me
door meedje Nov 4, 2023 om 15:36
Huishouden & energie

Telefonisch contract afgesloten bij HEM

Min vriend heeft onder verkeerde voorwenselen een energie overstap getekend bij HEM en wilt dat annuleren .wat is de beste stap  groet R Novak

6653 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 4, 2023 om 15:48
11546 Antwoorden / 51 Vragen

A s a p reageren binnen de bedenktijd, zowel pet post als email.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 4, 2023 om 16:16
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Wat kan ik doen met een klacht?
Is de bedenktermijn verlopen? Dien een klacht in bij de leverancier als je vindt dat je bent overgestapt door oneerlijke werving. Als het moet kun je daarna een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water. Het kan verstandig zijn om juridisch advies te vragen over vervolgstappen.

https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/ongewild-energiecontract-afgesloten

marita5
door marita5 - Nov 4, 2023 om 17:11
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meedje ,

Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos annuleren?

Als je als consument een contract bij HEM aangaat, heb je na jouw aanmelding een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode kun je de overeenkomst schriftelijk ontbinden via dit opzegformulier, telefonisch of per e-mail. Na deze termijn is het contract rechtsgeldig en moet je rekening houden met een opzegtermijn en een overstapboete. Bij een zakelijk contract met zakelijke voorwaarden is de bedenktermijn afhankelijk van de propositie. Dit kan verschillen tussen geen bedenktijd en bedenktijd tot 3 dagen na ondertekening van je overeenkomst (kijk dit altijd even na).

Herroepingsformulier ,

https://hem.nl/wp-content/uploads/2023/08/Herroepingsformulier.pdf

jewee
door jewee - Nov 6, 2023 om 12:05
61 Antwoorden / Vragen

Wettelijke termijn....binnen 2 weken!

mo
door mof - Nov 6, 2023 om 12:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U hoort per email of per papieren post een bevestiging te krijgen van uw contract. Vanaf dat moment heeft u 14 dagen de tijd dit contract zonder opgave van redenen af te zeggen.

1paul
door 1paul - Nov 6, 2023 om 14:38
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ook telefonisch besteld is koop op afstand en heb je dus 14 dagen bedenktijd, zeg de overeenkomst dus op binnen deze 14 dagen!!

addiee
door addiee - Nov 6, 2023 om 18:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

2 wk bedenktijd. Tijd geleden is HEM op tv geweest. 2 broers uit Turkije die Hem hebben opgericht en veel ellende bij mensen aangericht en ze zijn ook heel agressief.

RonnyVlastuin
door RonnyVlastuin - Nov 7, 2023 om 14:20
5 Antwoorden / Vragen

De eerste stap is om contact op te nemen met HEM om het probleem te bespreken. Uw vriend kan proberen te bellen naar de klantenservice van HEM om de situatie uit te leggen en te vragen of het contract geannuleerd kan worden.

Mochten ze niet willen toegeven dan kan je je mogelijk nog beroepen op het wettelijke herroepingsrecht, andere mogelijkheden zijn schriftelijk annuleren of naar de geschillencomissie stappen.

Het is belangrijk dat uw vriend alle communicatie met HEM goed documenteert, inclusief datums, tijdstippen, namen van de personen met wie hij heeft gesproken, en eventuele schriftelijke correspondentie. Dit kan van pas komen bij het oplossen van het geschil.

ma
door marie47 - Nov 8, 2023 om 15:47
40 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al zoveel over HEM te doen geweest dat men onderhand wel moet weten dat het heel onbetrouwbare energie maatschappij
is. Zelfs van oplichting beschuldigd. Ik zou dus nooit met HEM in zee gaan.
En ja, je hebt na ontvangs van de bevestiging 14 dagen de tijd op het contract te herroepen.