bremi13
door bremi13 Sep 26, 2010 om 08:49
Huishouden & energie

Texeler dekbed

Hoe bevalt een Texeler dekbed.

84686 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste bremi,
ik heb een texeler dekbed van de Aldi. Deze bevalt goed, maar ik gebruik alleen
het zomergedeelte (in de winter) want ze zijn behoorlijk warm. Dit kan natuurlijk per persoon en omgevingswarmte verschillen. Maar ik heb er geen spijt van dat ik
ze heb gekocht. Het enige nadeel is het dekbed in de hoes krijgen. Zal wel aan mij liggen, maar ik ben daar altijd mee aan het stoeien. Krijg ik het ook nog eens warm van!
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een 4 seizoenen (Texeler) wollen dekbed (van Aldi) en dat bevalt uitstekend, al moet ik wel bekennen dat ik nu na een aantal jaar niet meer zo goed uit elkaar kan houden welke nou het zomerdeel en welke het winterdeel is. Dus tip: markeer de dekbedden, anders moet je zoals ik proefondervindelijk bepalen welke van de 2 warmer is.
Voordeel van wol boven synthetisch: wol ademt, dus minder snel last van zweet.
Overigens vind ik persoonlijk het zomerdeel voor een warme zomer te warm, voor dat doel heb ik er nog een van zijde.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dekbed in de hoes krijgen?
Mijn methode is om de hoes binnenste-buiten te keren en bij de uiteinden (voetenkant) handen insteken en dan de punten van het dekbed vast te pakken.
Daarna met schudden die hoes over het dekbed krijgen.
Maar........ dat wist u toch ook?
Een andere methode zou ik niet weten.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus: onder het aangestikte label zit bij mij nog een klein labeltje vastgestikt
waarop zomer staat. Misschien dat dit nieuw is, alhoewel ik deze
dekbedden nu twee jaar heb. Het winterdeel heb ik tot nu toe nog
niet gebruikt. En idd, in de zomer is het te warm, daarom gebruik dan
nog een dunne wollen deken.

@grootvader: Bedankt voor de tip. Zo zie je dat niet alle mannen even vinding-
rijk zijn op dit gebied.

m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ooit is eentje gekregen, maar die had geen zomer of winter deel, ik vond het niet lekker, te zwaar, te warm, geef mij maar weer dons.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Bremi,

Wij kochten ons 2- delige Texeler dekbed op Texel bij de fabrikant. Slaapt heerlijk.
Doch wanneer de buitentemperatuur overdag continue onder de 15 °C. blijft, gaat het (echt) donzen Cinderella dekbed er op, gedurende de hele winter.
Onze slaapkamer, met raam op het noorden, is aan de N-O kant van het (hoek)huis. Onder deze kamer is een kelder, De kamer is nooit verwarmd ook al vriest het 25 °C. dagen achter elkaar en het raam is 's nachts altijd open. De deur naar de badkamer ernaast, met ventilatiekoker, trouwens ook.
We slapen 's winters dus nog net niet buiten en dan kan het Texeler zomer + winterdekbed (op elkaar met drukknopen) ons net niet warm genoeg houden.

Maar op zich is het Texeler dekbed een goede keus.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ opa:

De voetenkant is toch de open kant met instopstrook? Of leggen wij het dekbedovertrek altijd verkeerd om?
De punten pak je toch niet vast aan de voetenkant doch aan het hoofdeinde? Of zie ik dat verkeerd?
Het kan ook nog zijn dat wij verkeerd om in bed liggen.;-)

H.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

bremi13 schreef op zondag 26 sep 2010, 08:49: Hoe bevalt een Texeler dekbed.

Beste bremi13,

Dan moet je een mannetjes en een vrouwtjes dekbed eerst op elkaar leggen en dan maar wachten, ik denk een maand of 5. [ongeveer 150 dagen]

Veel plezier onder het fijne Texeler dekbed, poltol

ve
door verwijderd - Mar 12, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gaf zojuist ook bij een ander topic aan dat wij hier thuis allemaal gebruik maken van een Texels dekbed. In dat specifieke geval ging het over wat goed is voor kinderen, maar ook ikzelf kan genieten van deze dekbedden! De voordelen zijn met name dat ze erg warm zijn en doordat het schapenwollen dekbedden zijn, zijn ze ook nog eens natuurlijk! Laatstgenoemde brengt erg veel voordelen met zich mee, aangezien ze goed ademen, anti-mijt en anti-allergie zijn. Een aanradertje dus!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Arend,

ik denk dat de vraagsteller zijn/haar antwoord al heeft gehad, vraag dateert van zondag 26 sep 2010, 08:49.