sa
door saksenhiem May 13, 2013 om 18:52
Huishouden & energie

Prijs medicijnen huisdier

Ik wil heel graag weten hoe het komt dat de medicijnen bij een dierenarts zo duur zijn terwijl ze voor ons steeds goedkoper worden.En zou het niet mogelijk zijn om de wet te veranderen zodat er éénheids prijzen in gevoerd worden .

3184 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 13, 2013 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Huisdieren vallen nuj eenmaal net onder de zorgpolis, daar zijn de prijzen wat de dierenarts hier voor vrij kan rekenen vrij. Om daar nu ook weer regels voor te maken? Hebben wij die niet al genoeg, waar ook al niet altijd naar wordt gewerkt?

tenormin
door tenormin - May 14, 2013 om 00:17
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Dierenartsen zijn altijd al heel duur geweest en dat zal ook zo blijven. Waar wij als mens mee wegkomen met een goedkoop paracetamolletje ga je met je huisdier nu eenmaal (meestal) naar de DA. En die rekenen behoorlijke bedragen. Ik denk werkelijk niet dat er een wet voor komt dat medicijnen goedkoper worden voor onze viervoeters. Daar is dus ook een verzekering voor nodig.

sa
door saksenhiem - May 14, 2013 om 09:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 14 mei 2013, 00:17]Dierenartsen zijn altijd al heel duur geweest en dat zal ook zo blijven. Waar wij als mens mee wegkomen met een goedkoop paracetamolletje ga je met je huisdier nu eenmaal (meestal) naar de DA. En die rekenen behoorlijke bedragen. Ik denk werkelijk niet dat er een wet voor komt dat medicijnen goedkoper worden voor onze viervoeters. Daar is dus ook een verzekering voor nodig.

Maar wij zelf komen lang niet altijd weg met een paracetamolletje en de "dure"medicijnen van toen kosten nu geen drol ,ik weet waar ik het over heb !
Het lijkt mij dat ze daar veel aan verdienen net zoals de apothekers voor een paar jaar terug ,het gaat me niet om een consult of speciale behandelingen laat dat duidelijk zijn als vind ik dat ze die ook aan banden kmoeten leggen !

Cookies
door Cookies - May 14, 2013 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=saksenhiem schreef op dinsdag 14 mei 2013, 09:28]
Het lijkt mij dat ze daar veel aan verdienen net zoals de apothekers voor een paar jaar terug ,het gaat me niet om een consult of speciale behandelingen laat dat duidelijk zijn als vind ik dat ze die ook aan banden kmoeten leggen !

Dat kun jij nou wel vinden, maar dierenartsen mogen zelf hun prijzen bepalen, daar komt geen wet aan te pas.

tenormin
door tenormin - May 14, 2013 om 11:43
16933 Antwoorden / 108 Vragen

@saksenhiem, ik had begrepen dat uw vraag over dieren en medicijnkosten ging. Op ander Topic kunt u uw ongenoegen uiten over de kosten van medicijnen (en aanverwante bijkomende kosten) voor de mens.

jo
door jorisw - May 14, 2013 om 12:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk, nog meer regels. En daarna gaan we weer klagen dat we in Nederland gek worden van alle regeltjes.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 12:17
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het er wel mee eens dat er regels moeten worden gesteld voor dierenartsen want de laatste jaren lopen de prijzen van consulten en medicatie de spuigaten uit.

Recent is al in het nieuws dat mensen hierdoor niet meer naar een da gaan met alle gevolgen van dien.

Ik heb een hond met een huid allergie ben bij diverse da's geweest en alleen al in de consulten zit een belachelijk verschil te weten € 37,00 tot € 135,00.

Bij 1 arts ben ik weggelopen zat daar al een uur te wachten mensen na mij werden eerder geholpen. Naar assistente ja deze mensen hebben een eerdere afspraak. Toen werd iemand geroepen bij de da gevraagd hoe laat is uw afspraak ... een uur later dan mijn afspraak. Ben dus weggelopen. Deze praktijk stuurde wel een rekening van € 95,00. Uitleg: u heeft gebruik gemaakt van de praktijk ruimte? Hoef denk ik niet te vertellen dat ik nooit betaald heb. Maar vanaf die tijd ga ik wel anders te werk.

Bij dermatoloog 2 jaar geleden betaalde ik consult € 56,00, nu bij deze arts € 90,00 exclusief 21%.
voor zijn medicatie €1,56 voor 1 pil, nu € 7,50. 2 x daags 1 pil.
Zalf € 3,95 nu € 39,95.
Malaseb shampoo € 16,95 nu € 79,00.

Lang leven Ebay:D
Malaseb laat ik nu zelf via Ebay uit Australië komen, kosten inclusief verzenden 3 flessen € 51,34.
Zalf komt uit Engeland ook via Ebay bestellen kosten 5 flesjes € 19,10 verzendkosten zijn sinds kort verhoogd naar € 6,65.
Pillen komen uit de USA betaal voor 250 pillen € 24,95 verzendkosten € 25,00 is dus altijd nog een stuk goedkoper dan hier.

Verzekeren is geen optie want zijn huidziekte is buiten gesloten.