an
door ankiedjvdv Mar 30, 2009 om 15:13
Huishouden & energie

OXXIO

n.a.v. Uw uitzending over de OXXIO-METER het volgende:

wij hebben sinds half 2006 een meter van OXXIO, hebben eerst ± 16 maanden nog aan Essent betaald voor gas en electrisch: resp. 32 en 34 Euro. Toen is het gewijzigd in maandelijks 2 x 12 euro. Dit betalen we nog steeds aan ESSENT! Is dit normaal?? Gaarne Uw reaktie, indien mogelijk!

Enne hoe zit het met de tariefsverlagingen bij de grote maatschappijen en OXXIO??? We hebben een kontrakt afgesloten voor groene energie met een vast tarief. Zodat we géén verhogingen krijgen de eerste 3 jaar. aar nu het naar benden gaat? Hoe werkt dit???

259 5 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 30, 2009 om 16:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ankiedjvdv

Essent is bezig met het inkijken van zijn klantenbestand, als er sprake is van dubbele kosten ivm Oxxio meter, behoor je binnen 4 weken bericht te krijgen. Zo niet, dan contact maken met Essent, en de dubbele betaling terug halen.

"Kontract afgesloten voor groene energie met een vast tarief. Zodat we geen verhogingen krijgen de eerste 3 jaar".

Vast tarief = geen verhoging/geen verlaging.

fo
door forumessent - Mar 31, 2009 om 14:57
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ankiedjvdv,

Sinds kort is Essent actief op dit forum. Ons doel is hulp te bieden aan forumbezoekers met klachten over energieleverancier Essent. Graag informeren wij u over het volgende.

De Nederlandse overheid heeft besloten dat energiebedrijven moeten worden gesplitst in twee zelfstandige bedrijven. Een bedrijf dat verantwoordelijk is voor het elektriciteit- en gasnetwerk, de netbeheerder. En een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van elektriciteit en gas, de energieleverancier. Om die reden opereert de netbeheerder Essent Netwerk vanaf 1 januari 2009 zelfstandig onder een nieuwe naam: Enexis.

Uw klacht heeft blijkbaar betrekking op activiteiten van netbeheerder Enexis en niet van energieleverancier Essent. Gezien het bovenstaande kunnen en mogen wij dan ook wettelijk de klacht niet in behandeling nemen. Ik adviseer u daarom contact op te nemen met Enexis. Dit kan bijvoorbeeld via het klachtenformulier op www.enexis.nl/klacht.

Heeft uw klacht wel betrekking op bedragen die energieleverancier Essent bij u in rekening brengt, dan kunt u uw klantnummer mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Noud                                                                                            Essent medewerker

johanpc
door johanpc - Mar 31, 2009 om 15:09
1379 Antwoorden / 2 Vragen

En zo wordt de energiesector in ons land steeds waziger.

Met dank aan de politiek.

johanpc
door johanpc - Mar 31, 2009 om 15:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens staat vandaag in dekrant dat het netwerk enexis in handen is gekomen van TenneT wie snapt het nog?

johanpc
door johanpc - Mar 31, 2009 om 16:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Wordt het geen tijd om de grote energie bedrijven te gaan boycotten tot ze weer met beide benen op aarde zijn geland.