Marceline73
door Marceline73 Nov 26, 2022 om 22:25
Huishouden & energie

Vage tarieven Vattenfall!

Wij gaan per 1 januari naar 0,75 in piek en 0,57 in dal. We hebben 25% blijvenloont-korting. Buren drie straten verderop gaan naar 0,71 in piek en 0,54 in dal maar die hebben maar 10% blijvenloont-korting. Vattenfall doet maar wat qua energieprijs! Wij hebben stadsverwarming en daardoor is overstappen vaak niet voordelig. Daarnaast hebben we zonnepanelen en onze buren niet en daardoor voelt het nu als straf vanuit Vattenfall. Diefstal? Willekeur? Belachelijk? Schandalig?

1170 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 26, 2022 om 22:34
750 Antwoorden / 3 Vragen
3

Misschien verbruiken die mensen minder of hebben een kleiner huis.
Vaak ligt het daar aan.

ne
door neodutchio - Nov 26, 2022 om 22:49
5048 Antwoorden / 12 Vragen
1

Als die buren op exact hetzelfde moment een contract hebben afgesloten, dan kan je het raar vinden. De startdatum van het contract bepaald de tarieven. Er zijn nu nog mensen die oude langlopende contracten hebben met rond de 10 cent, maar er zijn er dus ook die al dik boven de euro zitten. En dat is geen diefstal of willekeur. 
U hebt des tijd een contract afgesloten en daar word alles op gebaseerd.

rj
door rjw - Nov 27, 2022 om 00:21
3132 Antwoorden / 5 Vragen
2

Wat ze aan een ander vragen is helemaal niet van belang. Een bedrag mag aan iedere klant een andere prijs offreren. Dat ze dat vaak niet doen is omdat het makkelijker is om 1 prijslijst te hebben, maar de situatie op de energiemarkt is nu domweg niet normaal.

ro
door ronny530 - Nov 27, 2022 om 09:41
2653 Antwoorden / 41 Vragen
1

De tarieven die bij aanvang van het energiecontract van toepassing waren zijn steekhoudend. Het kan zo zijn dat de buren van drie straten verder op een ander instap tarief zijn aangegaan dan u en dat maakt dat de verhoging per afgesloten contract kan verschillen. Ook speelt het levering/postcode gebied een rol omdat de transportkosten die door de netbeheerder in rekening gebracht worden kunnen verschillen. Het is zaak om naar de kale energieprijs te kijken en niet naar de all in prijs en die met elkaar te vergelijken. Ook staat de manier van verwarmen buiten beschouwing en er wordt ook geen rekening gehouden met zonnepanelen want die staan compleet los van de in uw geval kale stroomprijs.

Iv
door Ivo W - Nov 27, 2022 om 10:11
667 Antwoorden / Vragen
1

Dat is niet 'ze doen maar wat'.

Dat is het gevolg van het verdelen van de klanten over verschillende 'verbruikersgroepen'. Die verdeling wordt gemaakt afhankelijk van hoe lang iemand klant is én van de momenten waarop de tarieven doorgaans worden herzien.

Op basis van die gebruikersgroepen wordt door Vattenfall op verschillende momenten in het jaar energie ingekocht. Dus tegen verschillende prijzen. De tarieven die de klanten binnen een bepaalde gebruikersgroep moeten betalen, zijn afhankelijk van die inkoop prijzen. En die variëren de laatste maanden nogal. Een inkoopmoment wat een paar dagen eerder of later ligt, kan zomaar 30% of meer prijsverschil opleveren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2022 om 10:12
16542 Antwoorden / 202 Vragen
0

De inhoud vanb de overeenkosmt die u heeft is bepalend voor het tarief dat wordt aangerekend. Het kan o.a. al verschillend zijn v.w.b. tijstip en duur van de overeenkomst en ook op welke basis er wordt getarifeerd. Uiteraad is ook bepaend metr wie de overeenkomst is afgesloten. Heeft men 3 straten verder ook stadsverwarming? 

Helaas is het een kwestrie van de huidige energfie toestand en lgt de oorzaak vooral in schandalig / misdadig handelen (de inval in Oekraine).

U kunt m.b.t. uw mening een melding doen bij (zie) https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Terzijde, pas op met een beschuldiging van diefstal op een openbare site als deze en zie als reden art. 261 Wetboek van Strafrecht

gerbera
door gerbera - Nov 27, 2022 om 12:07
7317 Antwoorden / 14 Vragen
0

Om uw vraagtekens te beantwoorden, nee het is geen diefstal, willekeur, bekachelijk, het is een kwestie van ingang van de overeenkomst.

panter22
door panter22 - Nov 27, 2022 om 15:16
6599 Antwoorden / Vragen
0

Wat valt er nu te klagen. Je betaalt veel minder voor de stroom dan je buren, door die extra 15% korting.
En je hebt nog gratis stroom door de zonnepanelen. en nog niet tevreden?

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Nov 29, 2022 om 13:46
112 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedemiddag,

Ik snap dat je hier vraagtekens bij hebt. Voor ons standaard variabele contract zijn de tarieven voor iedereen gelijk. Met 25% korting zou je dan lagere tarieven moeten hebben dan met 10% korting. Ik kijk graag met je mee hoe het zit met jouw korting. Stuur je hiervoor een mailtje naar webcare@vattenfall.nl met je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer? Als je in het mailtje ook even de link naar dit topic meestuurt kunnen we je gelijk verder helpen.

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AV
AVZ2000 - Dec 9, 2023 om 17:56
Geldzaken & recht

Woning kan niet op slot, huur betalen?

Een tijd geleden was er een waterlek in mijn woning. Aangezien ik op dat moment niet aanwezig was, werd het slot van de voordeur opengebroken (met mijn toestemming). Als gevolg waren de voordeur en het slot volledig beschadigd. Als oplossing werd de deur dichtgetimmerd met een houten plank. Deze tijdelijke constructie kon dus slechts 1x geopend worden en vervolgens niet opnieuw gebruikt worden (te ... Lees meer

do
dolfensylvia - Dec 4, 2023 om 11:26
Huishouden & energie

Zijn de prijzen van zonnepanelen inderdaad zoveel goekoper geworden?

Vanochtend  op het nieuws zonnepanelen explosief gedaald in prijs.Fake of waar?? Ga binnenkort zonnepanelen huren van Wocozon a €4,50 per paneel per maand als dit waar is kan ik nog terug???? Lees meer

Balou1984
Balou1984 - Dec 8, 2023 om 15:01
Elektronica & tv

Samsung neemt geen contact met mij op.

Ik heb 2 maanden geleden bij MediaMarkt een koelvriescombinatie gekocht en die maakte direct bij aansluiten al 2 verschillende harde geluiden.
MediaMarkt heeft toen gezorgd dat Samsung contact met mij opnam en een monteur gestuurd die heeft er een noiceplaatje tussen gezet en gezegd als dit niet helpt moet u weer contact opnemen dat heb ik gedaan.
MediaMarkt heeft toen zelf nog 2 monteur ... Lees meer