Telefonische benadering voor overstappen energie
Vandaag gebeld door een persoon die mij aan een andere energieleverancier wilde koppelen. Kwam met allerlei argumenten aanzetten waarom ik moest overstappen. Was een irritant gesprek en aangegeven dat ik eerst informatie per post wil ontvangen, zodat ik de aanbieding kan lezen. Die zou hij per e-mail opsturen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik het gesprek zou beëindigen daar het op niets uitdraaide. Daarop zij de persoon: "Hartelijk dank voor het overstappen". Daarop reageerde ik meteen dat ik niet ging overstappen. De verbinding werd daarna meteen verbroken. Ik ben nu met vakantie in Spanje. Als dit bedrijf mij alsnog een zgn door mij geaccepteerde aanbieding toestuurt per post, waarop ik niet binnen een door hen gestelde termijn heb gereageerd, kan ik daardoor in de problemen komen? Ik ben gebeld door tel.nr. 071-2041841.
Graag verneem ik van u een advies. Met vriendelijke groet, Albert
Topantwoord
waarom luistert u nog naar dit soort hufters als u ze aan de telefoon krijgt.
Als u fatsoenlijk wilt blijven zegt u zo gauw u het woord energie hoort: dank u geen belangstelling.
Ik ben dat stadium al voorbij en hang direct op.
In uw geval: heeft u uw persoonlijke gegevens zoals adres en e-mailadres doorgegeven?
U heeft helemaal gelijk. Ikzelf heb niets doorgegeven. Ook geen e-mail adres. De persoon wist zelf mijn adres en huidige energie leverancier. Bedankt voor uw antwoord.
Dit is een vraag die al vaker aan ons wordt gesteld en er is altijd één beste oplossing en dat is melden: ik wens niet gebeld te worden en dan meteen opleggen.
U kunt m.i. niet in de problemen komen maar ik adviseer u om dit in ieder geval met telefoonnumer te melden bij www.consuwijzer.nl en zie deze info: Hoe voorkom ik ongewenste telefoontjes van bedrijven en goede doelen? | Rijksoverheid.nl Wettelijk is het sedert 1 juli verboden u te bellen tenzij u vooraf nadfrukkelijk toestemming heeft verleend. Zo er onverhoopt toch problemen komen, laat het dan ook aan ons weten.
Aanvullend: ik begrijp uit uw vraag dat u wel uw e-mail adres heeft gegeven. Als er een e-mail komt deze niet openen en ook dat dan melden bij https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ en het verzendadres blokkeren als spam. Ergo: niet op de e-mail reageren met een antwoord. Wegzetten als spam.
Ik zal uw raad opvolgen. Ik heb geen informatie mijnerzijds doorgegeven. Dus ook geen e-mail adres. De persoon zelf wist mijn adres en energie leverancier gegevens te melden. Dank voor uw snelle reactie.
Graag gedaan.
Jammer dat u het gesprek bent aangegaan.
Mocht u het e.e.a. thuis gestuurd krijgen, dan wel gelijk actie nemen om dit ongedaan te maken.
TIP: Nooit meer op zo'n telefonische benadering ingaan en in het vervolg het gesprek afbreken zodra u heeft begrepen dat het over een energieaanbieding gaat, u wordt daar nl. nooit wijzer van.
Uw antwoord is duidelijk. Dank voor uw snelle reactie.
Nog iets om door te nemen:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/nog-steeds-energiecowboys-actief
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/ongewild-energiecontract-afgesloten
Bedankt voor de links. Zeer nuttig.
Graag gedaan.
Hallo AlbertL ,
Lees deze informatie eens door , zie de links .
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/energieleverancier-veranderd-terwijl-ik-dat-niet-wilde
https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/overeenkomst-geldig/regels-telefonische-verkoop-energie
https://www.consuwijzer.nl/telemarketing
Serieuze vraag: wat was de reden dat je dit bedrijf zoveel "zendtijd" hebt gegeven? Ik kan me er zelf weinig bij voorstellen dat ik die lui langer dan 2 seconden te woord zou willen staan.
eerlijk gezegd denk ik dat dit aan de opvoeding ligt. Veelal oudere mensen vinden het onfatsoenlijk iemand te onderbreken of de haak erop te leggen.
En vlak de kracht van een goed verkooppraatje niet uit, je gaat heel veel geld besparen, sommige mensen kunnen dan gewoon niet meer ophangen.
Dat kun je voorkomen door bij bepaalde woorden standaard op te hangen. Denk hierbij aan energie, korting, collectief, goedkoper etc.
Waarom gaat u op zoiets in? En dan ook nog tijdens uw vakantie? Gewoon zeggen dat u geen belangstelling heeft, ze bedanken en met een groet het gesprek verbreken.
En natuurlijk nooit uw bankrekeningnummer en adres geven.
Belangrijkste tip. Bel uw huidige energieleverancier en meldt daar dat zij niet moeten meewerken aan enige overstap komende dagen omdat u helemaal niet van plan bent over te stappen.
Als ze jouw e-mail hebben, kun je die ook op vakantie zien en beantwoorden met 'Geen interesse'. Kijk voor zekerheid ook in de Spam box.
En per post, als een vakantiehulpje deze bij jou buren bezorgde en die 6 weken naar Marokko waren? Dan kreeg ik niets en zolang niets aangetekend geen bewijs van ooit ontvangst. Ook kan een poststuk zoek raken. En die paar weken, als ze sturen is alsnog weigeren mogelijk.
U vroeg alleen informatie en geen bij geen reactie akkoord gaan. Maak je geen zorgen, ze hebben geen bewijs dat je deze overstap wilde, mits ze de volle band hebben opgenomen. Alleen post en geen mail...
En als ze wel per post stuurde... geen bewijs van wanneer het bezorgd is en of het bezorgd is... Zij moeten dat wel aantonen en dat kunnen ze niet.
Zelf doe ik geen zaken met een Energie Leverancier die deze inhuurde... ook niet als ze de goedkoopste zijn. En doe nooit zaken per telefoon of aan de deur...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer