Stedin onbereikbaar, hoe krijg ik weer stroom
Hoi,
ik heb een urgente vraag. Gisteren is bij mij de meterkast verbrand (met name stoppenkast gesmolten). Vannacht heeft Stedin de stroom eraf gehaald door 2 zekeringen eruit te halen. Volgens de monteur zou dit binnen 2 uur na herstellen van de meterkast (de stoppen, aardlek, etc.) weer worden geactiveerd. Vanmorgen vroeg is door monteurs de meterkast gemaakt (nieuwe stoppen, aardlek, kast eromheen, etc. alles).
Helaas helaas helaas..... na de hele dag bellen, foto's sturen (via Whattsapp) en geduld hebben nog geen reactie Stedin. Telefonisch kan men geen monteur aansturen om de meter te vervangen en de stroom er weer op te zetten (reeds 3x medewerker gesproken). De weg is via Whattsapp..... maar dat werkt dus niet, na 1 enkel bericht vanmorgen 2 uur later nog een vraag en nu alweer 1,5 uur geen reactie.
Kan iemand mij doorverwijzen naar een partij die:
- een nieuwe meter plaatst
- de kabel van de meter naar de nieuwe stoppenkast aansluit
- dit vandaag nog kan doen
(die twee zekeringen/porseleinen stoppen kan ik er zelf ook wel indraaien)
Alvast hartelijk dank.
Dat zal toch alleen uw netbeheerder kunnen en mogen doen, en die 2 hoofdzekeringen zou daar maar van af blijven die bak is verzegeld. Maar misschien dat de monteur die de boel hersteld heeft er een belletje aan kunnen wagen.
Vraag even aan de buren of u bij hen een verlengsnoer er in mag steken, zodat de koelkast blijft werken en u koffie kunt zetten.
Alleen de netbeheerder (Stedin) mag deze werkzaamheden uitvoeren. U bent dus afhankelijk van Stedin.
Blijven bellen, appen etc. op een gegeven moment krijgt u iemand aan de lijn die wel klantgericht/vriendelijk aan het werk gaat.
En doet waarvoor hij/zij voor betaald wordt.
Succes.
Hier de topic poster. om 15.38 een appje met dezelfde vraag als eerder en nu alweer bijna 3 uur niets....
dank alvast voor uw reacties, iemand bereiken die een monteur kan/wil sturen is dus onmogelijk..... wat nu?
zegels zijn eraf, stedin is enige netbeheerder hier, als ze vandaag niet leveren klus ik t zelf, om de meter heen in elkaar tot ze kunnen.
graag elektricien die me wil helpen (ik betaal)
Groet, Bart
@Bart,
Hall uw e.mail adres hier weg !!!!!
Er zal geen elektricien zijn die u met deze fraude en energiediefstal wil helpen, hoe vervelend uw situatie ook is.
Maar gezien er brand is geweest: schakel even de contactpersoon van salvage of uw verzekeringsmaatschappij in. Die hebben wellicht, in het kader van schadebeperking, de nodige directe ingangen bij de netbeheerder.
Brand in de meterkast is wel even een dingetje die vragen oproept maar terzijde. Stedin heeft de stroomtoevoer afgeloten en sluit die pas weer aan als een erkend bedrijf de meterkast vervangen heeft. Dat erkende bedrijf kan een spoed verzoek doen maar u niet omdat de installatie opnieuw goedgekeurd dient te worden. Ik vrees dat die twee uur op een misverstand rust en twee werkdagen betreft.
Voldoet deze nieuwe kast eigenlijk wel aan de laatste eisen? Want gezien de omvang van de werkzaamheden lijkt hier geen sprake van het vervangen van een defect onderdeel, maar van een (nagenoeg?) compleet nieuwe groepenkast. In zo'n geval volstaat het niet om alles naar oude staat terug te brengen.
De groepenkast zal echt aan de laatste eisen moeten voldoen. Dat betekent dat de nieuwe groepenkast dus in elk geval voorzien dient te zijn van:
- Een hoofdschakelaar
- Minimaal twee aardlekschakelaars
- Maximaal 4 groepen per aardlekschakelaar, bij meer dan 8 groepen dienen er dus extra aardlekschakelaars geplaatst te worden
- uiteraard bedraad en aangesloten op de juiste wijze met de juiste draaddiktes, eindhulzen etc.
Heeft uw verzekeringsmaatschappij het herstel geregeld?
Hangt de 3 phasen meter nog op zijn plaats en zijn de draden van de hoofdzekeringen naar de meter nog aangesloten?
Wanneer dat het geval is moeten alleen nog de draden uit de groepenkast naar de meter aangesloten worden.
Dat mag eigenlijk alleen de monteur van Stedin doen.
Zijn het geen 2 maar 3 hoofdzekeringen, lijkt me dat u een 3 phases aansluiting heeft.
Is het hoofdzekeringkastje weer verzegeld dan mag u die niet verbreken, een erkende installateur heeft zegelrecht en mag de verzegeling verbreken en weer aanbrengen.
Het probleem is dat de meter nog aangesloten moet worden anders had de installateur de hoofdzekeringen weer kunnen aanbrengen en had u stroom gehad.
Onbegrijpelijk dat het zolang moet duren.
Heeft u het nationale storing nummer 0800 9009 al geprobeerd?
Ze rekenen wel, afhankelijk van het tijdstip, een bepaald tarief.
Nee, dit forum gaat niet over zulke zaken. U bent afhankelijk van Stedin, er kan niet zomaar iemand aan die meterkast gaan prutsen, daar zijn erkende elektriciëns voor nodig (van of via Stedin). En als er dubieuze redenen zijn voor het in de brand vliegen van de meterkast, zullen ze eerst dit willen onderzoeken, en schakelen ze misschien de politie in.
U vraagt hier zelfs hulp voor het plegen van fraude. Gekker moet het niet worden. Is er een wietplantage of zo die anders dreigt te verpieteren?
Wilt u de hele straat soms in de brand zetten?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer