kater laat nl niet los.

Ik wacht ff de wijkagent af.
Maar bedankt allemaal voor het meedenken.

mousy32
door mousy32 - Feb 27, 2012 om 14:49
179 Antwoorden / 8 Vragen

Oja en volgens de buurvrouw is hij al gecastreerd en ik zei nog tegen dr maar hij sproeid wel, ik zie dat nl regelmatig.
Heb ook al 2 coniferen moeten rooien omdat de onderkant dood was.
Die kater is echt ook een joekel hoor niet zomaar een klein huiskatje maar een monster. Hij weegt zeker ruim 2x zo zwaar als mn mini russell en die is rond de 5 kg.
Met het ooglid van mn hondje gaat het gelukkig goed dus geen kosten deze keer.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 14:52
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien kan je een keer een stevig uit de kluiten gewassen pittbull achtig type hond met baasje uitnodigen, misschien dat de kater dan zijn gemak houdt?

vladja
door vladja - Feb 27, 2012 om 14:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mousy32 schreef op maandag 27 feb 2012, 14:49]Oja en volgens de buurvrouw is hij al gecastreerd en ik zei nog tegen dr maar hij sproeid wel, ik zie dat nl regelmatig.
Heb ook al 2 coniferen moeten rooien omdat de onderkant dood was.
Die kater is echt ook een joekel hoor niet zomaar een klein huiskatje maar een monster. Hij weegt zeker ruim 2x zo zwaar als mn mini russell en die is rond de 5 kg.
Met het ooglid van mn hondje gaat het gelukkig goed dus geen kosten deze keer.

Heb je vorige keren wel de kosten van dierenarts bij de buurvrouw geclaimd?

Misschien eens een stevige aangetekende brief aan de buurvrouw, waarin je haar aansprakelijk stelt voor verdere letselschade? Misschien als de portemonnee "pijn" gaat doen, dat ze dan wel in actie komt.

Vladja

ro
door rob5608 - Feb 27, 2012 om 15:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Indien geen eigenaar aanwezig van deze kater c.q. poes laten van vangen door de dierenambulance (met de opmerking dat deze kat zeer agressief is) in uw woonplaats en laten plaatsen in een asiel.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 15:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mousy32 schreef op maandag 27 feb 2012, 14:45] Die kater laat nl niet los.

Doet ie vast wel als je die vliegermepper even tegen zijn staart houd ;-)

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 15:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rob5608 schreef op maandag 27 feb 2012, 15:06]Indien geen eigenaar aanwezig van deze kater c.q. poes laten van vangen door de dierenambulance (met de opmerking dat deze kat zeer agressief is) in uw woonplaats en laten plaatsen in een asiel.

Helaas, Kat is van een buurtbewoner.........

wimmi20
door wimmi20 - Feb 27, 2012 om 15:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Lees de vorige bijdrage van TS eens wat beter :
TS stelt toch dat de eigenaar van de kat niet wil betalen en doorverwijst naar een andere buurvrouw, die de schuld krijgt omdat zij de kat voert.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=vladja schreef op maandag 27 feb 2012,

Heb je vorige keren wel de kosten van dierenarts bij de buurvrouw geclaimd?

Misschien eens een stevige aangetekende brief aan de buurvrouw, waarin je haar aansprakelijk stelt voor verdere letselschade? Misschien als de portemonnee "pijn" gaat doen, dat ze dan wel in actie komt.

Vladja

[/quote:

hi
door hipppo - Feb 27, 2012 om 15:39
303 Antwoorden / 2 Vragen

Mouse 32,

Je kan natuurlijk ook de hondjes even dragen als je het huis uitgaat om te gaan wandelen, zo zwaar zijn ze kennelijk niet, tot je ver genoeg uit de buurt bent. Eerst een stukje fietsen met de hondjes in een mandje kan ook.

kriekra
door kriekra - Feb 27, 2012 om 17:12
204 Antwoorden / 64 Vragen

De soaker lijkt mij ook de beste optie. Als u hiervoor handen te kort komt, kan u dan niet vragen of iemand tijdelijk met u mee gaat tijdens het uitlaten? Dit hoeft maar tijdelijk te zijn, want op een gegeven moment weet die kat dat ie de sjaak is als ie in de buurt van uw hondjes komt. En anders zou u ook nog "keep of spray" kunnen gebruiken, te koop in de dierenwinkel. Dit heeft een onaangename geur voor katten, maar is verder onschadelijk. (al zou ik het niet richting de ogen sprayen) Het zit in een kleine handzame verpakking, dus makkelijk mee te nemen voor onderweg, het past makkelijk in de gemiddelde jaszak. Veel succes en ik ben benieuwd wat u uiteindelijk hebt ingezet om die kat op afstand te houden.

vladja
door vladja - Feb 27, 2012 om 17:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

wimmi20 maandag 27 feb 2012, 15:36

Lees de vorige bijdrage van TS eens wat beter :
TS stelt toch dat de eigenaar van de kat niet wil betalen en doorverwijst naar een andere buurvrouw, die de schuld krijgt omdat zij de kat voert.

Dat ze naar een buurvrouw verwijst, ontheft hier niet van de aansprakelijkheid.

Die zou mooi zijn: nee, je moet bij de buren zijn als je zelf verantwoordelijk bent!

Vladja

mousy32
door mousy32 - Feb 27, 2012 om 18:16
179 Antwoorden / 8 Vragen

De ene dragen kan ik wel de andere dragen niet die is 10kg. Ik ben net herstellende met mn armen dus geen optie en het is toch ook te gek voor woorden dat ik m honden niet gewoon kan uitlaten? En ze dan maar moet dragen?

Ik zei in mn eedere reacties al dat mn man ze 4 tot 5x per dag uitlaat en dat ik wel mee ga maar niet 4 of 5 x per dag.

Ik weet nog niet of ik de soaker of de vliegenmepper ga aanschaffen wil nl eerst even kijken wat de wijkagent gaat zeggen.

Die keep of spray vind k een enge optie k zei al als t gebeurt gaat t zo snel dat ook mn hondjes dat in hun ogen kunnen krijgen.
k Wil niemand bezeren ook de kater niet ik wil gewoon normaal mn honden uit kunnen laten.

En vanmiddag is het onvermijdelijke gebeurt de poesjes ( denk 3 maanden oud) van mn andere buren waren in onze tuin (hondjes waren buiten, onze tuin is afgezet en de hondjes kunnen er NIET uit)) 1 heeft kunnen wegkomen en de ander is in de buik gegrepen, mn hondjes zijn nu zo opgefokt (door die aanvallen van die kater) en er was ook geen grijpen aan en de poes is in mn man zn armen overleden.
Ik ben erg ontdaan hierdoor. Ik heb de bek van mn mini jack moeten openwrikken en ben zelf gebeten. Gelukkig niet zo heel erg maar k ben erg geschrokken van alles.
Ik was hier al zo bang voor en ook deze buurvrouw was gewaarschuwd hou je katten uit onze tuin want de hondjes kunnen er niet mee omgaan. Zelf gaan ze weg en laten de katten maar buiten rondlopen (we gingen nl naar dr toe maar ze was niet thuis, en ook geen kattenluik)
Vroeger voordat ze aangevallen zijn, hadden we deze problemen niet.
Ik ben echt verdrietig door t lakse en stomme gedoe van een andere eigenaar van een r*t kater neemt geen maatregelen en nu na jaren aangevallen te zijn en mn hondjes fel op katten zijn is een andere kat de dupe geworden.
En nu zit ik met agressie in mn mini jack en hoe krijg ik dat er weer uit. De grote doet eigenlijk niks die van 10kg die rent er maar omheen en blaft wat.
Sorry als ik wat warrig schijf maar ben echt ontdaan.

mousy32
door mousy32 - Feb 27, 2012 om 18:18
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 27 feb 2012, 17:16]wimmi20 maandag 27 feb 2012, 15:36

Lees de vorige bijdrage van TS eens wat beter :
TS stelt toch dat de eigenaar van de kat niet wil betalen en doorverwijst naar een andere buurvrouw, die de schuld krijgt omdat zij de kat voert.

Dat ze naar een buurvrouw verwijst, ontheft hier niet van de aansprakelijkheid.

Die zou mooi zijn: nee, je moet bij de buren zijn als je zelf verantwoordelijk bent!

Vladja

Ik weet ook absoluut nu niet wat ik hiermee aanmoet.
Ik heb verder geen kosten gemaakt maar mocht dat ooit komen dan gaat ze wel de dierenarts betalen. Maar dan laat ik mn man wel met dr praten ze geeft niks om die kater dat maakte ik wel uit haar opmerkingen gisteravond op.
De wijkagent neemt morgen contact op en die ga ik daar ook na vragen (dierenarts kosten)

vladja
door vladja - Feb 27, 2012 om 18:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Burgerlijk Wetboek nr. 6

Artikel 179

De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad.
----------------------------

In de vorige afdeling staan uitzonderlijke zaken, waardoor er geen aansprakelijkheid zou zijn en dat zijn:
- gewapend conflict
- natuurverschijnsel (zoals bijv. overstroming)
- als er een bevel van de overheid is opgevolgd
- etc

Dus heel aparte zaken, die geen enkele overeenkomst hebben met het zomaar los laten lopen van een dier (dan heb je het niet in je macht).

Vladja

snah
door snah - Feb 27, 2012 om 19:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als ik dit alles lees , is er toch duidelijk sprake van een gevaarlijk dier , vandaag een hondje en misschien morgen een kind .
Zo'n dier moet gevangen worden en mag mi niet meer los buiten lopen

We hebben tegenwoordig toch een dierenpolitie ( 144 redt een dier ) misschien deze even raadplegen .

Als de wijkagent zegt dat hij er niks aan kan doen , daar geen genoegen mee nemen .
Laat hem lezen wat vladja heeft geschreven over aansprakelijkheid en als u besluit om het elektrice racket te gaan gebruiken vraag de agent of dat is toegestaan . Dan wel uitkijken dat u uw eigen hondjes niet een stroomstoot geeft .

Succes
Hans

ya
door yannmenn - Feb 27, 2012 om 20:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Honden zijn "MEELOPERS", daarom hou ik van katten!!

mo
door monde - Feb 27, 2012 om 20:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gehad, met mijn puppy die aangevallen werd door de kat van de buren. Liep op het trottoir langs de tuin en de kat dook uit het niets op en haalde uit in het oog van mijn pup. Ben naar de eigenaar gegaan en verteld van het gebeuren. Eerst ontkenning "dat doet mijn kat Niet" totdat de bewuste kat in de gang achter mevrouw langs liep.Heb haar voorbereid dat ze een dierenarts rekening tegemoet kon zien. Eigenaren zijn nl. zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor hun huisdieren. Daar is men WA voor verzekerd notabene!!
Als er geen eigenaar is ,een vangkooi vragen bij de dierenbescherming, zodat deze gevangen kan worden met wat vers vlees. Kat in t bakkie! En een belletje dat de kat opgehaald kan worden.
Het baasje van de kat zou zijn of haar ogen uit het hoofd moeten schamen voor de overlast.

mo
door monde - Feb 27, 2012 om 20:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hipppo schreef op maandag 27 feb 2012, 15:39]Mouse 32,

Je kan natuurlijk ook de hondjes even dragen als je het huis uitgaat om te gaan wandelen, zo zwaar zijn ze kennelijk niet, tot je ver genoeg uit de buurt bent. Eerst een stukje fietsen met de hondjes in een mandje kan ook.

Hahaha....dit is de wereld op z'n kop!!!

Zorg zelf dat je kat gewoon genoeg vertier (kattepaal tot plafond bij een raam in de buurt) krijgt aangeboden op zijn eigen terrein en ja, dan moet het baasje van de kat wat meer tijd en energie investeren in het beestje zodat de kat niet buiten zijn eigen terrein hoeft te zoeken naar een beetje spanning!!! Heb zelf 30 jaar katten gehad je hoeft me niks op de mouw te spelden. Sommige katten moet je ook gewoon een beetje opvoeden, net als een hond........

hi
door hipppo - Feb 27, 2012 om 23:22
303 Antwoorden / 2 Vragen

monde,

Je hebt 30 jaar katten gehad en nog steeds niet geleerd dat ze niet echt opvoedbaar zijn, in tegenstelling tot honden. Ik heb 40 jaar katten gehad en ondervonden dat ze gewoon doen en laten wat ze zelf willen. Zo nu en dan geven ze je de indruk dat ze je je zin geven, maar o wee als je je omdraait.....
Wat er met de buurkat van mousy32 aan de hand is weet ik niet, misschien zijn er meer hondjes waar hij zo agressief tegen doet? Of juist niet en heeft die mini JackRussell iets dat hem mateloos irriteert. Vandaar mijn suggestie: laat eens een animal communicator contact maken met die kat om te zien wat ie te vertellen heeft.

te
door terpstra - Feb 28, 2012 om 00:50
174 Antwoorden / 5 Vragen

Mous, het is heel simpel. geef die rotkat een rotschop en eis TBS voor dat ondier.

Na uitvoering wacht ik op het resultaat.

Deze site is , dacht ik om werkele problemen op te lossen.

fe
door festinger - Feb 28, 2012 om 02:58
410 Antwoorden / 18 Vragen

Begrijp wel dat niemand zich bezighoudt met het welzijn van uw hondjes aangevallen door een furie kat zonder verantwoording van de bezitters. Je kunt immers niet ervan uitgaan dat onze overheid ook nog dierenliefde moet handhaven.

Het is diep en werkelijk heel diep triest dat een wijkagent en alle mogelijke instanties ingeschakeld moeten worden zo een probleem op te lossen.

killroy
door killroy - Feb 28, 2012 om 07:44
87 Antwoorden / 10 Vragen

Mousi 32, U bent niet te helpen in dit probleem, dat kan ik concluderen aan de antwoorden die u geeft op dit forum. U maakt een probleem waar er geen zijn, eenvoudig de electro vliegenmepper er tegen aan, desnoods op de neus als hij plotseling aan komt gerennen en het probleem is opgelost, ga een paar keer mee de honden uit laten, dan zijn jullie met ze"n tweën, dan is het toch wel te doen? Eentje moet de kater toch wel zien aankomen? Dan valt mij nog iets op in uw antwoorden, u zegt dat een van uw J.R. honden 10 kgr: weegt, Bent u niet bang dat als de wijkagent dit ziet dat u aangeklaagt word wegens dierenmishandeling? Ik zou er maar eens voor zorgen dat deze hond eens een beetje gewicht kwijt kwam dan is hij ook meer beweeglijker en kan hij zich en zijn vriendje ook beter verdedigen en beschermen, hier wel eens aangedacht.?

mousy32
door mousy32 - Feb 28, 2012 om 17:11
179 Antwoorden / 8 Vragen

De wijkagent heeft niet gebeld dus ga morgen zelf maar weer eens bellen.
Ik wil hem dus ook vragen of dat wel mag met die vliegenmepper ik heb geen zin in dat die kater letsel oploopt.

Bedankt voor het meedenken in elk geval

@Killroy
Die jack russell van 10kg is trouwens erg slank ze is nogal groot en een kruising dus hou je commentaar maar voor je dat ze moet afvallen. Hoe kan jij nou oordelen over mijn hondjes je weet niet eens hoe ze eruit zien.

Ik ga verder hier maar niet meer reageren echt sommig commentaar slaat nergens op. Ik had gehoopt dat iemand wist waar je terrecht kan , buiten al die opties die genoemd zijn en wij zelf dus ook al bedacht hadden en gebeld hebben.
Zo makkelijk oordelen maar geen idee hebben waar wij al jaren mee zitten.