te
door terria Sep 1, 2013 om 14:30
Huishouden & energie

Schade door buurkat

Hallo,
ik ben benieuwd of iemand mij wat verder kan helpen. Al geruime tijd heb ik overlast van de kat van de buren. Hij komt hier bijna iedere dag binnen, door ramen of deuren die op een kiertje staan (doe ik de ene dicht dan vindt hij zijn weg door een ander raam). Ik ben al een aantal keren naar de buren geweest om te vragen of zij hier iets aan kunnen doen, zodat de kat in hun eigen tuin blijft. Helaas geven zij hier geen gehoor aan. Zelf heb ik ook al enkele maatregelen getroffen om het beest buiten de deur te houden, met tot nog toe weinig resultaat. Nu het volgende: Van de week had de kat dus weer zijn weg naar binnen gevonden, en voordat ik het wist stond hij in mijn woonkamer. Toen ik naar hem toe liep om hem weer buiten te zetten, sprong hij op de tafel, waardoor mijn vaas op de (glazen) tafel viel. Gevolg is dat er een beschadiging op de tafel zit.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, en of ik die schade van de tafel eventueel kan verhalen op de baasjes van de kat?
Groeten,
Terria

25173 156 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 1, 2013 om 15:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat kunt u, uw buren zijn aansprakelijk voor de schade die hun kat aanricht. Die kunnen dat weer verhalen op hun verzekering. Ga eens praten met uw buren. Het wordt tijd dat ze gaan zorgen dat de kat niet meer op uw erf komt.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard zijn de eigenaren van de kat aansprakelijk voor de door hun kat aangerichte schade. Er is een probleem, u moet wel bewijzen dat hun kat die schede veroorzaakt heeft.

te
door terria - Sep 1, 2013 om 15:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. Zoekster, praten met de buren heb ik al een aantal keren gedaan, helaas levert dat dus niets concreets op.
Tijger1, ik kan niet direct bewijzen dat het de kat was. Wel heb ik al vaker aangegeven bij de buren en de verhuurder dat de kat bij mij binnen komt, maar bewijs dat hij op dat moment binnen was en mijn tafel heeft beschadigd heb ik niet..

zoekster
door zoekster - Sep 1, 2013 om 15:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u van te voren kunt inschatten dat uw buren de schade niet willen vergoeden als u het rustig en vriendelijk aanpakt, dan maar op hoge poten naar de buren toestappen? Dus zeer verontwaardigd uw verhaal vertellen en dan eisen dat ze de schade vergoeden. Als ze ontkennen dat hun kat de dader is, zegt u dat u voortaan foto's gaat maken om te bewijzen dat de kat in huis komt en dat ze er een volgende keer niet zo makkelijk mee weg zullen komen. Misschien dat ze zich dan achter de oren gaan krabben....

Heeft u waarschijnlijk nu niets, maar wel goede kans dat ze toch maatregelen gaan nemen om de kat bij u weg te houden.
Of ze schrikken zo dat ze toch de schade gaan vergoeden.
Het zet natuurlijk wel de goede verhoudingen op spel, maar waarschijnlijk zijn die nu ook niet bepaald optimaal.

U heeft de plantenspuit al op de kat uitgeprobeerd?

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Sep 1, 2013 om 15:40
57 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg dat de kat de eerst volgende keer niet weg kan en haal dan die buren erbij en claim die schade.

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Sep 1, 2013 om 15:46
57 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 1 sep 2013, 15:39]

U heeft de plantenspuit al op de kat uitgeprobeerd?

Heeft u dat zelf weleens geprobeerd, een uzi werkt wel maar een plantenspuit niet hoor.

zoekster
door zoekster - Sep 1, 2013 om 15:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eenwarmbericht schreef op zondag 1 sep 2013, 15:46][quote=zoekster schreef op zondag 1 sep 2013, 15:39]

U heeft de plantenspuit al op de kat uitgeprobeerd?

Heeft u dat zelf weleens geprobeerd, een uzi werkt wel maar een plantenspuit niet hoor.
De tactiek van een vriendin van mij die bang is voor katten, je moet hem dan wel op de harde straal zetten, niet op een sproeistand (anders krijg je misschien een sproei terug ;-)).
Zelf heb ik het nooit uitgeprobeerd, want ik ben een echte fan en haal ze alleen maar naar me toe.

te
door terria - Sep 1, 2013 om 16:04
11 Antwoorden / 1 Vragen

De plantenspuit heb ik ook al geprobeerd, maar hij blijft terugkomen. Ik vind het ook niet fijn want ik ben gek op katten, maar om nu steeds de rommel van andermans kat op te ruimen gaat me te ver. Hij poept namelijk ook de hele tuin onder, dus we zijn dagelijks poep aan het scheppen hier, en hij heeft vele planten in de tuin kapotgemaakt
Mochten de buren niet mee willen werken met de schade vergoeden, (hoe) kan ik ze dan alsnog aansprakelijk stellen? of is het een kwestie van: als zij niet meewerken houdt het op?

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@terria

Cru gezegd, is het zo dat wie eist, bewijst. Dus als zij niet willen vergoeden, moet u bewijzen dat de kat het gedaan heeft. Waarschijnlijk kunt u dat niet, want u hebt geen foto dat hij de vaas omstoot.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 17:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hier in de buurt lopen al minstens 6 katten rond.
Moet ik dan gaan uitzoeken van wie die katten zijn?

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikbenik

U kunt natuurlijk aan de kat vragen wie zijn baasje is en of hij wil bekennen dat hij de vaas omgestoten heeft. )lol)

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2013 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En hoe wil je dan de schade bepalen? Een 10 jaar oude tafel die toen 500,- euro kostte, is nu - economisch gezien - hooguit 50,- euro waard. De nieuwwaarde zal je buurvrouw echt niet hoeven te betalen.

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 12:17
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Vind wat eenwarmbericht schrijft wel een goede optie, vooral omdat de kat kennelijk graag bij u in huis wil komen. Zelfs al ben je niet "on speaking terms" meer met de buren, kan men niet ontkennen dat het wel degelijk hun eigen huisdier is. Hoop maar niet dat ie dan weer iets kapot maakt. Krijg je daar weer gehakketak over.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Bedoelt u de volgende keer de kat binnen houden en dan de oude schade claimen?

Niet voor het een of ander maar Ts heeft een beschadigde tafel en hij heeft gezien dat dat door de omgevallen vaas is ontstaan, maar hoe BEWIJST hij tegenover de buren dat de kat dat gedaan heeft?

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2013 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 12:23]@tenormin

Bedoelt u de volgende keer de kat binnen houden en dan de oude schade claimen?

Niet voor het een of ander maar Ts heeft een beschadigde tafel en hij heeft gezien dat dat door de omgevallen vaas is ontstaan, maar hoe BEWIJST hij tegenover de buren dat de kat dat gedaan heeft?

Dat kun je niet bewijzen. In principe zou je dan iedere schade aan de kat kunnen toe wijzen.;-)

kl
door klavervier - Sep 2, 2013 om 12:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens geprobeerd om zogenaamde afweerkorrels te strooien in uw tuin. Ik gebruik zelf cat away. Ik zie geen kat meer in de buurt komen.

ka
door kaakje - Sep 2, 2013 om 12:58
109 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heeft een kat een ongelofelijke pest aan? Zoek eens op Google en zorg dat dat bij mogelijke toegangen tot je woning ligt, hangt of iets dergelijks. Katten hebben een gruwelijke hekel aan ultrasoon geluid bv.

ka
door kaakje - Sep 2, 2013 om 13:00
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=klavervier schreef op maandag 2 sep 2013, 12:56]Heeft u al eens geprobeerd om zogenaamde afweerkorrels te strooien in uw tuin. Ik gebruik zelf cat away. Ik zie geen kat meer in de buurt komen.

klinkt als een superoplossing voor het probleem

am
door amber1 - Sep 2, 2013 om 13:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
je moet wel kunnen bewijzen dat de buurkat (als die mensen zo asociaal zijn en niet meewerken)
dus ja altijd fototoestel / mobieltje . bij de hand )
Het heeft gedaan,de verzekering betaald dat trouwens zo. Ga eens naar www.ongedierteplaats.nl daar verkopen ze allerlei (piepdoosjes ) voor katten.
Wij hadden van het voorjaar last van een vos die af en toe de tuin in wist te komen ( omheind) zo een vossen doos gekocht en na een aantal keren weten ze dat , ze niet meer moeten komen ik heb er nu ook 3 tegen katten.( grote tuin )

Ze moeten wel eerst de link leggen met de piep ,maar dan komen niet meer terug, zet ze bij de ingangen of hek waar ze binnen kunnen komen.

Succes

sw
door swamy baba - Sep 2, 2013 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=terria schreef op zondag 1 sep 2013, 14:30]Hallo,
ik ben benieuwd of iemand mij wat verder kan helpen. Al geruime tijd heb ik overlast van de kat van de buren. Hij komt hier bijna iedere dag binnen, door ramen of deuren die op een kiertje staan (doe ik de ene dicht dan vindt hij zijn weg door een ander raam). Ik ben al een aantal keren naar de buren geweest om te vragen of zij hier iets aan kunnen doen, zodat de kat in hun eigen tuin blijft. Helaas geven zij hier geen gehoor aan. Zelf heb ik ook al enkele maatregelen getroffen om het beest buiten de deur te houden, met tot nog toe weinig resultaat. Nu het volgende: Van de week had de kat dus weer zijn weg naar binnen gevonden, en voordat ik het wist stond hij in mijn woonkamer. Toen ik naar hem toe liep om hem weer buiten te zetten, sprong hij op de tafel, waardoor mijn vaas op de (glazen) tafel viel. Gevolg is dat er een beschadiging op de tafel zit.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, en of ik die schade van de tafel eventueel kan verhalen op de baasjes van de kat?
Groeten,
Terria

ja
door jangmcoolen - Sep 2, 2013 om 13:07
77 Antwoorden / 12 Vragen

De kat van de buren kwam ook bij ons schijten in de tuin (eigenaar deed 's morgens de deur een beetje open en zei "ga maar lekker naar de buren").
Maar de buur had er geen rekening mee gehouden dat ik Helmonder ben. Haha.(weg kat)

ra
door ragdolletje - Sep 2, 2013 om 13:21
30 Antwoorden / 2 Vragen

@jangmcoolen:

Wees er vooral trots op dat je een kat hebt laten verdwijnen, flink persoon ben jij. Hoop dat iemand in Helmond die zijn kat kwijt is voldoende weet.

En voor de ts: schrikdraad op je schuttingen zetten en er komt geen kat meer in je tuin! Ook voor mensen die hun eigen kat in hun eigen tuin willen houden.

ja
door jacquomo - Sep 2, 2013 om 13:25
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jaren geleden hadden we buren met een vergelijkbare kat met dito problemen, binnensluipen, poepen in de tuin etc etc. Buren reageerden niet op vriendelijke verzoeken onzerzijds.
Oplossing: kat gevangen in val en 20 km verder over brede rivier heen bij boerderij afgezet.
Kat leefde nog lang en gelukkig en wij ook.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op maandag 2 sep 2013, 13:07]De kat van de buren kwam ook bij ons schijten in de tuin (eigenaar deed 's morgens de deur een beetje open en zei "ga maar lekker naar de buren").
Maar de buur had er geen rekening mee gehouden dat ik Helmonder ben. Haha.(weg kat)

U beledigt hiermee wel de Helmonders, want ik geloof niet dat die allemaal zo onbeschoft zijn als u.

ba
door bakker28 - Sep 2, 2013 om 13:35
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jacquomo schreef op maandag 2 sep 2013, 13:25]Jaren geleden hadden we buren met een vergelijkbare kat met dito problemen, binnensluipen, poepen in de tuin etc etc. Buren reageerden niet op vriendelijke verzoeken onzerzijds.
Oplossing: kat gevangen in val en 20 km verder over brede rivier heen bij boerderij afgezet.
Kat leefde nog lang en gelukkig en wij ook.

wat vond die boer er van? wellicht niets gevraagd. ik heb ook op zo'n boerderij gewoond waar regelmatig van die r..katten werden gedumpt. de meeste boeren weten wel wat met dergelijke 'rommel' moet doen...........maak je geen illusies.

kw
door kweker - Sep 2, 2013 om 13:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

De kat van onze buren wordt aan zijn lot overgelaten en zwerft nachten buiten. Praten helpt niet want als het niet naar haar zin gaat klopt het niet en zal het niet gebeuren. Dus tijd voor een defensiesysteem!

Toch de kat van de buren in de tuin en alle vogels overstuur om 05:30 uur in de morgen. Gevolg was 1 dode vogel en ik ben kweker en kweek dure vogels.

Om onze katten in eigen tuin te houden heb ik kippengaas boven op de schutting gemonteerd en dat steekt ongeveer 30 cm in eigen tuin waar de druif overheen is gegroeid

Nu schrikdraad boven op de schutting gemonteerd en de kat blijft weg na de eerste keer contact het schrikdraad.
LET OP er is een speciaal systeem voor kleine dieren anders is het dierenleed. Gebruik dus niet schrikdraad voor koeien dat is veel te sterk en wees eerlijk een verschroeide kat aan je schutting staat zo raar.

Ik heb nu al drie weken geen last van de kat maar wel van de buurvrouw... de heks heeft het draad doorgeknipt en ik aangifte gedaan en op aanraden van de politie een camera geplaatst omdat ze me nog meer beloofd heeft.

Al met al praten helpt niet los het dan voor eens en altijd goed op en als je je schade vergoed wil hebben moet men goed nadenken voor bewijslast. Dat kan al met een oude filmcamera!

to
door tobenja - Sep 2, 2013 om 13:38
16 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik totaal NIET begrijp is...WAAROM moeten andere mensen last hebben van JOUW huisdier en het maakt niet uit of het een kat of hond is of wat dan ook...
Ik heb zelf 2 katten die in de wintermaanden ALTIJD binnen zijn en in de Lente/zomer naar buiten
mogen alleen in MIJN EIGEN tuin die ik helemaal afgezet heb met platen die naar beneden hangen op de schuttingen van de buren en ons...dus ze kunnen NIET meer uit de tuin om bij de buren aan beide kanten te komen..
die zijn er hardstikke blij mee natuurlijk maar ZO hoort het ook, vind ik..
het zelfde met honden...gaan ze werken...laten zo'n beest de hele dag binnen in huis en die blaft
om een scheet...Gezellig he!....als je dan bent gaan vragen of het anders kan....nou, hun hond blaft
bijna nooit!....Nee dank je de koekoek, NIET als ze thuis zijn...
Daarom zijn we maar verhuisd en gelukkig geen blaffende honden meer in onze buurt...
Mensen...WAAROM is het tegenwoordig zovaak IK...IKKE en IKKE?....Probeer toch eens om je in te leven hoe het voor een ander is met lawaai en honden geblaf en katten pies/poep....
Eigenlijk zou je die poep gewoon in HUN tuin moeten werpen...kijken of ze dit leuk vinden.

jantom
door jantom - Sep 2, 2013 om 13:42
377 Antwoorden / 0 Vragen

Katten hebben bepaalde privileges....
Ik heb altijd wel een kat gehad en het zijn schattige dieren die wel eens wat kattekwaad uitvoeren.
Dat deed ik vroeger trouwens ook wel.

Het is een normaal te achten zaak dat een kat wordt uitgelaten en dan houdt die kat zich niet aan eventuele mondelinge instructies (zoals: ga maar bij de buren schijten). Ze doen gewoon wat ze willen doen....
Ik had ooit een huis met grote achtertuin en daar kwamen veel katten liggen, zitten, spelen en poepen.
Ik heb er nooit een bezwaar tegen gehad. Ik had wel eens wat vieze handen als ik wat tuinonderhoud deed...
Moeders moeten ook wel eens de poep van hun kind wegnemen en dan kan er hetzelfde gebeuren.

Een kat heeft zo zijn interesses. Ik lees dat de kat graag in het huis van de buren komt. Dat zou ikzelf als een compliment zien en zo krijg je wat leuks over de vloer. Maar de meningen zijn verdeeld...
Als dat bezoek niet gewenst is lijkt het mij een goede zaak om de deur dicht te laten of hooguit op een kier te zetten. Datzelfde geldt voor de ramen. Het is niet anders. Want een kat heeft het recht om uitgelaten te worden en niet op de manier zoals dat met honden wordt gedaan.

En als er plots schade is dan is dat heel vervelend. Mijn eigen kat heeft ooit een mooie dure vaas van me omgelazerd (stuk). Mijn (ex-)vrouw had die toen ooit op een rare plaats gezet (vond ze mooi staan) maar ik zei er maar niets van. Ik kreeg wel gelijk (zag de schade al veroorzaakt worden) maar dat gelijk kostte me Eur 400,-.

Maar we hebben het over de tafel en de beschadiging (die de kat zal hebben veroorzaakt). Dat valt niet te bewijzen ~ als toekomstige beschadigingen of ander ongemak moet gaan worden uitgesloten lijkt mij het handig om de toegang van de kat tot het huis te blokkeren.

Het staat u vrij ook andere middelen te overwegen maar beperkt u zich tot een aanvaardbare methode om katten te weren.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tobenja

Ts heeft een krasje in haar tafelblad.

wi
door wijnholdsmit - Sep 2, 2013 om 13:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je de schade via je eigen verzekering regelen?

latevogel
door latevogel - Sep 2, 2013 om 13:51
86 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eens proberen met de deuren en ramen een tijdje leven en het luchten aan de bovenste etages overlaten. De kat heeft snel in de gaten: 'hier kan ik er niet meer in ("wat heb ik misdaan???")
en zal eerst niet meer langs komen na verloop van standvastigheid uwer zijde.
Daarna als u iets open heeft, het goed in de gaten houden (of anders weer sluiten) en zodra u mijnheer of mevrouw ziet haar de stuipen op het lijf jagen.
Ik heb zelf al meer dan 30 jaar katten en helaas is geen kat dezelfde maar schrikken doen ze allemaal als je ze laat schrikken en ze hebben een hekel aan verstoring van hun rust.
Dus als u standvastig bent, ramen en deuren dicht doet als u ze niet in de gaten kunt houden, dan heeft u binnen een bepaalde tijd geen vriend(in) meer aan deze kat!

Hoop ik.

eclipse
door eclipse - Sep 2, 2013 om 13:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Nooit een kat opsluiten, als die weg wilt sloopt ie je halve inboedel, wat werkt wel azijn aan het water toevoegen, met drooglikken krijgt hij dan een vieze smaak. , hier werkt het. ook zo `n kl.... kat die mijn bloembollen uitgraaft en er een cadeautje neerlegt.. na 2 water/azijn beurten, loopt ie mijn heg voorbij. wat Uw schade vergoedt ? probeert u het eens bij hulp en recht op de site ...sterkte en sccs.

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 13:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op maandag 2 sep 2013, 13:07]De kat van de buren kwam ook bij ons schijten in de tuin (eigenaar deed 's morgens de deur een beetje open en zei "ga maar lekker naar de buren").
Maar de buur had er geen rekening mee gehouden dat ik Helmonder ben. Haha.(weg kat)

Hoop niet dat u heeft gedaan wat ik denk dat u heeft gedaan.

nico s
door nico s - Sep 2, 2013 om 14:07
87 Antwoorden / 26 Vragen

vangen en naar het asiel brengen
nico s

ba
door baxi1111 - Sep 2, 2013 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

om geen problemen met de buren te krijgen en ze toch duidelijk te maken dat het hun kat is
de volgende oplossing ..
neem de kat doe hem in een doos en breng hem naar een dieren assiel als een kat
die bij jou is komen aanlopen en jij niet kan verzorgen.
na 1of 2 dagen zullen de buren vragen waar hun kat is ?
je verteld dan dat je wel een kat hebt gehad maar niet wist van wie ,en deze naar asiel heb gebracht
als de buren de kat terug willen zullen ze voor de kat moeten betalen hij heeft imers zijn inspuitingen en verzorging gehad .
goed voor de kat en kostelijk voor de buren

nico s
door nico s - Sep 2, 2013 om 14:16
87 Antwoorden / 26 Vragen

bax1111 dit was dus ook mijn bedoeling prima oplossing
nico s

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 14:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nico s schreef op maandag 2 sep 2013, 14:13]schandelijke reactie?? van wie
nicos

Van emboca natuurlijk.

ja
door jacquomo - Sep 2, 2013 om 14:26
4 Antwoorden / 2 Vragen

reactie op bakker28

Ik had de kat bij boerderij (familie) afgezet en uiteraard met toestemming.
De kat leefde inderdaad nog lang.
De buren namen geen kat meer.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=nico s schreef op maandag 2 sep 2013, 14:07]vangen en naar het asiel brengen
nico s

Maar ook dit is een schandelijke actie.

ar
door aram - Sep 2, 2013 om 14:27
136 Antwoorden / 1 Vragen

Beste emboca.
Hoop dat je dat stukje vis op je eigen bord terug vind.
Voor hetzelfde is een kind er de dupe van.

Een klein straaltje water helpt vaak. Een plens water niet.
Met een waterpistooltje heb je meer kans dan een plantenspuit.
Die laatste staat vaak in de sproei stand en dat heeft geen effect.

Waarom niet geprobeerd met je armen te spreiden en KKssst te zeggen tegen de kat als je op hem toeloopt?
Wel eerst ervoor zorgen dat de kat niet in het nauw zit en makkelijk weg kan komen.

Die schade aan de tafel die ze heeft is ook deels haar eigen schuld.

Altijd proberen voorkomen dat een kat schrikt. Hetzelfde als slapende honden niet wakker maken.

je
door jezus_4865547 - Sep 2, 2013 om 14:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou als ik u was horgaas / horgordijnen voor de ramen spannen. Dan kunnen de ramen gewoon open en kan de kat er niet meer in. Probleem opgelost. Goedkoop en doeltreffend.

op
door oplossing - Sep 2, 2013 om 14:34
119 Antwoorden / 1 Vragen

@terria, het is mij ook 2x overkomen met 2 verschillende katten van de buren, kat nr één wij woonde net in een nieuwe woning en onze tuin zou door een tuinman worden gedaan, toen de tuin eenmaal af was en er prachtig bij stond kwam de kat van mijn naaste buren op bezoek en ging heerlijk in MIJN tuin zitten p..pen...., omdat ik hele dagen werkte zag ik dat niet altijd maar ik kwam telkens drollen tegen in de aarde en op een dag zag ik de kat precies op dezelfde plek zijn behoefte doen, maar om een lang verhaal kort te maken, mijn tuin is eigen grond en ben naar de buren gestapt en hen gemaand hun kat of aan een tuigje te doen of binnen te houden anders zou ik maatregelen treffen en dan was voor hun het leed niet te overzien, ik was het zat!!!! het heeft geholpen want de kat kreeg een tuigje en is nooit meer in mijn tuin geweest.
Kat nr. twee, kwam ook steeds bij mij in huis, heb de buren hierover aangesproken maar volgens hun was het niet waar, toen heb ik gezegd dat de eerstvolgende keer die kat weer in mijn huis was ik dat beest in mijn auto zou zetten en naar een ver gelegen gebied weer vrij zou laten dan heeft hij daar voldoende gelegenheid de boel daar te verzieken en niet in mijn huis. De kat heb ik nooit meer gezien. Het zijn natuurlijk geen prettige oplossingen maar het werkt wel.
suc6

ma
door marianne1948 - Sep 2, 2013 om 14:45
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er hier zelfs al vele keren de tuinslang opgezet, MET HARDE STRAAL, niks helpt, bij die rot katten.
Ik vind het niet normaal,.. als ze huisdieren nemen en ze laten ze maar lopen heel de dag.
Er zijn hier nog meerdere mensen die er last van hebben.

Als je huisdieren neemt heb je ze maar bij te houden, en te zorgen dat een ander daar geen last van heeft.
Ook springen ze op alle auto`s die hier geparkeerd staan, zelfs bij ons achter, en dan zet ik er de tuinslang op natuurlijk, maar ze komen gewoon terug..Gggrrr...

te
door terria - Sep 2, 2013 om 14:49
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties!
Gaas hebben wij al geprobeerd, net als azijn, koffiedik, cacaodoppen en tientallen andere dingen die de katten weg zouden houden. Toch vindt hij steeds weer zijn weg naar hier.
Gisteren heb ik weer met de buren proberen te praten.. Buren gaan 's morgens weg en gooien de kat dan buiten, en kat kan dan vervolgens de hele dag niet naar binnen. Omdat buren zelf geen grote tuin hebben, kiest hij (begrijpelijk) onze tuin uit als leefplek. Ik heb dit aangegeven en gevraagd of zij ervoor kunnen zorgen dat de kat overdag bij hen naar binnen kan. Dit willen ze niet doen, want "het is een buitenkat". Daarop heb ik gezegd dat zij er misschien over na moeten denken of het slim is een buitenkat te hebben als zij zelf geen geschikte tuin hebben. Helaas kreeg ik hierop geen reactie.
Ik vind het ook hartstikke rot voor het beest, want nogmaals, ik hou van katten, maar mijn partner is al vanaf zijn kindertijd allergisch. Als wij beneden zitten en niet doorhebben dat kat via boven naar binnen is geglipt, treffen wij hem enkele uren later aan, en heeft hij dus op bed etc. gelegen. Dit betekent voor mijn partner dat hij dan de hele nacht moeite heeft met ademen. Hij is zelf ook de moeilijkste niet, maar dit gaat natuurlijk wel erg ver.
Ik ga vandaag kijken voor een hordeur, en hoop er zo voor te zorgen dat de kat in elk geval buiten blijft. Ergens vind ik het van de gekke dat ik nu alweer geld uit moet geven aan een kat die niet van mij is, maar goed, soms moet het maar..Ik ben van plan morgen contact op te nemen met de verhuurder, en hoop dat hij ons verder kan helpen met het feit dat de kat onze tuin sloopt.
De schade aan de tafel is iets waar ik zelf het minst mee zit, want tja, het is maar een tafel en inderdaad, wat is zo;n ding na 10 jaar nog waard. Ik denk dat het vooral komt door de irritaties die zich al een jaar opstapelen dat ik ergens het gevoel wil hebben dat ik in mijn recht sta? Maar zonder hun hulp zal ik vrij weinig voor elkaar krijgen ben ik bang.

ha
door hannekes_1 - Sep 2, 2013 om 15:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de reacties/oplossingen steeds grimmiger worden. Dat is jammer. Waarom zijn mensen, van beide kanten, zo onverdraagzaam?
Een kat is geen hond. Hij luistert niet en gaat zijn eigen gang. Kun je de eigenaar van de duif van 2 straten verder ook verhalen dat de duif toevallig in je tuin poept?
We lijken wel te vergeten dat onze tuinen een stuk natuur zijn. Hoewel een stuk natuur van ons, moet alles wat erin komt vernietigd worden. Slakken, mieren, katten en ga zo maar door.
Ja, soms heel vervelend. Maar de oplossingen die nu worden aangedragen zijn wel buiten proporties.
Wat betreft u Helmonder: Jammer! Heeft Helmond niet al genoeg reputatie? Je wordt in Brabant gewoon vies aangekeken als je vertelt dat je uit Helmond komt. Het lijkt me niet iets om trots op te zijn!

pergadoosje
door pergadoosje - Sep 2, 2013 om 15:03
11 Antwoorden / 2 Vragen

Heel vervelend,die overlast van de kat van de buren... Wij hebben zelf jaren katten gehad, mijn echtgenoot was en is een Katten fan, maar toen de laatste kat pas na 3 maanden rondzwerven, het nodig vond, om naar weer eens naar huis te komen, had ik het helemaal gehad met die krengen, hij zit bij onze a.s. schoonzoon, helemaal Happy te zijn. Kat blij, ik blij!
Geen kattenhaar meer onder mijn voeten

Maar heeft U het al eens met Koffieprut geprobeerd???
Koffieprut tussen de tuinplantjes strooien (Senceo of andere koffiepads) eerst ff een opsparen, open maken/knippen, en dan tussen de plantjes strooien.
Als een kat ergens een hekel aan heeft, dan is het wel VIEZE POOTJES

Succes een blije ex-katten toloreerster

st
door steenssens - Sep 2, 2013 om 15:11
4 Antwoorden / 9 Vragen

Foto,s maken is het beste dat heb ik ook gedaan en met resultaat

Want mijn vrouw heeft een panische angst voor katten

Je kunt ook de buurt zorg in schakelen als dat ook niet helpt dan de politie

ka
door kaatjevbeek - Sep 2, 2013 om 15:13
14 Antwoorden / 1 Vragen

In het open raam draadjes/garen spannen. Horizontaal. Daar kan een kat enorm van schrikken. Na een paar keer zijn neus stoten kan hij wegblijven. Of peper in de vensterbank strooien....Of nog erger, die draadjes met lijm bewerken en dàn door de peper halen voor ze gespannen worden. De lijm moet wel drogen hoor voor hij opgespannen wordt. Een kat haat vaak water.. De mijne komt heel verontwaardigd thuis als hij nat wordt. Van regen of omdat hij met zijn pootjes in de nattigheid komt. Die komt hij thuis drogen. ;-) Een kletsnat matje voor de deur waar hij door komt? Zelf kun je daar rekening mee houden.
Ik heb zelf altijd katten gehad... vandaar dat ik weet wat hij niet leuk vindt. Maar ik weet ook dat mijn kat geen overlast bezorgt.. kan hier ook niet. ;-)

retjudyy
door retjudyy - Sep 2, 2013 om 15:15
38 Antwoorden / 25 Vragen

Het is voor mij heel makkelijk ,als U vele malen gevraagd heeft aan Uw buren er wat aan te doen ,en ze geven geen gehoor
Doe dan als de kat binnen is alle ramen dicht ;vang de kat en breng hem naar het Asiel.
wie niet horen wil moet op de blaren zitten

te
door terria - Sep 2, 2013 om 15:39
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=oplossing schreef op maandag 2 sep 2013, 14:34]@terria, het is mij ook 2x overkomen met 2 verschillende katten van de buren, kat nr één wij woonde net in een nieuwe woning en onze tuin zou door een tuinman worden gedaan, toen de tuin eenmaal af was en er prachtig bij stond kwam de kat van mijn naaste buren op bezoek en ging heerlijk in MIJN tuin zitten p..pen...., omdat ik hele dagen werkte zag ik dat niet altijd maar ik kwam telkens drollen tegen in de aarde en op een dag zag ik de kat precies op dezelfde plek zijn behoefte doen, maar om een lang verhaal kort te maken, mijn tuin is eigen grond en ben naar de buren gestapt en hen gemaand hun kat of aan een tuigje te doen of binnen te houden anders zou ik maatregelen treffen en dan was voor hun het leed niet te overzien, ik was het zat!!!! het heeft geholpen want de kat kreeg een tuigje en is nooit meer in mijn tuin geweest.
Kat nr. twee, kwam ook steeds bij mij in huis, heb de buren hierover aangesproken maar volgens hun was het niet waar, toen heb ik gezegd dat de eerstvolgende keer die kat weer in mijn huis was ik dat beest in mijn auto zou zetten en naar een ver gelegen gebied weer vrij zou laten dan heeft hij daar voldoende gelegenheid de boel daar te verzieken en niet in mijn huis. De kat heb ik nooit meer gezien. Het zijn natuurlijk geen prettige oplossingen maar het werkt wel.
suc6

Dat van dat tuigje kan ik nog wel aankaarten bij ze misschien, goede tip, bedankt!

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 16:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

terria, maar je schrijft eerder dat de kat de hele dag buiten is als ze naar hun werk gaan. Moet hij dan de hele dag in een tuigje buiten zitten? Daar kan hij ook verstrikt in raken. Niet dat dit jouw probleem dan zou zijn, maar toch, ik vind het zielig voor de kat. Die mensen zijn zo'n beestje toch niet eens waard. Maar dat terzijde.

wo
door woodwood - Sep 2, 2013 om 16:25
15 Antwoorden / 2 Vragen

De buren moeten de schade betalen WA voor ook de huisdieren.
Maar om van de kat af te komen, steeds wanneer je de kat op je plaats ziet
altijd een kan of glas water bioj de hand houden en gelijk nat gooien bij mij
heeft het na enkele dagen van alert zijn en water gooien geholpen, nu loopt
ze met een bocht om mijn plaats heen.

vl
door vlinder30 - Sep 2, 2013 om 16:26
52 Antwoorden / 3 Vragen

Echt super vervelend dat mensen met katten zich dit soort privileges toe-eigenen.
Wij hebben ook een kat en die komt gewoonweg NIET buiten, soms in onze eigen (hoog omheinde) tuin als we er zelf ook bij zijn en haar in de gaten kunnen houden (mocht ze ineens na 3jr. ontdekken dat ze kan springen en klimmen met haar nagels :) ).
Denk dat je dan ook bij de buren achter het net vist met de aangerichtte schade helaas. Je hebt het immers al vaker aangegeven en dat helpt dus al niets, ze hebben er dus maling aan dat iemand anders last heeft van hun kat oid anders hadden ze er wel wat aan gedaan nl.
En idd een tip van een oude buur: kat vangen en wegbrengen naar het asiel, als zijnde kat is aan komen lopen, weet niet van wie die is, bla bla bla (zorg dat je niet zgn. afstandskosten moet betalen bij het asiel) en weg kat. Jij van het probleem af. Succes

vocabularis
door vocabularis - Sep 2, 2013 om 16:42
17 Antwoorden / 8 Vragen

Meest handige oplossing: zorg dat die kat niet naar binnen kan, d.m.v. (bv.) horren.

te
door terria - Sep 2, 2013 om 16:46
11 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin, dat is waar, kat zit de hel dag buiten. Ik wil inderdaad niet dat dat beestje verstrikt raakt..
Ik trek het me denk ik ook teveel aan, ik bedoel, ik heb last van hem ja, maar ik vind het ook gewoon zielig. Ik heb ook tegen de buren gezegd, hoe zouden jullie het vinden, de hele dag (en ook vaak nacht) buiten, ook als het regent? Maar ja, het is een "buitenkat" he...
Water etc zijn we nu al weken aan het doen met de tuinslang. Deert het beest niet, hij komt gewoon weer terug.

te
door terria - Sep 2, 2013 om 16:49
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vocabularis schreef op maandag 2 sep 2013, 16:42]Meest handige oplossing: zorg dat die kat niet naar binnen kan, d.m.v. (bv.) horren.

Dat zou inderdaad het binnenprobleem oplossen. Ondanks dat het duur is moet het dan maar, of een goedkopere oplossing zoals met garen wat iemand net zei. Partner is woest omdat het ons al zoveel geld heeft gekost met gaas, cacaodoppen, kapotte planten, tafel etc. Maar ja, er is niets aan te doen, ik zie de buren helaas niet meebetalen haha.

po
door posthuma - Sep 2, 2013 om 16:57
15 Antwoorden / 9 Vragen

Breng de kat naar t asiel, we hebben ook vaak last van de kat van de buren, kat komt binnen bij ons, en gaat dan bij onze parkiet op de loer liggen. Ik ben een dierenvriend, maar als je een HUISDIER hebt, hou 'm dan thuis. Als het de bedoeling is dat het dier de buurt onveilig maakt ga dan op een hutje op de hei wonen!

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 16:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, 't is maar goed dat je geen vogeltjes hebt, als je aan hordeuren begint. Wij hadden die (dure) hordeuren maar een flinke kater zat al een tijd te azen op onze, vrije, vliegende parkiet. Wat dacht je wat, die ging dwars door de hordeur - weg parkiet.

po
door posthuma - Sep 2, 2013 om 17:20
15 Antwoorden / 9 Vragen

Het valt mij op dat er veel reacties zijn van mensen die zeggen dat je ramen en deuren maar gesloten moet houden om te voorkomen dat katten uit de buurt bij jou naar binnen kunnen komen. Dat is nogal kort door de bocht, en de omgekeerde wereld, dus als de buren een kat hebben mag ik mijn huis afsluiten, en dat in de zomer? Heb ik geen recht op frisse lucht? Ik zou tegen deze mensen willen zeggen, hou je kat binnen en zet zelf je deuren dicht, ook in de zomer, zodat we geen last hebben van jullie HUISdier.

te
door terria - Sep 2, 2013 om 17:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=posthuma schreef op maandag 2 sep 2013, 17:20]Het valt mij op dat er veel reacties zijn van mensen die zeggen dat je ramen en deuren maar gesloten moet houden om te voorkomen dat katten uit de buurt bij jou naar binnen kunnen komen. Dat is nogal kort door de bocht, en de omgekeerde wereld, dus als de buren een kat hebben mag ik mijn huis afsluiten, en dat in de zomer? Heb ik geen recht op frisse lucht? Ik zou tegen deze mensen willen zeggen, hou je kat binnen en zet zelf je deuren dicht, ook in de zomer, zodat we geen last hebben van jullie HUISdier.

Ja dit is precies hoe ik het zie. Zoals ik al zei is mijn partner astmatisch en allergisch voor katten en stof en heeft juist die frisse lucht erg nodig. Maar daarnaast, ik vind het ook geen overbodige luxe om gewoon een fris huis te hebben.

labren
door labren - Sep 2, 2013 om 17:28
862 Antwoorden / 0 Vragen

rol een krant op en sla die kat gewoon je huis uit en wedden dat die niet meer terug komt

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die kat in het begin wellicht aangehaald en wat lekkers gegeven, dat hij steeds terugblijft komen?

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2013 om 17:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien zoekt de kat wel een binnenplekje als hij steeds de hele dag buiten (ook met regen) wordt gezet. Ook 'buitenkatten' zoeken beschutting en een plek om te slapen.

Is het misschien een idee om deze reacties met een link aan ze door te mailen indien u een emailadres van de buren heeft? Of print de commentaren uit en geef die aan ze, gooi desnoods door de brievenbus. Misschien als ze lezen dat zowel kattenliefhebbers als katenhaters dit een idiote manier van doen vinden, dat uw buren tot inkeer komen?

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig is het vis advies verwijderd, maar er staan nog steeds heel schandalige adviezen tussen.

te
door terria - Sep 2, 2013 om 17:48
11 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, heb hem niets lekkers gegeven. Ik denk inderdaad dat hij een beschut plekje zoekt, heb dit ook al tegen de buren gezegd, dat ik ook graag binnen zit als het regent.
Ik denk dat de buren zelf ergens ook wel weten dat het een beetje ver gaat, maar dat ze er gewoon lak aan hebben helaas..

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 17:51
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Terria,

Praten, proberen te communiceren met buren over hun kat is absoluut onmogelijk. Ik heb het zelfde gedoe/probleem. zij hebben allen steen in hun tuin, ik veel groenpartij, bomen, bloemen etc. de buurtkatten vinden mijn tuin utopia. de ene buur (nr. 14) staat open en zijh houden de kat binnen, hij springt ook regelmatig op mijn grote zonnescherm om op hun dakterras te komen (zij hebben dan de schuifpui gesloten). de volgende buur [nr. 16] beweert dat hun kat niets doet, aanricht of wat dan ook, en wijst de vinger naar buren nr 14. ik heb de kat van nr. 16 met mijn smartphone gefilmd en foto's genomen. heb het nog niet als bewijs aan ze geleverd. ik wacht tot de schade giga is en dan zal ik dat zeker doen.
Ergo mijn advies, Neem foto, of maak film met je smartphone en presenteer deze aan ze. dat is namelijk keihard bewijs. heeft u geen smartphone, leen er een of een camera!!!

te
door terria - Sep 2, 2013 om 18:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 18:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 18:19
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.

Beste Terria,

Vandaag toevallig op radio 1 news te horen dat de 'buurtbemiddelaar' duizenden gevallen meer heeft behandeld dan in het jaar 2012. mijn advies is derhalve contact te zoeken met zo een bemiddelaar in uw buurt. neem contact op met uw gemeente huis. informeer bij de telefoniste waar u zo een bemiddelaar kunt spreken cq inschakelen. naar mijn weten kunnen zij meer voor elkaar krijgen dan de verhuurder [deze is alleen tegenwoordig met de slechte economie, geïnteresseerd in op tijd betaalde huur.] Zo een bemiddelaar is ook bindend, en kan de buren wel dwingen tot actie.

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 18:25
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=terria schreef op maandag 2 sep 2013, 18:12]@wiggle46, communiceren is inderdaad onmogelijk. Vervelend dat dat bij u ook zo gaat..
Het probleem is dat ze niet doen alsof ze het niet geloven. De eerste keer zeiden ze nog "goh wat vervelend", nu zeggen ze "oh zat hij weer bij jullie?" en reageren ze gewoon niet op wat ik zeg. Als ik zeg dat ik het zat ben, knikken ze en that's it. Of ze beloven er iets aan te doen en vervolgens gebeurt er niets. Dus dat bewijs, daar wil ik zeker voor zorgen, maar ik denk dat ze dan hetzelfde reageren "oh ja, hij zit bij jullie" en verder niets. Zo frustrerend.
Ik hoop dat de verhuurder morgen wel bereikbaar is, en dat hij ons verder kan helpen, eventueel met hen kan praten.

Beste Terria,

Geweldig techniek van je buren, zo van ja zeggen en nee doen. van ja en mee eens zijn kost je niets en je doet vervolgens geen "moer". slim, doch zoals u aangeeft zeer frustrerend!. zij zullen nooit en te nimmer actie ondernemen om hun kat uit uw omgeving te houden. SVP lees mijn laatste advies/ idee - buurtbemiddelaar. Ik denk dat dat voor u positief zou kunnen uitvallen.

h19l49
door h19l49 - Sep 2, 2013 om 18:39
121 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik 6 jaar geleden verhuisd vanwege de kattenoverlast.
Ik woonde toen in een hoekwoning en de tuin was de uitlaatplaats van de katten uit de buurt.
Gevolg was dat mijn tuin één stinkende en vieze bende werd waar niet tegen viel op te ruimen.
Ramen en deuren beneden dichthouden om ze niet in huis te krijgen en tot overmaat van ramp was er ook nog iemand in de buurt die het zo nodig vond om duiven te gaan houden met gevolg dat k boven ook alles dicht kon houden.
Vaak met de bewoners en houders van de katten over de overlast gesproken maar altijd weer het standaard antwoord dat hun katten het niet deden.
Ook de wijkagent meerdere malen benaderd maar die zag de noodzaak van op zijn minst even komen kijken niet in, had eerlijk gezegd van een wijkagent ook niet anders verwacht.
Het wordt hoognodig tijd dat het verplicht wordt om katten te chippen en dan ook kattenbelasting in te gaan voeren.
Ik ben dol op dieren maar niet dol meer op katten.
De meeste bezitters van katten nemen dit dier omdat je er toch geen omkijken naar hebt, helaas de buren meestal wel!.
Woon nu in een vrijwel kattenloze omgeving en mocht ik er toch weer last van krijgen dan los ik het zelf wel op, helaas op een dan niet zo'n prettige manier, wel triest maar het kan niet anders.
...................................
helaas los ik het probleem van @Terria hier niet mee op maar ik wou graag mijn ervaring even kwijt.

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 18:45
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=h19l49 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:39]Zelf ben ik 6 jaar geleden verhuisd vanwege de kattenoverlast.
Ik woonde toen in een hoekwoning en de tuin was de uitlaatplaats van de katten uit de buurt.
Gevolg was dat mijn tuin één stinkende en vieze bende werd waar niet tegen viel op te ruimen.
Ramen en deuren beneden dichthouden om ze niet in huis te krijgen en tot overmaat van ramp was er ook nog iemand in de buurt die het zo nodig vond om duiven te gaan houden met gevolg dat k boven ook alles dicht kon houden.
Vaak met de bewoners en houders van de katten over de overlast gesproken maar altijd weer het standaard antwoord dat hun katten het niet deden.
Ook de wijkagent meerdere malen benaderd maar die zag de noodzaak van op zijn minst even komen kijken niet in, had eerlijk gezegd van een wijkagent ook niet anders verwacht.
Het wordt hoognodig tijd dat het verplicht wordt om katten te chippen en dan ook kattenbelasting in te gaan voeren.
Ik ben dol op dieren maar niet dol meer op katten.
De meeste bezitters van katten nemen dit dier omdat je er toch geen omkijken naar hebt, helaas de buren meestal wel!.
Woon nu in een vrijwel kattenloze omgeving en mocht ik er toch weer last van krijgen dan los ik het zelf wel op, helaas op een dan niet zo'n prettige manier, wel triest maar het kan niet anders.
...................................
helaas los ik het probleem van @Terria hier niet mee op maar ik wou graag mijn ervaring even kwijt.

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 18:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=h19l49 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:39]Zelf ben ik 6 jaar geleden verhuisd vanwege de kattenoverlast.
Ik woonde toen in een hoekwoning en de tuin was de uitlaatplaats van de katten uit de buurt.
Gevolg was dat mijn tuin één stinkende en vieze bende werd waar niet tegen viel op te ruimen.
Ramen en deuren beneden dichthouden om ze niet in huis te krijgen en tot overmaat van ramp was er ook nog iemand in de buurt die het zo nodig vond om duiven te gaan houden met gevolg dat k boven ook alles dicht kon houden.
Vaak met de bewoners en houders van de katten over de overlast gesproken maar altijd weer het standaard antwoord dat hun katten het niet deden.
Ook de wijkagent meerdere malen benaderd maar die zag de noodzaak van op zijn minst even komen kijken niet in, had eerlijk gezegd van een wijkagent ook niet anders verwacht.
Het wordt hoognodig tijd dat het verplicht wordt om katten te chippen en dan ook kattenbelasting in te gaan voeren.
Ik ben dol op dieren maar niet dol meer op katten.
De meeste bezitters van katten nemen dit dier omdat je er toch geen omkijken naar hebt, helaas de buren meestal wel!.
Woon nu in een vrijwel kattenloze omgeving en mocht ik er toch weer last van krijgen dan los ik het zelf wel op, helaas op een dan niet zo'n prettige manier, wel triest maar het kan niet anders.
...................................
helaas los ik het probleem van @Terria hier niet mee op maar ik wou graag mijn ervaring even kwijt.

de enige oplossing is dat de katten houders/eigenaren hun verantwoordelijkheid nemen. gelukkig is er best veel veranderd (niet alles). maar je kunt ze aanspreken door diverse acties op hun burengedrag. ze komen er niet meer gemakkelijk mee weg [zie burenbemiddelaar], de politie-NIET wijkagent, mijn eigen ervaring met wijkagent is, interesseert ze echt geen ene moer, of ze zijn vrindjes met degene waar je overlast van hebt. wijkagent=mislukte, beroerde, gefaalde politieagent!!!!!
ze kunnen ze niet ontslaan [kost veel geld] ergo zoek een baan waar ze geen kwaad kunnen; hier ERVARING! mee.
Ik verhuis niet [gezien de woningmarkt], en af en toe pik ik met een schep de troep van de kat en deponeer dat in hun tuin. they are not happy :)), maar ondernemen geen tegen actie, daar ze weten dat het hun kat is [die laten ze nacht en dag buiten].

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wiggle46

Een buurtbemiddelaar is natuurlijk helemaal niet bindend.

En de huisbaas of de politie doen daar natuurlijk ook niets aan.

Maak uw eigen huis "katproof".

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2013 om 19:00
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Terria, het advies van Zoekster is toch misschien iets om te overwegen. De hele bubs antwoorden uitprinten en er een schrijven bij doen dat (hoewel ze dat wel kunnen lezen) hier de meningen staan van het Vara Kassa forum. Dus dat je het in de publiciteit hebt gegooid. Jouw klacht is nu ook terug te vinden op Google, schrijf dat er ook maar als extraatje bij. In dit geval is het eigenlijk jammer dat je geen namen of adressen mag noemen, misschien dat ze dan iets alerter reageren. (Wel zo goed hoor, geen privé gegevens), maar soms.....

wiggle46
door wiggle46 - Sep 2, 2013 om 19:01
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 18:58]@wiggle46

Een buurtbemiddelaar is natuurlijk helemaal niet bindend.

En de huisbaas of de politie doen daar natuurlijk ook niets aan.

Maak uw eigen huis "katproof".

Tiger,
in die zin WEL bindend daar je wettelijk wel bindende acties kunt ondernemen. de buurtbemiddelaar is een verlengstuk van de gemeente/een gemeente!.Look it up! Uw negativiteit biedt geen oplossing, terwijl er zeker goede oplossingen voorhanden zijn. Probeer er een 1, of wees eens positief!!!

te
door terria - Sep 2, 2013 om 19:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

@wiggle46, ik had nog niet eerder van een burtbemiddelaar gehoord, maar mocht mijn verhuurder niet mee willen helpen zal ik dit zeker gaan uitzoeken!
@tenormin ik zal er eens over nadenken of dat effect zal hebben. Ze hebben tot nu toe nog nooit op mijn brieven gereageerd, maar wie weet als het erop duidt dat ik nu ook andermans mening heb gevraagd op het een Vara forum dat dat helpt..

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Wiggle46

Positief punt.

Uit het handboek buurtbemiddeling.

buurtbemiddeling houdt in dat er een luisterend oor en onafhankelijke gespreksleiding voor
de betreffende buren is. Want de bedoeling is dat de ruziënde partijen zelf samen hun conflict oplossen. dit alles gebeurt onder leiding van twee bemiddelaars. dat zijn vrijwilligers die daarvoor een speciale training hebben gevolgd. een belangrijk kenmerk van buurtbemiddeling is dat die altijd op vrijwillige basis plaatsvindt en gratis is. daarmee wordt de laagdrempeligheid vergroot.

Er zijn zeker goede oplossingen voorhanden, maak je eigen huis katproof.

hilly
door hilly - Sep 2, 2013 om 19:54
37 Antwoorden / 21 Vragen

Het is en blijft moeilijk om het te bewijzen als een buurkat bij jou schade aanricht.
Een plantenspuit helpt niet echt maar ik heb ervaring met ballonnen te laten knappen als de kat in de buurt komt.
Ik heb ook jaren geleden een buurkat binnen gehad en die is van schrik(van mij) in de vitrages gaan hangen.De buren er op aan gesproken maar ja die zeiden: Bewijs maar dat het onze kat was.Ook een zeer negatieve reaktie.
Succes verder...

weetnietveel
door weetnietveel - Sep 2, 2013 om 21:21
69 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Terria,

Ook bij mij komt er altijd een buurkat binnen, is een heel schuw dier maar richt gelukkig geen schade aan en een harde stem verjaagd haar. Probeer het eens met zo'n sensor van een 'dier' dat een geluid laat horen bij het passeren van de kat, misschien de schreeuw van een krijsende kat, vraag het eens na.

il
door iljaha - Sep 2, 2013 om 22:48
179 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi: gelukkig snap je dat een kat moeilijk in toom te houden is. Ik heb er eentje die zich regelmatig op te sluiten weet. Daarom is het ook verdomde lastig om een kat te leren waar 'ie wel of niet mag poepen: dat doet zo'n beest waar het lekker voelt. Van de eigenaren vragen om in te grijpen is een onmogelijke vraag: een kat binnen houden terwijl die buiten gewend is, is pure mishandeling zowel voor mens als kat.
Volgens mij is je schade aan de tafel gedekt door je inboedelverzekering.
Je kunt met je buren proberen af te spreken een schuine net-afscheiding op de schutting te plaatsen waardoor de kat niet meer kan komen. Als je uit dierenliefde praat hoop ik dat je buren met je willen praten in plaats van tegen je. Anders zit er niet veel op om die afscheiding zelf te plaatsen. Klikt niet eerlijk, maar ik heb dit ook mogen doen voor (of tegen) de ballen van mijn buurjongetje. Leuk kind, maar net als mijn kat: niet in te tomen. Veel sterkte.

re
door repelsteeltje12 - Sep 2, 2013 om 23:06
6 Antwoorden / 0 Vragen

Schrikdraadapparaat kopen, vervolgens wat draadjes spannen in de tuin geisoleerd van aarde installeren,
als de kat of katten daar kennis mee maken komen ze gegarandeerd niet meer terug

Deze apparaten zijn verkrijgbaar op netvoeding maar ook op een accu en zijn in verschillende uitvoeringen groot en klein te koop bij tuincentra.

Succes!

du
door duvelke - Sep 3, 2013 om 00:06
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ook hier in de buurt hebben we onderhand meer zwerfkatten dan bv duiven !!! Gelukkig heb ik zelf een hond die ze wegjaagt, maar bij mijn buurvrouw lag de tuin ook behoorlijk vol met kattenstront. Bij een tuincentrum hier in de buurt hadden ze speciale planten tegen katten, een soort vetplant die ook nog mooi bloeit . Alleen stinkt de plant ontzettend. Zet hem dus niet bij je achterdeur in de tuin maar wat verder weg. Mijn buurvrouw heeft er nu 2 in de tuin staan en geen kat meer gezien ! Ik weet helaas niet hoe de plant heet maar bij een goed tuincentrum zullen ze dat wel weten.
Het zou toch van de zotte zijn dat jij je huis moet gaan barricaderen voor de kat van een ander!!!

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2013 om 00:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@duvelke, een van deze genoemde planten misschien, heb geen idee.
anti-kat-plant. Misschien nog iets voor terria, die word overspoeld met allerlei adviezen. ;-)

ma
door marianne67 - Sep 3, 2013 om 06:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Is de kat van de buren gechipt?
Zo niet kat laten ophalen door het assiel.
Dan moeten ze flink betalen om hem terug te krijgen .
Dat zal ze. Leren
Is bij bij in de buurt ook eens gebeurd.
Of de kat ff wegbrengen naar het assiel.
En zeggen dat je deze kat niet kent.

h19l49
door h19l49 - Sep 3, 2013 om 09:31
121 Antwoorden / 0 Vragen

@Iljaha,

Als je uit ervaring weet dat een kat moeilijk in toom te houden is, ligt ook uiteraard aan de eigenaar, waarom begin je er dan aan?.
En dat een kat moeilijk binnen te houden is is natuurlijk volstrekte onzin en gemakzucht om daar van uit te gaan en dus een ander maar op te zadelen met jouw probleem.
Mijn buren hebben 3 katten die nooit buiten komen en die dieren weten dus niet anders, zelfs als de buitendeur per ongeluk open blijft staan zullen die dieren nooit een poging doen om te ontsnappen.
Dus zo kan het ook!.
Maar jij zult uiteraard wel tot die groep behoren die een kat zo fijn vinden omdat je er geen omkijken naar hebt en dus de buren bewust opzadelt met een probleem waarvan je zelf niet in wilt zien dat het bestaat.
Dat noemen wij dan een ernstige vorm van egoistisch gedrag!.

ja
door jangmcoolen - Sep 3, 2013 om 10:40
77 Antwoorden / 12 Vragen

Hou nou op over die kat.
Er blijft nou eenmaal ALTIJD een grote groep mensen die hun leven laten bepalen door de buren en die buren hebben in die machtswellust ook nog veel plezier.
Zulke mensen noemen ze LOOSERS.

sp
door spikkel - Sep 3, 2013 om 13:07
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik lees hier de gekste dingen. Mensen zonder katten moeten hun huis katproof maken zodat de katten van de buren niet meer naar binnen kunnen. Behoorlijk omgekeerde wereld, vind ik.

Stel dat je een buitenhond hebt, type poolhond. Mag die dan ook aan de wandel en bij jullie op de bank gaan liggen ? De bank slopen, je vlees van het aanrecht jatten e.d. Ik vrees toch dat het dan een heel ander verhaal wordt.

Hier komt geen kat levend het huis uit, daar zorgt de hond wel voor. Zou ik de hond niet hebben dan bracht ik de kat toch echt naar het asiel. Telkens weer. Als ze thuis niet welkom zijn kun je andere mensen er toch niet mee opschepen ?

zoekster
door zoekster - Sep 3, 2013 om 13:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij mij mag je poolhond op de bank liggen ;-)

Het zou waarschijnlijk al enorm schelen als die buren een kattenluikje zouden plaatsen. Die kat kan, zoals ik het lees, geen kant op als hij eenmaal naar buiten is gestuurd.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 13:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=spikkel schreef op dinsdag 3 sep 2013, 13:07]Ik lees hier de gekste dingen. Mensen zonder katten moeten hun huis katproof maken zodat de katten van de buren niet meer naar binnen kunnen. Behoorlijk omgekeerde wereld, vind ik.
Dus moet de buren hun kat maar aan een lijntje in de tuin vastmaken?

Katten lopen nu eenmaal los. Of je het ermee eens bent of niet.
En als mensen een katloze tuin willen en niet willen dat katten in huis komen, moeten die mensen zelf maatregelen treffen.
Of je het nu ermee eens bent of niet. Het zijn gewoon de feiten.
Hier in de buurt lopen sowieso al zes katten van verschillende mensen.
Moet ik dan gaan achterhalen van wie dat die katten zijn en die mensen met het mes op de keel dwingen (figuurlijk) dat zij hun katten aanlijnen?
En hoe gaat het dan met katten die in het wild leven?

????

Ik bedoel maar.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2013 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook bij mij is die poolhond welkom op de bank. Helaas veel dierenhaters hier op het forum. Misschien als kind geen hondje op poesje mogen hebben. Jammer.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 13:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 13:25]Helaas veel dierenhaters hier op het forum.
Ik in ieder geval niet.

Ik ben op zich wel gek op katten. Honden ook wel.

Nu kan ik gaan mopperen en schelden dat er katten in mijn tuin zitten, alleen helpt dat het probleem niet mee oplossen.
Ik ben erachter gekomen dat katten graag in mijn tuin vertoeven. Dus draai ik het om.
Die katten zijn welkom.

Alleen willen die ook nog wel eens naar binnen gaan. Maar met simpele middelen is dat echt wel te voorkomen. Hordeuren bijvoorbeeld.

ja
door jan bovee - Sep 3, 2013 om 15:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo terria,
ik heb jaren geleden hetzelfde probleem gehad. de buren hoorde mijn verhaal aan en 10 min erna zat hun kat in mijn keuken. ik was niet van plan mijn deuren te sluiten voor de kat van de buren. ben met de kat naar de buren gegaan en heb hun gezegd dat de volgende keer hun kat naar het asiel breng. 2 dagen ging het goed en toen heb ik besloten het dier naar het asiel te brengen, met de mededeling dat het een aangelopen kat was en ik niet weet wat ik ermee met moest. ik had geen last meer.
3 weken later gebeld naar het asiel,van is de kat opgehaald,zeiden ze hij heeft een nieuw baasje gevonden. ik krijg het idee dat mensen die hun kat buiten doen voor 50% van hun kat af willen.

h19l49
door h19l49 - Sep 3, 2013 om 18:16
121 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik,

Kijk, dat bedoel ik dus met egoistisch gedrag.
Ik wil géén kat maar moet me wel wapenen tegen de kat van de buren om daar geen last van te hebben.
Dat komt dus overeen met de overlast van b.v. harde muziek van de buren, dan zou ik dus oordoppen in moeten in doen om hun de gang maar te laten gaan.
Hoe verzin je dit achterlijke aso gedrag?.
Ik heb medelijden met je buren met zo'n Tokkie.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 18:55
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 18:16]@ikbenik,

Kijk, dat bedoel ik dus met egoistisch gedrag.
Ik wil géén kat maar moet me wel wapenen tegen de kat van de buren om daar geen last van te hebben.
Zoals eerder gezegd: wie zegt dat het de kat is van de buren?

En zoals ik eerder aangaf: al zou de buren hun kat aanlijnen, dan nog lopen er tig aantal katten los rond. Ook in het wild.
Schiet dan ook weer niet op.

En wat doe je met vogels?

???

Met padden?

Met salamanders?

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 18:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Toch zijn het voornamelijk kattenhaters die zo aan het klagen zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2013 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag met ook af waar ik kan klagen ;-)

Ik heb een paar eksters in mijn tuin die denken dat mijn keuken een filiaal van Mc Donalds is. Als de achterdeur openstaat en er staat per ongeluk nog een schaaltje met hondebrokjes, doen ze zich daar tegoed aan. Geef ik mijn hond buiten, in mijn eigen tuin, vlees en loopt zij even weg, dan pikken die eksters dat.

Toen ik er een weg wilde jagen, kakte hij als dank op mijn kleed. Kan ik dat bij de gemeente of bij de regering of zo claimen.

Het vangen en naar het asiel brengen, is wat ladtig.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 19:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 19:02]Ik vraag met ook af waar ik kan klagen ;-)

Ik heb een paar eksters in mijn tuin die denken dat mijn keuken een filiaal van Mc Donalds is. Als de achterdeur openstaat en er staat per ongeluk nog een schaaltje met hondebrokjes, doen ze zich daar tegoed aan. Geef ik mijn hond buiten, in mijn eigen tuin, vlees en loopt zij even weg, dan pikken die eksters dat.
Dat bedoel ik dus.

Dan maakt het totaal niet uit of er een kat losloopt of niet.

h19l49
door h19l49 - Sep 3, 2013 om 20:35
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 18:57]Toch zijn het voornamelijk kattenhaters die zo aan het klagen zijn.

Omdat wij problemen hebben met de overlast van een huisdier van een ander zijn wij kattenhaters?.
Omdat die eigenaren van die katten er totaal geen probleem mee hebben dat hun huisdier een hoop overlast veroorzaakt moeten wij maar zwijgen?.
Omdat wij het zat zijn om onze tuin te zien veranderen in één grote kattenstrontbak hebben we dit maar te slikken?.
Omdat wij onze ramen en deuren dicht moeten houden om te voorkomen dat onze inboedel ook nog volgezeken wordt door die katten moeten wij dit maar accepteren?.
Wij , in uw ogen , kattenhaters hebben ook rechten en wel het recht op een fatsoenlijke samenleving zonder, bewust veroorzakende, overlast.
En voor het geval U ook nog gaat denken dat ik geen dierenliefhebber ben, ik heb er verschillende die niemand overlast aandoen.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2013 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen een echte dierenliefhebber raapt een kat op en brengt die naar het asiel, met de mededeling, die kat is komen aanlopen en ik weet niet van wie die is.

Zo iemand heeft nog nooit een huisdier gehad, wat kwijt geraakt is en heeft niet die ellende doorstaan, die daarvan het gevolg is.

Dat kan in mijn ogen dus alleen maar een kattenhater zijn.

ja
door jangmcoolen - Sep 3, 2013 om 21:20
77 Antwoorden / 12 Vragen

In mijn ogen zijn die buren van Terria burenhaters.
En @ikbenik maakt het helemaal spannend; je weet verdomd goed na zoveel tijd uit welk huis de kat komt. En jij wilt deze nare situatie afdoen met dat ene geval dat het een aanloopkat is.
Kattenliefhebbers zijn net voetbalsupporters; ze zien niks dan hun eigen kat.
Mijn buurvrouw heeft een hond en die zegt 's avond tegen haar man : "Ik ga al vast te bed met de hond ga jij maar in het mandje liggen"
Maar dat de buurman ten opzichte van Terria een burenhater is, hebben jullie in al je kattenliefde niets eens bij stilgestaan.
Hoever kun je wegzakken.
Voor mij discussie gesloten

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 21:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35][quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 18:57]Toch zijn het voornamelijk kattenhaters die zo aan het klagen zijn.

Omdat wij problemen hebben met de overlast van een huisdier van een ander zijn wij kattenhaters?.
Precies.

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]Omdat die eigenaren van die katten er totaal geen probleem mee hebben dat hun huisdier een hoop overlast veroorzaakt moeten wij maar zwijgen?.
Dus moeten katten maar aan een lijntje in de tuin gebonden worden?

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]Omdat wij het zat zijn om onze tuin te zien veranderen in één grote kattenstrontbak hebben we dit maar te slikken?.
Overdrijven is ook een kunst!
Met die kattenstrontbak valt echt best mee.

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]Omdat wij onze ramen en deuren dicht moeten houden om te voorkomen dat onze inboedel ook nog volgezeken wordt door die katten moeten wij dit maar accepteren?.
En vogels dan?
Padden, kikkers, salamanders, vliegen, muggen enz. dan?

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]
Wij , in uw ogen , kattenhaters hebben ook rechten en wel het recht op een fatsoenlijke samenleving zonder, bewust veroorzakende, overlast.
Dat is de natuur.
Er zijn meer dieren buiten dan alleen katten die zonder maatregelen zeer gemakkelijk in huis komen.
Dus zijn alle dieren welkom, behalve katten?

Get a life!

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]
En voor het geval U ook nog gaat denken dat ik geen dierenliefhebber ben, ik heb er verschillende die niemand overlast aandoen.

Als je een kat van de buren zomaar naar het asiel brengt, ben je geen dierenliefhebber!

En mocht je het gemist hebben: ik heb hier in de buurt ook minstens zes katten rondlopen die ook in mijn tuin komen. Ze vertoeven daar zeer graag.
En ja, ik moet ook oppassen, want als ze de mogelijkheid krijgen, zitten ze ook bij mij in huis. En dat wil ik niet.

Alleen maak ik er geen heibel van. Die katten leren mij kennen en komen mij ook begroeten. En als ik in de tuin bezig ben, komen zij nieuwsgierig kijken wat ik aan het doen ben.

Dat is gewoon schitterend.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 21:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op dinsdag 3 sep 2013, 21:20]In mijn ogen zijn die buren van Terria burenhaters.
En @ikbenik maakt het helemaal spannend; je weet verdomd goed na zoveel tijd uit welk huis de kat komt. En jij wilt deze nare situatie afdoen met dat ene geval dat het een aanloopkat is.
Kattenliefhebbers zijn net voetbalsupporters; ze zien niks dan hun eigen kat.
Mijn buurvrouw heeft een hond en die zegt 's avond tegen haar man : "Ik ga al vast te bed met de hond ga jij maar in het mandje liggen"
Maar dat de buurman ten opzichte van Terria een burenhater is, hebben jullie in al je kattenliefde niets eens bij stilgestaan.
Hoever kun je wegzakken.
Voor mij discussie gesloten

Jij bent echt het spoor compleet bijster.

Jij hebt zo'n kattenfobie dat het echt aan anderen ligt dan aan jezelf.

Katten zijn geen dieren die je in een hokje stopt en ook niet aanlijnt in de tuin. Katten zijn zeer bewegelijke dieren die ook graag klimmen.
Honden kun je nog wel met een hek binnen de tuin houden. Katten niet.
Mensen houden katten, omdat het zeer intrigerende en speelse dieren zijn die net zoveel liefde geven als honden.
Mensen gaan echt geen katten houden om daarmee alleen maar de buren te pesten.

li
door lielie56 - Sep 3, 2013 om 22:37
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had steeds last van mijn buurkat. Hij kreeg het zelfs voor elkaar door het kattenluikje met magneetbeveiliging te komen. Daar onze kat bang voor hem is en bovendien dure dieetbrokken eet was ik het beu dat hij op een of andere manier toch steeds binnen kon komen als ik naar m'n werk was. Op een gegeven moment was ik thuis en zag ik hoe hij binnen kwam. Hij liep naar boven en ben achter hem aangegaan. Heb meteen alle deuren achter me dicht gedaan en heb hem opgesloten in de douche waar ik de douchekop heb gepakt en hem helemaal kletsnat heb gespoten. Vervolgens heb ik de deur weer open gedaan en hem via de voordeur uitgelaten. Hij heeft het daarna nooit neer gedaan.

labren
door labren - Sep 3, 2013 om 23:19
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat

te
door terria - Sep 3, 2013 om 23:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen kattenhater. Ik heb altijd katten gehad. Maar dat betekent niet dat ik dan ook blij ben met poep van andermans katten scheppen, of met dat ik al mijn met liefde verzorgde planten weg kan gooien en mijn ramen en deuren niet eens op een kier kan doen. Daarbij komt het voor mij grootste belang, zoals ik al zei is mijn partner allergisch voor katten dus heb ik er bewust voor gekozen nu geen katten in huis te nemen. Dus ook niet die van de buren.
Ik zou natuurlijk nooit andermans kat naar een asiel brengen, dat gaat mij inderdaad veel te ver. Ik hoop gewoon dat buren zelf een betere plek voor de kat creeren, met buiten een lekker plekje om te vertoeven, en de mogelijkheid om naar binnen te gaan wanneer kat dat wil. Hopelijk hoeft hij dat dan niet meer bij ons te zoeken.

ikbenik
door ikbenik - Sep 3, 2013 om 23:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:19]ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat
Zoiets doe je niet.
En valt ook nog onder diefstal en heling.

h19l49
door h19l49 - Sep 4, 2013 om 14:08
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:31][quote=labren schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:19]ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat
Zoiets doe je niet.
En valt ook nog onder diefstal en heling.

Volgens mij wordt het tijd dat ze U eens aan een lijntje gaan binden en het liefst zo kort mogelijk.
Mensen als U met zulke meningen en uitspraken sporen niet helemaal.
Het egoisme zit er bij U helemaal ingebakken en daar moet een ieder die het niet met U eens is maar voor wijken.

ikbenik
door ikbenik - Sep 4, 2013 om 14:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=h19l49 schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:08][quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:31][quote=labren schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:19]ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat
Zoiets doe je niet.
En valt ook nog onder diefstal en heling.

Volgens mij wordt het tijd dat ze U eens aan een lijntje gaan binden en het liefst zo kort mogelijk.
Mensen als U met zulke meningen en uitspraken sporen niet helemaal.
Het egoisme zit er bij U helemaal ingebakken en daar moet een ieder die het niet met U eens is maar voor wijken.

Dus jij vindt het normaal dat als jij last van een dier van de buren hebt, dat je dat dier dan oppakt en als zwerfdier naar het asiel brengt?
Ik in ieder geval niet.

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2013 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h19149

Ik ben het honderd procent eens met @ikbenik. Dus ik ook maar aan een lijntje?

pino123
door pino123 - Sep 4, 2013 om 14:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=h19l49 schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:08][quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:31][quote=labren schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:19]ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat
Zoiets doe je niet.
En valt ook nog onder diefstal en heling.

Volgens mij wordt het tijd dat ze U eens aan een lijntje gaan binden en het liefst zo kort mogelijk.
Mensen als U met zulke meningen en uitspraken sporen niet helemaal.
Het egoisme zit er bij U helemaal ingebakken en daar moet een ieder die het niet met U eens is maar voor wijken.

Wat moeten ze dan doen, als ze last hebben van je auto of kinderen? Ook maar een touwtje pakken, ik geloof niet wat we op deze manier met de eigendommen van een ander dienen om te gaan!

ikbenik
door ikbenik - Sep 4, 2013 om 14:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:35]ik geloof niet wat we op deze manier met de eigendommen van een ander dienen om te gaan!
Precies.

Wat nog schandaliger is, is dat er helaas mensen zijn die bij kattenoverlast een luchtbuks pakken en de kat in de kop schieten.
Hun opvatting: een dode kat levert geen overlast meer.

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Sep 4, 2013 om 14:53
57 Antwoorden / 0 Vragen

Prachtig Topic. je haalt de aso's er zo weer uit :-)

ikbenik
door ikbenik - Sep 4, 2013 om 14:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eenwarmbericht schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:53]Prachtig Topic. je haalt de aso's er zo weer uit :-)
Yep.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 4, 2013 om 18:05
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik]

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 20:35]
Wij , in uw ogen , kattenhaters hebben ook rechten en wel het recht op een fatsoenlijke samenleving zonder, bewust veroorzakende, overlast.
Dat is de natuur.
Er zijn meer dieren buiten dan alleen katten die zonder maatregelen zeer gemakkelijk in huis komen.

Dus zijn alle dieren welkom, behalve katten?

En ja, ik moet ook oppassen, want als ze de mogelijkheid krijgen, zitten ze ook bij mij in huis. En dat wil ik niet.

Jij wilt de buurkatten niet in je huis.
Dat wil TS nu juist ook niet.
De 'wilde' dieren die makkelijk in je huis kunnen komen is de natuur. Daar valt ook wel het nodige aan te doen als je die niet wilt.
Buurkatten die binnen komen, is geen natuur.

TS, heb je je buren al eens een kostenoverzicht gegeven en om vergoeding gevraagd?
Je zou een aantal oplossingen op papier kunnen zetten, kosten erbij en vragen welke oplossing de buren willen uitvoeren.
Heel misschien gaat het kwartje vallen?

h19l49
door h19l49 - Sep 5, 2013 om 13:56
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:15][quote=h19l49 schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:08][quote=ikbenik schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:31][quote=labren schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:19]ik snap het hele verhaal niet , je vangt die kat en je brengt hem naar het asiel als zwerfkat
Zoiets doe je niet.
En valt ook nog onder diefstal en heling.

Volgens mij wordt het tijd dat ze U eens aan een lijntje gaan binden en het liefst zo kort mogelijk.
Mensen als U met zulke meningen en uitspraken sporen niet helemaal.
Het egoisme zit er bij U helemaal ingebakken en daar moet een ieder die het niet met U eens is maar voor wijken.

Dus jij vindt het normaal dat als jij last van een dier van de buren hebt, dat je dat dier dan oppakt en als zwerfdier naar het asiel brengt?
Ik in ieder geval niet.

Dus als ik last heb van de kat van de buren en ik heb al een tig aantal keren mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en gevraagd om een fatsoenlijke oplossing en mijn buren hebben daar geen boodschap aan en hun prioriteit gaat boven de mijne?, dan moet ik mij daar dus maar bij neerleggen?.
Als je die mentaliteit hebt, zoals je dus duidelijk kenbaar maakt, dan vraag je om een tegenreactie, jij hebt dus ook gewoon schijt aan de buren dat moge duidelijk zijn.
En dat er dan mensen zijn die de kat van de buren naar het asiel brengen vind ik een redelijke oplossing.
Na alle problemen die ik destijds gehad heb en dus maar verhuisd ben zou ik nu dus, bij nieuwe overlast, een stapje verder gaan en dus echt voor eigen rechter gaan spelen.
Het zou toch van de zotte zijn dat de veroorzaker van de overlast, de eigenaar van de kat dus, vrijuit gaat en ik dat maar heb te accepteren.
Helaas hoort dit gedrag bij het moderne aso beleid in de hedendaagse maatschappij.
Verder krijg ik zo langzamerhand de indruk dat jij hier een beetje stoer loopt in de hoop om bijval door je soortgenoten i.p.v. inhoudelijk en onafhankelijk van mening in te gaan op het probleem van de topic steller.
Succes verder met je gedrag alhier.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h19149

En wat doet u dan met buren zelf die overlast veroorzaken en na herhaaldelijk daarop gewezen te zijn, ook denken schijt aan @h19149? Bent u dan een flinke bink en pakt u die ook op en brengt ze naar het asiel of zo?

Vandaag toevallig een stuk in de Volkskrant over een gezin dat jarenlang met opzet de buurt geterroriseerd had, waar nu pas tegen kon worden opgetreden.

Nee, tegen een dier bent u flink, dat brengt u naar het asiel en als er niemand voor komt, wordt hij afgemaakt. Grote jongen.

h19l49
door h19l49 - Sep 5, 2013 om 14:23
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:04]@h19149

En wat doet u dan met buren zelf die overlast veroorzaken en na herhaaldelijk daarop gewezen te zijn, ook denken schijt aan @h19149? Bent u dan een flinke bink en pakt u die ook op en brengt ze naar het asiel of zo?

Vandaag toevallig een stuk in de Volkskrant over een gezin dat jarenlang met opzet de buurt geterroriseerd had, waar nu pas tegen kon worden opgetreden.

Nee, tegen een dier bent u flink, dat brengt u naar het asiel en als er niemand voor komt, wordt hij afgemaakt. Grote jongen.

Toch fijn dat @ikbenik ook fans heeft van het zelfde ikke ikke soort.
We hebben het hier over een kat en niet over het soort mensen waar U zich misschien bij aan kunt sluiten.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h19149

Inderdaad het gaat over een buurkat en een kras op tafel. En niet over een mug, die je van bijna iedereen dood mag slaan.

Ik voel mij niet geroepen van iemand fan te zijn, maar in deze kwestie ben ik het met ikbenik eens.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 14:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

@h19l49:

Mij gaat het erom dat er mensen zijn die zeggen:
IK wil de deuren van mijn huis openzetten.
IK wil geen maatregelen treffen zodat dieren naar binnen kunnen komen.

IK wil de ramen en deuren open kunnen zetten en geen maatregelen treffen. En als er toch katten van de buren naar binnen kunnen komen VIND IK dat de buren hun kat maar aan moeten lijnen.
En als de buren niet willen luisteren VIND IK het gerechtvaardigd om die kat op te pakken en als zwerfkat naar het asiel te brengen. Met als resultaat DAT IK geen last meer heb van die kat.

Nogal veel IK wat er voorkomt.
A-sociaal dus.

En h19l49:
Ik heb helemaal geen katten.
Dus wat zeur je nu?

Zoals ik al diverse keren heb geschreven:
Katten uit de buurt komen ook bij mij in de tuin. Ik wil niet dat ze bij mij in huis komen. Dus heb ik simpele maatregelen getroffen.

Moeilijk zeg!

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 14:39
107 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan misschien als het asielzoekers zijn anders niet.

Als er beter op die beesten gepast word dan is dat hele probleem er niet.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 14:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:39]Dat kan misschien als het asielzoekers zijn anders niet.

Als er beter op die beesten gepast word dan is dat hele probleem er niet.

Dus moeten de katten maar aangelijnd aan een touw bij de katteneigenaar in de tuin lopen?

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Sep 5, 2013 om 14:50
57 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:54][quote=eenwarmbericht schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:53]Prachtig Topic. je haalt de aso's er zo weer uit :-)
Yep.

Ja jij bent er dus zo één.
Wees er maar trots op.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 14:56
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eenwarmbericht schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:50][quote=ikbenik schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:54][quote=eenwarmbericht schreef op woensdag 4 sep 2013, 14:53]Prachtig Topic. je haalt de aso's er zo weer uit :-)
Yep.

Ja jij bent er dus zo één.
Wees er maar trots op.

Hoho!
Ik ga niet aso zitten roepen dat de katten maar aangelijnd moeten worden.
Katten lopen nu eenmaal gewoon los.

Katten lopen bij mij ook gewoon in de tuin.
Dan kan ik ook moeilijk lopen doen en eisen dat alle katten aangelijnd in de tuin van de eigenaar vastgebonden worden.
Dat doe ik dus niet.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikbenik

Ik ben bang dat er een spraakverwarring is ontstaan (lol). Ik heb de indruk dat @warmbericht u juist een aso vindt, omdat de katten los mogen.

Zie, of lees ik het verkeerd? Dan mijn excuses daarvoor.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 15:03
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:48][quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:39]Dat kan misschien als het asielzoekers zijn anders niet.

Als er beter op die beesten gepast word dan is dat hele probleem er niet.

Dus moeten de katten maar aangelijnd aan een touw bij de katteneigenaar in de tuin lopen?

Als je een beest neemt dan zorg je dat een ander daar geen last van heeft, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Hoe ze dat doen is niet aan mij, maar een ander op kosten jagen kan echt niet.
Dat jij daar voor kiest betekent nog niet dat iedereen dat moet doen.
Lijkt de omgekeerde wereld wel.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 15:06
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 15:00]@ikbenik

Ik ben bang dat er een spraakverwarring is ontstaan (lol). Ik heb de indruk dat @warmbericht u juist een aso vindt, omdat de katten los mogen.

Zo vatte ik het ook op.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 15:07
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 15:03][quote=ikbenik schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:48][quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 14:39]Dat kan misschien als het asielzoekers zijn anders niet.

Als er beter op die beesten gepast word dan is dat hele probleem er niet.

Dus moeten de katten maar aangelijnd aan een touw bij de katteneigenaar in de tuin lopen?

Als je een beest neemt dan zorg je dat een ander daar geen last van heeft, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Hoe ze dat doen is niet aan mij, maar een ander op kosten jagen kan echt niet.
Dat jij daar voor kiest betekent nog niet dat iedereen dat moet doen.
Lijkt de omgekeerde wereld wel.

Op de kosten jagen valt reuze mee.

De meeste mensen nemen wel maatregelen om insecten buiten te houden.
Maar naast katten zijn er nog veel meer dieren.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 15:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

Je probeerd recht te praten wat krom is, dat gaat niet als je normen waarden hebt!

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 15:45
107 Antwoorden / 2 Vragen

Je probeerd iets recht te praten wat krom is, dat gaat niet als je normen waarden hebt!

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikben ik.

Duidelijk(lol)

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 15:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 15:49]@ikben ik.

Duidelijk(lol)

Inderdaad LOL

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 15:55
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 15:44]Je probeerd recht te praten wat krom is, dat gaat niet als je normen waarden hebt!

Dus als iemand ergens last van heeft mag die persoon dus het object dat overlast veroorzaakt in beslag nemen en afvoeren?
Dat is dus de normen en waarden?

Niet van mij, wel van een aso.

Het gaat dus echt om IK, IK IK, en niet om de natuur, overige mensen in de buurt enz.

Weten we dus ook weer.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 16:12
107 Antwoorden / 2 Vragen

Moeilijk he?

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 16:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Nee hoor.

Weet ik gelijk wie wel de aso's zijn.
Ik in ieder geval niet.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 16:25
107 Antwoorden / 2 Vragen

Haha jij hebt het alleen maar over het gevolg in plaats van de oorzaak.
Problemen dien je bij de wortel aan te pakken, doe je dat dan kan je de rest vergeten want dat is er niet.
Het kan zo simpel zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@despuiter

U hebt het over normen en waarden. Blijkbaar zijn die alleen van toepassing als ze u uitkomen.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 16:29
107 Antwoorden / 2 Vragen

Verklaar u nader.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 16:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:25]Haha jij hebt het alleen maar over het gevolg in plaats van de oorzaak.
Problemen dien je bij de wortel aan te pakken, doe je dat dan kan je de rest vergeten want dat is er niet.
Het kan zo simpel zijn.

Men wilt gewoon zonder maatregelen de deur openzetten en eisen dan dat er totaal geen kat in hun tuin komt en dus ook niet in huis.
Dus als de kat eigenaar hun katten aan een touwtje in hun tuin binden, kan die kat dus ook nergens naar toe. Met gevolg dat die kat dus geen andere tuin in kan en mensen die geen katten in hun tuin en huis willen (en dat ook eisen), kunnen de boel open laten staan zonder dat er een kat binnenkomt.

Die mensen zijn echt aso, omdat zij alleen aan hun eigen denken en niet aan de rest.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verduistering doet u dus blijkbaar niets als het u te pas komt.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 16:35
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:27]@despuiter

U hebt het over normen en waarden. Blijkbaar zijn die alleen van toepassing als ze u uitkomen.

Over die normen en waarden van despuiter wil ik dus niets mee te maken hebben.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 16:40
107 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger Waar blijkt dat uit, ik zeg nergens dat ik het daar mee eens ben.

Cookies
door Cookies - Sep 5, 2013 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ikbenik en @tijger1: niet meer reageren op die a-sociale "GeenStijl" malloten, lijkt mij het enige verstandige. Je kunt aan de hand van hun aso reacties in 1x al raden uit welk milieu zij komen.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 16:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:42]@ikbenik en @tijger1: niet meer reageren op die a-sociale "GeenStijl" malloten, lijkt mij het enige verstandige. Je kunt aan de hand van hun aso reacties in 1x al raden uit welk milieu zij komen.
Heb je gelijk in.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 5, 2013 om 16:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De WA verzekeraar van de eigenaar van de Kat moet dit vergoeden.
Als ze niet verzekerd zijn is dat jammer.

De kat zelf, probeer het maar eens te vertellen en het beste om een kat weg te jagen is zijn of haar taal te gebruiken. dus gewoon hard blazen en als grote Kat of Kater doen waar ze niet van houden.
De eigenaar kan niets aan doen dat je ramen op laat staan zonder inbraak beveiliging.
Ik heb stangen voor zowel de katten als echte inbrekers gemaakt en dat bevalt prima.

En Katten verjagen, wat doe ik dan met mijn eigen kat die ook overal kan komen en vele vrienden uitnodigde, want dat probleem heb ik, mijn kater houd de beveiligde deur gewoon open als de buurvrouw geen juiste code op haar riempje heeft van het kattendeurtje!

Dus er zijn ook slimme katten dus de geluiden, die kunnen niet omdat ik zelf en mijn eigen kat er wel willen blijven wonen.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2013 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:42]@ikbenik en @tijger1: niet meer reageren op die a-sociale "GeenStijl" malloten, lijkt mij het enige verstandige. Je kunt aan de hand van hun aso reacties in 1x al raden uit welk milieu zij komen.

Inderdaad.

despuiter
door despuiter - Sep 5, 2013 om 17:11
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:31]Verduistering doet u dus blijkbaar niets als het u te pas komt.

Leuk om zomaar wat te roepen maar het is nergens op gebaseerd.
Kom maar met een Quote.

Best wel zielig eigenlijk om zulke onzin uit te kramen omdat ik je mening niet deel.

h19l49
door h19l49 - Sep 6, 2013 om 13:58
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:30][quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:25]Haha jij hebt het alleen maar over het gevolg in plaats van de oorzaak.
Problemen dien je bij de wortel aan te pakken, doe je dat dan kan je de rest vergeten want dat is er niet.
Het kan zo simpel zijn.

Men wilt gewoon zonder maatregelen de deur openzetten en eisen dan dat er totaal geen kat in hun tuin komt en dus ook niet in huis.
Dus als de kat eigenaar hun katten aan een touwtje in hun tuin binden, kan die kat dus ook nergens naar toe. Met gevolg dat die kat dus geen andere tuin in kan en mensen die geen katten in hun tuin en huis willen (en dat ook eisen), kunnen de boel open laten staan zonder dat er een kat binnenkomt.

Die mensen zijn echt aso, omdat zij alleen aan hun eigen denken en niet aan de rest.

Misschien slim om je zelf eens een spiegel voor te houden om die aso eens goed te bekijken.
Als jij dit katten probleem wilt oplossen door het probleem te verschuiven naar de mensen die de problemen ondervinden van mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn dan vraag ik mij toch af wie hier de aso is?.
Maar zoals ik al eerder vermelde schijnen jouw prioriteiten ver boven die van je medemens te staan, typisch gedrag wat bij een aso past.

pino123
door pino123 - Sep 6, 2013 om 14:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=h19l49 schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:58][quote=ikbenik schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:30][quote=despuiter schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:25]Haha jij hebt het alleen maar over het gevolg in plaats van de oorzaak.
Problemen dien je bij de wortel aan te pakken, doe je dat dan kan je de rest vergeten want dat is er niet.
Het kan zo simpel zijn.

Men wilt gewoon zonder maatregelen de deur openzetten en eisen dan dat er totaal geen kat in hun tuin komt en dus ook niet in huis.
Dus als de kat eigenaar hun katten aan een touwtje in hun tuin binden, kan die kat dus ook nergens naar toe. Met gevolg dat die kat dus geen andere tuin in kan en mensen die geen katten in hun tuin en huis willen (en dat ook eisen), kunnen de boel open laten staan zonder dat er een kat binnenkomt.

Die mensen zijn echt aso, omdat zij alleen aan hun eigen denken en niet aan de rest.

Misschien slim om je zelf eens een spiegel voor te houden om die aso eens goed te bekijken.
Als jij dit katten probleem wilt oplossen door het probleem te verschuiven naar de mensen die de problemen ondervinden van mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn dan vraag ik mij toch af wie hier de aso is?.
Maar zoals ik al eerder vermelde schijnen jouw prioriteiten ver boven die van je medemens te staan, typisch gedrag wat bij een aso past.

ik denk dat we het er heus wel over eens zijn, dat de gedupeerde overlast heeft van katten. Alleen moet je wel op de juiste manier je gelijk halen. Dat is niet katten naar het asiel brengen. Je zal de eigenaar hiermee moeten confronteren. En schade moeten gaan verhalen. Zo is het in Nederland geregeld en niet anders.

Als iemand van oordeel is dat je auto verkeerd staat, is het niet normaal om een auto weg te laten slepen, of zelf weg te slepen. Daar hebben wij in dit land bijv. de wijkagent voor.

Redacteur
door Redacteur - Sep 6, 2013 om 15:54
1056 Antwoorden / 62 Vragen

Dames, heren. Gaat u weer ontopic en vriendelijk reageren?

br
door briientjuh - Nov 1, 2013 om 20:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een kat en die mag vanaf volgende week naar buiten, ( dankzij chip ) ik weet nu al dat mijn kat in andermans tuin gaat zitten of hij ook overlast veroorzaakt weet ik niet, maar ik heb mezelf voorgenomen dat zodra iemand klaagt ik bereid ben een deel te betalen aan de katwering, meee omdat ik niet wol dat mensen mijn kat hardhandig of eger aan pakt.

Verder zelf zou k ht ook vervelend vinden als een andere kat echt overlast zou veroorzaken. In mijn ogenl overlast iets wat mijn kat niet stuk zou maken omdat hij dat geleerd heeft.

Dan nog even tegen alle breng naar het asiel mensen, een asiel is afhankelijk van giften en donaties, elke kat die binnen komt kost hun geld voer onderzoek etc, de ophaal kosten dekken dit vaak nieteen! dus als er nog meer van dat soort kattenbrengers bij komen zijn er binnenkort geen dierenasiels meer en wat word de oplossing dan? En dan nog bv de katten van kinderen van ouders met een laag inkomen die wel iets proberen eeaan te doen maar niet kunnen?? Sommige katten hebben ook volgens het asiel uitloop nodig.

De schade van de tafel is waarschijnlijk niet te verhalen maar zoals ze zelf al zegt dat boeit haar ook niet zo hett gaat mevrouw om de gezondheid vvan haar man en ik hoop uIT het diepst van me hart dat er een kat en mensvrienselijke oplossing komt. En ook een kattenluik voor de kat. Succes en sterkte ermee!!

Jonne11
door Jonne11 - Nov 1, 2013 om 21:01
87 Antwoorden / 15 Vragen

Het is heel simpel. Honden moeten aan de lijn, dus katten ook! Je kunt het de kat niet kwalijk nemen dat hij lekker rond struint, het zijn de egoistische baasjes die menen dat hun HUISdier het recht heeft bij anderen overlast te veroorzaken! Gewoon kattenbelasting invoeren, moet je eens zien hoeveel "kattenliefhebbers" hun kat eruit doen! Nou zal ik volgens 'tijger' en 'ikbenik' wel weer een kattenhater zijn, (wat dus niet zo is), maar dat tekent hun egoistische denkwijze.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2013 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn hier al 11 pagina's reacties geplaatst. Ruim voldoende, lijkt me.

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Nov 2, 2013 om 08:56
57 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 22:10]Er zijn hier al 11 pagina's reacties geplaatst. Ruim voldoende, lijkt me.

Wat jij vind is helemaal niet belangrijk, jij hebt het hier niet voor het zeggen dus gedraag je dan ook niet zo .
Of ben je bang dat iedereen weer leest wat voor type jij bent.

poessieauw
door poessieauw - Jul 11, 2014 om 18:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is dit afgelopen Terria?

poessieauw
door poessieauw - Jul 12, 2014 om 13:05