chouffebier
door chouffebier Aug 26, 2007 om 01:09
Huishouden & energie

Terras bestraten en aantrillen

Ik heb vandaag de stenen op mijn terras gelegd (4 X 6 meter)

Moet ik ze nu eerst aantrillen en daarna zand er op gooien og eerst zand erop gooien en dan pas aantrillen?

32184 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 01:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je stenen of tegels te groot zijn, niet meer aantrillen, mogelijk gaan ze barsten.
Of je nu eerst of later zand erop strooit maakt niet zoveel uit.
Regelmatig strooien en een poosje laten liggen, dan vult het goed op.

Gebruik wel brekerzand, is in verschillende kleuren te koop.

Groet en succes,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aantrillen .
kijk even wat voor soort tegels of klinkers je hebt , voor 30 bij 30 tegels moet je  een veel lichtere trilplaatgebruiken  dan gewoon dikformaat klinkers .Als je getrilt hebt kun je het beste brekerszand erover gooien en dan tussen de tegels vegen.
Dit lukt het best met een zachte bezem.
Is voor het onkruid tussen de stenen.
Maar je kan ook gewoon zand doen , je moet de kieren toch opvullen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo triller,

Hangt ervan af wat voor soort stenen u gelegd heeft. Als het mooie gladde stenen zijn dan moet u eerst trillen en dan zand anders beschadigen de stenen. Bij sommige trilplaten kunt u een soort slof, voor onder de ijzeren plaat, mee huren die beschadigd minder. U kunt ook eerst fijn brekerzand in vegen dan het terras schoon vegen en dan trillen maar schade aan de stenen kan altijd ontstaan. U had, maar dat is dus nu te laat, beter eerst kunnen trillen en dan de stenen erop moeten schikken.

Tril ze, Poltol

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn betonstenen van 21 x 7  en 7 hoog

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als de stenen goed opgesloten zijn met bandjes en tegen de huismuur liggen dan kunt u deze gewoon trillen. Veeg wel eerst het terras mooi schoon en dan trillen maar. Dat het nog maar lang mooi, strak en vlak mag blijven.

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Aug 26, 2007 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

moet er speciaal zand op of kan dat met gewoon metselzand?

ve
door verwijderd - Jan 29, 2008 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voot het mooiste resultaat zou ik eerst trillen, dan brekerzand eroverheen.

Als er een paar kleine hoopjes zanld ligt en er wordt dan getrilt, kan de ene steen dieper in de grond worden getrilt dan de ander.

Vegen, trillen, brekerzand