An
door Anne44 Feb 8, 2016 om 20:34
Huishouden & energie

Slotenmakers

Willen jullie nog eens aandacht besteden aan malafide(?) slotenmakers.

ik vermoed dat slotenmakers, die onder één  bedrijfsnaam opereren ,misbruik maken van de noodsituatie door exorbitante bedragen te vragen aan  iemand die per ongeluk zijn huis niet in kan.
Mij is dit overkomen en behalve de schade aan een opengebroken deur en een nieuw te kopen slot , moest ik € 324,95 betalen voor 40  minuten werk. Dit bedrag zou ik ook verschuldigd zijn geweest als de deur met een plastic kaart direct was geopend, hetgeen echter niet lukte.
Dit exorbitant hoge bedrag door 24H slotenmakers / Tash Slotendienst Venray  werd pas bij komst, na 2 uur,medegedeeld en moest vanwege noodsituatie door mij geaccepteerd worden.
Op internet bleek achteraf oplichting, maar wordt via gouden gids en telefoongids nog steeds aanbevolen.
Kassa, besteed daar aandacht aan. Laat er niet meer mensen inlopen. En zorg voor uitsluitend betrouwbare adressen.

8451 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 21:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die onzin kunt u natuurlijk zelf voorkomen door een huissleutel op een vertrouwd adres achter te laten.

En afgezien daarvan is dit een consumentenforum en kan ook niemand ons gebieden ergens asndacht aan te besteden. En betrouwbare adressen? Die moet u zelf zoeken. Dus sleutel bij de buren.

simon55
door simon55 - Feb 8, 2016 om 21:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En dit is al eens bij radar op tv geweest u bent gewaarschuwd

Dr
door Droppietjes - Feb 8, 2016 om 21:22
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zojuist het zelfde gehad. Ik kon 270 euro afrekenen voor het openboren van 1 slot. Binnen 5 minuten gedaan. Factuur 270 euro. Aan de telefoon willen ze geen prijsopgave geven. Slotenmakersnel.nl stuurde Freank Slotenservice.
DUS PAS OP VOOR SLOTENMAKERSNEL.NL en FREANK SLOTENSERVICE. Dit zijn echt oplichters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cookies
door Cookies Feb 8, 2016 om 21:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb op de basisschool geleerd dat 1 uitroepteken gebruikt moet worden.

costnix
door costnix Feb 8, 2016 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@droppietjes: Uw computer is tijdens het opstellen van uw bericht besmet met het CapsLockStuck virus :-(

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 21:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

24hslotenmakers.nl is gewoon een soort callcenter / verzamelsite. Belt er iemand uit Amsterdam, wordt de klus aan een, meestal niet professionele, slotenmaker uit Amsterdam gegeven.

Voortaan een echte, plaatselijke slotenmaker bellen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 8, 2016 om 23:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik snap de oplichting niet. U vraagt, zij komen met spoed, lossen het probleem op en u betaald.
Alles wat met spoed wordt opgelost kost een factor 3.
Diewilik

marita567
door marita567 Feb 9, 2016 om 07:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diewilik , mij is dit ook 1 keer overkomen , deur viel dicht door de wind .
Wat Carola.83 aan geeft is juist , ik heb meteen de sleutelcentrale in mijn gemeente gebeld , deur werd open gemaakt met een pasje € 68, - .
Is nog duur maar ik was in ieder geval binnen . Gebeurd mij niet meer , tweede sleutel aan vriendin af gegeven , een gewaarschuwd mens telt voor twee .

jo
door jorisw Feb 9, 2016 om 11:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Opengemaakt met een pasje? Meteen een nieuw slot gekocht hoop ik.

marita567
door marita567 Feb 9, 2016 om 12:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Nieuw slot bouwvereniging .

fr
door frans56 - Feb 9, 2016 om 08:00
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hier een tip voor iedereen die ik al jeren gebruik.  Ik heb een aantal oude telefoonkaarten bewaard, U weet wel, die in telefooncellen werden gebruikt
heb daar een gat ingezaagd  precies de vorm van een platte sleutel. Doe de sleutel hierin en doe er een stuk tape erover.  Past nu zonder problemen tussen al uw pasjes.  Al veel plezier van gehad. kost alleen een reservesleutel en wat knutseltijd om dat gat goed op maat te maken.

hutch
door hutch - Feb 9, 2016 om 09:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is, in zekere zin, zeer zeker een vorm van misbruik maken van de gelegenheid. Alleen bent u daar zelf bij. Het is geen oplichting.
Vraag altijd van tevoren wat zoiets gaat kosten, dan wel wat een uurloon zal zijn. Wil een bedrijfje, of callcentrum, dat niet geven, weet u bijna zeker dat u een dergelijke idioot bedrag gaat betalen. Die bedrijfjes / callcentra weten drommelsgoed welke bedragen er (ongeveer) voor gevraagd worden.
Neem ook altijd, indien mogelijk, dit soort gesprekken op, om later onenigheid te voorkomen.

En..... zelf een ruit(je) inslaan om binnen te komen (uiteraard in uw eigen woning) is meestal veel goedkoper dan zo'n legale 'inbreker' te laten komen.
Vooral als het enkelglas betreft en, zoals u zelf schrijft, met een opengebroken deur zit. Laat daarom ook altijd een extra reservesleutel in huis achter.

Als mosterd na de maaltijd zijn er al goede tips gegeven om een reservesleutel of bij de buren of elders te bewaren (in een telefoonkaart).
U kunt natuurlijk ook een sleutel in de portemonnee gewoon bij de munten doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Let op dat u niet wordt aangesproken wegens laster! Ik zeg dat omdat het ook nog eens zo kan zijn dat er helemaal geen exorbitante prijs is gevraagd aangezien een beetje betrouwbaar nieuw slot als nu meestal geplaatst en of aanbevolen al ten minste een euro of 100 kost en mogelijk meer. Reken daarbij uurloon en voorrij dan kom je al een heel eind, zeker als dit bij 'nacht en ontij' plaats vindt/vond.

Ook een tip: contacteer als het even kan een lokale slotenmaker resp. winkelier in gereedschappen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

ps: m.b.t. deze vraag behoort u zich eigenlijk te wenden tot kassa@bnnvara.nl omdat de vraag zoals ik die lees bedoeld is voor de kassaredactie. Op deze site worden uitsluitend vragen beantwoord door niet aan kassa verbonden vrijwilligers.