jo
door josvdheijden@live.nl Dec 9, 2021 om 11:07
Huishouden & energie

Putje in glazen tafel hoe te repareren?

We hebben een glazen salon tafel waarin helaas een putje zit en dat putje willen we er uit hebben.

6065 12 Rapporteer

ju
door juliomariner - Dec 9, 2021 om 11:10
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien bij Carglass met dat spul waar ze ook sterretjes in ruiten repareren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 9, 2021 om 11:33
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

Kunt u een foto plaatsen van de beschadiging?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

gerbera
door gerbera Dec 10, 2021 om 14:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

daar gaan we weer, wat moet u met een foto, er zit gewoon een putje in het glas en daar vraagt de TS advies over.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2021 om 19:53
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Een putje op een tafelblad is iets anders dan op een autoruit.

Met een foto kunnen we het goed bekijken.

koekeloer
door koekeloer Dec 12, 2021 om 10:20
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom geeft u nooit eens een antwoord @geborenamsterdammer. U vraagt altijd om extra info, maar daar doet u dan ook niets mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 12, 2021 om 10:52
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Koekeloer,

Als TS niet reageert op mijn vragen, dan houdt het op voor mij.

gerbera
door gerbera Dec 12, 2021 om 22:13
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@GA Dan ziet u het putje...........en weet u dan een oplossing zo ja geef die dan dat kan ook zonder foto. En er wordt een tip gegeven over de autoruit en nergens staat dat dit een oplossing is. Begrijpelijk dat TS niet op uw vraag reageerd, ook die ziet het nut van een foto waarschijnlijk niet in.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 12, 2021 om 22:30
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Bij het zien van een foto zou een glasexpert de juiste oplossing weten.

Een voorruit van een auto is van gelaagd glas.

gerbera
door gerbera Dec 13, 2021 om 13:51
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U blijft maar over een autoruit zeuren maar gelaagd glas betekend dat er meerdere lagen zijn. En als hetom een "sterretje" gaat is dit alleen in de bovenlaag, dus enkel glas. En een expert kan het alleen beoordelen als deze schade en glassoort werkelijk kan zien, en dat lukt niet met een foto.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2021 om 11:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Probeer het eens met Metaalpoets of witte tandpasta. Met een microvezel doekje flink blijven wrijven, misschien geeft een van de twee materialen waar u het mee probeert resultaat. Anders inderdaad eens naar Carglass.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 9, 2021 om 11:55
857 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien epoxyhars?

Of misschien vind je hier iets.

glas repareren

Of hier

Glas repareren 2

sira
door sira - Dec 9, 2021 om 12:06
2348 Antwoorden / 24 Vragen

U zou contact kunnen opnemen met dit bedrijf https://www.ruitrepair.nl/veelgestelde-vragen/

U kunt ook een glasbedrijf of glaszetter bij u in de buurt vragen wat een nieuwe glasplaat kost. Is misschien zelfs goedkoper dan repareren.

pe
door peentjes - Dec 9, 2021 om 12:07
421 Antwoorden / 0 Vragen

..een druppeltje blanke lak/vernis/acrylvernis erin en hard laten worden? wel even ergens anders uitproberen:)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2021 om 16:36
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Een autoruiten reparatiebedrijf benaderen lijkt ook mij de oplossing. Is er een goede glaszetter in uw omgeving, dan kunt u daar ook adviers vragen. Zelf bezig gaan met epoxyhars kan uiteraad ook maar dat vraagt wel enige deskundigheid.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 9, 2021 om 19:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe oud is deze tafel  en is herstel nog rendabel?

Naast de  adviesen van Carglas en  zelf vullen?

Met slijpen als de glasplaat dik genoeg is  is vaag deukje soms ook mogelijk en  minder zichtbaar.

Iv
door Ivan007 - Dec 10, 2021 om 12:27
47 Antwoorden / 3 Vragen

Kans is wel heel groot dat je dan een doffe plek krijgt!

Iv
door Ivan007 - Dec 10, 2021 om 12:28
47 Antwoorden / 3 Vragen

Als het niet lukt kun je er altijd nog een vaasje oid opzetten.

mo
door mof - Dec 10, 2021 om 16:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U zlt een epoxy/kunsthars moeten uitzoeken met dezelfde kleur en dezelfde brekingsindex als het glas van de tafel. en dan daarmee het putje voorzichtig vullen en laten uitharden.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 12, 2021 om 22:36
641 Antwoorden / 77 Vragen

Carglass. Ze kunnen het, maar geen idee wat het kost. Misschien doen ze het even tussendoor!