ke
door kessel45 Jan 20, 2016 om 19:26
Huishouden & energie

Storing vaatwasser

Ik heb een Bauknecht vaatwasser waar ik altijd prima tevreden over ben. Maar nu ik hem zojuist aanzette,
kreeg ik een foutmelding, maar ik hoorde dat de watertoevoer raar deed. Volgens mij komt er geén water in de
machine. Tussen de kraan en de machine zit gewoon de slang. Meer niet. Hoe zou dit kunnen komen??
Dank je wel vast voor het meedenken.

14326 10 Rapporteer

marita567
door marita567 - Jan 20, 2016 om 20:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo kessel45 ,

Kijk eerst eens in de gebruikershandleiding , bij storingen .
Welke foutmelding krijgt uw , en welk type vaatwasser hebt uw .

ke
door kessel45 - Jan 20, 2016 om 21:03
75 Antwoorden / 45 Vragen

Storing is nummer F 7 en het betreft een Bauknecht GSF 4862.
Er staat niet bij wat het zou kunnen zijn alleen de storingsdienst
bellen.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2016 om 22:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo da's een oudje! Als er echt een monteur nodig is, lijkt het me gezien de leeftijd van de vaatwasser niet meer rendabel. Op het forum van klusidee lees ik dit: Ik heb net gebeld met Bauknecht, als er een code staat F7 betekent dat dat waarschijnlijk de flowmeter kapot is en er altijd een monteur bij moet komen.

gerbera
door gerbera Jan 21, 2016 om 11:33
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben weer helemaal blij;-)   gr. @gerbera

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2016 om 22:51
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk een defect aan de flowmeter. lees hier;  http://www.maxperience.com/nl/bauknecht-dishwashers/detail/answer/171845/storing-f7-bauknecht-vaatwasser-gsf-stuttgart
potdorie @carola83, net weer 2 min later met mijn reactie. sorry

Cookies
door Cookies Jan 20, 2016 om 23:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry! Zal t niet meer doen:-) Heb je een puntje gegeven. Heb ik t daarmee goed gemaakt?

ph
door philip36 - Jan 20, 2016 om 22:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 21, 2016 om 07:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dit staat in de handleiding van uw vaatwasser , alvorens een reparateur te bellen , en dit nog de moeite waard is om te laten repareren .

Houdt de storing aan, laat het programma
dan opnieuw starten vanaf het begin
Houd de Starttoets circa 5 seconden
ingedrukt, totdat het lampje Start
gedoofd is.• Druk kort op de Starttoets.

Controleer of de watertoevoer wordt
verhinderd door vuil.
Draai om dit te controleren de waterkraan
dicht, maak de waterslang los, maak de zeef
schoon, sluit de waterslang aan op de
waterkraan en draai deze open , wanneer dit allemaal niet werkt weet u zeker dat de flower meter kapot is

ke
door kessel45 - Jan 21, 2016 om 11:58
75 Antwoorden / 45 Vragen

Dank je wel voor jullie reacties. We gaan er vanavond naar kijken. En jaaa het is een oudje, maar niet frequent
gebruikt dus versleten is hij nog niet denk ik. Jullie horen de uitslag morgen wel.

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Kessel: mocht je handig genoeg zijn om te gaan sleutelen aan de vaatwasser, het betreffende onderdeel is hier te koop http://www.onderdelenwinkel.nl/niveaukamer-incl-module-flowmeter-vaatwasser-481241868368#suitable-for

Hulp voor het vervangen van dit onderdeel zou je kunnen vragen op het forum van Klusidee http://www.klusidee.nl/Forum/keuken-f3.html
(Dat zou ik dan wel doen VOORDAT je het onderdeel gaat kopen.)

ke
door kessel45 - Jan 22, 2016 om 17:57
75 Antwoorden / 45 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Marita 567 we hebben je raad opgevolgd,
watertoevoer werd verhinderd door vuil. Hij doet het weer als de beste.
Hartelijk bedankt allemaal voor het meedenken.

marita567
door marita567 - Jan 22, 2016 om 18:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@kessel45 ,

Fijn dat het is opgelost, en ook nog op een goedkope manier .
Bedankt voor het terug melden .

Met vr,gr.