lo
door lonneke_1 Apr 18, 2006 om 17:29
Huishouden & energie

Tips voor theedoeken enz.

Hallo,ik wil vragen of iemand tips heeft voor thee-en handdoeken zodat ze iets droog maken?Ik heb al verschillende merken geprobeerd en ze ook al verschuillende keren gewassen,maar de afwas blijft nat terwijl ik afdroog,mijn haren blijven nat na het afdrogen en ga zo maar door.Wie heeft hier tips voor om dit beter te krijgen??Alvast bedankt!!!

Lonneke

4322 11 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Apr 18, 2006 om 18:51
367 Antwoorden / 20 Vragen

Geen wasverzachter gebruiken.

stacey
door stacey - Apr 18, 2006 om 20:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Strijken, dat schijnt te helpen........

brynnar
door brynnar - Apr 18, 2006 om 21:06
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Lonneke,

Een soortgelijke vraag is vorig jaar ook gesteld door iemand anders. Deze is nog terug te vinden door hierop te klikken:

Handdoeken die niet afdrogen

Er waren hierop een paar serieuze reacties, dus ik hoop dat je je voordeel mee kunt doen.

Mvgr - B

lo
door lonneke_1 - Apr 19, 2006 om 08:52
10 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo,bedankt voor de reactie's,ik ga het zeker eens proberen zonder wasverzachter(strijken doe ik niet...)en ik zal eens terug kijken naar die vraag!!

Lonneke

ir
door irmamulder - Apr 21, 2006 om 15:14
4 Antwoorden / 6 Vragen

Mochten alle tips hieronder niet werken. Koop dan theedoeken van DDDDD (de doek die direct droogt). Ze zijn niet duur en werken perfect. Er zijn ook keukenhanddoeken van te krijgen. Op de markt vaak te koop en soms ook bij Blokker. Ik gebruik ze al zoveel jaar, gaan ook nog lang mee. Mijn moeder gebruikte ze vroeger ook al en dan spreek ik over heel wat jaartjes terug.

gr. Irma

boer44
door boer44 - Apr 21, 2006 om 17:30
7 Antwoorden / 5 Vragen

De nieuwe thee-en handdoeken voor het eerste gebruik eerst even goed uitspoelen in ammonia.De vettigheid die er altijd wel wat inzit verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.Dan wassen zoals je normaal ook doet en de kans is zeer groot dat het probleem opgelost is.Succes!

ro
door roodpaaltje - Apr 21, 2006 om 23:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het belangrijkste van alles is om nieuwe theedoeken, handdoeken en andere katoenen produkten, eerst in lauw water met azijn te zetten. Na ongeveer twee uur kan je deze dan spoelen, drogen en gebruiken. Dit is al een heel oud middel. Door de azijn gaat de katoenvezel open en zodoende kan deze vocht opnemen. Tevens is het een goed middel om katoen voor te behandelen tegen verkleuring in de was.

bo
door bongo - Apr 23, 2006 om 20:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik had er ook altijd last van ook handdoeken die niet drogen, sinds ik voor deze was geen wasverzachter meer gebruik gaat het een stuk beter.

succes ermee

ce
door ceddy - Apr 24, 2006 om 11:43
12 Antwoorden / 4 Vragen

hallo loneke de antwoorden van de boer 44 en roodpaaltje die kloppen echt waar.zelfs ik had daar last van en toen zei mijn buurvrouw het zelfde als deze 2 mensen en het helpt perfect

in
door inekedewaal - Apr 26, 2006 om 12:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lonneke,

Misschien gebruik je teveel wasverzachter?

Groeten Ineke de waal

cl
door claudia41 - May 18, 2006 om 20:00
5 Antwoorden / 3 Vragen

De tip van mijn moeder: handdoeken/washandjes/theedoeken/keukendoeken eerst uitkoken op 90 graden daarna drogen ze goed. Overigens zijn DDDD theedoeken wel betere kwaliteit.