ra
door raggirl Jul 13, 2006 om 15:16
Huishouden & energie

Rubber of polystyreen? Is dat dan ook nylon!

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb een vlekkenprodukt  (Treffer)gebruikt waarop de verpakking stond dat het niet toegepast mocht worden op rubber en polystyreen. Ik dacht , als consument zijnde, dat het dan wel op nylon kan.

Ook omdat dit op de verpakking staat;

Treffer lost op: bloed stuifmeel, kaarsvet, schoensmeer, mayonaise, motorolie, lijm, kit, rode wijn, lipstick, stickerlijm, Pur, natte verf, vilstift, tipp-ex, enz

Van handen en materialen zoals : textiel((eerst testen op kleurvastheid), tapijt, jassen, leer, auto's, boten, hout, kunststoffen, gordijnen, fietsen, meubels, sportschoenen, caravans, tenten enz.

Ik heb dit produkt gebruikt op de jas van mijn dochter die gemaakt is van nylon, en het produkt heeft het textiel gewoon aangetast. En is nu erg lelijk geworden.

Is het nou zo raar dat ik dacht dat dit produkt op de jas van mijn dochter gebruikt kon worden of moet je scheikundige zijn om te weten dat het niet op deze (zeer dure) jas niet had mogen toegepast?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord!

Bedankt alvast!

poelen met warm water)
TREFFER lost op:
Bloed, stuifmeel, ketchup, kaarsvet, schoensmeer, mayonaise, motorolie, lijm, kit rode wijn, lipstck, stickerlijm, pur, natte verf, viltstift, tipp-ex, enz......
Van handen en matrialen zoals:
textiel (eerst testen op kleurvastheid), tapijt, jassen, leer, auto's, boten, hout, kunststof, gordijnen, fietsen, meubels, sportschoenen, caravans, tenten, enz.....

TREFFER bespaart geld en doet meer

905 6 Rapporteer

willemo_1
door willemo_1 - Jul 13, 2006 om 16:07
167 Antwoorden / 0 Vragen

Dit product geeft mij gezien de slordige tekst, vol fouten en onduidelijlheden, die waarschijnlijk op de bijsluiter of op de verpakking stond vermeld weinig vertrouwen.
- poelen met warm water) - wat wordt bedoeld
- kit rode wijn - kost een komma geld
- lipstck - waarom staat hier geen lipstick
- pur - wordt hier polyurethaan bedoeld
- van handen en matrialen - onbegrijpelijk
- testen op kleurvastheid - verpesten met testen
- bespaart geld en doet meer - wat doet het meer

Er stond: eerst testen op kleurvastheid.
U had toen al kunnen vermoeden dat het een zeer aggresief middeltje moest zijn dat u niet op een zeer dure jas had moeten gebruiken.
Helaas wondermiddelen die voor bijna alles geschikt zijn bestaan niet.

Met vriendelijke groet,
Willem

ra
door raggirl - Jul 13, 2006 om 16:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat poelen met warm water is mijn fout, ik had niet de hele tekst gekopieerd, verder heb ik het onderste gedeelte van hun website afgehaald! Niet echt de spellings controle aangehad denk ik!

Nee, ik had het ook eerst moeten uitproberen, dat weet ik! Maar hoe moet je dat nou doen op een plek dat het niet opvalt op een jas! Vind dat altijd zo'n rare zin, eerst uittesten op kleurecht heid! Ja maar dan is het kledingstuk al naar de filistijnen!

Maar het gaat mij erom dat een leek volgens mij niet weet waar je het nu wel of niet op kan gebruiken! Ja toch!

Het produkt is op de derde plaats gekomen tijdens de test bij Kassa toen dus je zou verwachten dat door de toename van de verkopen, wat ze waarschijnlijk wel hebben nu, de informatie verstrekking wel wat beter zou moeten zijn!

Hoop dat ik nog meer antwoorden krijg ook over het rubber, polystyreen verhaal!

brynnar
door brynnar - Jul 13, 2006 om 16:30
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Rubber en polystyreen zijn, net als nylon, kunststoffen. De chemische verbinding is echter wezenlijk verschillend en daarom hebben verschillende kunststoffen verschillende eigenschappen.

Rubber mag bekend worden veronderstald wat dat is. Polystyreen is een vrij broze kunststof. Het is een koolwaterstof met zuurstofatomen hieraan vast. Het wordt veel in de verpakkingsindustrie gebruikt: o.a. plastic koffiebekertjes, schaaltjes en piepschuim.

Nylon is ook bekend als Polyamide en is een wat complexer materiaal en bevat ook stikstofatomen. Nylon is zeer sterk en glad en wordt, behalve in kleding, ook o.a. toegepast als gitaarsnaren, tandwielen, kabels voor boten.

Het is echter niet de nylon zelf die is aangetast door het goedje, maar de kleuren die eraan zijn toegevoegd. Ondanks dat nylon sterk en soepel is, is het van nature niet erg kleurvast en vrij teer.

Ik hoop hiermee wat uitleg te hebben gegeven.

Mvgr - B

jo
door jonkmanmeurs - Aug 18, 2006 om 08:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedoelde product kan als een weekmaker werken op diverse kunststoffen zoals nylon.

Dit kan er dan uit zien alsof de jas wat gesmolten is

yx
door yxl - Aug 18, 2006 om 12:00
4 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi,

Nylon is scheikundig gezien geen rubber (elastomeer), en behoort net als polystyreen tot de polymeren groep onder de kunststoffen. De makers van het product hebben weinig verstand van duidelijk maken aan de cocnsument waar het product te gebruiken. Je moet scheikundig zijn om uit het verhaal te halen dat het product inkunststoffen bijt. Een leek kan dit niet weten. Het product zal in vrijwel alle kunststoffen bijten, omdat kunststoffen gemaakt is uit ruwe olie. Ik vind wel dat je je gelijk moet halen en je geld bij de producent of winkel. In het rijtje staat geen nylon ( of polyamide) de werkelijke scheikunige naam van nylon. Dus ga erop af. succes.

yxl

tonnieboy
door tonnieboy - Aug 19, 2006 om 10:04
1094 Antwoorden / 2 Vragen

De gebruiksaanwijzing of handleiding van een product is essentieel deel van de presentatie van een product op de vrije markt en dit product laat aan duidelijk te wensen over. Echter de waarschuwing voor het gebruik op kunststoffen is wel gegeven onder toevoeging van een test op een proefstuk. Dat kan de binnenzijde van de jas zijn die niet direct in het zicht valt.