Re
door Renhaf Dec 25, 2023 om 10:38
Huishouden & energie

Serviceabonnement Feenstra verwarming

Let op. Bij het afsluiten van een tweejarig onderhoudscontract van bijv je cv-ketel moet je, als je binnen de contractperiode verhuist, toch het bedrag van de volledige periode betalen. Tenzij je als onbezoldigd wederverkoper het contract probeert te slijten aan degene die je huis overneemt.

3800 9 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Dec 25, 2023 om 10:43
7197 Antwoorden / 3 Vragen

Goed om rekening mee te houden, dank voor de informatie.

ro
door ronny530 - Dec 25, 2023 om 11:12
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Onderhoudscontracten lopen bij verkoop van de woning gewoon door dat is niet nieuw dat is al sinds jaar en dag het geval.
Bij verkoop van de woning dient u de koper van het onderhoudscontract op de hoogte te stellen en overname van dat onderhoudscontract ook in de verkoopvoorwaarden mee te nemen.
In huurwoningen kunt u geen onderhoudscontract afsluiten omdat de verhuurder voor het onderhoud verantwoordelijk is maar blijkbaar is er sprake van een koopwoning met een verwarming die ooit zelf aangeschaft of overgenomen is.

sira
door sira - Dec 25, 2023 om 11:15
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Logisch toch.

U kunt misschien het servicecontract meenemen naar de ketel in uw nieuwe huis.

Zou wel erg gemakkelijk zijn als je door verhuizing onder alle contracten uit kunt komen.

Janzegt
door Janzegt - Dec 25, 2023 om 15:09
127 Antwoorden / Vragen

Het is niet abnormaal dat onderhoudscontracten doorlopen als u verhuist. Dit onderhoudscontract gaat dan over op de nieuwe bewoner. Moet wel gemeld worden in de informatie documenten die een makelaar beschikbaar stelt aan mogelijke kopers.De koper is hiervan op de hoogte en kan niet weigeren. Als dit niet gemeld aan mogelijke kopers, dan bestaat bij verkoop, de verkoper voor de kosten opdraait.

Gr
door Grunn1 - Dec 26, 2023 om 11:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is al jaren zo. Gewoon de voorwaarden lezen als je een contract afsluit. Staat ook vaak vermeld bij de makelaar als je een huis tekoop staat met een onderhoudscontract. Niks nieuws.

jan koops
door jan koops - Dec 27, 2023 om 16:05
20 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben ook een jaar bij Feenstra geweest en kreeg ook foute mails en rekeningen. Advies : Ga weg bij Feenstra

be
door beter weten - Dec 28, 2023 om 00:22
8 Antwoorden / 0 Vragen
John1970
door John1970 - Dec 31, 2023 om 06:09
2 Antwoorden / Vragen

LET OP Feenstra, Eneco, Energiewacht, Kemkens voldoen niet aan de regelgeving met hun twee jarig onderhoudscontract!
Wilt u weten hoevaak uw toestel onderhoud nodig heeft? Sla de handleiding er op na!!

Hier leest u de onderhouds interval van uw toestel, en in de meeste gevallen staat er een jaarlijks controle voorgeschreven.
Deze metingen cq controles bepalen of uw groot of klein onderhoud nodig hebt.
Dus jaarlijkse controle benodigd? JAZEKER!

De meeste toestellen van vandaag de dag geven het aan wanneer er onderhoud aanstaande is (voorwaarde hiervoor wel is dat de thermostaat van het zelfde merk als de ketel dient te zijn). Stookt u zuinig heeft u misschien de kans dat u eens per 2-3 een onderhoudbeurt nodig heeft.
Stookt u veel dan komt de melding eens per 1-2 jaar.
Dus een en ander is afhankelijk van uw stookgedrag.

Misschien is dit een puntje om ze in beweging te krijgen.