ar
door aroe Aug 5, 2018 om 11:15
Huishouden & energie

Recensies / ervaringen Umisol raamfolie

Ik overweeg de aanschaf van Umisol raamfolie, maar krijg een beetje een dodgy gevoel bij dit bedirjf. Er was één tv-reclame, de website van Umisol is zeer traag en op internet vind ik geen onafhankelijke recensies, behalve een stuk of 5 Google-reviews, die niet enorm overtuigend zijn. Wie heeft ervaringen met Umisol en is het bedrijf (en product) te vertrouwen?

9900 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 5, 2018 om 11:22
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aroe ,

de website van Umisol is zeer traag

Bij mij is de website niet traag , klik op de rode regels.

http://umisol.nl/ir-films/ir-film-umisol.php

Veelgestelde vragen .

http://umisol.nl/faq/faq.php

De voorwaarden :

Geldende Wet en Jurisdictie

Deze voorwaarden zijn onderworpen aan en opgemaakt in overeenstemming met de Belgische wet !!! , zonder gevolg te geven aan eventuele principes of wettelijke conflicten

http://umisol.nl/over-umisol/disclaimer.php

Lees ook hier de gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/zonnewerende-folie

ar
door aroe Aug 6, 2018 om 01:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel. Blijkbaar hebben ze hun website aangepast want toen ik vorige week keek, was hij extreem traag (lag niet aan mijn snelheid). Goed teken!

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2018 om 11:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op de site van ecobouwers be.
Ik vind het ook niet overtuigend en eventueel voordeel van de zon bijv. in de winter, voor zover het werkt, heeft u dan ook niet. Het is peperduur.
Zelf zou ik er niet aan beginnen: te duur voor wat het misschien soms oplevert.
Tegen zonnehitte - als dat de bedoeling is - zijn andere dingen handiger.
Luxaflex of vergelijkbaar, alles dicht houden als de zon schijnt, dus gordijnen en ramen, ventileren in de koelere uren en alles weer dicht doen als het binnen nog koel is.

Gr
door Grunn1 Aug 6, 2018 om 01:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat ook goed werkt is van die rieten rolgordijnen maar dan wel aan de buitenkant hangen. Probleem met bijvoorbeeld gordijnen en luxaflex aan de binnenkant is dat de zon toch het glas opwarmt. Meest effectief is schaduw creëren aan de buitenkant, schaduwdoek werkt ook goed. Is erg goedkoop en makkelijk weer weg te halen.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2018 om 11:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Of het bedrijf te vertrouwen is durf ik niet te zeggen, wat ik wel weet is dat er nogal verschillend over folie in het algemeen wordt gedacht. Zeker bij dubbel glas zou ik mij goed laten informeren, het folie wordt aan de binnenzijde aangebracht, is min of meer reflecterend zodat er tussen de ruiten een hoge temperatuur kan ontstaan omdat de warmte niet naar binnen afgevoerd kan worden. Het springen van het buitenglas is dan niet denkbeeldig. Als alternatief zou u rolgordijnen of vertikale lamellen kunnen overwegen ook al omdat dubbel glas al een bepaalde isolatiewaarde heeft. Zelf heb ik vertikale lamellen en de hele dag zon op mijn voorkant, ik bereik hiermee een temperatuursverschil van gem. 4 graden koeler dan buiten in de woonkamer van 42 m².

ar
door aroe Aug 6, 2018 om 01:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

.

ar
door aroe - Aug 6, 2018 om 01:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt alledrie. Ik had de thread over zonne-/warmtewering al gezien, en had mijn vraag misschien verkeerd gesteld. Het ging me er vooral om dat ik iemand kon vinden die het bedrijf kent en heeft ingeschakeld. Ik vind het zo curieus dat je op internet ongeveer alles kunt vinden, maar blijkbaar slechts 5 recensies over Umisol. FAQ en recensies op de website van bedrijven zelf lees ik nooit, want dat lijkt me wat bevooroordeeld :)

Ik ben dus nog steeds benieuwd of iemand ooit in aanraking is geweest met dit bedrijf. Bedankt!

gerbera
door gerbera Aug 6, 2018 om 16:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens berichten hebben ze het hoofdkantoor van ABN voorzien van folie dus zal het bedrijf best wel betrouwbaar zijn. Zij werken voornamelijk voor bedrijven en instellingen. Kosten voor particulier is rond de € 80,- per mtr² dus een vrij kostbare zaak. Verder hebben ze het over een ruimte waarin zich airco bevindt waardoor de werking en besparing het beste tot zijn recht zou komen.

ne
door neodutchio - Aug 6, 2018 om 12:34
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u een koophuis of een huurhuis? Woningeigenaren zijn niet zo happig op het aanbrengen van zaken op de ramen. Dit is een waarschuwing die ik al vaker voorbij heb horen komen.

Het klinkt mooi, het buiten houden van warmte, maar hoe doet u dat in de winter? De periode dat het warm is is korten dan koelere lucht. Oftewel, voor 2 maanden wil u de warmte buiten houden en de rest van het jaar zou u moeten bijverwarmen omdat er geen warmte meer binnenkomt.

Ik heb er over nagedacht om te nemen, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Nu dan maar liever screens of een schaduwdoek hangen en in de winter hoef ik pas om 16.00u de verwarming aan te zetten.