bi
door biosbart Dec 30, 2007 om 16:25
Huishouden & energie

Tempur klachten

Ik zit er over te denken een tempur matras te kopen.

Superduur. Maar de gemaakte reclame ervoor is zo overtuigend.

Heeft iemand negatieve ervaringen met dit soort matrassen?

5531 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Dec 30, 2007 om 16:38
1918 Antwoorden / 10 Vragen

positieve en negatieve tempur

groetjes en een voorspoedig 2008 toegewenst , labswans

stacey
door stacey - Dec 30, 2007 om 17:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Maar de gemaakte reclame ervoor is zo overtuigend--

Heb je ooit meegemaakt dat er zelfs maar 1 miniscule negatief puntje in een reclame werd vermeld ?? ;-(

Bovendien denk ik dat een matras iets heel persoonlijks is, de een zal hem prettig vinden en een ander wellicht niet, blijft moeilijk.

Succes,

door 4711 - Dec 30, 2007 om 20:26
885 Antwoorden / 2 Vragen

Nasa Traagschuim zijn een goedkoper alternatief, maar veel klachten over warme mensen die snel zweten, ook het omdraaien gaat moeilijker omdat je in de kuil komt te liggen en weer terug rolde als je tekort draaide.

Dus naast Tempur kun je ook de negative en weinig positive vinden op Nasa Traagschuim en alle andere traagschuim variatie's .

hutch
door hutch - Jan 3, 2008 om 14:57
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag BiosBart,

wat u ook beslist, maak niet de fout om dergelijke matrassen op zo'n verkoopparty (tijdens een busreis o.i.d.) te kopen. Bepaalde louche figuren deinzen er niet voor terug om goed bekend staande merken (zoals bijv. Tempur, Eastborn) te misbruiken, terwijl zij in feite de grootst mogelijke rommel verkopen. Ook de firma Tempur zelf is hier alles, behalve blij mee!

Gr. Hutch

wimbremer
door wimbremer - Jan 4, 2008 om 12:25
122 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk dat ik een van de eerste was die deze matrassen kocht in Nederland. Met bijbehorende bodem (De bekende klavertjes vier, instelbaar met de rode veerstukken op verende latten) Al vele jaren hebben we ongelooflijk veel plezier van dit matras. We zijn beiden nogal gevoelig voor rugpijn. De klachten waren nadien grotendeels verdwenen.  Voor maximum resultaat, WEL die bodem erbij kopen!

Het "in een kuil liggen" is één van de juist zo goede eigenschappen van deze matrassen; sterker nog, daar is juist de werking (Als je het zo noemen wilt) op gebaseerd. Door de lichaaamstemperatuur zakt namelijk het schuim iets in, waardoor perfecte pasvorm voor je lijf wordt gegarandeerd. En dat klopt ook!

Tot zover  de voordelen. Zijn er nadelen? Tja. ik weet ze niet. Of het moet de prijs zijn. Maar vreemd dat mensen er over klagen. Je zit dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar dan heb je ook iets.  Per slot van rekening lig je acht uur per dag op dat ding.

Het gewicht dan. Ja, ze zijn redelijk aan de kilo's, maar til eens een box-spring op?

Dus terug naar de essentie van de vraag. Nadelen? Neen, voor ons niet.

a3
door a3n - Jan 8, 2008 om 09:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

tempur wordt hard in een koude slaapkamer en reageert traag en is inderdaad duur. gaa proefliggen op een medicomfort (gratis) 2 weken en ik was net op de site nu ijn jan. gratis terugstruren ook. zelf heb ik er een kussen van. aanbeovlen gkregen door mijn cesartherapeute en gedurende die therapie ook op zon matras gelegen. perfect vond ik. persoonlijk. maar proberen kan in dit geval altijd.

succes a3n

bi
door biosbart - Jan 8, 2008 om 16:18
9 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb vroeger via een cesartherapeute zó'n  tempur kussen gekocht.

En ik ben heel benieuwd welk merk matras je bedoelt en waar je dat kunt
kopen. Vooral dat proefliggen klinkt me als muziek in de oren.

Graag reactie van kassa klant hierboven omdat ik op het punt sta te
kopen en ik wel veel vertrouwen heb in het oordeel van een cesar
therapeut.