pa
door pagiegosma Oct 5, 2012 om 20:34
Huishouden & energie

Valse melding keurmerk op internetsite

kan er iets gedaan worden aan de site van outletplanet. dit internetbedrijf adverteerd dat ze zijn aangesloten bij verschillende keurmerksites, maar helaas is dat niet waar. Ze zijn overal uitgegooid. Als je er iets besteld en betaald krijg je het niet geleverd. op mails reageren ze niet, af en toe een standaard automatische reactie. Het telefoonnummer is extra duur, maar je krijgt niemand aan de telefoon en krijgt alleen een bandje.
Het is dus een echt oplichtersbedrijf, niet alleen voor de consument maar ook voor de keurmerk bedrijven waarmee ze adverteren. En oh ja Kassa zou hun ook aanbevelen vanwege de lage prijzen en dergelijke.
Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan

467 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan er iets gedaan worden aan de site van outletplanet

Nee, gewoon niet(s) bestellen en je in het vervolg beter voorbereiden...

Enne...ff voor het gemak anders krijg je dat gezeur weer;
Ik werk er niet.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dacht je daar dan aan te doen?

Een keurmerk is niets anders dan een plaatje op een website en als eigenaar van een website mag jij er plaatjes opzetten. Op dat plaatje zit ongetwijfeld copyright, maar het keurmerk kan niet zelf dat plaatje van die website afhalen. Daar moeten ze stappen voor ondernemen en als ze daar in slagen, dan zet je er toch gewoon weer een ander plaatje op.

Keurmerken zijn niets anders dan een valse vorm van zekerheid.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zegt een keurmerk?

Totaal niets.

Een keurmerk is niets anders dan dat de ondernemer een bepaald bedrag per maand aan de keurmerkverstrekker betaald.

Iedereen kan zelf een keurmerk in het leven roepen.

Als ondernemer heb ik nooit aan zo'n keurmerk meegewerkt.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een echt keurmerk waar op aan kan en die de garantie is voor eerlijk zaken doen bestaat niet, zolang je die garantie niet heb is het een lachertje.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op vrijdag 5 okt 2012, 23:09: Een echt keurmerk waar op aan kan en die de garantie is voor eerlijk zaken doen bestaat niet, zolang je die garantie niet heb is het een lachertje.

In een bepaalde branche geven vijf verschillende keurmerken en brancheverenigingen aan dat zij DE branchevereniging zijn of HET keurmerk zijn.

Met die keurmerken zit het zo: een keurmerk hanteert eigen voorwaarden en spelregels en als een ondernemer daar geld voor betaald, mag die dat keurmerk voeren.
Idem voor brancheverenigingen.

Wat zegt het van een onderneming die niet aangesloten is bij een branchevereniging of niet bij een keurmerk? Totaal niets.
Wat zegt het van een onderneming die niet is aangesloten bij een geschillencommissie? Ook weer: totaal niets.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zaterdag 6 okt 2012, 19:48: *2 enigszins betrouwbare keurmerken zijn:

http://www.thuiswinkel.org/20110118105443/uitgebreid-zoeken

http://www.keurmerk.info/

Net zo betrouwbaar als ikverzinzelfeenkeurmerk.com

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind een keurmerk met een narcis wel heul errug mooi....
en dan noem ik dat: *deskundigenkeurmerk*

inclusief sterrutjus:)