pa
door patio Nov 18, 2016 om 21:31
Huishouden & energie

Temperatuurvloerwarminginstellen

Bewoon een seniorapp.met koude/warmtevloer -geen radiatoren-stadskas.In de woonkamer zit de hoofdthermostaat en in de 2 Sl.kamers zit ook een thermostaat. Als ik de woonkamer op 25 o zet, wordt het echt ong. 23 o .Vervolgens zet ik de slkamers op 25o
maar daar wordt het niet warmer dan ongeveer 19 a 20 o. Dat vind ik te koud, maar hoe krijg ik mijn gewenste temperatuur in de sl.kamers op ongeveer 22o ? Graag en advies. Wie helpt mij ?

1240 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In slaapkamers is het normaal gesproken niet de bedoeling dat het zo warm wordt. En nu is het buiten nog ver boven nul. Hoe ging dat dan de afgelopen winter of woonde u er toen nog niet?

Al eens bij de huisbaas nagevraagd!

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2016 om 22:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Voor mijn gevoel bent u een enorme koukleum, 22 gr in een slaapkamer kan ik niet bepaald gezond vinden. Zou zeggen kruip wat dieper onder de dekens. En wilt u echt een oplossing, verwijder alle vloerbedekking dan komt u zeker aan de gewenste temperaturen.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 23:37
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is een snelle conclusie @gerbera. Het kan immers ook door lichamelijke omstandigheden komen. Ik ben tegenwoordig ook altijd 'stervenskoud' en kachel op 22 graden staan gedurende 4 uur per dag. Lage bloeddruk en veel andere factoren kunnen meespelen. Slaapkamer heb ik wel koud maar daar ligt mijn elektrisch dekentje te wachten.  Truste. ;-)

gerbera
door gerbera Nov 19, 2016 om 22:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb het ook over de slaapkamer, 22 gr is niet bepaald gezond te noemen. In een woonkamer kan ik mij daar iets bij voorstellen, zeker als je daar geruime tijd stil zit.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al eens overwogen om bij lagere temperaturen een vest of trui aan te trekken en in de slaapkamer een pyjama? De slaapkamer op 20 graden is echt niet de bedoeling.

hansje klein
door hansje klein - Nov 18, 2016 om 23:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sòms staan de aangeboden temperaturen en de jaar- en uurtijden in het huurcontract. Sòms!

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 19, 2016 om 03:12
7195 Antwoorden / 3 Vragen
me
door mein33 - Nov 19, 2016 om 11:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@patio,

Bijverwarmen met een elektrische kachel.
Thermostaat van de elektrische kachel goed instellen en u zult de gehele nacht de door u gewenste temperatuur behouden.

marita5
door marita5 Nov 19, 2016 om 22:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Die dingen vreten stroom bij het leven .

me
door mein33 Nov 20, 2016 om 14:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Klopt helemaal, maar als je de keuze hebt om (voor je gevoel) in de kou te zitten of het behaaglijk warm te hebben dan is de keuze, voor mij in iedergeval, eenvoudig gemaakt. ;-))

marita5
door marita5 Nov 20, 2016 om 17:17
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb een aantal maanden geleden een microvezel dekbedovertrek gekocht , daar word ik compleet onder gegrild;-)) geen kachel / of verwarming nodig .

me
door mein33 Nov 20, 2016 om 17:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

Aangezien een microvezel dekbed(overtrek) zelf geen warmte afgeeft moet die "grillwarmte" toch ergens anders vanaf komen ??
Maar "waar vanaf" is weer geen (correcte) vraag en die stel ik dan ook maar niet !!   ;-))....Vanmiddag zijn er twee bomen gesneuveld en ga die morgen kort en klein hakken voor in de openhaard, dat geeft pas een heerlijke warmte !! ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2016 om 13:49
16865 Antwoorden / 202 Vragen

En wat gebeurt er dan als u de deur(en) tussen woonkamer en slaapkamers open zet?

Hetgeen u stelt is niet erg energiebewust en het kan dus ook best zo zijn dat de afstelling zodanig is geregeld dat de door u gewenste temperatuur niet bereikt kan worden. Betaalt u zelf de energiekosten m.a.w. heeft u een eigen meter?