Tegoed bon bij defect apparaat
Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt dat deze niet meer te repareren is, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.
Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?
In basis heeft de verkoper 3 opties bij een defect apparaat in de garantie termijn.
1 herstellen onder garantie
2 het artikel vervangen
3 de verkoop ongedaan maken.
Uw verkoper heeft voor optie 3 gekozen.
Dat betekent dat u de volledige aankoop terug dient te krijgen op uw rekening en niet een deel en niet via een tegoedbon. Zie de "Consuwijzer".
U heeft recht op geld terug. De volledige som. U hoeft geen tegoedbon te accepteren. Dat weet Redcoon ook donders goed. Dus sta erop dat u uw geld terugkrijgt.
Ze hadden u wel precies dezelfde boor mogen leveren, weer nieuw, zonder extra kosten vanzelfsprekend. Nu ze dat niet willen of kunnen, wordt de overeenkomst ontbonden, wat inhoudt dat zij de kapotte boor houden en u uw geld terug krijgt.
Verwijs naar dit forum, als u er niet met Redcoon uitkomt. Dan moeten ze zich hier maar gaan verantwoorden.
Als u ooit weer een klacht over een bedrijf heeft, vermeld dan de naam van het bedrijf in de titel van uw vraag. Dat zet net wat meer druk op de ketel.
U kunt ook nog uw klacht op de klachtenkompas zetten, daar is Redcoon actief.
klik HIER
Je hebt als koper de keuze tussen herstel, vervanging of ontbinding. In het laatste geval hebt je recht op het volledige aankoopbedrag en hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon.
Het artikel is een half jaar oud. Dan mag er best een kleine afschrijving af.
Ts heeft het apparaat ook een half jaar lang kunnen gebruiken.
[quote=mahadma schreef op woensdag 19 nov 2014, 21:06]Dan mag er best een kleine afschrijving af. Juridisch niet, dus volledig bedrag retour.
Lees jouw eigen link eens goed door :
Ontbindt u de koopovereenkomst?
Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan die kras wel weer heel storend zijn.
@ Zoekster: U heeft recht op geld terug. De volledige som
@ Alfatrion: hebt je recht op het volledige aankoopbedrag
Lees het bovenstaande eens.
Verkopende partij dient dan in dit geval binnen 14 dagen uw aankoopbedrag volledig terug over te maken op uw bankrekening.
Verkopende partij is niet in staat om aan de herstelplicht te voldoen noch een gelijkwaardig vervangend product kosteloos te verschaffen.
Vanuitgaande dat het product ten tijde van de verkoop als een 'ondeugdelijk product' kon worden aangemerkt (binnen de 6 maanden).
Geen genoegen mee nemen, u zich niet laat afschepen, met de tegoedbon van Redcoon!
@mahadma:
- Het is de koper die mag eisen, dus het is de koper die mag kiezen.
- Ontbinding resulteert in een ongedaanmakingsverplichting van de prestaties (art. 6:271 BW). Dus de verkoper moet 100% van het geld terug betalen en de koper 100% van het product terug geven.
- Het risico van het non-conforme goed ligt bij de verkoper vanwege art. 7:10 lid 3 BW. Dus de koper hoeft het product niet terug te geven in de staat waarin hij het product heeft ontvangen.
Zie ook: TK, 2000/2001, 27809, nr. 3.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer