DR
door DRAGO Sep 20, 2023 om 16:01
Huishouden & energie

Schade vloer door gasbedrijf

Het gasbedrijf wat bij ons is geweest via woningbouw heeft per ongeluk schade gemaakt aan onze vloer .
De ring die hij aan moest draaien brak af
Dus spoot het water eruit .
Vloer nat ook onder de vloer laminaat beschadigd.
Hun willen de schade niet betalen
Woningbouw ook niet en onze verzekering zegt hun moeten de schade betalen.
100 mailtjes telefoontjes verder .
Kastje naar de muur willen ze niet betalen.
Ook niet als de woningbouw hun al 3x aangesproken heeft.
Hoe los ik dit op

5781 11 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Sep 20, 2023 om 16:04
856 Antwoorden / 3 Vragen

Geef het op aan je eigen inboedelverzekering. Zij gaan dan, als ze schade uitkeren, de tegenpartij (in casu het gasbedrijf) aansprakelijk stellen en dat gaat dan volledig buiten jou om.

De woningbouw is geen partij in deze.

Janzegt
door Janzegt Sep 21, 2023 om 20:08
126 Antwoorden / Vragen

Beste Thecla58, of jouw verzekering dit voor je doet, is erg afhankelijk van het type verzekering en verzekeraar. Bij een schade moet je soms aangeven of deze veroorzaakt is door jezelf of door anderen. En als het anderen is kan het zijn dat je verzekeraar niets voor je wil doen en dat je alsnog zelf de tegenpartij aansprakelijk moet stellen.

Thecla58
door Thecla58 Sep 21, 2023 om 20:50
856 Antwoorden / 3 Vragen

Dat laatste ben ik zeker niet met  je eens. Ik heb zelf een beroep moeten doen op mijn inboedelverzekering omdat ik waterschade had beneden in mijn berging. Door die berging loopt een pijp van de hemelwaterafvoier en die was kapot. Dat is pas geconstateerd toen er water in mijn berging kwam tijdens een aantal vreselijke hoosbuien. Mijn inboedelverzekering ingeschakeld zij hebben die schade verder afgehandeld en hebben die schade weer verhaald op de verzekering van mijn wonigbouwvereniging.

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2023 om 16:30
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Stel met een gewone en aangetekende brief de veroorzaker/bedrijf aansprakelijk voor alle schade.

tenormin
door tenormin Sep 20, 2023 om 17:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Per ongeluk op 1 gedrukt. Niet de bedoeling.

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2023 om 17:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De enige, juiste, weg die u moet bewandelen is wat @thecla58 schrijft. Dus niet de veroorzaker/bedrijf aansprakelijk stellen maar het gewoon aan uw eigen inboeleverzekering doorsturen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 20, 2023 om 20:57
2067 Antwoorden / Vragen

Dit is volgens mij ook de juiste manier. Nou staat er 100 telefoontjes, maar zit daar ook meer dan een belletje met de verzekeraar bij want ook daar kan iemand zich vergissen.

ro
door ronny530 - Sep 20, 2023 om 17:18
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen wil uw inboedelverzekeraar de schade ook niet vergoeden en dan rest u niets anders dan het bedrijf dat de schade heeft veroorzaakt middels een aangetekende brief aansprakelijk te stellen.
Toch wel vreemd dat uw inboedelverzekering de schade niet in behandeling neemt omdat er sprake van verhaalschade is en u als leek zijnde niet in kunt schatten hoe groot die schade is.

ju
door juliomariner Sep 20, 2023 om 18:37
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad vreemd, toch maar eens aandringen bij de inboedelverzekering.

Janzegt
door Janzegt Sep 21, 2023 om 20:11
126 Antwoorden / Vragen

Of je inboedelverzekeraar de schade wil verhalen op de schadeveroorzaker, is afhankelijk van je verzekering en verzekeraar.

sw
door swat1500 - Sep 20, 2023 om 22:42
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Wie is "hun" in dit verhaal?
De woningbouw of de loodgieter? Het gasbedrijf bestaat niet
Kennelijk heeft u een huurwoning van de woningbouwvereniging.
Als de loodgieter aan het werk was in opdracht van de woningbouwvereniging dan is de woningbouwvereniging aansprakelijk.
Als u een inboedelverzekering heeft zal deze het gaan regelen en de woningbouwvereniging aansprakelijk stellen.
De woningbouwvereniging kan later op haar beurt de uitgekeerde schade terug vorderen bij de loodgieter.
Bij welke verzekering heeft u de schade gemeld? Bij de inboedelverzekering of uw wa verzekering?
In het laatste geval is het verklaarbaar waarom zij geen actie ondernemen. U bent dan bij het verkeerde loket.
Als u geen inboedelverzekering hebt, ik vermoed dat dit hier het geval is, zult u zelf de woningbouwvereniging schriftelijk aansprakelijk moeten stellen.
Gezien het taalgebruik in uw posting zult u daarbij wel hulp moeten zoeken. Mocht u een rechtsbijstandverzekering hebben dan kunt u daar terecht anders contact leggen met het juridisch loket.
Alleen bellen gaat u niet verder helpen.

JMA2
door JMA2 - Sep 20, 2023 om 23:14
117 Antwoorden / 2 Vragen

Buiten alle reeds gegeven adviezen om vraag ik me vooral af wat iemand van het gasbedrijf aan de waterleiding moet doen.
Waarom wilde de monteur een moet van het water aandraaien?

mo
door mof - Sep 22, 2023 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het via de woningbouw is kunt u de woningbouw aanspreken. Die is immers opdrachtgever en slechts via hun opdracht mag de aannemer bij u binnen aan het werk. Doen ze niets daan kunt u proberen een procedure te starten bij de huurcommissie. Een andere optie is gewoon naar de rechter.

mo
door mof - Sep 22, 2023 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Verder: de inboedelverzekering is een leuk verhaal, maar, de inboedelverzekering is niet verplicht. Ook als u die niet heeft kunt u de woningbouw aanspreken. Moet u wel meer moeite zelf doen en misschien ook kosten maken  die u uiteindelijk als schade weer kunt terugkrijgen van de woningbouwvereniging.

An
door Ann28 - Sep 25, 2023 om 16:01
2 Antwoorden / Vragen

Laminaat valt onder huurdersbelang.

Bij brandverzekeringen wordt er bij particuliere schade bijna nooit verhaald. De eigen (inboedel) verzekeraar is degene die moet vergoeden. Daar kun je ook het beste terecht. Een inboedelverzekeraar vergoed de nieuwwaarde (onder voorbehoud van oud voor nieuw) en de aansprakelijkheidsverzekeraar keert hoogtens de dagwaarde uit. Het feit dat ze allemaal naar het elkaar wijzen is niet zo netjes. Eigen verzekering gaat eerst.
Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

[edit redactie, het plaatsen van links van commerciële of promotionele aard is niet toegestaan]

atlas1302
door atlas1302 - Oct 3, 2023 om 11:09
341 Antwoorden / 13 Vragen

Vloer nat ook onder de vloer laminaat beschadigd. Dat kan TS wel roepen, maar is er expertise geweest die dat ook bevestigd dat er schade is, en ook ontstaan door die klungelige handeling.
Ik denk het niet, althans ik hoor TS er niet over. Waarom niet?

mi
door miennaamishaaz - Oct 7, 2023 om 23:03
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik zou doen is:

de schade bij de verzekering melden, en hun het laten oplossen.
hierdoor heeft u niet de koppijn met hoe alles zit, en wordt u ook niet van tafeltje naar tafeltje gestuurd bij beide partijen.